Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Proč AS motor vyhazuje přívodní jištění, když je Riso OK?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Proč AS motor vyhazuje přívodní jištění, když je Riso OK?  (Přečteno 11759 krát)
Tomáš Žabka
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 08.12.2019, 11:22 »

Měl bych tu takovou perličku pro motoráře, jsem na stavbě, máme tu asi 32ks AS motorů 45kW 83A s kotvou na krátko. Polovina těchto motorů je spínaná klasicky, jistič stykač tepelka, druhá polovina přes FM, protože FM jsou mimo a bylo nutné motory otestovat, FM se přemostily a motory který byly původně před FM byly testovány na jistič 100A (předřazený FM). Dva z těchto motorů mi vyrazili přívod do rozvodny 1250A (E-max s elektronickou spouští),  přívod na rozvaděč 800A (siemens s elektronickou spouští) nevypadl a ani jistič 100A (termomechanick á spoušť),  kterým jsem motory zapínal neproskočil.
Při spuštění motoru se z něho ozvala dutá rána a motor se jen lehce dotočil (ani nenabral otáčky),  druhý na tom byl podobně. Oba motory před zkouškou byly proměřeny, jak izolační stavy L-L, tak L-PE hodnoty cca 900MOhm, odpor vynutí 0,085 Ohm (každé vinutí zvlášť). Ostatní motory stejného typu, které jedou mají izolační odpory od cca 45MOhm do 950MOhm, odpor vinutí 0,085-0,092 izolační odpory kabelů jsou kolem 150-350MOhm, vše měřeno kalibrovanými přístroji Megger.
Po výpadku byly oba motory znovu změřeny a hodnoty, které byly naměřeny byly shodné s hodnotami před zapnutím, Riso - 150MOhm kabel i motor a vinutí 0,082Ohm, drobný rozdíl v měření odporu přisuzuji tomu jaká hodnota se měří.
Po měření jsme jsem jeden z motorů zkusil znova, motor jen zahučel (ani se neroztočil) a rozvodna lehla znova, druhý už jsem ani nezkoušel.
Napadá někoho, kde může být problém, osobně si myslím mezizávitový zkrat, ale nevím jak ho diagnostikovat . Prostě všechny hodnoty jsou shodné s hodnotami ostatních motorů, které jedou.
Izolační stavy měření 1kV DC, odpory vynutí měřeny SS proudem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vše se dá nějak vyřešit, vždy jde jen o to najít optimální řešení daného problému.
Projektant a revizní technik E1A, E1B.
http://www.zabka-revize-projekce-elektro.cz/
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #1 kdy: 08.12.2019, 13:54 »

Tomáši, jaký kabel,(průřez),  a na jakou vzdálenost je ten motor připojen?
Jak je to s impedancí sítě?
Mezizávitový zkrat se docela blbě diagnostikuje.
Matně si vzpomínám, že jsme měli rozhozený motor, do statoru se pouštělo nějaké napětí, a ocelovým pravítkem jsme jezdily po vnitřní straně statoru. Tam kde pravítko nejvíc lepilo, byl mezizáviťák.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #2 kdy: 08.12.2019, 14:01 »

Možná to bude proto, že některé dnešní motory s nejvyšší efektivitou neberou při rozběhu jen typický 7násobný rozběhový proud, ale radši si nepřejte vědět kolikanásobný to je. Většinou začíná na 8-násobku.
Některé větší motory IE4 už nelze  prakticky rozeběhnout přímo. A to ještě na speciální motorstartéry, které kvůli těmto motorům byly vyvinuty.

Jestli takový proud při rozběhu nebyl omezen, mohlo se s vinutím dynamicky stát leccos.

Koukněte se, jestli motory, které měly běžet s FM nemají účinnost IE4 a zbylé motory přímo spouštěné IE3 či nižší.
Také se koukněte do katalogu na IA/IN podezřelého motoru.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Lukáš Láryš
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 08.12.2019, 14:53 »

A co změřit indukčnost jednotlivých cívek, mezizávitový zkrat bude mít na měření výrazný vliv.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 08.12.2019, 15:32 »

Motory jsou nové nebo starší?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #5 kdy: 08.12.2019, 15:43 »

