Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Podle jaké ČSN revidovat dopravníkovou linku?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] 3 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Podle jaké ČSN revidovat dopravníkovou linku?  (Přečteno 16327 krát)
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #18 kdy: 12.10.2019, 04:58 »

To: Martin Kurka.
Dík, za rozdělení a vysvětlení.
Mám dojem, že tady je to jiné. Zákazník jsi prostě vybere dopravník a na tomto základě
výrobní firma provede výrobu. V tomto případě 4ks.
Jestli je to třeba pošta nebo balírna .....je výrobci asi jedno.
Začlenění do provozu je věcí provozovatele a ne výrobce.
Nebo se mýlím?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #19 kdy: 13.10.2019, 18:53 »

No, výrobci stroje nebo linky to není jedno ani malinko.
Je rozdíl, jestli dopravník bude převážet baličky, nebo flašky s nitroglycerine m,  jestli bude pracovat v suchu a teple, nebo na pile venku vozit piliny a odřezky za sněhu i mrazu, jestli budou po dopravníku posílat věci proškolení pracovníci v průmyslu, nebo děti ze školy na něj budou pokládat talíře po jídle.

Výrobce píše do návodu velmi důležitou stať a tou je určení stroje.
Výrobce nikdy neví, na co by se taková věc hodila. Jestli se použije v rozporu s účelem, je to riziko provozovatele a ne výrobce. Výrobce  ručí za bezpečnost stroje po celou životnost stroje.

Ale stále nechápu Vaši roli ve snaze o revizi, nebo zkoušku, nejste-li ani výrobce dopravníku, ani výrobce linky, ani provozovatel po roce používání strojního zařízení.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 14.10.2019, 11:17 »


Výrobce píše do návodu velmi důležitou stať a tou je určení stroje.
Výrobce nikdy neví, na co by se taková věc hodila. Jestli se použije v rozporu s účelem, je to riziko provozovatele a ne výrobce. Výrobce  ručí za bezpečnost stroje po celou životnost stroje.


Návod na používání a údržbu je velice důležitým dokumentem.
Ten by měl RT dobře prostudovat, když již je osloven o provedení "kontroly",
zdá jsou všechny náležitosti v pořádku k bezpečnému provozování SZ.
Zákon pro SZ určuje přesně, co tento Návod má obsahovat.


Ale stále nechápu Vaši roli ve snaze o revizi, nebo zkoušku, nejste-li ani výrobce dopravníku, ani výrobce linky, ani provozovatel po roce používání strojního zařízení.


Realita ....u provozovatelů a RT.
Stává se módou a zvyklosti, že slabší, nebo pohodlný elektrikář odpovědný za EZ, raději vystaví objednávku na "revizi" nového strojního zařízení.
Pak záleží na znalostech legislativy u RT, zdá zkontroluje všechny "náležitosti" k dodanému SZ a porovná je s realitou a pak doporučí jeho uvedení do bezpečného provozu. Občas se stává, že to nelze doporučit.
Provozovatel se takto i chrání, protože má zkušenosti, že za rok za dva bude mít problémy při následné revizi. A to ještě v případě, že se nic nestane.
Jsou opravdu "výrobci",  kteří  do prohlášení o shodě napíšou informace, které jsou v rozporu s realitou. A také v rozporu v bezpečnosti pro SZ.
Otázkou co pak s tím, je další velké téma reklamací, anebo i upgrade. ( Koupí se levný stroj s východu, ale celá elektrika se musí udělat nová a provozovatel se stává výrobcem)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #21 kdy: 14.10.2019, 18:29 »

No, výrobci stroje nebo linky to není jedno ani malinko.
Je rozdíl, jestli dopravník bude převážet baličky, nebo flašky s nitroglycerine m,  jestli bude pracovat v suchu a teple, nebo na pile venku vozit piliny a odřezky za sněhu i mrazu, jestli budou po dopravníku posílat věci proškolení pracovníci v průmyslu, nebo děti ze školy na něj budou pokládat talíře po jídle.

Výrobce píše do návodu velmi důležitou stať a tou je určení stroje.


 v ES Prohlášení o shodě je uvedeno, že dopravník je určen k dopravě kusového materiáluv krytých prostorech bez nebezpečí výbuchu, povětrnostních vlivů a mrazů a dále....že musí být provozován dle Technických podmínek a návodu na obsluhu a údržbu.

