Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #180 kdy: 18.09.2020, 12:32 » |
|
Tak jsem to tady pročítal, ale stejně jsem nedospěl k závěru, jak jednoduše doplnit do stávajícího rozvaděče podružný elektroměr pro nepřímé měření přívodu tak, abych se nestal výrobcem celého rozvaděče. Rozvaděč má výrobní štítek i dokumentaci.
ASi proto, že to bez toho aby jste se stal novým výrobcem, nebude možné Tedy pokud tam není volné místo na elektroměr, které jen doplníte v rámci ověřených možností rozvaděče. Ale vlastně cesta existuje. Pokud tam máte štítek s dokumentací, nebude problém zjistit výrobce a vyřešit to s jeho pomocí. Tedy pokud ještě existuje Pokud ne, tak to někomu zadejte, nebo se sám staňte výrobcem, jetli jste k tomu oprávněn. Myslím že je to v diskusi popsáno mnohokrát a dost detailně. To že to nevidíte, nebo možná nechcete vidět a hledáte levnější a snažší cestu, je jiný příběh.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Franta Puklický
Neverifikovaný uživatel @4
Offline
|
|
« Odpověď #181 kdy: 18.09.2020, 13:15 » |
|
ASi proto, že to bez toho aby jste se stal novým výrobcem, nebude možné Přijde mi úplně postavené na hlavu stát se výrobcem celého velkého rozvaděče jen doplnění nepřímého podružného měření a odpovídat tak za to, co jsem vlastně nevyráběl. Podobný případ je například s přidáním obyčejného topení do rozvaděče. A ano, samozřejmě že hledám levnější a snažší cestu, na tom ale nevidím nic špatného. Děláme to snad v běžném životě všichni, no ne?
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #182 kdy: 18.09.2020, 16:23 » |
|
Přijde mi úplně postavené na hlavu stát se výrobcem celého velkého rozvaděče jen doplnění nepřímého podružného měření a odpovídat tak za to, co jsem vlastně nevyráběl. Podobný případ je například s přidáním obyčejného topení do rozvaděče.
Asi stále nechápete, že vložením nových přístrojů do stávajícího výrobku, prostě změníte i jeho vlastnosti. Musíte provést nové ověření oteplení rozvaděče a ověřit několik dalších parametrů. Od proudových zatížení, po vzdušné vzdálenosti a tak dál. Viz výroba rozvaděčů. Je to snad logické Když vyměníte u auta motor, nebo jinak změníte jeho parametry, také musíte ověřit že odpovídá parametrům výrobce a může na silnici. Rozvaděč je také výrobek a musíte k němu přistupovat úplně stejně. Prostě prvotní výrobce nemůže nést odpovědnost za pozdější změny a úpravy. ALe někdo za to el. zařízení odpovědnost nést musí a kdo jiný než ten, co do něj zasahoval. Pokud to neudělá ten kdo do toho zasáhnul, zůstane odpovědnost na samotném provozovateli, se všemi důsledky. Ani nevíte kolik zkur...ch rozvaděčů jsem během praxe potkal. Dokonce takový, který musel zůstat bez dveří (ne bez krytů - ve strojovně) a při venkovní teplotě okolo 30°C a více, museli na něj foukat dva ventilátory. Osobně nemám problém s tím že hledáte levnější a snazší cestu, ale že i když slyšíte 10x od různých lidí že není jiná cesta, tak se ptáte po 11té. TO fakt nikoho nebaví stále opakovat, obzvlášť pokud je to stále se dokola opakující dotaz, tak 2-3x každý rok - viz vyhledávání. T
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
Jakub Drbohlav
Offline
|
|
« Odpověď #184 kdy: 19.09.2020, 00:17 » |
|
Vážený pane, přirovnání s tažným zařízením je nesmysl. Protože pokud máte na tažné "přípravu na voze" (tzn. např. připravené body, kam se tažné montuje) a dodržíte montážní pokyny, výrobce vozu s ním počítá a vůz je podle toho vyroben. Pokud "přípravu na tažné" na voze nemáte a nějak ho tam nabastlíte, výrobce vozu za následky rozhodně odpovědný nebude.