Na tuto otázku je velmi těžká odpověď a to hlavně z nedostatku informací. Takže předně jsou tyto motory stejné? Stejný výrobce, stejné provedení, stejné zapojení? Nebyly by k dispozici štítky motorů? Byly ty motory nové a nebo již někde použité? Dutá rána při rozběhu by napovídala přímému zkratu na kostru. Odpory vinutí u takovýchto motorů je jen velmi obtížné měřit. V normálních podmínkách je to vlastně neměřitelné. Jaký byl nebo je další osud těchto motorů?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Tomáš Žabka
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #6 kdy: 08.12.2019, 18:00 »

Všechny zmiňované motory jsou identické a nové, doba instalace je cca 4-6 let zpátky teplota okolí v létě max +55° v zimě min +5°C (motory jsou zacloněny proti přímému slunci, ale pršet na ně může). Motory se začli oživovat letos, všechny mají přímý rozběh, zapojení na D, jen ty co měli jít přes FM jdou teď jen na jistič (na ruku) místo, jistič, stykač, tepelka. Napojení je kabelem 3x95+50 s přechodovou skříní na 4x50, vzdálenost od rozvodny 130m a 150m, ty ostatní jsou od 120m do 230m.
Co se týče napájení, tak jsem si od minula polepšil mám dočasné trafo 630kVA místo "megového" dieslu  Smích .

Motory půjdou do ostrého provozu cca do 0,5-1 roku a pojedou 10-20 let  Úsměv.

Po prvním výpadku byla měřena izolace 1kV DC L-L, L-PE motor i kabel vyhověly. Přístroje kterými bylo měřeno jsou v příloze, internet je tu zoufalství, takže odkazy nepošlu. Od minula si hodně polepšili s měřáky. Úsměv


* IMG_7430 1024x768.jpg (95.93 KB, 576x768 - prohlédnuto 452 krát.)

* IMG_7328 megger MIT520_2 1024x768.jpg (119.93 KB, 1024x768 - prohlédnuto 392 krát.)

* IMG_7332 megger DLRO10HD 1024x768.jpg (88.57 KB, 576x768 - prohlédnuto 382 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vše se dá nějak vyřešit, vždy jde jen o to najít optimální řešení daného problému.
Projektant a revizní technik E1A, E1B.
http://www.zabka-revize-projekce-elektro.cz/
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #7 kdy: 09.12.2019, 04:53 »

Napadla mě jedna možná blbost, ale bohužel z praxe to znám osobně a zažil jsem to párkrát jak se říká na vlastní kůži. Několikráte jsem se setkal, že byl po trase k elektromotoru přechodák - na stykači, vypinači, jističi, uvolněný svorka apod. A pak výsledný efekt byl stejný. Při rozběhu dutá rána a konec. Většinou spálený motor přetížení 2 vinutí při rozběhu. A stačil k tomu jen přechodák po cestě na kontaktech nebo spoji.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Tomáš Žabka
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #8 kdy: 09.12.2019, 05:33 »

Jestli jsem správně, chápu tak máte na mysli chod na 2 fáze, s tím že ta třetí tam při měření je, ale má velkou impedanci. Tohoto jevu jsem se taky obával, ale hlavně u stykačů z důvodu velké prašnosti. Tady je ale v trase jen jistič a svorky v přechodové skříni. Bohužel měřič impedance tu nemám a místní ani netuší co to je.
Žil jsem v domění, že pokud motor připojím na "dvě" fáze tak bzučí a ochrany nevyletí tak rychle. Nicméně zkusím ještě proměřit vodivost přístrojů a svorek v přechodové skříni. Tohle by ten jejich megger na malé odpory mohl zvládnout v pohodě.

Díky za inspiraci.   
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vše se dá nějak vyřešit, vždy jde jen o to najít optimální řešení daného problému.
Projektant a revizní technik E1A, E1B.
http://www.zabka-revize-projekce-elektro.cz/
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #9 kdy: 09.12.2019, 08:30 »

...Dva z těchto motorů mi vyrazili přívod do rozvodny 1250A (E-max s elektronickou spouští),  přívod na rozvaděč 800A (siemens s elektronickou spouští) nevypadl a ani jistič 100A (termomechanick á spoušť),  kterým jsem motory zapínal neproskočil... .
Při úvaze o zkratových proudech je divné, že jistič 100A nevypadne, vypadne až E-max s elni spouští.
...Co se týče napájení, tak jsem si od minula polepšil mám dočasné trafo 630kVA místo "megového" dieslu  Smích .
To jste zkoušeli na agregát?
Byla tam připojena současně i jiná zátěž nebo vždy pouze jeden zkoušený motor?
Nemohlo plavat napětí a tím by ta elni spoušť mohla padat?
...Bohužel měřič impedance tu nemám a místní ani netuší co to je.
To jste v Africe?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Tomáš Žabka
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #10 kdy: 09.12.2019, 08:50 »

