{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] 3 4 5 ... 15 Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?  (Přečteno 32897 krát)
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline




« Odpověď #18 kdy: 17.10.2018, 13:03 »

On vůbec současný eko trend stojí za houby.
...
Klimatická změna probíhá, příroda jak jí známe se už nedá zachránit, není potřeba, abychom s tím něco dělali, příroda se změní, nás už se to, ale netýká.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #19 kdy: 17.10.2018, 15:41 »



Do novejch aut se cpou stop-start systémy, nízkobsahový motory - nejlépe na tři válce a dohání se to turbem.

Stopstart je krásná věc. Když byl svět relativně v pořádku, měnil jsem u nového auta baterku za 2,5k před 9. zimou jako prevenci. Teď se po dvou letech mechanik divil, jak dlouho vydržela a nasadil novou s prací za 12k...
Turbo a stopstart se v lepší společnosti řeší nuceným oběhem oleje pomocí elektrického čerpadla kvůli dochlazeni. Dobíjí se akorát z kopce a na brzdách. Ještěže někdy ta fíčura jde ještě vypnout a když je člověk důsledný, vydrží aku (zatím ještě drží) dvojnásobek.
Dle mě je současná elektromobilit a slepá větev vývojového stromu...
Je to jen nepoučení se z chyb, před více jak 100 lety už takový pahýhek vyrašil a uschnul...

Mám parkovací stání na svém pozemku, kde mohu nabíjet, první problém mám tedy vyřešen, pokud bych uvažoval o elektromobilu.
To je polovina úspěchu. Ne každý má k dispozici dostatečné parametry sítě. Zvláště komická situace musí nastat při zimní návštěvě chaty evehiklem, kdy se hrdý majitel bude při -15°C snažit něco nabít kilometr od stanice na AYKY 25.
Opačný extrém si umím představit při rychlonabíjení a vozidle umístěném v garáži pod chalupou či garáži jako součásti chalupy vůbec. Když to vezmu v malém měřítku, tak v mobilu mi baterka vyfoukla poprvé až při rychlém nabíjení. Oproti konvenčnímu vozidlu vidím vyšší požární riziko. Až ho uvidí i úředník, zakáže parkovat uvnitř budov. Majitel pak bude na prodlužovák autíčko v zimě nenen nabíjet, ale i natápět, což opět v součtu prodraží cenu na km. Nebo si přikoupí bufíka, či Vatův drtič mrazu čili vaťák tanecek
Klimatická změna probíhá, příroda jak jí známe se už nedá zachránit, není potřeba, abychom s tím něco dělali, příroda se změní, nás už se to, ale netýká.
Četl jsem onehdy pěknou tezi, že lidstvo je pro tuto planetu vlastně jen taková přechodná infekce, ze které se časem sama vylečí...
Nevěřím na žvásty o CO2, je to vynález emisních povolenkářů, vzniknuvší zneužitím či překroucením dat z letitého výzkumu. Klima se mění s lidmi nebo bez nich, ale taky je fakt, že při chřipce, než se vyléčí, taky stoupá teplota, tak snad zafunguje i ten ozdravný mechanismus planety...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Viktor Klemon
*
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 17.10.2018, 15:50 »

Ale páni kolegovia, prečo toľko negatívnych názorov na odbor,
ktorý ponúka toľko príležitostí pre nás elektrikárov.
Nenadávať ale zavčasu nasadiť správne služby pre zákazníkov
a ukúsnuť si z tohto koláča. Je jedno kto ho piekol a za čie prostriedky.
On tu bude.

A mimochodom, nie je doterajšia neprítomnosť e-vozidel na trhu
a cestách tiež spôsobená zásahmi z hora a aj od samých automobiliek.
Teraz len zožnú, čo zasiali.

Na cesty patrí mix energií, podľa využitia. Na krátke vzdialenosti
dáva e-mobilita zmysel aj ekonomicky aj ekologicky.
Samozrejme netreba zbytočne zvyšovať cenu vozidla hovadinami
pripojiteľnými k I- čomukoľvek, ovládaním cez nekonečné menu a pod.
Vozidlo má byť jednoduché  a teda aj cenovo dostupné.
Viď čínske výrobky tohto segmentu. Tam je cesta.

Prvé elektromobily som stretol ešte v preddotačnej dobe vo franczúzku,
a podľa majiteľov mali vtedy pre nich ekonomický zmysel.
Bolo to ešte v dobe NiCd.

