Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 24 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?  (Přečteno 170502 krát)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #90 kdy: 13.11.2018, 17:07 »

Když někdo škemrá o dotaci, tak holt musí taky něco strpět.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #91 kdy: 13.11.2018, 18:28 »

Doufám, že to pojmou inteligentně a bude to mít smysl, např. jako u Ravky.
Protože ji kolega před půl rokem koupil, tak vím, že to zas taková hitparáda není, co se ekologie týče. Ale když se jí šlápne a má nabito, je to střelba, to zas jo. Ale tím výčet kladů končí (jako celek auto nehodnotím). Elektropohon stačí na dojetí do lehce přes kilometr vzdáleného krámu pro rohlíky k snídani, to je sice fajn, ale když přijíždí domů, má to posledních 100m do kopce, no a tam ta mrcha nastartuje spalovák na pár desítek vteřin a pak samozřejmě zase chcípne po dojetí. Pointa je v tom, že zejména za chladnějších dní, ten motor šíleně trpí, ve výfukovém systému kondenzuje voda, degraduje olej a paradoxně trpí i baterie, která dostane celá ztuhlá brutální nášleh a to ještě nemrzlo.
Když jsou teploty kolem nuly, spalovací motor startuje po pár stech metrech.
Zima ještě nebyla, ale protože není škrt a jako (teď už jen částečný) petrolhead soucítí s motorem, má na vodě Eberspächer, takže je bez obav.
Spotřeba na 2x50km (1/4 město) denně kolem 7,5-8l.
Německá dálnice 12 l suveréně, což je prakticky ekvivalent MB G V8 ovšem s lepším projevem...
Rekuperace do baterií je sporná. Aby fungovala jak má, je třeba nasadit bekovku a dát plato vajíček za zadní okno. Když chce člověk přijet včas do práce a nechce oboustranný zápal plic a omrzliny, bez spalování dinosaurů se u hybridu neobejde. A na vzdálenost, na kterou v zimě baterie stačí, je rychlejší dojiít pěšky, než oškrábat okna a oméct sníh, pokud tedy nedisponuje bufíkem.
Vídám se s ním celkem často, takže jeho dojmy a zážitky není problém zatepla reprodukovat.
Praktičtější je asi rekuperovat do setrvačníku (Volvo),  sice to nikam nedojede, ale "ušetří" energii při akceleraci odpadní energií decelerace, ale je to pořád váha navíc, kterou musí slabší motor tahat, čímž se opět zvedne spotřeba.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #92 kdy: 13.11.2018, 18:36 »

Protože ji kolega před půl ....

Zajímavý úhel pohledu, každopádně díky. Ona ta Ravka nevycházela z testů úplně špatně, ale osobní zkušenost je také cenná.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #93 kdy: 15.11.2018, 00:02 »

Je zajímavé, že se vyplatí stavět hybridy, kde elektromotor i spalovací motor zastávají funkci pohonu. Pro spalovací motor by mělo být lepší pracovat v otáčkách s nejvyšší účinností a generátorem dle potřeby dobíjet akumulátor a superkapacitor y, zatímco pohon by obstarával výhradně elektromotor bez rychlostní skříně a spojky.

Před několika lety vyvíjeli na ČVUT lineární spalovací motor, určený právě pro výrobu elektřiny. Motor má výhodu, že nepotřebuje převádět posuv pístu na rotační pohyb, takže má méně součástí a menší opotřebení. Občas se objevila senzační zpráva, že ta či ona automobilka hodlá tento motor používat, ale nevím, zdali se už někde objevil.

To bych viděl jako vhodný mezikrok mezi spalovacím pohonem a čistým elektromobilem, jehož nástup je dle mého názoru jen otázkou času.