Mimo dokumentace je zde ještě prohlášení o zabudování neúplného strojního zařízení.
V něm výrobce prohlašuje, že neúplné strojní zařízení splňuje všechna příslušná ustanovení
směrnice evropského společenství č. 2006/42/ES a byla vypracována technická dokumentace podle přílohy VII část B.
Neúplné strojní zařízení nesmí být uvedené do provozu, dokud nebude vydáno prohlášení o shodě úplného strojního zařízení, do něhož má být zabudováno s ustanoveními směrnice.
Tento doklad je asi z důvodu, že motor a ovládácí skříň přijde již smontována a zapojena z jiné firmy.
firmy
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 14.10.2019, 18:58 »


Ale stále nechápu Vaši roli ve snaze o revizi, nebo zkoušku, nejste-li ani výrobce dopravníku, ani výrobce linky, ani provozovatel po roce používání strojního zařízení.


V podstatě jde o montážní firmu, která sestavuje komponenty v celek.
A protože tam asi nikdo není s eltech. kvalifikací - řeší to tímto způsobem.
Jak jsem psal motor je propojen a odzkoušený jinde.
Po sestavení odzkouší jedno rychlostní chod, aretační tlačítko - víc tam toho není.
Fungují v několika zemích v Evropě dost dlouho na to, aby to měli řádně ošetřeno.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #23 kdy: 14.10.2019, 20:21 »


Fungují v několika zemích v Evropě dost dlouho na to, aby to měli řádně ošetřeno.


Tak tím si nejsem tak jistej. Smutek

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #24 kdy: 14.10.2019, 21:36 »

v ES Prohlášení o shodě je uvedeno, že dopravník je určen k dopravě kusového ...

Mimo dokumentace je zde ještě prohlášení o zabudování neúplného strojního zařízení.
V něm výrobce prohlašuje, že neúplné strojní zařízení splňuje všechna příslušná ustanovení směrnice evropského společenství č. 2006/42/ES a byla vypracována technická dokumentace podle přílohy VII část B.
Neúplné strojní zařízení nesmí být uvedené do provozu, dokud nebude vydáno prohlášení o shodě úplného strojního zařízení, do něhož má být zabudováno s ustanoveními směrnice.

Tento doklad je asi z důvodu, že motor a ovládácí skříň přijde již smontována a zapojena z jiné firmy.
firmy

To se naprosto mýléte. Celý dopravník je neúplné strojní zařízení. Sice i ono může (a obsahuje) jiná neúplná strojní zařízení.
A finální výrobce linky jej začleňuje do své linky = nového a zcela jiného stroje, na který musí vydat svoje finální prohlášení o shodě ("velké CE").

Že je to montážní firma je úplně jedno, že nemá svého elektrikáře. Jednou dodává něco s elektrikou a musí mít jmenovánu osobu za elektrickou odbornost, která to má na svém triku. Odborná osoba zodpovědná za elektro odbornost jako odborník musí a měl majitele firmy na to prokazatelně upozornit, že musí vydat finální CE i o elektrice, nebo si na to někoho zjednat.
Díky tomu, že subdodávka linky - dopravník je včetně prohlášení o shodě neúplného strojního zařízení, veškeré zkoušky subdodávky nemusí finální výrobce pro svoje CE dělat. Tato subdodávka bude brána jako již prověřená a finální výrobce jen prokáže ve svém CE, že neprovozuje, nebo nenechává provozovat dopravník mimo jeho určení, parametry a návod dopravníku. Všechny papíry od výrobce dopravníku tj zejména ono prohlášení o shodě neúplného strojního zařízení a návod k obsluze a údržbě dává jako přílohu svého vydávaného CE.

 Mimochodem nevěřím, že složení více dopravníků za sebou půjde udělat bez nějaké centrální napájecí a ovládací skříňky, bez centrálního lankového nouzového zastavení na obou stranách dopravníku a jiných náležitostech na přesypech dopravníků požadovaných bezpečnostními normami.
O zcela praktickém postupném rozběhu dopravníku nemluvě.