Skúšali ste takéto vozidlo kúpiť ?
Zistíte, že ešte pred 2 rokmi to nebolo v našich končinách bežne možné
ani u automobilek, ktoré ich bežne inzerovali.
Preto ich je tak málo v prevádzke. Záujemcov by pár bolo.
I keď mediálna protikampaň tu je, to sa musí uznať.





Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #21 kdy: 17.10.2018, 18:42 »

Příležitosti jsou úzce ohraničeny kapacitou sítě.
Ta příležitost tedy může klidně být v osazování přepínačů NABÍJENÍ/Tepelné čerpadlo.

Dobré zboží se prodává samo, viz Ford T, i přes restrikce, viz prohibice.
Zásahy shora jsou mířeny spíše proti automobilkám, až nesmyslnou šikanou stran emisí
a pak proti samotným uživatelům paliv fosilního původu.
Je období, kdy je emobilita výrazně podporována, od daňových úlev od pořízení přes palivo po silniční daně.

Na krátké vzdálenosti, jako třeba golfové hřiště, nádražní peron nebo skladové haly je elektromobilit a skvělým řešením a také se tam prosadila dávno sama i bez nařízení.
Pro individuální dopravu na krátké vzdálenosti (řekněme do 5km) jsou i ekologičtější, jako kolo, (elektro) MHD, elektrokolo... Ale má to nevýhody.
Na řekněme 20km dojíždění do práce je evozítko zase ekonomický nesmysl, protože málokdo, kdo dělá v okolí komína si může koupit auto za půl mega a výš.
To raděj koupí octu f dehtu z flotily (a má plnohodnotné, pro rodinu použitelné auto) a za to, co mu zbyde má naftu na 10 let dojíždění.
A ještě bude ekologičtější, než ten, kdo si koupí evozík, protože jeho uhlíková stopa se bude na rozdíl od octy stírat nejmíň příští pětiletku.
Na dojíždění mezi 50-100 a víc je už ropa optimální.

Čínské výrobky nejsou cesta, protože číňan se nikdy nezeptá JAK to má vyrobit, ale ZA KOLIK to má vyrobit. Zářným příkladem budiž kupř. telefony.

Chtěl jsem onehdy kupovat elektrický pick-up. Právě na dojíždění na 20km. Stál (ojetý) 140k, ovšem baterie (ještě trakční) byly téměř posmrti a přebateriování by pořizovací náklady zvedlo přes 200k. Předváděcí Octavia TOUR tehdy stála lehce přes 300...

Automobilka, která vyrábí auto ve verzi na el. a ve verzi na benzín, bude logicky raděj prodávat na obrat, než na (ne zrovna závratnou) marži z evozítka.
Kamenem úrazu jsou a budou akumulátory.
Sám elektromotor-elektropohon je úžasná věc. Jenže dokud to nebude šlapat jako třeba dieselelektric ká lokomotiva a mít solidní dojezd a trochu komfort cestování bez omezení dojezdu, nebude to dávat valné většině lidí smysl.

Řešit se to bude muset až nám nějaká vymazaná hlava z Brusele zakáže pálit zkapalněný dinosaury. Ale pak teprv začne pořádný hukot.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 17.10.2018, 18:54 »

Když už, tak tímhle by se mohlo začít:

https://computerworld.cz/hardware/kamion-na-vodik-ujede-480-kilometru-54837
https://elektrickevozy.cz/clanky/toyota-stale-veri-vodiku-ukazala-prvni-kamion-s-timto-pohonem

Osobáky masově by mohly ještě počkat.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Rozvodak
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline




« Odpověď #23 kdy: 17.10.2018, 20:28 »

Mě se akorát líbilo VXT quadro. Využití tak na nákup nebo na cestu do práce. Při ceně 150k i s baterkou, by návratnost při tomhle využití byla. Všade to zaparkuje (i v zónách v Praze), minimální servis a povinný. Pravdou je, na co platit přepravu 2 tun oceli, když stačí rikša s 350kg.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Montér ve službách rozvodných závodů.
Martin Hroudný
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #24 kdy: 17.10.2018, 20:31 »

Taky si myslím, že správnou cestou je evoluce (tj. hybridy), ne revoluce (elektromobily). Zastánci "revoluce" ale tvrdí, že mezičlánek ve formě hybridů je nadbytečný, zbytečně zesložiťuje vozidlo, a jen zpomaluje nástup skutečné elektromobilit y, který tak jako tak jednou přijde.

