Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jakou náhradu zvolit za motor MEZ Mohelnice 2,2kW 2880 ot typ 4AP90l-2?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Jakou náhradu zvolit za motor MEZ Mohelnice 2,2kW 2880 ot typ 4AP90l-2?  (Přečteno 2334 krát)
Vedra
« kdy: 07.01.2021, 11:15 »

Potřeboval bych poradit náhradu za motor MEZ Mohelnice 2,2 KW 2880 ot typ 4AP90l-2

Jde o motor do kladívkového šrotovníku na obilí KŠ-200. V inzerci se mi nedaří natrefit použitý v blízkosti bydliště, oprava jak jsem se díval dost drahá. Tak uvažuji nad koupí nové náhrady.

Jediné co mi našel google jako přímou náhradu je nějaký Siemens za 5 tis což je na mně moc.

Vzhledem ke konstrukci šrotovníku ( šrotovací "vrtule" přímo nasazená na hřídeli motoru) potřebuji aby to tam padlo přesně kus za kus.

Nepodařilo se mi najít co znamenají všechny ty písmena a čísla v typu. Číslo za pomlčkou tuším počet pólů a ta 90tka velikost motoru?

Co třeba tohle? https://www.elektro-motor.cz/obchod/elektromotor-2-2-kw-2860-ot-min-1/

Označení drobet jiné ale počet pólů sedí ta 90tka taky, rozteč děr na patkách sedí, průměr hřídele sedí.

A je to rozumně kvalitní výrobce? Případně jestli doporučíte něco jiného? Předpokládané zatížení šrotovníku je 30-60 min práce 4x ročně.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #1 kdy: 08.01.2021, 21:01 »

Ano, mohl by vyhovovat.
90 je osová výška 90mm osy od patek
90L znamená dlouhé provedení (vyšší výkon)
-2 jsou 2 pólpáry = 3000otáček synchronních

Napětí 400/230V / 50Hz budou mít asi oba zhruba stejné (4AP bude mít 380/220V),        výkon 2,2kW odpovídá

Ještě potřebujete z původního štítku najít tvar - číslo za IM
Ten určuje, jestli smí motor pracovat nastojato, naležato či jinak, zda má přírubu atd.

Hřídele a pera jsou také normovány a pokud nejde u šrotovníku o specialitu s dlouhou hřídelí, hřídelí na obou stranách apod, bude pasovat každý standardní motor.


Vypadá to, že jste ušetřil na dobrém jištění - motorstartéru - a vydělal si na nový motor. Jestli nechcete shodnou zkušenost opakovat, nechte si doplnit  motorstartér v krytu nastavený na 4,6A .

Jestli vám i při takto mizivém využití motoru záleží na kvalitě, musíte si připlatit za Siemens. Stačí vám i laciný s nízkou účinností, 1LA7, ale ten už se nedělá, takže 1LE1002-0EA42 za 5000Kč. Ale na laciném asynchronním motoru se mohou nejvíce pokazit ložiska, vinutí jen pokud jste ignorant bez správného jištění motoru, na prolití a neutěsnění přívodky je stejně citlivý laciný jako drahý a účinnost při vašem využití nehraje roli žádnou.

Mimochodem, někde kolem osové výšky 80 se láme cena za opravu a cena za nový motor ve prospěch opravy motoru ve specializované dílně.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Ondřej Dujka
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 08.01.2021, 22:34 »

D ěkuji za informace, motor je IM1081 pokud vidím dobře. Byl tam na ležato, bez příruby.

Ano původně tam byl dle návodu "trojpólový motorový vzduchový jistič" taková ta hliníková věc s bakelitovou páčkou. Pak to některý z mých předků narozených v Rakousku-Uhersku proklemoval natvrdo a pak asi vylítla pojistka na jedné fázi a bylo. Nemějme jim to za zlé, ještě můj děda pamatuje jak svítili zapálenou třískou.  Úsměv

Motorové spouštěče jsem našel ale v drtivé většinou jde o formát na montáž do rozvaděče nebo nějakého krytu. Pod jakým názvem na to najdu nějaké malé kryty/krabice? V těch e-shopech je strašný přehršel zboží a ztrácím se v tom.