Pokud bude mít skládací firma pod čepicí, objedná si centrální ovládání od odborné firmy. Dostane je jako neúplné strojní zařízení a pak "jen" vše propojí přes konektory (i ty lankové snímače nouzového zasrtavení)  natáhne lanka, přidělá spojky mezi dopravníky a odzkouší funkci ve všech režimech, nafotí, napíše návod - a může jít psát CE a s linkou na trh.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #25 kdy: 14.10.2019, 23:26 »


Mimo dokumentace je zde ještě prohlášení o zabudování neúplného strojního zařízení.
V něm výrobce prohlašuje, že neúplné strojní zařízení splňuje všechna příslušná ustanovení
směrnice evropského společenství č. 2006/42/ES a byla vypracována technická dokumentace podle přílohy VII část B.
Neúplné strojní zařízení nesmí být uvedené do provozu, dokud nebude vydáno prohlášení o shodě úplného strojního zařízení, do něhož má být zabudováno s ustanoveními směrnice.


A Vaším úkolem je vydat prohlášení o shodě úplného strojního zařízení?
Za neúplné strojní zařízení se nepovažuje strojní zařízení, které může samo plnit
určitou funkci a kterému chybí pouze potřebné ochranné prostředky nebo
bezpečnostní součásti. Jak již naznačil pan M.K. Podrobnosti najdete v uvedené směrnici nebo v NV 176/2008

Pořád není jasné, z jakého titulu, nebo pohnutek se pouštíte do uvedené revize.
Z celé diskuse tuším, že je to "tenký led"....je to spíše na odbornou technickou pomoc, jak je dále napovězeno

Pokud bude mít skládací firma pod čepicí, objedná si centrální ovládání od odborné firmy. Dostane je jako neúplné strojní zařízení a pak "jen" vše propojí přes konektory (i ty lankové snímače nouzového zastavení)  natáhne lanka, přidělá spojky mezi dopravníky a odzkouší funkci ve všech režimech, nafotí, napíše návod - a může jít psát CE a s linkou na trh.

Jenže to nemá nic společného s "revizi".....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #26 kdy: 15.10.2019, 07:30 »

A Vaším úkolem je vydat prohlášení o shodě úplného strojního zařízení?
Jenže to nemá nic společného s "revizi".....
Jedná se o montážní firmu, která z komponentů poskládá malý dopravník - ne linku.
Nemusí na sebe přece navazovat. Může jít o 4 místnosti a 4 dopravníky.
Ovládací panel s motorem jsou už zapojeny a odzkoušeny. Z motoru a  panelu koukají jen CYA 6mm z/žl. barvy na připojení na kostru stroje. A v servisním balíčku další hotové propoje z/žl. 6mm a výrobní štítek).
Jelikož asi nemá nikdo z montážníků elektrotechnic kou kvalifikaci potřebují potvrdit, že při montáži nedošlo k nějaké negativní náhodné změně.
Po montáži se odzkouší chod a aretační tlačítko.
Pro jistotu jsi firma nechá změřit znovu izolační stav a přechodové odporu spojů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #27 kdy: 15.10.2019, 07:46 »

Co to je aretační tlačítko?
Pokud to je to červené na fotu, tak to má jakou funkci?
Apropo, jseš elektrotechnik, tak používej správnou terminologii Hněv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #28 kdy: 15.10.2019, 10:13 »

Co to je aretační tlačítko?
Pokud to je to červené na fotu, tak to má jakou funkci?
Apropo, jseš elektrotechnik, tak používej správnou terminologii Hněv
Normálně jsem čekal, že se ozveš a právě Ty.
Normálně bych neodpovídal ale buď te lásky a na moje dotazy
NEODPOVÍDEJ.
Těmi jednovětami mi vždycky zkaziš celý den.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #29 kdy: 15.10.2019, 19:46 »

Tak aby bylo jasno, pokud na odborném fóru, používáš nepřesné a nepravdivé dotazy a odpovědi, tak já budu psát to co píšu, bez ohledu na to, zda se ti to líbí nebo ne. Super!

Posílám štítek motoru.
Dopravní lze připojit i Flexi vidlicí 230V. Je to jednoduché el. zařízení, které bych revidoval
podle ČSN 33 1600 ed.2 a ČSN EN 60204 - 1 ed.2. (Zkouška aretačního tlačítka STOP a zkouška
opětovného zapnutí po výpadku napětí)


Dopravník nelze připojit FLEXO vidlicí na 230V, neb pohon je třífáz.
Zkouška aretačního tlačítka STOP. Buďto je to ovladač nouzového zastavení, nebo nouzového vypnutí.

