Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Čím utěsnit svorkovnici motoru pokud se do ní dostává voda?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] 3 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Čím utěsnit svorkovnici motoru pokud se do ní dostává voda?  (Přečteno 17588 krát)
Peter Munka
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #18 kdy: 08.07.2020, 17:13 »

Moje zkusenost me rika vse od elektra jak je v šachte odejde.Tuto technologii jedine do domu nebo na povrch.

Banski elektrikari asi nesuhlasia :-)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Janáček
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #19 kdy: 08.07.2020, 21:06 »

Motor dostal na renovaci komplet nové vinutí byla vyměněna svorkovnice a nějaké ložiska tam vyměnili  Úsměv

V první řadě bych doporučil důkladnou prohlídku motoru. Rozebrat celý motor, zjistit stav vinutí, ložisek a ucpávky v čerpadle.

Vinutí a svorkovnici vysušit při 80°C a pak změřit izolační stav každého dílu samostatně. Dost často jsem zjistil svod svorkovnice tak velký, že byl příčinou reakce proudového chrániče a vinutí motoru bylo izolačně v pořádku. Pak opravit vše, co je třeba, s ohledem na cenu zařízení se vyplatí i případné převinutí motoru.

Ještě by bylo užitečné vědět co bylo náplní "renovace". Máte-li nějakou fakturu s rozpisem prací nebo alespoň ústní informaci, napište to sem, ať víme, že "renovace" nebyla jen trocha barvy aplikované stříkací pistolí na nevyčistěný povrch motoru. Bohužel i tak některé firmy pracují. Heslo "Práce zku...ná, ale dobře barvou nastříkaná se jeví jako dobrá" jim není cizí.

Jako ochranu proti potížím do budoucna bych doporučil v letním období větrat nuceně nějakým malým ventilátorkem v kombinaci s čidlem vlhkosti a v zimním období jedině temperovat nad rosný bod.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 08.07.2020, 21:22 »

 
  To je divné. K opravě šel motor kvůli poruše, nebo to byla preventivní akce?

 Pokud pracoval 13 let na stejném místě a nic zásadního se nezměnilo, je podivné, že po GO zlobí za rok. To by chtělo, aby ho rozebral odborník, tedy motorář, který motory převíjí.

Má ten motor štítek a je čitelný?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
David Janáček
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #21 kdy: 08.07.2020, 21:42 »

Původní vinutí by pracovalo vesele dál kdyby neodešel stykač a ten bohužel sebou vzal i vinutí nespínal správně možná zůstala třeba jedna fáze trvale seplá nevím a následně odešel motor i přes motorovou ochranu.  Nerozhodný

Ano má štítek viz přiloha.

 


  To je divné. K opravě šel motor kvůli poruše, nebo to byla preventivní akce?

 Pokud pracoval 13 let na stejném místě a nic zásadního se nezměnilo, je podivné, že po GO zlobí za rok. To by chtělo, aby ho rozebral odborník, tedy motorář, který motory převíjí.

Má ten motor štítek a je čitelný?


* IMG_20190620_181439.jpg (347.65 KB, 1781x1336 - prohlédnuto 287 krát.)

* IMG_20190619_191205.jpg (1205.63 KB, 4000x2250 - prohlédnuto 338 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Janáček
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 08.07.2020, 22:08 »

Technologie je naopak ve druhé šachtě ta tam je 14 let včetně motoru a žádný problém zatím nebyl.   Mrknutí
Rozvaděč jsem dělal později ovšem ten je naštěstí dobře utěsněný takže tam snad problém nebude. 

Moje zkusenost me rika vse od elektra jak je v šachte odejde.Tuto technologii jedine do domu nebo na povrch.


* Technologiie .JPG (343.52 KB, 2560x1920 - prohlédnuto 339 krát.)

* Roz.jpg (304.02 KB, 4000x2250 - prohlédnuto 367 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vítězslav Vaněk
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #23 kdy: 09.07.2020, 00:49 »

Tak to je zajimavy ,tady neni stopy po vlhkosti.Jaky je rozdil mezi temy šachtamy?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Sláva
David Janáček
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #24 kdy: 09.07.2020, 02:37 »

Jde to celkem špatně vidět ale ta jakoby hlavní šachta s technologii je pod zastřešením. 
Vlhkosti tam bude taky dost ale jde o to že oběhový motor jede 4x za den v součtu cca 2 Hodiny minimálně, je v provozu 365 dní v roce prostě pořád proto asi žádný problém nenastal  Úsměv

Tak to je zajimavy ,tady neni stopy po vlhkosti.Jaky je rozdil mezi temy šachtamy?