Rozvaděč je stejný problém. Pokud výrobek upravíte, tak, jak původní výrobce neočekával a nepovolil, jste za něj odpovědný. Tečka. Viz vámi zmiňované topení - pokud je potřeba přidat dodatečně, tak byl rozvaděč pro dané umístění blbě navržen, protože pokud by byl navržen dobře, nebude potřeba jej jakkoliv upravovat.
|
Obyčejnej elektrikář, §6, §7, §8, §10 se zaměřením na záložní zdroje a požárně bezpečnostní zařízení. OZO v požární ochraně dle zák. 133/1985Sb.
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #185 kdy: 19.09.2020, 07:12 » |
|
A o tom posledním odstavci si myslím svoje.....ve většině případů se tady neshodnou místní revizáci ani mezi sebou - 10 lidí, 10 názorů....je tady spousta vláken, které to dokazují.
V pořádku. Žádný z názorů zde zveřejněných, nemá žádnou právní váhu a jde jen o názory, byť osob znalých. Je pouze na vás co si z té diskuse vezmete, ale mě se zdá že jen čekáte na odpověď která by se vám hodila a kterou jste nedostal. V případě soudních sporů nebude stačit jen "Jirka říkal". Pokud si myslíte že jsem vám psal blbost, klidně si to udělejte po svém, nikdo, včetně mne vám v tom bránit nebude. Vaše práce, vaše odpovědnost. Ale pomalu na každém školení posloucháme, že výměna jističe za jistič stejné hodnoty je oprava, ale přidáním nového jističe, nebo navýšením jeho hodnoty, jsme nuceni provést ověření a podepsat se pod to. Pokud chcete jiný názor, zkuste napsat třeba na TIČR, nebo SUIP . Jejich odpověď by měla mít i právní váhu. Pak se zde o výsledek podělte.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
Odpočet běží
|
|
« Odpověď #186 kdy: 19.09.2020, 12:52 » |
|
Firma upravila starý, velký (dvě pole) ocep rozvaděč. Přidali tam pár jističů pro nové okruhy. Na tyto nové okruhy po mě chtějí revizní zprávu. Rozvaděč nemá štítek výrobce. Pokud to vím správě, tak se stali výrobci rozvaděče a měli by k němu vystavit příslušné dokumenty. To samozřejmě u takového rozvaděče nehrozí. Můj dotaz zní, zda existuje nějaká legální cesta, jak vystavit revizní zprávu (mimořádná?) pouze na tyto vývody a neřešit rozvaděč. Případně jiná cesta, jak z toho ven.
Jiná cesta, jak z toho ven. Uvést rozvaděč do původního stavu, vyndat těch pár přidaných jističů pro nové okruhy a ty nové okruhy připojit na původní jističe ke starým okruhům.
|
klima se rychle mění a společnost, jak jí známe se začne hroutit, pokud lidé co nejdříve podstatně nesníží svou spotřebu
31.12.2020 - 10 let a 9 měsíců.
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #188 kdy: 19.09.2020, 18:51 » |
|
...... tak keď tak nad tým uvažujem, čo mi vlastne zakazuje rozšíriť existujúcu dokumentáciu, keď rozšírenie rozvádzača je dovolené...
A ještě tu o Babišovi, který myslí na druhé rozdává ze svého, STBákem nebyl a nikdy nelže. Ukažte mi návod výrobku, který vám dovoluje upravovat jeho dokumentaci a provádět zásahy do něj. Právě že jdete za dovolenou hranici a provádíte úpravy se kterými výrobce nemůže počítat, musíte se sami stát výrobcem, se všemi náležitostmi a odpovědností.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #192 kdy: 19.09.2020, 22:25 » |
|
Ježíš to je zas snahy o kličkování... Z jedný strany chápu, že technicky to problém mnohdy není, jenže pořád tu máme nějakou legislativu, takže se s tím musí žít. 118/2016 Sb. ČSN EN 61439 nebo třeba definice opravy Opravou se odstraňují účinky částečného fyzického opotřebení nebo poškození za účelem uvedení do předchozího nebo provozuschopné ho stavu. Uvedením do provozuschopné ho stavu se rozumí provedení opravy i s použitím jiných než původních materiálů, dílů, součástí nebo technologií, pokud tím nedojde k technickému zhodnocení. Údržbou se rozumí soustavná činnost, kterou se zpomaluje fyzické opotřebení a předchází poruchám a odstraňují se drobnější závady, Rozšíření legálně jen po konzultaci s výrobcem, případně projektantem a s celou legislativní mašinerií...
