Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Může být motorový spouštěč jako hlavní jistič budovy?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Může být motorový spouštěč jako hlavní jistič budovy?  (Přečteno 6034 krát)
Marián123
« kdy: 04.11.2019, 09:29 »


Co je to na fotce?
Tchán má toto jako hlavni jistič starého domu. Mě to přijde jako motorový spouštěč nebo něco podobného (vystudoval jsem slaboproud-telekomunikace).  
Co jsem se ptal elektrikáře, tak už viděl hodně věcí, ale toto ještě ne :-)


* jistič.jpg (71 KB, 744x992 - prohlédnuto 717 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Ryšavý
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 04.11.2019, 10:42 »

Nádherný kousek, tento jistič opravdu ještě ve sbírce nemám.
K otázce:
V dnešní době by to samozřejmě neprošlo, a protože energetiky nikoho nenutí k modernizacím čili dokud po energetice nebudete chtít změnit sazbu, nebo něco podobného, tak tam tento nádherný kousek historie setrvat může.
Ale zamyslel bych se nad tím jestli je to rozumné, tento jistič byl instalován v dobách kdy bylo široko-daleko jedno trafo, a proudy při případném zkratu byly díky tomu někde jinde (mnohem níž) a je-li i celá instalace podobně pietně zachovaná asi bych uvažoval o modernizaci (samozřejmě pokud to Památkový ústav tanecek dovolí)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Smysl pro humor - znak ducha bystrého
.45 ACP; 7,62x39; 7,62x54R; 9x19; 12/70
Marián Dzurus
Neverifikovaný uživatel @3
**