Jedním ze základních stavebních kamenů v elektrotechnic e, je používání správného názvosloví.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #30 kdy: 16.10.2019, 14:49 »

Přesto, že do strojních linek nedělám a poradit neumím, vím na 100% jedno:
Pokud si na místo nepozvu odborníka kalibru např.p.Kurky, mám opět 100% jistotu, že něco zanedbám, a to co nezanedbám bude blbě.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #31 kdy: 16.10.2019, 20:11 »

Přesto, že do strojních linek nedělám a poradit neumím, vím na 100% jedno:
Pokud si na místo nepozvu odborníka kalibru např.p.Kurky, mám opět 100% jistotu, že něco zanedbám, a to co nezanedbám bude blbě.

Naprosto s Vámi pane Hudec souhlasím.
......ale kdyby polovina z článků a názorů, co jsem ( zatím) přečetl mi zůstala uchována, pak nelituji těch hodin, co jsem proseděl u PC.
Co se týče p. Kůrky a jeho vědomostí, pak " klobouk dolů".
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #32 kdy: 19.10.2019, 18:01 »

Co se týče p. Kůrky a jeho vědomostí, pak " klobouk dolů".
Kurka říká, nechte na hlavě, buďte kritický a prověřujte a ověřujte si informace i od zdánlivě zkušenějších, ať nedopadnete, jako let č. 404 společnosti Alitalia z Milana do Zurichu 14.11.1990


Jedná se o montážní firmu, která z komponentů poskládá malý dopravník - ne linku.
Nemusí na sebe přece navazovat. Může jít o 4 místnosti a 4 dopravníky.
Ovládací panel s motorem jsou už zapojeny a odzkoušeny. Z motoru a  panelu koukají jen CYA 6mm z/žl. barvy na připojení na kostru stroje. A v servisním balíčku další hotové propoje z/žl. 6mm a výrobní štítek).
Jelikož asi nemá nikdo z montážníků elektrotechnic kou kvalifikaci potřebují potvrdit, že při montáži nedošlo k nějaké negativní náhodné změně.
Po montáži se odzkouší chod a aretační tlačítko.
Pro jistotu jsi firma nechá změřit znovu izolační stav a přechodové odporu spojů.
No, skoro jsme se dostali k jádru věci.

Buď jde o koupi hotového stroje v dílech, a pak se provede montáž stroje u zákazníka podle montážního návodu výrobce - podle dokumentace výrobce a pak jsou výrobcem v návodu předepsány zkoušky, které se mají zákazníkem před uvedením do chodu smontovaního stroje provést. Celý stroj má CE a návod již od výrobce. Pokud výrobce nedal pokyny ke zkouškám, pak je povinen na požádání zákazníka je dodat. Zákazník může samozřejmě stroj prodat dále, už jako sestavený a za smluvní cenu.

Nebo jde o jednotlivé komponenty, jednotlivá neúplná strojní zařízení, která montážní firma skládá do nového finálního stroje  a tím pádem je ona finálním výrobce stroje, píše návod, určuje postup zkoušek podle norem, které nastuduje a uvede v CE, archivuje výsledky zkoušek a nakonec vystavuje CE.
 
V každém případě slovo revize a revizní technik zde není na místě.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #33 kdy: 20.10.2019, 15:30 »


V každém případě slovo revize a revizní technik zde není na místě.

Jak jsem již napsal. Je možné, že elektrotechnic kou kvalifikaci nikdo z montážníků nemá a potřebují si ověřit, že toto jednoduché strojní zařízení je o.k.
Kdo je napadne na ověření bezpečnosti a funkčnosti? Kdo má patřičné MP?
Jak jinak by jste toto ověření nazval?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #34 kdy: 20.10.2019, 19:13 »


No, skoro jsme se dostali k jádru věci.

I. Buď jde o koupi hotového stroje v dílech,  a pak se provede montáž stroje u zákazníka podle montážního návodu výrobce - podle dokumentace výrobce a pak jsou výrobcem v návodu předepsány zkoušky, které se mají zákazníkem před uvedením do chodu smontovaného stroje provést. Celý stroj má CE a návod již od výrobce. Pokud výrobce nedal pokyny ke zkouškám, pak je povinen na požádání zákazníka je dodat. Zákazník může samozřejmě stroj prodat dále, už jako sestavený a za smluvní cenu.