Kuriozní "problém" elektromobilů je jejich tichost. Chodec není dostatečně akusticky varován a z tichého stroje nemá takový respekt. U elektrické motorky bude chybět ten pocit silného rámusícího stroje, kdy celá dědina ví, že jede borec na silném stroji, pantátovi se třesou okenní tabulky a ještě několik minut po průjezdu jsou cítit splodiny motoru, takže panímáma raději zavře okna. Každý si pak řekne: "To je frajer!"  Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #94 kdy: 15.11.2018, 07:24 »

Když někdo škemrá o dotaci, tak holt musí taky něco strpět.
Jasně. To je řešitelné, ber nebo nech bejt. Teď ta druhá věc a to je to SW očůrání..
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #95 kdy: 17.11.2018, 13:41 »


Český Chytrý Honza z Horní Dolní zametá v Česku elektromobilit u pod koberec a nechává se v Kvasinách zaměstnat na výrobě Passatů a SuperBů. Absence tohoto Chytrého Honzy se projevila v Německu. Rozhodli se vyrábět elektromobily a čmoudy poslali k nám. Poděkujeme Chytrému Honzovi, že zrovna v Německu chyběl?
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/volkswagen-automobilka-skoda-auto-passat-skoda-superb-automobily_1811161622_gak
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #96 kdy: 17.11.2018, 17:20 »

VW má v Kvasinách zánovní linku a levnou pracovní sílu.
Tak tu novou vybuduje doma.
Navíc škodovka je značka pro ty opravdu lidové výrobky, čímž jsou auta s konvenčními motory. No a Superb s Passatem už mají konečně stejnou plaformu.
Cílem je zjevně mít v D emise flotily v lati.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #97 kdy: 17.11.2018, 23:41 »

Český Chytrý Honza z Horní Dolní zametá v Česku elektromobilit u pod koberec a nechává se v Kvasinách zaměstnat na výrobě Passatů a SuperBů. Absence tohoto Chytrého Honzy se projevila v Německu. Rozhodli se vyrábět elektromobily a čmoudy poslali k nám. Poděkujeme Chytrému Honzovi, že zrovna v Německu chyběl?
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/volkswagen-automobilka-skoda-auto-passat-skoda-superb-automobily_1811161622_gak
Korupce/ dotace/ pokřivení trhu většinou klesají s geografickou a politickou vzdáleností.
Takže zaplať pánbu.
Navíc surová tj.nedotovaná kupní síla u nás nedovoluje a v dohledné době nedovolí většímu rozšíření.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #98 kdy: 18.11.2018, 12:49 »

https://elektrickevozy.cz/clanky/s-elektrobusy-v-mnichove-uz-nesouhlasi-ani-zeleni?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #99 kdy: 26.11.2018, 01:30 »

Český Chytrý Honza z Horní Dolní zametá v Česku elektromobilit u pod koberec a nechává se v Kvasinách zaměstnat na výrobě Passatů a SuperBů. Absence tohoto Chytrého Honzy se projevila v Německu. Rozhodli se vyrábět elektromobily a čmoudy poslali k nám. Poděkujeme Chytrému Honzovi, že zrovna v Německu chyběl?
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/volkswagen-automobilka-skoda-auto-passat-skoda-superb-automobily_1811161622_gak

Nemůžeme být ve všem průkopníci. Což kdyby to nevyšlo? Počkáme si jak to dopadne a pak je jistě doženeme. Mezitím vybudujeme ten vodní kanál Dunaj-Odra-Labe, rozšíříme muzeum jaderné energetiky a třeba stihneme i další desetinu pražského okruhu  Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #100 kdy: 26.11.2018, 09:44 »

Ostatně i ty Pasáty jsou jen těšínské jablíčko - jdou do útlumu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Zdenek+
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #101 kdy: 11.12.2018, 14:48 »

každý měsíc jeden elektromobil v Číně odešle přes GB dat do státních monitorovacích středisek?
Zdroj: https://auto.idnes.cz/cina-sleduje-elektroautomobily-tesla-d8q-/automoto.aspx?c=A181129_125525_eko-zahranicni_are
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #102 kdy: 11.12.2018, 17:02 »

No houstne nám to, je to jen otázka času.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Krnovak
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #103 kdy: 13.12.2018, 11:53 »

Je zajímavé, že se vyplatí stavět hybridy, kde elektromotor i spalovací motor zastávají funkci pohonu. Pro spalovací motor by mělo být lepší pracovat v otáčkách s nejvyšší účinností a generátorem dle potřeby dobíjet akumulátor a superkapacitor y, zatímco pohon by obstarával výhradně elektromotor bez rychlostní skříně a spojky.