* IMG_20200709_014959.jpg (197.42 KB, 4000x2250 - prohlédnuto 318 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Janáček
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #25 kdy: 15.07.2020, 03:26 »

Tak nakonec jsem provedl sám rozebrání motoru vytekl tak litr vody s vinutí řekl bych tedy že se voda spíše do motoru dostala přes tesnění hřídele čerpadla.

Aktuálně už je motor celkem suchý při měření vinutí na zem bez napětí naměřím přes 60MΩ  Úsměv


  To je divné. K opravě šel motor kvůli poruše, nebo to byla preventivní akce?

 Pokud pracoval 13 let na stejném místě a nic zásadního se nezměnilo, je podivné, že po GO zlobí za rok. To by chtělo, aby ho rozebral odborník, tedy motorář, který motory převíjí.

Má ten motor štítek a je čitelný?


* IMG_20200714_185111.jpg (1385.4 KB, 4000x2250 - prohlédnuto 336 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #26 kdy: 15.07.2020, 05:07 »

Tak nakonec jsem provedl sám rozebrání motoru, vytekl tak litr vody z vinutí, řekl bych tedy že se voda spíše do motoru dostala přes tesnění hřídele čerpadla.

Aktuálně už je motor celkem suchý, při měření vinutí na zem bez napětí naměřím přes 60MΩ. 


Litr vody je hodně, to nevypadá na kondenzát, příčinou je s nejvyšší pravděpodobnos tí problém s utěsněním hřídele. Motor je tedy třeba doopravdy důkladně vysušit. Samotnou statorovou část motoru bez ložisek a těsnění, by neměl být podle štítku  problém sušit  teplotou 110°C. (Více není třeba, vinutí by mělo vydržet 155°C, pokud bylo převinuto na štítkové hodnoty, na to je třeba se zeptat provádějící firmy.)

Jak izolační stav měříte?  Měření běžnými měřícími metodami není dostatečně spolehlivé, je třeba použít měřič izolace s pracovním napětím vyšším, než je provozní napětí motoru. Hrozí ovšem, že při měření dojde k průrazu vinutí, to je ale daň za bezpečnost a spolehlivost.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
David Janáček
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #27 kdy: 15.07.2020, 12:46 »

Vinutí je převinuto 100% stejně nakonec pomohlo slunce a horkovzdušný větrák a motor je krásně sluchý.

Měřil jsem běžnými metodami jen orientačně zítra nebo pozítří vezmu motor ke známému má měřák Metrel XE MI3102 takže mi to proměří  Mrknutí

Litr vody je hodně, to nevypadá na kondenzát, příčinou je s nejvyšší pravděpodobnos tí problém s utěsněním hřídele. Motor je tedy třeba doopravdy důkladně vysušit. Samotnou statorovou část motoru bez ložisek a těsnění, by neměl být podle štítku  problém sušit  teplotou 110°C. (Více není třeba, vinutí by mělo vydržet 155°C, pokud bylo převinuto na štítkové hodnoty, na to je třeba se zeptat provádějící firmy.)

Jak izolační stav měříte?  Měření běžnými měřícími metodami není dostatečně spolehlivé, je třeba použít měřič izolace s pracovním napětím vyšším, než je provozní napětí motoru. Hrozí ovšem, že při měření dojde k průrazu vinutí, to je ale daň za bezpečnost a spolehlivost.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #28 kdy: 15.07.2020, 16:56 »

Já jsem tedy neuvažoval, že by bylo vinutí převinuto třeba z 1/3, to dost dobře ani nejde. Já měl na mysli vlastnosti použitého dynamodrátu.

Samotnou statorovou část motoru bez ložisek a těsnění, by neměl být podle štítku  problém sušit  teplotou 110°C. (Více není třeba, vinutí by mělo vydržet 155°C, pokud bylo převinuto na štítkové hodnoty, na to je třeba se zeptat provádějící firmy.)

