Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 ... 20 21 22 [23] 24 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?  (Přečteno 169124 krát)
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #396 kdy: 27.09.2020, 20:28 »

Kdesi ve Francii, někdy okolo roku 1860:

Monsieur Lenoir, vážně si myslíte, že ten váš výbušný motor může nahradit koně?

Ano, je silnější a, ehm, dá se snadněji opravit, mon ami.

Ale, koně nakrmíte kdekoliv po cestě, čím nakrmíte ten váš motor? V továrně máte zásobu ale u silnice? Žádná není!

C’est possible. Představuji si po určitých úsecích prodejnu. Něco jako drogérii, ale jenom pro motorové kočáry.

Mon Dieu! Opravdu chcete spolehlivé koně nahradit něčím takovým? To je slepá ulička ... Garson, s’il vous plaît!

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Lukáš Láryš
*
Offline Offline



« Odpověď #397 kdy: 27.09.2020, 22:48 »

Ono právě záleží na těch dalších podmínkách, např. v létě když necháte auto při slunečném dni doma, tak jej můžete "natankovat" skoro do plna a zbytek týdne jezdit. 5kwp FVE v létě může udělat za den kolem 35kwh.

 Mrknutí Se obávám, že 35kWh z 5kwp za den nedostanete ani náhodou. Úsměv Reálně to bude něco kolem 24kWh.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vojtěch Běhunčík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #398 kdy: 28.09.2020, 10:11 »

Někdo tady asi neumí počítat. Z domácí zásuvky 230V/2,3kW dostanete za 6-8 hodin 14-18kWh. To je pro Enyaq tak sotva na 100km po rovince bez klímy a topení. Enyaq má baterku 60/80kWh podle modelu. Na jeho plné nabití z domácí zásuvky potřebujete 29-36 hodin. 6-8 hodin se bude Enyaq nabíjet z 11kW wallboxu, na který ale potřebujete v rodinném domku úpravy elektroinstala ce, a nebo někde v garážích firmy zřízení odběrného místa.
Jistě, máte pravdu - ale jde o údaj firmy Škoda - odkaz je citován. Samozřejmě wallbox je mlčky předpokládán.
Enyaq iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu na střídavé napětí s výkonem až 11 kW.
---
Ještě dodám, že každá akumulace snižuje účinnost přeměny. Obnovitelné zdroje s denní a sezónní závislostí použitelné pro elektromobilit u se bez akumulace neobejdou. Pokud bychom se spoléhali jenom OZ, musí být jejich instalovaný výkon mnohem větší než zastánci OZ předpokládají.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vojtěch Běhunčík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #399 kdy: 28.09.2020, 10:18 »

Elektromobilit a a nabíjení e-aut vůbec vyvolává mnoho diskuzí i na jiných fórech - například zde:
Za jak dlouho se nabije Škoda Enyaq?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vojtěch Běhunčík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #400 kdy: 28.09.2020, 11:56 »

Kdesi ve Francii, někdy okolo roku 1860: ...
C’est possible. Představuji si po určitých úsecích prodejnu. Něco jako drogérii, ale jenom pro motorové kočáry. ...
K tématu čerpacích / dobíjecích stanic a výměnných / modulových baterií se rozpoutala sáhodlouhá diskuze zde pod článkem Superbaterie Skeletonu a KIT by se měla nabít za 15 sekund.
Osobně si myslím, že jakkoliv jsou dnešní baterie již prakticky použitelné, přesto - dokud nebude vynalezena a realizována nějaká opravdu revoluční technologie (která se slibuje už nějakých 20 let a v časopisech objevuje pravidelně každý měsíc) - jsou baterky jenom slepou uličkou.
Jediná spolehlivá cesta, jak napájet dopravní prostředek, je kolej, trolej nebo vlnovod.
Jak říkají síťaři - kabel (metalický nebo optický) je kabel.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #401 kdy: 28.09.2020, 12:27 »

Osobně, mě eauta, nechávají úplně v klidu. Úsměv
Jenom takový malý dovětek. Klasické auto s motorem, je krom toho že pohání nápravu,(nebo nápravy),  je také zdrojem pro posilovač řízení, posilovač brzd, topení, větrání, klimatizace, atd.
V eautě, se toto nahrazuje čím?
No přeci elektromotorem, například v posilovači řízení. A to topení pro zimní provoz? No přeci elektro topením.
Zrovna jsem se zúčastnil sestavování strojního zařízení, jehož výsledný produkt, bude elektro topení pro jeden koncern. Parametry toho elektro topení jsou příkon 6 kW, a napětí cca 500 V DC. Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #402 kdy: 28.09.2020, 12:47 »

Moc nechápu, kam tím míříte, protože snad jen u toho topení, které je odpadním produktem přeměny paliva na kinetickou energii hřídele to má nějaký smysl, ale na druhou stranu tuhletu energii musíte v našich klimatických podmínkách umořit cca v polovině času někam do vzduchu, případně na její umoření vyrábět ještě o kousek více té mechanické energie více, aby mohla přeměnou na elektrickou energii pohánět větrák na chladiči.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #403 kdy: 28.09.2020, 12:58 »

A to topení pro zimní provoz? No přeci elektro topením.