Rozumnou kvalitou jsem myslel jestli to v mém směšném zatížení vydrží v řádu desítek let, nebo jestli mi někdo řekne tyhle motory jsou šmejd nemá to cenu.

Od Siemensu bych čekal že poběží desítky let v režimu 24/7 a to je pro mně zbytečné.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 09.01.2021, 03:21 »

MEZ už je dnes Siemens, takže shánět buď starý dobrý motor, což nebude snadné a hned nebo to co doporučuji já - dát motor převinout - bude nejméně problémů s úpravami a přizpůsobování m.

 původně tam byl dle návodu "trojpólový motorový vzduchový jistič" taková ta hliníková věc s bakelitovou páčkou.

 Motorové spouštěče se dodávají nejen v provedení na zástavbu do rozvaděče, ale též kompletní i s krytem s dostatečným IP pro venkovní použití.




Rozumnou kvalitou jsem myslel, jestli to v mém směšném zatížení vydrží v řádu desítek let, nebo jestli mi někdo řekne tyhle motory jsou šmejd, nemá to cenu. Od Siemensu bych čekal...


Rozumná kvalita nebo Siemens vám shoří při provozu na dvě fáze, přetížení, zadření ložiska stejně jako každý jiný motor. I nejlepší motor lze zničit ve chvíli a tudíž je vhodné ho chránit.

S ohledem na situaci vám doporučím, abyste oslovil odborníka. Převinutý motor je třeba správně zapojit s použitím motorového spouštěče a také na něm nastavit správnou hodnotu proudu, pak můžete očekávat, že motor vydrží mnoho let. To vyžaduje vybavení a také zkušenosti.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #4 kdy: 09.01.2021, 04:06 »

Motorové spouštěče jsem našel ale v drtivé většinou jde o formát na montáž do rozvaděče nebo nějakého krytu. Pod jakým názvem na to najdu nějaké malé kryty/krabice? V těch e-shopech je strašný přehršel zboží a ztrácím se v tom.

OEZ 39314SM1E-6,3-IP55 (OEZ SPOUŠTĚČ MOTOR SM1E-6,3-IP55 4-6,3A VE SKŘÍNI 39314) + 2 vývodky M25

Vzhledem k tomu, že jde o šrotovník, doporučuji osadit do skříňky i podpěťovou spoušť 400V, aby se zabránilo samočinnému rozběhu stroje (39276 SP-SM1E-A400).
Klapka s hříbkem nouzového zastavení by také nebyla na škodu, zejména když se do šrotovníku dostane kámen a potřebujete rychle vypnout.(39288OD-SM1E-TL)

* Letak_SM1E.pdf (1275.87 KB - staženo 20 krát.)

* 346297_m.jpg (23.44 KB, 300x300 - prohlédnuto 64 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Ondřej Dujka
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 09.01.2021, 12:18 »

Dík za tip, našel jsem i jiné trik je v tom filtrovat zboží podle krytí IP.

V samočinném rozběhu po výpadku dodávky nevidím nic špatného, šrotovník je celý zakrytovaný, žádné riziko tam podle mně nehrozí i když se zapomene vypnout.

Hříbek by byl hezký ale 500 kč jim za něho nedám to je naprosto nemravná cena za kus plastu.