K tomu bych jen řekl, že už tak jsou dnešní auta zbytečně složitá - hodně věcí v nich je vlastně "zbytečně" (posilovače řízení, abs systém, start-stop systém, čidla na všechno možné atp. - v zásadě lze na ně pohlížet jako na "kurvítka") a bez nich by to jelo nejspíše taky, dost možná i ekologičtěji, protože četnost návštěv autoservisů (na což lze obecně pohlížet po všech stránkách též jako na energetický výdaj) by byla adekvátně nižší a adekvátní část automechaniků by se pak mohla radši věnovat sázení stromků či jiné bohulibé činnosti.

Zda budou elektromobily skutečně spolehlivější než vozidla se spalovacím motorem, je otázkou. Pokud poohlédnu po analogii s kotli na topení, tj. elektrokotle vs plynové kotle, tak mi to tak nepřipadá. Diskuse na tzb-info jsou plné zoufalých majitelů elektrokotlů, kteří řeší pořád nějaké errory vyskakující na LCD jejich elektrokotlů atp. Před 30 lety jsme měli doma taky "elektrokotel" - do topného okruhu vřazená ocelová trubka s přivařenými přírubami s bojlerovými 2kW tělesy + teplotní čidlo + stykač... a taky to jelo a nikdo nemusel řešit nějaké errory na LCD a závady řídicích jednotek.

Elektromobilit a není nic převratného. Před boomem vozidel se spalovacími motory na začátku 20. století bylo relativně krátké období, kdy "kralovaly" elektromobily. Historie se tedy může klidně zopakovat znovu. Stačí, aby někdo vynalezl palivový článek nebo něco, co nakopne účinnost přeměny na mech. práci z 25-30% (běžný spalovací motor) na 50-60% (za nemožné to nepovažuji - to dotahují už dnes např. obří pomaloběžné motory na zaoceánských lodích), a elektromobily si mohou dát opět na 1 století oraz.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Viktor Klemon
*
Offline Offline



« Odpověď #25 kdy: 18.10.2018, 06:40 »

No práve prirovnanie z el. kotlom je dobré, tiež dnes do jednoduchého výrobku
vnútia drahé nepotrebnosti. Tak ako u el. vozidiel. Práve cesta zjednodušenia
a teda zlacnenia spôsobí rozšírenie. Počkajte až začne elektrifikovať Dacia.
Mimochodom, všimli ste si, že prakticky jediná automobilka, ktorá má naozaj
problém s elektropohonom principiálne je VW ?
Nie je to tým, že sa spoliehali na ohranu od štátu viac než na svoj vývoj.
Prečo Daimler nemá problémy - v žiadnej tlačovke nekritizuje
nástup tejto technológie ? Možno preto, že na tom robia už dlho.
Viď ich spolupráca s Teslou. Naučili ich robiť podvozky výmenou
za knowhow k elektropohonu.

Jeden z kolekov tu spomenul rôzne zapojenia na blokovanie pri nabíjaní.
A to je práve príležitosť pre nás. Tvorivosti sa medze nekladú, je to
tá oblasť, ktorú už si laik naozaj sám neurobí a zavolá niekoho z  nás.
Integrovať riadenie nabíjania do systémovky by predsa tiež šlo.
Alebo rôzne jednoúčelové blokovania, prednostné relé a pod.
Presmerovanie výkonu z FVE. Využite tzv. prebytkového tarifu
pri zväčšení podielu OZE v sieti - viď Kanada ich záporný tarif.


Priznajme ako technici, že rezervované kapacity našich zákazníkov
nie sú v čase využité nijako vysoko, cez 50 percent nepoznám.
/ mimo komerčnú a priemyselnú oblasť/ Dokonca ani pár domácností
s el. všetkým ktoré mám v rajone. Pravda, v našej oblasti je el. kúrenia
málo.

Starosti s reálnym dodaním tohto príkonu nechajme distribútorovi,
aj tam týmto niektorí z nás získajú prácu, projektanti, montéri.
Zákazníci si za rezervovaný  výkon predsa platia.
Mimochodom fixné náklady siete sa predsa lepším využitím
v čase priaznivejšie rozložia.


Spomeňte si na nástup el. kúrenia, čo je mimochodom ekologicky
ešte väčší nezmysel ako el. vozidlá. Zvlášť pri terajšom energetickom
mixe. Vtedy veľa elektrikárov získalo prácu na dlho.

Mimochodom na servis el. vozidiel by mala byť podľa posledných
informácii potrebná kvalifikácia z oboru elektro.
S ohľadom na napätia aku a práce pod napätím.

Nebuďme ako tkáči v anglii na počiatku priemyselnej revolúcie.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #26 kdy: 18.10.2018, 22:08 »

Miroslav Minařík to napsal přesně, záleží na tom, koho se ptáme.