Sice nejsem psychopatickým podporovatelem emobility, ale zrovna to topení už řešili poměrně dávno a výplodem byl bufík na kukuřičný líh, který si tam může kdokoli přidat místo webasta či eberspachera.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vrána Robert
*
Offline Offline



« Odpověď #404 kdy: 28.09.2020, 13:02 »

Mrknutí Se obávám, že 35kWh z 5kwp za den nedostanete ani náhodou. Úsměv Reálně to bude něco kolem 24kWh.


Opět záleží na podmínkách, mám denní maxima na 4,6kwp FVE 31kwh(přepočteno na 5kwp to bude těch 35kwh),  ale je pravda že mám ideální podmínky 35st sklon a téměř čistý jih na Jižní Moravě. Kupodivu celkový roční zisk neustále roste i přes očekávanou degradaci panelů, zdá se že se díky glob. oteplování se rok od roku zlepšují slunečné podmínky. Ale i při těch vašich jistých denních 25kwh, máte za den energii k ježdění na 150km.

Tady máte statistiku jedné FVE (4,7kwp s denními maximy přes 30kwh)na Moravě: http://statistiky.sollaris.cz/view_days-1.php?elektrarna=50&mesic=7&rok=2020
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vrána Robert
*
Offline Offline



« Odpověď #405 kdy: 28.09.2020, 13:11 »


Ještě dodám, že každá akumulace snižuje účinnost přeměny. Obnovitelné zdroje s denní a sezónní závislostí použitelné pro elektromobilit u se bez akumulace neobejdou. Pokud bychom se spoléhali jenom OZ, musí být jejich instalovaný výkon mnohem větší než zastánci OZ předpokládají.

I to chce čas, instalovaný výkon OZE bude narůstat. Zdá se, že FVE boom 2.0. se opět pomalu rozjíždí. Instalovaných 27MWp v loňském roce se tento rok podařilo splnit už v polovině tohoto roku, tedy se dá předpokládat meziroční nárůst o 100procent.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vrána Robert
*
Offline Offline



« Odpověď #406 kdy: 28.09.2020, 13:14 »

No přeci elektromotorem, například v posilovači řízení. A to topení pro zimní provoz? No přeci elektro topením.
Zrovna jsem se zúčastnil sestavování strojního zařízení, jehož výsledný produkt, bude elektro topení pro jeden koncern. Parametry toho elektro topení jsou příkon 6 kW, a napětí cca 500 V DC. Smích


Sofistikovaná eauta používají k topení TČ, pak stačí k vytápění třetina až polovina EE z baterie oproti odporovému topení.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #407 kdy: 28.09.2020, 13:18 »

Sofistikovaná eauta používají k topení TČ, pak stačí k vytápění třetina až polovina EE z baterie oproti odporovému topení.

A která to jsou?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #408 kdy: 28.09.2020, 13:33 »

Zajímavé, první odkaz, který jsem na to našel se týká korejců...
http://www.hybrid.cz/tepelne-cerpadlo-v-elektromobilech-hyundai-kia-pomaha-dojezdu
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #409 kdy: 28.09.2020, 13:34 »

A která to jsou?

např.
Tesla Model Y
Tesla Model 3 (novější)
VW e-Golf
BMW i3s
Kia Soul Limited
Kia Niro SX Touring
Hyundai Kona
Hyundai Ioniq
Nissan Leaf SV
Nissan Leaf Plus SV/SL

U některých z nich je to příplatová výbava.

Patrně nejpokročilejš í systém má momentálně Tesla, které vše co je potřeba ohřívat nebo chladit spojila pomocí tzv. Octovalve do jednoho celku, který řídí přesun tepla potřebným směrem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #410 kdy: 28.09.2020, 13:43 »

Hm.
A to TČ, jako nepotřebuje elektřinu?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #411 kdy: 28.09.2020, 16:14 »

Hm.
A to TČ, jako nepotřebuje elektřinu?

Potřebuje, ale asi jenom čtvrtinu toho, co bychom potřebovali při vytápění přímotopem.

Co jsem tak zjišťoval, nejvíc kupodivu sníží dojezd promrzlé baterky (musí se nejdřív prohřát). A to až na třetinu původní kapacity.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Lukáš Láryš
*
Offline Offline



« Odpověď #412 kdy: 28.09.2020, 17:08 »


Tady máte statistiku jedné FVE (4,7kwp s denními maximy přes 30kwh)na Moravě: http://statistiky.sollaris.cz/view_days-1.php?elektrarna=50&mesic=7&rok=2020

 Šok  16kč/kwh
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vrána Robert
*
Offline Offline



« Odpověď #413 kdy: 28.09.2020, 21:34 »

Potřebuje, ale asi jenom čtvrtinu toho, co bychom potřebovali při vytápění přímotopem.


Myslím, že to s efektivitou topení bude horší, to tč je vzduchové a jeho topný faktor(COP je podíl celkového získaného tepla ku dodané energii elektrické) závisí na teplotě. Při nulových venkovních teplotách bude COP kolem 2,5.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 ... 20 21 22 [23] 24 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.058 sekund, 22 dotazů.