Viz štítek motoru: Cl F
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Peter Lovacký
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #29 kdy: 15.07.2020, 17:23 »

Jak tak pozerám, tak ten motor má mať IP55, a sa mi vidí že po previnutí už nebol motor poskladaný tak jak treba, a že to bude celkom oriešok toto IP55 všade na motore znova dodržať
Liter vody  je naozaj veľmi veľa... to vyzerá že len pritekala..

Už som videl vonku na stenách kvôli zadržanej vode aj navŕtané zásuvky zospodu, no motor nie je zásuvka  Úsměv,  možno by pri skladaní po vysušení pomohol na pevné styčné plochy aj dajaký špeciálny gél jak napr. spomenul p. Hudec
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Janáček
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #30 kdy: 16.07.2020, 12:02 »

Řekl jsem že chceme motor převinout dle štítkových parametrů tak snad to tak udělali.  Úsměv

No jinak našel jsem náhradní díly na dané čerpadlo co by jste doporučili vyměnit ?  viz odkaz : https://spareparts.fluidra.com/en/exploded-view/11509
Minimálně bych vyměnil číslo 17.

Já jsem tedy neuvažoval, že by bylo vinutí převinuto třeba z 1/3, to dost dobře ani nejde. Já měl na mysli vlastnosti použitého dynamodrátu.

Viz štítek motoru: Cl F
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Tomáš Žabka
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #31 kdy: 16.07.2020, 12:23 »

Určitě bych doporučil konzultaci s nějakým čerpadlářem (specialista na točité stroje),  řekněte mu, že máte podezření, že z důvodu "nějaké" poruchy na čerpadle typ..... pravděpodobně natekla voda přes ložisko do elektromotoru. On už bude vědět jestli taková porucha na čerpadle vůbec může nastat a nebo byl problém někde jinde.

Z rafinérie známe případ kdy bylo čerpadlo s brodivým rotorem a při poruše ucpávky nateklo medium přes kabel až do rozvodny, od te doby se musí používat "plné" kabely, tohle určitě není váš případ, ale pokud existuje typ poruchy na čerpadle, která toto může způsobit váš problém, čerpadláři ji budou znát a řeknou, který díl vyměnit a jak tomu případně předejít.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vše se dá nějak vyřešit, vždy jde jen o to najít optimální řešení daného problému.
Projektant a revizní technik E1A, E1B.
http://www.zabka-revize-projekce-elektro.cz/
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #32 kdy: 16.07.2020, 12:31 »

Problém takového množství vody není v sestavení tělesa motoru. Sestavit ho při troše pečlivosti tak, aby opět vyhověl IP 55, není nedosažitelné.

 Problém bývá v utěsnění hřídele. Velice záleží na provedení hřídele a použitém typu těsnícího mechanismu. To je věc, kterou je potřeba vidět, variant a systémů je více a každý je problematický trochu jinak.

Předcházející text jsem napsal o něco dříve, nyní zareaguji na váš další příspěvek. Položka 17 je odstřikovací podložka, to nebude zásadní díl, který je třeba vyměnit -  výměna ovšem neuškodí. Důležité je těsnění,  ložisko, ale také stav hřídele a to je to, co je třeba, aby viděl zblízka někdo se zkušenostmi s takovým nebo podobným typem zařízení. Také sama demontáž a  montáž není úplně triviální, dost často jsou potřeba různé přípravky, aby nedošlo k poškození důležitých míst.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Jirka Údržbář
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #33 kdy: 16.07.2020, 14:40 »

Problém bude hlavně v mechanické ucpávce hřídele čerpadla. V dnešní době je ucpávka většinou tvořena dvěma keramickými kroužky ( nebo keramický a uhlíkový kroužek). Ucpávka tohoto provedení je velmi křehká, takže si nechte čerpadlo zkompletovat od někoho, kdo to umí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #34 kdy: 16.07.2020, 17:04 »

Již několik let, spolupracujeme s firmou, která vyrábí a dodává bazény, a nikdy se nám nestala takováto závada. Úsměv
Takže něco je špatně. Smutek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Jirka Údržbář
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #35 kdy: 17.07.2020, 08:17 »

Řekl bych, že mechanická ucpávka čerpadla, která brání pronikání vody kolem hřídele z čerpadla do elektromotoru, má v soupisce náhradních dílů č.15.
Závadu vám správně identifikoval ve svém příspěvku 7.7.2020, 15:13, p.Viktor Klemon.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 [2] 3 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.067 sekund, 22 dotazů.