Je někdo schopen vysvětlit relevantní důvody pro výše zmíněný stav. Intuitivně se to zdá jako nejlepší řešení. Víte o výrobci a typu který již existuje?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #104 kdy: 13.12.2018, 16:35 »

Nejlepší řešení možná pro lokomotivu a to i bez baterek. U auta se nejeví příliš rozumné zabudovávat stabilák. Už jen rozdíl v koncepci motoru s širokým rozsahem otáček a stabilákem je poměrně výrazný. Z toho plyne i využitelnost. Když bude stabilák pohánět generátor a ten bude štochat do baterek a nebo přímo napájet motor, je to ekonomicko ekologický nesmysl, protože byť motor bude pracovat v ideálním režimu, ztráty v přenosu to degradují.
Elektrický rozjezd a pojíždění v koloně by bylo fajn, ale na dálnici, nebo i okresce je výhodnější přímý mechanický přenos.
A teď ten stabilák.
Když bude to soustrojí provozováno s motorem v režimu ekonomickém, tzn zatíženým a v optimálních otáčkách, není dost dobře možné to optimální zatížení udržet dlouhodobě, protože generátor nebude vždy plně vytížen.
Co pak? Dojde k odstavení motoru a jménem ekologie to bude bez porovnávacího doběhu, pro stabiláky tak důležitého (ne že by nebyl dobrý pro každý motor).
Mazda měla myšlenku Wankel a motorgenerátor na společné hřídeli, což by nemuselo být úplně špatné, ale decka benzínu co se ušetří, se pro..be na vyšší hmotnosti. Zatím od toho upustili a asi vědí proč.
Všechno co se doposud vymyslelo, je spíš takové ekologické placebo, něco za něco. Výše píšu o RAVce, ještě bych se mohl rozepsat o stopstartech a jejich přínosu pro přírodu a peněženku provozovatele vs. přínosu pro automobilku, která simulací 45min. stání ve městě během měřícího cyklu spotřeby fantasticky vylepší spotřebu a emise, čímž ušetří na výpalném za plyn do sifonu a může rázem vyrobit o pár set tisíc SUV víc, ale to je O.T..

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #105 kdy: 13.12.2018, 19:40 »

Nejlepší řešení možná pro lokomotivu a to i bez baterek. U auta se nejeví příliš rozumné zabudovávat stabilák.
Přidal bych ještě jeden důvod. Pokud je pohon spalovací motor->generátor->baterky->elektromotor, tak musejí být na plný výkon dimenzovány 3 stroje - motor, generátor a elektromotor. To se u lokomotivy snese - tuna sem, tuna tam... ale u aut je prostor stísněný a hlídá se každé kilo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #106 kdy: 13.12.2018, 21:01 »

Ano, přesně tak.
Ovšem s tou lokomotivou se nabízí myšlenka rekuperace (u dieselů, u elektriky to tak nějak někdy i funguje do troleje) do akumulátorů. Motorgenerátor v každé nápravě, lokomotiva víceméně jako zdroj...
Je příliš lákavá na to, aby byla reálná, natož ekonomická a ekologická, ovšem objem energie promrhaný při brzdění dlouhé nákladní soupravy je obrovský.
Jenže náklady na akumulátorovnu, její vlastní hmotnost a výkonový přínos po odečtení všech ztrát posouvají tuto myšlenku do sféry ekoutopie...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #107 kdy: 17.12.2018, 00:42 »

Přidal bych ještě jeden důvod. Pokud je pohon spalovací motor->generátor->baterky->elektromotor, tak musejí být na plný výkon dimenzovány 3 stroje - motor, generátor a elektromotor. To se u lokomotivy snese - tuna sem, tuna tam... ale u aut je prostor stísněný a hlídá se každé kilo.
To je rozumný důvod, nicméně pokud vozidlo jede na plný výkon jen krátkodobě při zrychlování, pak by spalovací motor+generátor nemusel být dimenzován na plný výkon, ten zbytek by krátkodobě pokryla baterka.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 24 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.061 sekund, 22 dotazů.