Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Proč motor při spouštění do Y hučí a při přepnuti do D se rozběhne?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Proč motor při spouštění do Y hučí a při přepnuti do D se rozběhne?  (Přečteno 14314 krát)
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #18 kdy: 13.09.2018, 12:13 »

Může to způsobovat vůle rotoru?
To je nejpravěpodobn ější příčina.

Elektromotor 55kW stojí přes 100 000, přeložiskování, vyvážení a dílenská kontrola několik tisíc.
Auto s přidřeným motorem byste také nechal odtáhnout do servisu a zatlačil slzu...

Elektricky jste udělal na detekci poruchy v rámci svých přístrojových možností skoro maximum, ještě může být závada na kabelu a svorkování Y přívodu do motoru, kdy se přerušuje při vyšším proudu. Přímé proklemování ve svorkovnici motoru by prozradilo více, ale ze získaných indicií už bych motor více netrápil.
Tipuji to na mechanický problém v roztočení motoru, nebo pohonu protože proud naprázdno v D odpovídá.
Motor v Y má 1/3 záběrový moment, jestli nemáte klešťák se záznamem špičky, může být i v D při rozběhu velké trápení vinutí motoru, které není dobré opakovat.

Prostě demontovat, motor odvézt na opravu a kontrolu. Dostal na frak.
Nebo jde-li o kritické zařízení a o čas, pozvěte si fimu k vám, zjistí na místě svými přístroji kde je problém a vyřešení se urychlí.

A zkusit pootočit zátěží mechanicky, to co psal kolega Hrubý o fialovém ložisku a ucpané maznici má často hlavu a patu. Soudný elektrikář ví, že výpadek ochran motoru možná zachránil nejen motor, ale i poháněné zařízení a zabránil i velké průmyslové havárii po prasknutí ložiska někde ve stroji.


  




Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
VladislavR
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #19 kdy: 13.09.2018, 20:58 »

Takže byla to ta vůle. Motor je připojen k masivní převodovce, která dokázala rotor držet v nějaké pevné rovině a zřejmě, jak zde zmiňoval p. Hrubý, při přepnutí do D se rotor utrhl a roztočil. Podotýkám, že rotorem šlo lehce točit rukou. Po odmontování z převodovky a pozvednutím rotoru byla vůle již citelná, cca do 1cm. Ložisko bylo samozřejmě na odpis a přesoustružení sedel nevyhnutelné. Momentálně se motor "točí" jak má.
Omlouvám se některým, že svím "chybným postupem při měření a zkoušení" k tomuto dospěl.
Chtěl bych poděkovat všem ostatním za podporu a cenné rady, kterých si vážím. Tyto mě ujistily v mé prvotní tézi, kterou jsem uvedl na začátku.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #20 kdy: 15.09.2018, 15:03 »

Momentálně se motor "točí" jak má.
To teda netočí, protože došlo k odření statoru o rotor, tím pádem běží nevyvážený a jeho nové ložisko to dlouho nepřežije. Navíc mohlo dojít oděrem k prozkratování izolovaných plechů magnetického obvodu, zvětšení vzduchové mezery a tím se bude motor lokálně přehřívat a nerovnoměrné mg. pole způsobuje vibrace a nerovnoměrnost i otáčení nejen motoru, ale i pohonu.

Do dílny k motorářům s ním, nebo si šetřte rychle na nový a možná i na nové poháněné zařízení.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
VladislavR
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #21 kdy: 15.09.2018, 19:41 »

U motorářů byl Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #22 kdy: 16.09.2018, 14:55 »

A to pardon
Takže: "A přece se točí"
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Prečo uhlová brúska stratila otáčky po výmene uhlíkov a nereaguje na reguláciu?
 Jak s může projevit u pohonu vadné tepelné relé?
 Jak se dopídit, že 3f motor spálil zákazník?
 Proč asi vypadává jistič při zastavení motoru?
 Tlakový spínač funguje, proč se nerozjede motor?
 Jaký zvolit postup při identifikaci poruchy neznámého zařízení?
 Jak stanovit otáčky elektromotoru MEZ když nejsou na štítku uvedeny??
 Proč AS motor vyhazuje přívodní jištění, když je Riso OK?
 Co může být příčinou trvale nízkých otáček 3F motoru?
 Kdo dodavatelsky vyhodnocuje kvalitu AC motoru?
 Může se nový elektromotor zadrhávat při ručním otáčení?
 Jak vybrat pneumatický motor určený k náhradě elektromotoru?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Stále řešíte časté chyby motorů?
 Jak v ČR uvádíte do provozu zařízení CHINA EXPORT?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Jak odstranit cinkání v asynchronním elektromotoru?
 Může nižší kapacita způsobovat problémy s během oběhového čerpadla?
 Jaký vliv může mít proud kompresoru na jeho hluk?
 Co se u motoru označovalo za "kollektor"?
 Jak zjistit mezizávitový zkrat na jedné cívce asynchronního motoru?
 Prečo berie motor po previnutí väčší prúd?

Aktuální slova (1)

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.045 sekund, 24 dotazů.