Pohledám něco jiného nebo to bude holt bez hříbku.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Janeček
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 09.01.2021, 12:53 »

Jen taková malá připomínka.Vy u šroťáku jste po celou dobu šrotování?Pokud ne, tak při krátkém výpadku se otevřeným šoupátkem se zaplní obilím celý buben a při opětovném zapnutí, pokud nejste přítomen, pochybuji že se motor s plným šroťákem rozeběhne.I s motorovým spouštěčem vám může stojící motor kouřovým signálem dát najevo svou nelibost.Takže v tom případě ne nebezpečí pro obsluhu ale pro motor. Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ondřej Dujka
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 09.01.2021, 13:12 »

Máte pravdu to mě nenapadlo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #8 kdy: 09.01.2021, 15:20 »

Hříbek by byl hezký ale 500 kč jim za něho nedám to je naprosto nemravná cena za kus plastu.

On to není jen tak nějaký čínský kus plastu, je vyztužený skelnými vlákny, potřebuje poměrně složitou formu pro zaskakovací labyrint a je zkoušený na mrazuvzdornost, nasákavost, samozhášivost a smrštivost po celou dobu výroby. Měl by spolehlivě vypnout i když jej zarazíte cihlou.
Cena pak není rozhodně nemravná, to je jako byste ocenil mechanické hodinky na kila mosazi a počítač na deka křemíku.

Když komunisté sedlákům kradli jejich stroje, kradli je ve vzorné kvalitě, opečovávané, nerezaté, namazané a natřené. I přes to že za války a po válce nebyly pro civil suroviny, mazadla a náhradní díly.
Nevím jestli selský rozum a cit pro kvalitní věci z té doby ze selského lidu vymizel, nebo jestli se zase bojí, že jim to někdo v budoucnu sebere. Ale když kdysi dávali sedláci do generálky nějaký stroj, tak to dělali s perspektivou, že ho užijí i jejich synové a vnukové a uvedli jej do kvalitního a moderního stavu, aby se o něj pár let nemuseli zbytečně starat.
A protože takto uměli hospodařit a ne jen šetřit tak pomalu, ale jistě bohatli.
Spálený motor pro úsporu za ochrany je takového šetření důkazem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Ondřej Dujka
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 09.01.2021, 16:13 »

Jasně a to stojí víc jak polovinu ceny spouštěče i s krabicí.

Osobní invektivy si nechte pro sebe, o mně ani o mých předcích nevíte vůbec nic!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #10 kdy: 09.01.2021, 16:50 »

Dostal jsi tu nejrelevantněj ší informaci. Úsměv
Ostatní komentář sem nepatří. Smutek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 09.01.2021, 17:30 »

Jasně a to stojí víc jak polovinu ceny spouštěče i s krabicí.

Je to bezpečnostní prvek strojního zařízení, jehož se chystáte stát výrobcem.
Se všemi legislativními důsledky.
Zdá-li se vám každé řešení drahé, (mimochodem převinutí stojí ca 2kKč) je možnost použít šrotovník ruční, který vykazuje značné úspory na elektrické energii, nebo si pořídit šrot rovnou v JZD, pokud se vám tedy nejedná o zpracování kukuřice přímo z pole.
Škoda, že rady skutečných odborníků na strojní zařízení, přišla takhle vniveč.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #12 kdy: 09.01.2021, 20:36 »

Osobní invektivy si nechte pro sebe, o mně ani o mých předcích nevíte vůbec nic!
Mrzí mne, že jste to vzal osobně.

Poznamenal jsem obecně, že naši sedláci bývali nositeli pokroku a řádu. Že když opravovali stroj, tak se snažili, jej i zlepšit aby i v budoucnu byl moderní.
Tlačítko je nesporné zlepšení i nyní. Za pár let se na absenci tohoto tlačítka bude další generace dívat jako na nezvyklou věc svědčící o zastaralosti stroje, protože názor na bezpečnost se bude utužovat.

Jestli si je tam Vy dáte, je naprosto Vaše věc, rozhodnutí provozovatele stroje. Jestli si jej tam nedáte hned, ale třeba za rok, nebo nastane situace, kdy budete litovat, že tam nebylo je také vaše věc. Riziko, že se nebude toto příslušenství již vyrábět a tlačítko neseženete, je vaše riziko stejně jako rizika z nepoužití toho tlačítka.

