Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #90 kdy: 13.11.2018, 17:07 » |
|
Když někdo škemrá o dotaci, tak holt musí taky něco strpět.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #91 kdy: 13.11.2018, 18:28 » |
|
Doufám, že to pojmou inteligentně a bude to mít smysl, např. jako u Ravky.
Protože ji kolega před půl rokem koupil, tak vím, že to zas taková hitparáda není, co se ekologie týče. Ale když se jí šlápne a má nabito, je to střelba, to zas jo. Ale tím výčet kladů končí (jako celek auto nehodnotím). Elektropohon stačí na dojetí do lehce přes kilometr vzdáleného krámu pro rohlíky k snídani, to je sice fajn, ale když přijíždí domů, má to posledních 100m do kopce, no a tam ta mrcha nastartuje spalovák na pár desítek vteřin a pak samozřejmě zase chcípne po dojetí. Pointa je v tom, že zejména za chladnějších dní, ten motor šíleně trpí, ve výfukovém systému kondenzuje voda, degraduje olej a paradoxně trpí i baterie, která dostane celá ztuhlá brutální nášleh a to ještě nemrzlo. Když jsou teploty kolem nuly, spalovací motor startuje po pár stech metrech. Zima ještě nebyla, ale protože není škrt a jako (teď už jen částečný) petrolhead soucítí s motorem, má na vodě Eberspächer, takže je bez obav. Spotřeba na 2x50km (1/4 město) denně kolem 7,5-8l. Německá dálnice 12 l suveréně, což je prakticky ekvivalent MB G V8 ovšem s lepším projevem...Rekuperace do baterií je sporná. Aby fungovala jak má, je třeba nasadit bekovku a dát plato vajíček za zadní okno. Když chce člověk přijet včas do práce a nechce oboustranný zápal plic a omrzliny, bez spalování dinosaurů se u hybridu neobejde. A na vzdálenost, na kterou v zimě baterie stačí, je rychlejší dojiít pěšky, než oškrábat okna a oméct sníh, pokud tedy nedisponuje bufíkem. Vídám se s ním celkem často, takže jeho dojmy a zážitky není problém zatepla reprodukovat. Praktičtější je asi rekuperovat do setrvačníku (Volvo), sice to nikam nedojede, ale "ušetří" energii při akceleraci odpadní energií decelerace, ale je to pořád váha navíc, kterou musí slabší motor tahat, čímž se opět zvedne spotřeba.
|
|
|
|
|
|
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #93 kdy: 15.11.2018, 00:02 » |
|
Je zajímavé, že se vyplatí stavět hybridy, kde elektromotor i spalovací motor zastávají funkci pohonu. Pro spalovací motor by mělo být lepší pracovat v otáčkách s nejvyšší účinností a generátorem dle potřeby dobíjet akumulátor a superkapacitor y, zatímco pohon by obstarával výhradně elektromotor bez rychlostní skříně a spojky. Před několika lety vyvíjeli na ČVUT lineární spalovací motor, určený právě pro výrobu elektřiny. Motor má výhodu, že nepotřebuje převádět posuv pístu na rotační pohyb, takže má méně součástí a menší opotřebení. Občas se objevila senzační zpráva, že ta či ona automobilka hodlá tento motor používat, ale nevím, zdali se už někde objevil. To bych viděl jako vhodný mezikrok mezi spalovacím pohonem a čistým elektromobilem, jehož nástup je dle mého názoru jen otázkou času. Kuriozní "problém" elektromobilů je jejich tichost. Chodec není dostatečně akusticky varován a z tichého stroje nemá takový respekt. U elektrické motorky bude chybět ten pocit silného rámusícího stroje, kdy celá dědina ví, že jede borec na silném stroji, pantátovi se třesou okenní tabulky a ještě několik minut po průjezdu jsou cítit splodiny motoru, takže panímáma raději zavře okna. Každý si pak řekne: "To je frajer!"
|
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #94 kdy: 15.11.2018, 07:24 » |
|
Když někdo škemrá o dotaci, tak holt musí taky něco strpět.
Jasně. To je řešitelné, ber nebo nech bejt. Teď ta druhá věc a to je to SW očůrání..
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #97 kdy: 17.11.2018, 23:41 » |
|
Korupce/ dotace/ pokřivení trhu většinou klesají s geografickou a politickou vzdáleností. Takže zaplať pánbu. Navíc surová tj.nedotovaná kupní síla u nás nedovoluje a v dohledné době nedovolí většímu rozšíření.
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #98 kdy: 18.11.2018, 12:49 » |
|
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #99 kdy: 26.11.2018, 01:30 » |
|
Nemůžeme být ve všem průkopníci. Což kdyby to nevyšlo? Počkáme si jak to dopadne a pak je jistě doženeme. Mezitím vybudujeme ten vodní kanál Dunaj-Odra-Labe, rozšíříme muzeum jaderné energetiky a třeba stihneme i další desetinu pražského okruhu
|
|
|
|
|
Zdenek+
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #101 kdy: 11.12.2018, 14:48 » |
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #102 kdy: 11.12.2018, 17:02 » |
|
No houstne nám to, je to jen otázka času.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #104 kdy: 13.12.2018, 16:35 » |
|
Nejlepší řešení možná pro lokomotivu a to i bez baterek. U auta se nejeví příliš rozumné zabudovávat stabilák. Už jen rozdíl v koncepci motoru s širokým rozsahem otáček a stabilákem je poměrně výrazný. Z toho plyne i využitelnost. Když bude stabilák pohánět generátor a ten bude štochat do baterek a nebo přímo napájet motor, je to ekonomicko ekologický nesmysl, protože byť motor bude pracovat v ideálním režimu, ztráty v přenosu to degradují. Elektrický rozjezd a pojíždění v koloně by bylo fajn, ale na dálnici, nebo i okresce je výhodnější přímý mechanický přenos. A teď ten stabilák. Když bude to soustrojí provozováno s motorem v režimu ekonomickém, tzn zatíženým a v optimálních otáčkách, není dost dobře možné to optimální zatížení udržet dlouhodobě, protože generátor nebude vždy plně vytížen. Co pak? Dojde k odstavení motoru a jménem ekologie to bude bez porovnávacího doběhu, pro stabiláky tak důležitého (ne že by nebyl dobrý pro každý motor). Mazda měla myšlenku Wankel a motorgenerátor na společné hřídeli, což by nemuselo být úplně špatné, ale decka benzínu co se ušetří, se pro..be na vyšší hmotnosti. Zatím od toho upustili a asi vědí proč. Všechno co se doposud vymyslelo, je spíš takové ekologické placebo, něco za něco. Výše píšu o RAVce, ještě bych se mohl rozepsat o stopstartech a jejich přínosu pro přírodu a peněženku provozovatele vs. přínosu pro automobilku, která simulací 45min. stání ve městě během měřícího cyklu spotřeby fantasticky vylepší spotřebu a emise, čímž ušetří na výpalném za plyn do sifonu a může rázem vyrobit o pár set tisíc SUV víc, ale to je O.T..
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #105 kdy: 13.12.2018, 19:40 » |
|
Nejlepší řešení možná pro lokomotivu a to i bez baterek. U auta se nejeví příliš rozumné zabudovávat stabilák. Přidal bych ještě jeden důvod. Pokud je pohon spalovací motor->generátor->baterky->elektromotor, tak musejí být na plný výkon dimenzovány 3 stroje - motor, generátor a elektromotor. To se u lokomotivy snese - tuna sem, tuna tam... ale u aut je prostor stísněný a hlídá se každé kilo.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
|