Jedu klasicky na na dočasné trafo 630kVA, ale uz jsem takovéto činnosti provozoval i na diesel.  Co se týče výpadků jističů, tak bych řekl, že ten E-max má už hodně za sebou, jinak si to nedovedu vysvětlit (selektivitu ochran jsem kontroloval a nastavoval).
Jsem ve střední asii.

Jinak měřil jsem i to, jestli jsem u těchto dvou nejel na dvě fáze, ale naměřil jsem všechny tři, bohužel jen voltmetrem ne přes impedanci.

Dneska jsem to předal zákazníkovy a motory se budou demontovat a pojedou na diagnostiku, třeba se časem dozvím co jim bylo a nebo je.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vše se dá nějak vyřešit, vždy jde jen o to najít optimální řešení daného problému.
Projektant a revizní technik E1A, E1B.
http://www.zabka-revize-projekce-elektro.cz/
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #11 kdy: 09.12.2019, 09:13 »

A co vše běželo při těch zkouškách?
Mám na mysli i jiné odběry nebo motory??
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 09.12.2019, 10:35 »

Dva z těchto motorů mi vyrazili přívod do rozvodny 1250A (E-max s elektronickou spouští),  přívod na rozvaděč 800A (siemens s elektronickou spouští) nevypadl a ani jistič 100A (termomechanick á spoušť),  kterým jsem motory zapínal neproskočil.


Také záleží na současném nastavení hodnot Isd/tsd na jističích....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Tomáš Žabka
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #13 kdy: 09.12.2019, 12:30 »

Napadla mě jedna možná blbost, ale bohužel z praxe to znám osobně a zažil jsem to párkrát jak se říká na vlastní kůži. Několikráte jsem se setkal, že byl po trase k elektromotoru přechodák - na stykači, vypinači, jističi, uvolněný svorka apod. A pak výsledný efekt byl stejný. Při rozběhu dutá rána a konec. Většinou spálený motor přetížení 2 vinutí při rozběhu. A stačil k tomu jen přechodák po cestě na kontaktech nebo spoji.

Tak musím opět smeknout, jak už jsem psal v jiném vlákně, o motorech, tady na elektrice máte asi největší přehled.
Místním to nedalo a začali všechno znovu prověřovat včetně svorek, přechodové skříně a pravděpodobně asi něco uvolněného po cestě našli začali, tak nějak pobíhat a cosi měnit samozřejmě jsem se nic nedozvěděl, nicméně dnes po obědě oba motory najely a jedou.
Takže vaše doměnka chodu na dvě fáze a té třetí jen na oko byla naprosto správná. Asi jsme měli velké štěstí, že ten E-max byl tak rychlej a ty motory to snad přežili bez větší újmy.

Díky všem na přínosnou diskuzi.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vše se dá nějak vyřešit, vždy jde jen o to najít optimální řešení daného problému.
Projektant a revizní technik E1A, E1B.
http://www.zabka-revize-projekce-elektro.cz/
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #14 kdy: 09.12.2019, 14:28 »

No z vás to leze jako z chlupaté deky... Úsměv
To místo toho vadného spoje by muselo být při takových proudech pěkně vyhořelé...
A na co by reagovala ta ochrana? Na nesymetrii? Nebo na nadproud? Pokud ano, co bylo ještě v provozu na tom HJ současně?
Podobnou věc jste tady už nakousl v jiném vlákně. Kroutím očima
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Tomáš Žabka
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #15 kdy: 09.12.2019, 17:53 »

Při zkouškách jede vždy jen jeden nebo dva zkoušené motory a ostatní zařízení jako jsou světla, zásuvky pro PC, UPS, DC a podobné podpůrné věci. V tomto přídě se vždy nahazoval jen jeden motor.

Jiné téma jsem měl na mysli tema p. Kastnera, které zakládal nedávno ohledně motoru 75kW.