Mně nepřísluší toto rozhodnutí hodnotit, pokud nebudu stát jako profesionál před konkrétním strojem pracujícím v konkrétních podmínkách.  Zde mohu poradit jen obecně a doporučovat rozumný postup podle selského rozumu a poukazovat na to, že by předkové neváhali.

A nemáte pravdu, když cenu považujete cenu za přemrštěnou. Lisovací forma na krabici je jednoduchá proti tlačítkové o jednu až dvě třídy přesnosti horší a tím i s delší  životností. Proto její cena rozpouštěná do výrobku není tak vysoká.  Speciální přídavné prvky jsou vyráběny navíc s menší sériovostí, než základní přístroje. Základní přístroje a jejich záměnné díly se chrlí v miliónových sériích, přídavné prvky nevyužitelné pro jiné přístroje nejvýše ve statisícových.

Když ono tlačítko vylisujete lacinou formou z laciného materiálu, nebude spolehlivé. Čínským komunismem pokřivené ceny výrobků z plastu nejsou navenek vidět,  křiví je nižší kvalita, nereálná cena lidské práce, dopravy a energie.

Vámi sdělený fakt provozu motoru bez ochrany je neúměrné riziko na malý zisk. Jestli to způsobil ten či onen člověk je přeci jedno. V pořádku to není a kdo zařízení užívá a ví o tom, měl by jako zodpovědný a dobrý hospodář taková rizika odstranit, aby pak nebyly ztráty vyšší. Když nastanou, je to životní chyba ze které se dá poučít. Nejde-li o život či o zdraví jsou škody napravitelné.

Jestli berete jako osobní invektivu to, že jsem konstatoval obecný fakt, že absence jištění motoru není hospodaření, ale šetření na nepravém místě, bráníte pravdivému tvrzení. Jestli se vás toto tvrzení týká či netýká nemohu vědět, neboť ani nevím, jestli byl motor vůbec spálený a byl-li jestli to bylo tím, že nebyl jištěný.
Tvrzení, že jištění je levnější než ztráta ze spáleného motoru 2,2kW platí obecně.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #13 kdy: 09.01.2021, 20:49 »


Škoda, že rady skutečných odborníků na strojní zařízení, přišla takhle vniveč.

To není pravda ani nyní ani v budoucnu. Rozhodně nepřišly vniveč. Uznání rozumnosti podpěťové spouště a snaha o sehnání motorstartéru o tom svědčí.

A není jen jeden tazatel v této chvíli. I za pár let si stejný příspěvek přečte někdo s podobným problémem a pomůže mu. I dobré odpovědi a tříbení názorů zde je investice do budoucna mající nepopiratelnou hodnotu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 09.01.2021, 21:33 »

Potřeboval bych poradit ....

Diskusi sleduje přes 600 lidí a čekají na odbornou pomoc.
A přišla kvalifikovaně a ještě k tomu zadarmo. Jenže...zcela nečekaná reakce
mimo pravidla diskuse a mimo slušné chování. Věřím jen, že odborníci nezatrpnou.
Byla by to škoda.


Osobní invektivy si nechte pro sebe, o mně ani o mých předcích nevíte vůbec nic!

Byl jsem také hodně překvapený. Nedávno jsem pomáhal dceři se zaregistrovat na aukro. K registraci se musí vyplnit všechny údaje a ještě na účet poslat 3 Kč. Pak teprve dostane verifikaci. Když je to inkognito, tak se lidé dovolují. Jenže tu IP adresu dovedeme vyhledat i do Litomyšle. Ještě že ty kvalitní odpovědi nejsou jen pro toho tazatele. Nakonec Martin to již popsal s velkým nádhledem. Patří poděkování, někdo to občas napsat musí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Ondřej Dujka
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 26.01.2021, 20:36 »

Tak motor je převinutý, spouštěč namontovaný a běží to, cívka asi retrospektivně nebyla třeba, šrotovací výkon je tak vysoký že od toho odcházet nebudu ale je tam a ničemu to neškodí. Po zkušenostech z provozu E-stop doplňovat nebudu v té šrotovací "vrtuli" je naakumulovován o obrovské množství kinetické energie a jestli se to s případným kamínkem bude dotáčet 50 nebo 51 vteřin je jedno.