Já se považuji za příznivce elektromobilit y a to ze tří důvodů:
  • Nečoudí to
  • Využívám energii při brždění
  • Není třeba rychlostní skříň
Onehdy jsem měl tu čest jet v koloně za nějakým zajímavě seřízeným dieselem, kterému se z výfuku při každém rozjezdu valil černý dým. Musel jsem přepnout větrání na vnitřní okruh. I díky takovýmto motoristům upadají diesely v nemilost.

Možnost rekuperace při brždění považuji za velkou výhodu. Té potenciální i kinetické energie, která se spálí v brzdách je škoda.

Momentová charakteristik a elektrického pohonu je pro automobil lepší než jakýkoliv spalovací motor. Díky dnešní elektronice není třeba spouštěcí reostat ani spojka ani rychlostní skříň. To znamená menší hmotnost, méně oleje, menší ztráty. Dnešní frekvenční měniče a akumulátory jsou úplně jinde než před sto lety.

Přesto jsem si vědom stále krátkého dojezdu a delšího tankování ve srovnání se spalovacími motory. Spočítal jsem si, že pro můj způsob využití auta by se žádný současný elektromobil nevyplatil a koupil jsem auto s benzinovým motorem. Vím, že benzínový motor není vrchol techniky a že část nespáleného paliva vyletí výfukem. Doufám, že až auto doslouží, bude vývoj elektromobilů o mnoho dál.

Budoucnost masivního rozvoje elektromobilit y vnímám jako jedinou možnost. Hybridní pohon je jen mezikrok, protože kromě výhod spalovacího i elektrického motoru spojuje i jejich nevýhody - větší složitost a hmotnost.

Mohu doporučit zajímavý článek z konkurenčího webu TZB info:
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/17184-jak-vydelat-na-slunecni-a-vetrne-energii-moznosti-jsou-synteticka-tekuta-paliva
V souvislosti s elektromobilit ou jsou tam dvě zajímavé informace:
  • Přenos energie elektrickými vodiči je až 10x nákladnější než doprava fosilních paliv potrubím.
  • Syntetický metanol vyráběný z přebytečné elektřiny jako alternativa k fosilním palivům.

Další zajímavý článek o elektromobilit ě:
https://elektro.tzb-info.cz/elektromotory-pohony-a-stroje/17367-v-evrope-se-bude-jezdit-na-elektrinu-bude-ji-dostatek-a-co-infrastruktura

A jeden aktuální rozhovor:
http://plus.rozhlas.cz/elektromobily-budeme-do-deseti-let-kupovat-ve-velkem-elektrina-nebude-problem-7642875
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #27 kdy: 19.10.2018, 00:14 »

Zda budou elektromobily skutečně spolehlivější než vozidla se spalovacím motorem, je otázkou. Pokud poohlédnu po analogii s kotli na topení, tj. elektrokotle vs plynové kotle, tak mi to tak nepřipadá. Diskuse na tzb-info jsou plné zoufalých majitelů elektrokotlů, kteří řeší pořád nějaké errory vyskakující na LCD jejich elektrokotlů atp. Před 30 lety jsme měli doma taky "elektrokotel" - do topného okruhu vřazená ocelová trubka s přivařenými přírubami s bojlerovými 2kW tělesy + teplotní čidlo + stykač... a taky to jelo a nikdo nemusel řešit nějaké errory na LCD a závady řídicích jednotek.
Errory vyskakují i u plynových kotlů, záleží na tom, jak velký šmejd se podaří sehnat. Čím složitější systém, tím větší pravděpodobnos t poruchy. Také existují domácí "elektromobily" tvořené několika olověnými akumulátory, sériovým motorem a stykačem, ale člověk má od elektromobilu vyšší očekávání.

Nevěřím na žvásty o CO2, je to vynález emisních povolenkářů, vzniknuvší zneužitím či překroucením dat z letitého výzkumu. Klima se mění s lidmi nebo bez nich, ale taky je fakt, že při chřipce, než se vyléčí, taky stoupá teplota, tak snad zafunguje i ten ozdravný mechanismus planety...
Prý v roce 2015 činila koncentrace CO2 v atmosféře 400 ppm a v roce 2016 to bylo 403,3 ppm. Nevím jak moc to vadí, ale spíše mi vadí ty další látky, obsažené ve výfukových plynech.
Podle Wikipedie žije na Zemi Homo Sapiens přes 200 000 let. Kolik let mu asi ještě zbývá?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #28 kdy: 19.10.2018, 09:12 »