Místní dělníci mi místo neukázali, ani oni sami ho tuším přesně nenašli, ale každopádně všechny vodiče a vyměněné svorky jsem viděl na žádné nebylo nic vidět. Kabely byly hrubě laněné (kat.2),  je možné, že při upnutí do svorky a přetočení kabelu se žíly uvolnili.

Co se týče elektronické ochrany E-max, dost dobře si nedokážu představit funkci, kterou by měla mít, aby dokázala chytit práci motoru na dvě fáze a co se týče té rychlosti, tak to bylo okamžitě po sepnutí tý 100vky. Ta stovka se ani nehla a zůstala natažená, musel jsem ji vždy před nahozením rozvodny shodit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vše se dá nějak vyřešit, vždy jde jen o to najít optimální řešení daného problému.
Projektant a revizní technik E1A, E1B.
http://www.zabka-revize-projekce-elektro.cz/
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #16 kdy: 09.12.2019, 18:56 »

ještě malinkatá poznámka. Při zapojení motoru do D a chodu na 2 fáze nebo na 3 z čehož jedna má přechodový stav je obrovský nárůst proudů na plných dvou fázích. Takže ochrana zřejmě vybavila vlivem velkého přetížení. Nárůst proudů ve 2 fázích je v podobných případech extrémně velký! A možná příčina přechodového stavu? Osobně jsem se opakovaně setkal při pracech u zákazníků a následně jsem to kompetentním osobám i předvedl, že k přechodovému stavu docházelo často z důvodu přetažení - velmi utažených šroubových spojů - svorek. Podložky se vymáčkly a pod podložkami byl zcela volný spoj. samostatnou kapitolou je používání pérových podložek. Spolehlivé byly ty staré české pérové podložky. Ty nové převážně z východu nestojí za nic. A i u pérových podložek platí dotahovat jen s citem. I proto snad všichni výrobci motorů předpisují utahovací momenty šroubových spojů na vývodech nebo připojení. Ale špatný spoj se udělá i na slaněném vodiči, pokud je špatně stočený pod svorkou. Jistě někteří z vás již už viděli tzv. vypálené svorkovnice motorů. Příčina? Uvolněný šroubový spoj ve svorkovnici.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #17 kdy: 09.12.2019, 23:28 »

ještě malinkatá poznámka. Při zapojení motoru do D a chodu na 2 fáze nebo na 3 z čehož jedna má přechodový stav je obrovský nárůst proudů na plných dvou fázích. Takže ochrana zřejmě vybavila vlivem velkého přetížení. Nárůst proudů ve 2 fázích je v podobných případech extrémně velký!

To jsem rád, že kolega Kastner na to kápnul. Mne by to nenapadlo, já bych marně a zbytečně hledal závadu v motoru.
Jednou jsem od asi stejně velkého motoru takovou strašnou ránu jako z děla zažil, sklepalo mne to z konstrukce stroje, na kterém jsem stál. Ale  to se do motoru dostala řezná emulze.

 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Prečo uhlová brúska stratila otáčky po výmene uhlíkov a nereaguje na reguláciu?
 Jak s může projevit u pohonu vadné tepelné relé?
 Jak se dopídit, že 3f motor spálil zákazník?
 Proč asi vypadává jistič při zastavení motoru?
 Tlakový spínač funguje, proč se nerozjede motor?
 Proč motor při spouštění do Y hučí a při přepnuti do D se rozběhne?
 Jaký zvolit postup při identifikaci poruchy neznámého zařízení?
 Jak stanovit otáčky elektromotoru MEZ když nejsou na štítku uvedeny??
 Co může být příčinou trvale nízkých otáček 3F motoru?
 Kdo dodavatelsky vyhodnocuje kvalitu AC motoru?
 Může se nový elektromotor zadrhávat při ručním otáčení?
 Jak vybrat pneumatický motor určený k náhradě elektromotoru?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Stále řešíte časté chyby motorů?
 Jak v ČR uvádíte do provozu zařízení CHINA EXPORT?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Jak odstranit cinkání v asynchronním elektromotoru?
 Může nižší kapacita způsobovat problémy s během oběhového čerpadla?
 Jaký vliv může mít proud kompresoru na jeho hluk?
 Co se u motoru označovalo za "kollektor"?
 Jak zjistit mezizávitový zkrat na jedné cívce asynchronního motoru?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.06 sekund, 23 dotazů.