Jinak trvám na tom že představa, že člověk narozený v R-U který půl života svítil zapálenou třískou rozpozná co to je motorový spouštěč a jeho význam, případně si v pokročilém věku přizná, že mu v moderní době ujel vlak je mimo realitu.

Za věcné rady d ěkuji.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?
 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Nevíte o výrobci motoru cca 250W, 4-pól pro 250-300°C?
 Poraďte mi prosím nějaké odkazy na pohony a motory?
 Jaký bude výkon na hřídeli, pokud budu provozovat 3f motor na jedné fázi?
 Je spotřeba závislá na zatěžování motoru nebo je úměrná výkonu?
 Kde by som mohol najst nieco o linearnych synchronnych motoroch?
 Označovanie elektromotorov D/Y-380V/220V a D/Y-400/690V
 Jak jsou chráněny motory-vibrátory pro zvibrování betonu?
 Jak vypočtu parametry rotoru synchr. generátoru, pro jeho amatérskou výrobu?
 Proč po odpojení budicího vinutí dojde k přetočení derivačního motoru?
 Mohl by mi někdo objasnit pracovní teploty motorů a kde ji správně změřit?
 Je údaj na štítku motoru YD 460/230V správný?
 Existují elektromotory s poměrem 1kW/1kg?
 Čím se liší elektromagnetický a hnací moment u asynchronních motorů?
 Vzpomenete si k čemu používáme komutační póly a vinutí?
 Jak poznám správný počet závitů na transformátoru?
 Co se děje v 3f motoru po výpadku jedné fáze?
 Vadí třífázovému asynchronímu motoru nucený běh naprázdno?
 ENIKA: Senzor hladiny s krokovým motorem
 Podle kterých parametrů vybrat motor čerpadla?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Jak spočítat brzdící moment asynchronního stroje?
 Setkali ste se už s reluktančním motorem?
 Existuje 3 fázový asynchronní generátor?
 Koho dnes mohou zajímá informace o asynchronních motorech?
 Pomůže někdo s identifikací motoru?
 Jak se rozbiha jednofazovy motor?
 Na jakých parametrech závisí záběrný moment asynchronního motoru?
 Otáčel by se asychronní motor s nemagnetickým obvodem?
 Nieje nejaký vzorec ako vypočítať silu alebo krútiaci moment motorov?
 Jak určit otáčky motoru bez výrobního štítku?
 Jak pracuje asynchronní motor myčky nádobí?
 Jak se napájí elektrický motor vlaku?
 Opravdu jsou různé tvrdosti sběracích kartáčků("uhlíků) u komut. motorů?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 K čemu slouží tento typ příruby u motoru?
 Trojfázový derivační komutátorový motor napájený do rotoru
 Co v mixéru udává směr otáčení rotoru?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Udávají se u motorů charakteristiky proud/čas?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 Ako pracuje reluktančný motor?
 Může DC motor fungovat bez komutátoru?
 Jaký je rozdíl mezi elektromotorem a dynamem?
 Aké mám možnosti pri náhrade EC motorov rekuperačnej jednotky za iný typ?
 Co je to za motor MEZ Brno ESS 564 E P1?
 Je pro ohýbačku 6mm drátu vhodný krokový motor?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Nová řada indukčních motorů SM
 Proč jsou otáčky rotoru u asynchronního motoru nižší?
 UNIVERZÁLNĚ: Co je to za motor?
 Jak vybrat pneumatický motor určený k náhradě elektromotoru?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.182 sekund, 23 dotazů.