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #195 kdy: 19.09.2020, 22:57 » |
|
A znamená to snad, že se tím stávám výrobcem vozidla?
Pokud provedete na autě nějakou úpravu, musí ta být schválená výrobcem a zapsána v technickém průkazu. Tedy jde zásah který výrobce schválil a vás to také stojí jistý obnos. Už třeba jen na certifikovaném doplňku (bez toho by stál půlku), ať jde o tažné zařízením nebo cokoliv podobného. Ale zkuste si na auto obout jiný rozměr kol, než který máte v TP. První kontrola na silnici vás osolí mastnou pokutou a možná i připraví o malý TP. A přitom kola, jako kola ne? Neříkám že nastavený systém je úplně ideální a že sám nějak nevnímám že určité situace by se mohly dát řešit poněkud jednodušeji. Nicméně platná legislativa je nyní dána a nám nezbývá než se přizpůsobit. Případně se zasadit o to, aby se předpisy změnily. Ale co a kdo je ideální že Myslím že za mne už k tématu asi nemám co říci. Možná některý z dalších kolegů napíše i svůj názor a pohled na toto téma. Informace máte a nyní se sám rozhodněte kterou cestou se vydáte. Je to jen na vás. Ale zatím to vypadá na to kličkování Dva štítky v rozvaděči? Navíc rovnocenní výrobci? TO mi nějak nedává smysl. Vy by jste chtěl ručit za vlastnosti vašeho výrobku, po zásahu někoho jiného? Pro mne je to jednoznačné porušení návodu a jednoznačně ukončení veškerých mých záruk, spolu s zneplatněním schématu, návodu, certifikátu i CEčka. Navíc úpravu mých dokumentů, bych bral jako porušení autorských práv. To se dočtete pomalu v každém z nových dokumentů, nebo aplikacích sw a tak dál. Šíření, kopírování a úpravy dokumentu, bez dovolení tvůrce, jsou trestné.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
Franta Puklický
Neverifikovaný uživatel @4
Offline
|
|
« Odpověď #197 kdy: 20.09.2020, 10:07 » |
|
Znamená to, že jste změnil či jiným způsobem zasáhl do konstrukce vozidla, způsobem, který není výrobcem přípustný. Tím došlo ke změně vlastností vozidla, která nejsou výrobcem schváleny a vozidlo s nimi nebylo homologováno.
A stejně tak jsou určité úpravy dovolené, i když s nima výrobce nepočítal. Například doplnění světlometů (off-road, motorky). Pakliže se použijí homologované výrobky a dodrží příslušné předpisy (například maximálně 2 dálková svítidla), není potřeba provádět zápis do TP, tím pádem neporušuji nic co stanovil výrobce, a to i přes to, že došlo ke změně vlastností vozidla. V případě rozvaděče přeci také používám "certifikované" komponenty. Předpokládám, že provedení výpočtů je oprávněné a důležité, nicméně výsledkem by nemělo být, že jsem automaticky výrobcem celého rozvaděče, když to není pravda. Například systém vícero štítků, doplnění dokumentace, která bude obsahovat provedené úpravy, tak s tím bych problém neměl. Nebo mi snad chcete říct, že pokud doplníte jeden jistič do výše uvedeného rozvaděče (příspěvek p. Lovackého), tak provádíte komplet všechny výpočty, měření, překreslujete komplet celá schémata apod.? Tzn. kopírujete a upravujete cizí dokumenty? No pane jo, to se musí zákazník pěkně prohnout.
|
|
|
|