Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Proč AS motor vyhazuje přívodní jištění, když je Riso OK?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Proč AS motor vyhazuje přívodní jištění, když je Riso OK?  (Přečteno 11765 krát)
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #18 kdy: 10.12.2019, 08:33 »

Jak píše i tazatel, myslím si, že pravá příčina nám zůstala skryta.
Myslím si, že vadný spoj v jedné fázi v rozsahu, který se uvažuje, / ztráta fáze / by se měl při takových rázech projevit velkým tepelným účinkem v poruchovém místě.
Je možné, že to v té větvi bylo zkoušeno na 2 fáze? Prostě, že ta fáze tam chyběla?
I když tekly na 2 fáze velké proudy, nevšiml si toho jistič 100A a zachytila to spoušť cca 1000A?
Spíše bych se klonil k tomu, že ta napájecí síť mohla být dost měkká a spoušť mohla reagovat na podpětí?
Samozřejmě, není zde kompenzace jalového výkonu, takže ty proudy byly jistě velké. A jistič 100A nic?
Ty elni spouště mohou být oříšek. Setkal jsem se se spouštěmi na Modeionech. Začaly padat a pomohla pouze výměna spouště za novou. U EONu v jisté době velmi časté. Přešli na jiného dodavatele. Konstrukčně jsou spouště vyrobeny tak, aby vždy poruchou sebe samé vypadly. U jednoho odběru se dokonce zjistilo, že ta spoušť je mimo provoz. Prostě z jističe 630A byl pouhý vypínač.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #19 kdy: 10.12.2019, 09:12 »

... motor jen zahučel (ani se neroztočil) a rozvodna lehla znova...


Pokud motor nebyl zablokován, tak při spuštění na 2 fáze je to naprosto typický jev.
Tam jste měl začít pátrat.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #20 kdy: 10.12.2019, 23:53 »

No, prvotní roztočení motoru následované výpadkem a podruhé už jen dutá rána a okamžité vyražení pojistek zase tak typický jev není.

... Dva z těchto motorů mi vyrazily přívod do rozvodny 1250A ,  přívod na rozvaděč 800A nevypadl a ani jistič 100A, kterým jsem motory zapínal.
Při spuštění motoru se z něho ozvala dutá rána a motor se jen lehce dotočil (ani nenabral otáčky),  druhý na tom byl podobně.
Po výpadku byly oba motory znovu změřeny ...
Po měření jsem jeden z motorů zkusil znova, motor jen zahučel (ani se neroztočil) a rozvodna lehla znova, druhý už jsem ani nezkoušel.
 Prostě všechny hodnoty jsou shodné s hodnotami ostatních motorů, které jedou.
Nyní je to pochopitelné, během prvního rozběhu tam třetí fáze na chvíli byla a během prvního rozběhu se vypařila její cesta. Při druhém rozběhu už šlo napětí třetí fáze do motoru asi jen přes zuhelnatělý můstek.

Já osobně jsem dutou ránu z motoru při běhu na 2 fáze nikdy neslyšel, jen intenzivní zabručení a vibrace. Duté rány jsem slyšel jen při průrazech vinutí, nebo po chybném pokusu o reverzaci protiproudem za plných otáček a seknutí se vinutí.

Navíc při vinutí do hvězdy nebývá situace tak hlasitá, vážná a tak krátkodobá jako při vinutí do trojúhelníka.
Stavu při druhém rozběhu jsem nepřikládal důležitost, to už mohl být motor po smrti a mít upálenou fází ve vinutí.
Ale jak vidno, kdybych předpokládal stále dobrý motor i po druhém rozběhu pak by mne  zahučení dovedlo k chybějící přívodní fázi.

Jo elektrikář se učí celý život...Když je od koho, bolí vlastní chyby a omyly méně. Ještě jednou posílám dík kolegovi Kastnerovi za nebolavou zkušenost.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #21 kdy: 11.12.2019, 09:23 »

Bylo by také zajímavé, kdyby nám p. Žabka sdělil, kdo přemosťoval
ty FM, a pokud to nedělal sám (asi ne),  tak jestli si to po těch
místních montérech zkontroloval.
Možná našli jenom 1,5 Al...

 Úsměv

To jsou ty opravy na dálku.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 11.12.2019, 09:47 »

...Místním to nedalo a začali všechno znovu prověřovat včetně svorek, přechodové skříně a pravděpodobně asi něco uvolněného po cestě našli začali, tak nějak pobíhat a cosi měnit samozřejmě jsem se nic nedozvěděl,  nicméně dnes po obědě oba motory najely a jedou. ...

Opět - Důvěřuj, ale prověřuj!

 Úsměv

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Tomáš Žabka
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #23 kdy: 11.12.2019, 14:33 »

Žádné vodiče se nedoplňovaly, FM se v rozvaděči odpojil a jeho vstup a výstup se propojil přes svorku, následně se normálně dotáhli (byl jsem osobně u toho). Po příhodě s motory, to pak dotahovali tak, že zlomili dva imbusy a zkoušeli to velice razantně, tak, že se borec snažil vodiče vytrhnout ze svorky, pokud se mu to povedlo, tak postup zopakoval, v rozvaděči byly laněné vodiče 25mm2 kat.5. na jednotce pak 95mm2 kat. 2 a 50mm2 kat. 2.