Typ.využitím eauta je např.rozvoz jídel, tj.logisticky možnost nabijení na dvorku provozovny v hluché době a   naježdění cca.300 -400 km/den, ani tento řekněme top režim pro úspory není pro majitele služby dostatečně lákavý a provozuje dále nízkovýkonová benzinová autíčka.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #29 kdy: 19.10.2018, 10:15 »

Moje odpověď na otázku
" Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobilit y? " je asi takováto. Zatím celkem bídně.
Již léta dochází k masivní propagaci a podpoře elektromobilit y, ale praktické využití je zatím mizivé. Již jsem to tu kdysi někam psal, až někdo dostane nápad, jak vyrobit použitelný zdroj pro elektropohon, pak se teprv elektromobilit a stane zajímavou, ekologickou a rozšířenou. Do té doby zásahy pro podporu elektromobilit y jen více prodražují dopravu a v konečném důsledku i způsobují větší zátěž pro životní prostředí. Nejekologičtěj ší je auto, které nemusím vyrobit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #30 kdy: 19.10.2018, 17:46 »

Prý v roce 2015 činila koncentrace CO2 v atmosféře 400 ppm a v roce 2016 to bylo 403,3 ppm. Nevím jak moc to vadí, ale spíše mi vadí ty další látky, obsažené ve výfukových plynech.
Podle Wikipedie žije na Zemi Homo Sapiens přes 200 000 let. Kolik let mu asi ještě zbývá?

Když nelze něco násilně nařídit, je třeba systematicky strašit.
Tohle vzniklo na podporu emisních povolenek.
Nehledě na to, kolik toho CO2 vznikne při výrobě pseudoekologic kých paliv, nebo těžbě, úpravě a dopravě lithiových produktů...
Z výfukových plynů budou největším problémem částice, které se stále zmenšují.
Saze z PV3S se daly vysmrkat, z moderního ekodieselu už ne.
Lidstvo se zlikviduje samo, zajde buď na digitální demenci, nebo zvrácené představy a demagogii pitomců, co neví co je hnůj či les, ale mají moc, o ekologii...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline




« Odpověď #31 kdy: 19.10.2018, 18:04 »

Až začnou docházet fosilní paliva, tak se to vyřeší, nás už se to, ale netýká.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #32 kdy: 19.10.2018, 21:19 »

Narazil jsem na zajímavou teorii, že fosilní paliva (ropa) tak hned nedojde, protože se
prý vytěžená ložiska znovu obnovují.

A konečně se také někdo zamyslel -

https://www.eea.europa.eu/cs/articles/emise-z-letecke-a-vodni-dopravy

Naše řízení letového provozu se ještě chlubí, jak jim podařilo zvýšit počet
placených přeletů nad naší republikou.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #33 kdy: 19.10.2018, 21:50 »

PS -

A potom se stále častěji stává, že místo modrého letního nebe
vidíte tohle:


* P6226172_panorama.jpg (193.43 KB, 1004x320 - prohlédnuto 121 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #34 kdy: 30.10.2018, 01:16 »

PS -

A potom se stále častěji stává, že místo modrého letního nebe
vidíte tohle:
Miluji bláznivé teorie o chemikáliích, záměrně rozprašovaných z letadel. A přitom úplně stačí zplodiny z těch milionů tum kerosinu, rozprašované nad našimi hlavami. Jak nejde o spiknutí, nemá to ten správný šmrnc.

Narazil jsem na zajímavou teorii, že fosilní paliva (ropa) tak hned nedojde, protože se
prý vytěžená ložiska znovu obnovují.
O tom nevím, každopádně k nám se ropa a plyn vždycky budou muset dovážet. Těch pár dolů na Moravě to nespasí. A my zase vyvážíme peníze, aby měli na zbraně k obveselování sousedů.

Když nelze něco násilně nařídit, je třeba systematicky strašit.
Tohle vzniklo na podporu emisních povolenek.
Strašit je rozhodně potřeba, alespoň dvakrát denně  Úsměv
Dle jedné konspirační teorie vznikly emisní povolenky a humbuk kolem CO2 na podporu jaderných elektráren. Pak se ukázalo, že elektřinu lze ve stále větším měřítku vyrábět i ze slunečního záření, ale to už bylo pozdě  Smutek.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #35 kdy: 30.10.2018, 07:37 »

Si tady můžem mudrovat jak chceme, ale vše bude záležet jen na tom, zdali se výrobcům/dovozcům a ve věci zainteresovaný ch podaří najít nikoli lepší baterii ale dostatek hladových prasečích rypáků politiků.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 [2] 3 4 5 ... 15 Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.086 sekund, 22 dotazů.