{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Proběhne výměna hl. jističe ITM 25A za 25A char C u e.on hladce?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Proběhne výměna hl. jističe ITM 25A za 25A char C u e.on hladce?  (Přečteno 1166 krát)
Jirka Dobrovolný
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 24.03.2019, 18:56 »

V jednom RD s malým hospodářstvím nedaleko Brna je instalován hlavní jistič SEZ ITM 25A, který je zřejmě již vadný a jehož přímá náhrada by dle mně dostupných informací měl být jistič s charakteristik ou C s In=25A. Podle připojovacích podmínek však EON char. C nerad vidí.

Jistě se tu najde někdo, kdo už podobný problém řešil nebo alespoň o řešení slyšel. Toho se chci zeptat, zda taková výměna probíhá hladce, nebo zda EON většinou striktně trvá na použití char. B, což by ovšem v tomto případě pravděpodobně kvůli rozběhovým proudům některých motorů kolem 5 - 7kW znamenalo nutnost navýšení na hodnotu 32A a tím pádem nemalé výdaje navíc.

Lze reakci EONu předvídat, nebo je vhodné se informovat na EONu? Nebo je naopak lepší "tiše" vyměnit a na charakteristik u jističe po výměně příliš nepoukazovat (předpokládám, že technik není vůl a všimne si toho)?

Bude EON při změně jističe z ITM na C požadovat nějaké doklady? Revize?

Mám raději shánět zachovalý jistič ITM?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 24.03.2019, 19:20 »

Všude je to stejné, i ČEZ trvá na B, přesto osadit C není problém, pokud jsou vyhovující parametry sítě a existuje rozumné zdůvodnění.
Tím je právě třeba senomet, nebo velká cirkula.
Případné problémy se objeví až když bude Zs výrazně nad 0,3 a začnou to zkoumat.
Takže žádost o výměnu jističe s motorovou char. za jistič s char. C a zdůvodnění proč to tak je a musí být.
Plný ekvivalent by byla char. D, není nemožná, ale jen v případě tvrdé sítě a vyloučených zpětných vlivech, tzn. tak na vlastním vývodu 50m od trafa.
ITM v 3f provedení je nepovedený výrobek, v případě páchání nějakého harakiri už je lepší tam napáchat J1K 24,7...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vít Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 25.03.2019, 08:22 »

Ze zkusenosti:
- bude zalezet na konkrrtnim technikovi, ale...
- pokud bude kit v papirech "B" tak dost pravdepodobne "C" nezaplombuje
- zkusil bych oficialni cestou pozadat o vyjimku na C, mohlo by to projit...

Revizi pravdepodobne budou chtit, byt se bude jednat o vymenu "kus za kus" ve stejne amperazi. Odpovi na EONu.
Jeste bych si zjistil co je ve smlouve, zda-li tam ciste nahodou nejsou jiny ampery nebo dokonce Cecko jistic.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revizní technik začátečník  :-)
Kdybych někdy psal bez diakritiky tak se omlouvám. Píšu z HUAWEI Ascend Y300 a diakritika se tam píše blbě :-)
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #3 kdy: 25.03.2019, 13:26 »

Tyto jističe ITM 25A (nemyli náhodou 24,7A?) se dávali hromadně do většiny RD. Asi tehdy nebyli jiné!
Dodnes tam jsou a výmění se jen když už jsou (po smrti)....EON nad nimi doposud jaksi zavírá oči....
"C" jde osadit , ale musí se řádně doložit technicky proč a zač!! A záleží na impedanci v místě spotřeby.....n ěkdy na konci dlouhého vedení je to nemožné! Impedance je max na "B"!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
Jirka Dobrovolný
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #4 kdy: 25.03.2019, 13:42 »

ITM je 25A.

24,7A jsou nejspíše jen J1K
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #5 kdy: 25.03.2019, 13:45 »

NE nejspíš, ale tutovka. Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 25.03.2019, 16:12 »

Podle mého názoru, jestli je ten jistič zaplombovaný, tak EON o jeho charakteristic e ví, jinak by neměl plombu a stejná charakteristik a jakou má ten zaplombovaný jistič má být napsaná ve smlouvě. V případě, že se charakteristik a ve smlouvě liší od charakteristik y skutečného zaplombovaného jističe, pak ať si EON napíše do smlouvy správnou charakteristik u, jakou má ten zaplombovaný jistič SEZ ITM 25A.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 25.03.2019, 16:24 »

Hmm, a jak se u ITM a J1K měnily skutečné hodnoty za virtuální asi nevíme co? Dřív se nerozlišoval M nebo V, protože se to posuzovalo lokálně.
V současnosti se považuje všechno stávající (bakelity) za B a postupuje se tak i při výměně. Buď se obhájí, nebo bude B. Po výměně už je charakteristik a evidována a další výměna je bezproblémová.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 25.03.2019, 17:08 »

Charakteristik y jističů IJV, ITM, ITV, ITM.


* IJVMITVM.jpg (137.74 KB, 2339x1699 - prohlédnuto 58 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 25.03.2019, 17:33 »

Já ale přeci netvrdím, že v tom není rozdíl, ale že když chtěl někdo v 70. letech jistič na motor, tak ho prostě dostal a když chtěl někdo jen na svícení, dostal V, protože bylo i levnější. Neevidovalo se to centrálně. Po zániku energetik se sepisoval při cejchu nějaký stav, no a protože bylo mnoho nezjistitelnýc h, ověřovala se jen proudová hodnota v rámci možností podle smlouvy. U nezjistitelnýc h hodnot byla snaha o výměnu, jenže tu si přeci nikdo nebude platit, když to chtěj ti hajzlove, ať si to zaplatí, no a protože to nebylo zvladatelný, je všechno starý bakelitový do výměny považováno za B a po výměně už není problém a to ani když se měnil J1K a nahlásila se charakteristik a C.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Dobrovolný
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #10 kdy: 25.03.2019, 18:03 »

Ve smlouvě je jistič 25A char. B. (bohužel)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline




« Odpověď #11 kdy: 25.03.2019, 18:58 »

Ve smlouvě je jistič 25A char.B, ale ve skutečnosti je tam zaplombovaný jistič SEZ ITM 25A, který podle ČSN 354171/61 musí vypnout 8-10In do 0,2s, to odpovídá char.C. Jestli je ten jistič zaplombovaný, pak je ve smlouvě napsaná nepravdivá charakteristik a jističe, která neodpovídá skutečnosti.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.06 sekund, 22 dotazů.