[
Nicméně mě zajímá váš názor na to, že je stroj, který aktuálně nesplňuje požadavky na bezpečnost. Provozovatel nemá finance ...
Co s autem, které má ojeté brzdové destičky i disky a na originální značkové nejsou peníze? Tak jdete na bouračky, na neoriginální díly atd. Ale stále potřebujete někoho, kdo tomu dobře rozumí a umí brzdy opravit tak, aby brzdily.
Ví, že musí vyměnít kapalinu, odvzdušnit, zkontrolovat zda písty nevisí a vodítka kloužou. Prostě ví, kde hrozí riziko a ví jak je i lacino odstranit nebo mu předejít. Má k dispozici originální servisní příručku auta.
Samozřejmě shánění dílů z bouraček bude trvat déle, bude vyžadovat znalosti, které šrotiště se zabývá vaší značkou auta atd. A nesmíte brzdy nechat dojít do stavu, kdy vlastním autem na to šrotiště nedojedete.
A u strojů je to podobné, nesmíte si nechat jejich úpravu dojít až do stavu, kdy jej musíte trvale odstavit. A chcete-li retrofit lacino, musí na být něj více času, zejména na přípravu retrofitu.
Když budete mít ke stroji celou originální dokumentaci stroje a včetně zanesených oprav a úprav, dobře popsanou technologii, dobře udělaná měření elektrického i technologickéh
o nastavení, dopředu navrženy či zúženy budoucí potřebné technologické parametry, nebude chybět zdrojový kód programu, zálohy nastavení parametrů regulátorů a měničů, pak cena retrofitu strmě klesá.
Vlastní bordel v dokumentaci stroje se hodně prodraží. Zpětné inženýrství je vždy strašně drahé, je to velmi kvalifikovaná práce mnohdy dražší než vývoj nového stroje. Nemusíte-li tuto činnost platit, může vám i malý obnos na retrofit stačit.
A při tom je to v silách provozovatele si podklady nashromáždit a dát dopředu do latě. A mimochodem někdy i stroj před retrofitem dokonale vyčistit, opravit běžné věci, utrhaná těsnění, chybějící šrouby krytů, vytržené, netěsné a prodřené kabely, vylámané svorky...
Když dáte auto do autobazaru za umyté nahoře i dole dostanete více.
Zákazníci někdy chtějí retrofitovat stroj od odborné firmy ve stavu, že je to obdoba přivezení auta z kopřiv za vepřínem do odborné firmy na generálku brzd.
Když odborníci s tarifem několika tisíc na hodinu musí nejprve odřezat šrouby kol, aby se dostali k brzdám, vyčistit kabinu, aby si mohli sednout a půjčit pneumatiky, aby mohli auto projet a brzdy vyzkoušet, cena za tyto činnosti se sakra prodraží.
Přesto jsou typy lidí, kteří budou i při tak zanedbané základní údržbě v opravně brečet jak nemají peníze a že nemohou jezdit.