V případě zapojení do hvězdy mnohé napoví průběh napětí mezi středem vinutí a vodičem N (střed napájecí soustavy. )
O tom jsem již psal v příspěvku #1
Důležité je vědět co měřím a pak také schopnost naměřené hodnoty (průběhy) interpretovat.
Ano, mraky naměřených údajů ještě neznamenají dobrý výsledek. Je třeba vědět, co znamená to, co jsem naměřil.
Pro základní zjištění, jak se chovají jednotlivá vinutí - tedy, zda nemají mezizávitové zkraty - je změření napětí jednotlivých vinutí vždy mezi danou fází a středem hvězdy (Mp) nejjednodušší, co se dá udělat. Přesto může hodně ukázat, co se v motoru děje. Pro správnost měření, je třeba zkontrolovat napětí fází sítě a v případě větší nesymetrie v síti provést tři měření s posuvem fází. (L1-Mp, L2-Mp, L3-Mp potom L2-Mp, L3-Mp, L1-Mp a na konec L3-Mp, L1-Mp, L2-Mp) a porovnat výsledky. Motor zapojený do D je třeba přepojit buď na svorkovnici nebo přepínačem Y/D.
Čím složitější metoda, tím více se dá udělat chyb, jak při samotném měření, tak při případných výpočtech.
Kvalitní "navijárnu" dnes sehnat je už trošku problém, pokud vám převinou motor, zalepí ložiska a štíty přitlačí tak že motor naříkal, tak tam je něco špatně, bohužel to potřebovalo správně mířenou ránu do hřídele rotoru aby si to sedlo
Přitom stačí tak málo, zkusit motor protočit rukou. Řemeslo je špatně, hlavně chybí řemeslný cit. Vždyť ta ruční kontrola před připojením elektriky, by měla být základ.