II. Nebo jde o jednotlivé komponenty, jednotlivá neúplná strojní zařízení, která montážní firma skládá do nového finálního stroje  a tím pádem je ona finálním výrobce stroje,
a)  píše návod,
b) určuje postup zkoušek podle norem, které nastuduje a uvede v CE,
c)  archivuje výsledky zkoušek
d)  a nakonec vystavuje CE.
 
III. V každém případě slovo revize a revizní technik zde není na místě.

Je to tak jasně popsáno, že se bojím jakýkoliv komentář. Proto jen pár poznámek z praxe.

I. Jako RT bych s tím možná měl problém, ale jako elektrotechnik s praxi okolo strojního zařízení a s praxi zkušebního technika jsem se s tímto postupem mnohokrát setkal. V podstatě zákazník po vás chce Zkušební protokol.  Umíněný investor chce i Výchozí revizní zprávu. Ale přílohou je ten zkušební protokol a kopie protokolu o shodě. Velice častá praxe na příklad okolo strojů dovezených z Koreje, Italie ale i jiných zemí. Skládají to "české" firmy.

II. Zde je již situace složitější. Přitom také dostanete "poptávku" na revizi. Jenže "voní" po vás chtějí toho, kdo to zastřeší a zlegalizuje. Pokud řeknete ano, tak se stáváte koordinátorem mezi profesemi a dosti nepříjemným partnerem. Pokud vůbec dostanete od tvůrce a),  tak následuje analýza rizika b) a způsob zkoušek. Protokoly o shodě není jen jedná A4 s prohlášením o shodě, ale desítky A4 s celým procesem protokolů o shodě. Je to náročná práce na technickou zdatnost a pak na znalost celé legislativy a všech zákonů a norem v oblasti BSZ. Nakonec ale CE stejně potvrzuje výrobce a ne zkušební technik.

III. Výše uvedené příklady jen potvrzují, že tato činnost nemá s revizemi a s revizním technikem nic společného.

Myslím, že je to hezký mini seminář okolo problematiky s uváděním strojního zařízení do provozu. RT má být opatrný okolo objednávky na "ověření bezpečnosti a funkčnosti SZ",  protože se může dostat následně "do problému"....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #35 kdy: 20.10.2019, 22:18 »

Umíněný investor chce i Výchozí revizní zprávu.
Pro umíněné provozovatele pracovníci TI doporučují napsat v záhlaví zprávy malými písmeny "Zkušební protokol dle ČSN-EN20204-1 ed.3     ... a "   a  pod tím velkými písmeny REVIZE a pak zase pokračovat malými písmeny přívodu napájení dle ČSN-EN....

Oni umínění často zprávy ani nečtou, jde jim o estetický zážitek a pocit, že mají papíry v pořádku a ne o bezpečnost svých lidí.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: 1 [2] 3 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Aky je spravny postup pri revizii pracovneho stroja?
 Jak posuzovat elektrické zařízení pracovních strojů?
 V které normě najdu předlohu pro formulář karty pracovního stroje?
 Může být pracovní stroj připojen ze dvou různých míst?
 Problematika pracovních strojů ve vztahu k bezpečnostním rizikům 2012
 Na základě které normy ČSN či nařízení vlády či BOZP je osoba pověřená?
 Podle jaké normy se reviduje el. zařízení na plovoucích strojích?
 Kde je umístění hlavního vypínače u stroje správné?
 Jak velký má být odpor ochranného obvodu pracovního stroje?
 Jaké používáte formuláře pro kontrolu EZ pracovního stroje?
 Je nutné pravidelně testovat hlavní vypínač strojního zařízení?
 Jakým správným postupem změnit či rozšířit elektroinstalací stroje s CE znackou?
 Je nutné v stolárskej (truhlářskej) dielni dávať každý stroj cez chránič?
 Je možná u pracovních stolů svépomocná dodatečná instalace svítidel?
 Musí být přívod k elektrického stroje samostaně odpínatelý a jištěný?
 Jaké měření a metody používáte při kontrolách strojních zařízení?
 Kdy se oprava strojního zařízení mění na totální rekonstrukci?
 Proč nelze ČSN 33 2000-6 použit pro pravidelnou revizi strojního zařízení?
 Proč musí mít stolní bruska zařízení proti samovolnému spuštění?
 Lze použít transformátor ve stroji mimo řídící obvody?
 Mohu ověřit strojní zařízení v EX s vyhl. 50 §6?
 Jaké jsou požadavky na firmu pro drobné opravdy strojů?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.053 sekund, 23 dotazů.