Jen pro info.
První co sundali byly všechny dutinky, z těch ty vodiče klouzali skoro samy i při dotažení.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vše se dá nějak vyřešit, vždy jde jen o to najít optimální řešení daného problému.
Projektant a revizní technik E1A, E1B.
http://www.zabka-revize-projekce-elektro.cz/
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #24 kdy: 11.12.2019, 15:46 »

Tak ty dutinky, nebyli nalisované. Smutek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #25 kdy: 11.12.2019, 16:07 »

klouzaly samy...
Tak to se motoru určitě nelíbilo a to by vysvětlovalo i ty rány.
Zabral na 3, jak píše p. Kurka.

Jestli jim klouzal i PE, tak tam mohlo být veselo.

 Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #26 kdy: 11.12.2019, 16:24 »

Zase mi to nedá a musím reagovat. Utahování svorek je mimo jiného to o čem jsem psal. Příliš silné utažení svorek - šroubových spojů se následně uvolní a vznikne přechodový stav. Proto výrobci motorů v návodech uvádí i utahovací momenty šroubových spojů pro vodiče a svorky
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #27 kdy: 11.12.2019, 16:33 »

No jestli jim vodiče klouzaly z dutinek, tak zřejmě nemají lisovací kleště
(viz. p. Miroš),  nebo se domnívali že to stačí "zalisovat" jenom utažením šroubů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Hlaváč
*
Offline Offline



Elektřina má pomáhat,ne zabíjet!


« Odpověď #28 kdy: 11.12.2019, 16:56 »

Existuje ještě jedna divná -ano divná odpověď setkal jsem se s motory 4ks které měly štítek 400v D ale přesto byly navinuty na 400V hvězda....Výro bce raději jmenovat nebudu...přemě řit odpor cívek,srovnat s motorem stejného výkonu funkčním...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Miroslav
Tomáš Žabka
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #29 kdy: 11.12.2019, 19:20 »

Uz jsem nechtěl reagovat, ale přeci jen ještě přidám Úsměv. Dutinky byly lisované přímo výrobcem rozvaděče, ale mám takový dojem, že klasické tenkostěnné dutinky prostě u 25mm2 moc nedrží (vlastní zkušenost). V motorech jsou klasická lisovaná kabelová oka tam problém není, berou na to momenťák, ale u svorek např typ WDU (nevím jaký typ je tu) jsem zatím moc lidí používat momentový šroubovák neviděl.
Navíc naposled, když jsem chtěl v čechách u komponentů jedné nejmenované firmy dodržet moment utažení jejich prvků (bylo to na velké proudy a já nechtěl nic podcenit) a "sčubil" se první závit, montér mi řekl, že to prostě takto nejde vše jsme dotahovali "s citem" následně jsem volal technickou podporu a oni provedli zkoušky a asi za 3 týdny se mi omluvili, že v katalogu a na prvku měli chybu, jeden prvek za cca 600-700kč co byl už v pr... neposlali naštětí jsem tolik direk nepotřeboval.

Samozřejmě, že vyžaduji použití momentáku, ale u provizorek na jedno otočení motoru to zase tak moc neřeším (pro příště asi budu). Mám tu spoustu jiných krásných problémů, které si zaslouží moji pozornost :-) (zdejší lidová tvořivost nezná mezí).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vše se dá nějak vyřešit, vždy jde jen o to najít optimální řešení daného problému.
Projektant a revizní technik E1A, E1B.
http://www.zabka-revize-projekce-elektro.cz/
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #30 kdy: 12.12.2019, 11:12 »

setkal jsem se s motory 4ks které měly štítek 400v D ale přesto byly navinuty na 400V hvězda....

I to se stát může. Osobně jsem se s tímto setkal i u pár motorů přímo od Siemens
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Miroslav Hlaváč
*
Offline Offline



Elektřina má pomáhat,ne zabíjet!


« Odpověď #31 kdy: 14.12.2019, 21:46 »

Zkusit spustit do hvězdy ,změřit klešťákem nebo pokud je již měnič pak přes něj nastavit max proud..správný elektrikář si poradí...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Miroslav
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Prečo uhlová brúska stratila otáčky po výmene uhlíkov a nereaguje na reguláciu?
 Jak s může projevit u pohonu vadné tepelné relé?
 Jak se dopídit, že 3f motor spálil zákazník?
 Proč asi vypadává jistič při zastavení motoru?
 Tlakový spínač funguje, proč se nerozjede motor?
 Proč motor při spouštění do Y hučí a při přepnuti do D se rozběhne?
 Jaký zvolit postup při identifikaci poruchy neznámého zařízení?
 Jak stanovit otáčky elektromotoru MEZ když nejsou na štítku uvedeny??
 Co může být příčinou trvale nízkých otáček 3F motoru?
 Kdo dodavatelsky vyhodnocuje kvalitu AC motoru?
 Může se nový elektromotor zadrhávat při ručním otáčení?
 Jak vybrat pneumatický motor určený k náhradě elektromotoru?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Stále řešíte časté chyby motorů?
 Jak v ČR uvádíte do provozu zařízení CHINA EXPORT?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Jak odstranit cinkání v asynchronním elektromotoru?
 Může nižší kapacita způsobovat problémy s během oběhového čerpadla?
 Jaký vliv může mít proud kompresoru na jeho hluk?
 Co se u motoru označovalo za "kollektor"?
 Jak zjistit mezizávitový zkrat na jedné cívce asynchronního motoru?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.059 sekund, 22 dotazů.