Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Proč asi vypadává jistič při zastavení motoru?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Proč asi vypadává jistič při zastavení motoru?  (Přečteno 7578 krát)
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« kdy: 07.06.2018, 13:54 »

Situace:
Hlavní jistič 80A před elektroměrem u DTS
cca 150m kabel AYKY-j 3x240+120
kompresorová stanice CNG s dvěma kompresorovými okruhy:

kompresor CNG 37kW 65A, zapojený přes softstar Sirius 3RW30
ventilátor na vodním chladiči zapojený přes frekvenční měnič 2,61A
vodní čerpadlo 1,44A
větrání strojovny 0,45A
(Tedy potud 2x)

k tomu nějaký motor pro filtr (?) 1f do 200W, temperace 400W a obvody elektroniky a řízení trafo 3f/ 24V 20A výstup.

A ted problém, běží vždy jen polovina technologie, druhá je záložní. Kompresor se ještě pořádně nerozběhne. Celkový odběr kompresorovny po rozběhu je do 45A. Záběrový měřený do 150A (reálně asi trošku víc, jen to neumí měřák, který je na místě).
Při zastavení kompresoru, ať ručním nebo automatickým dojde k výpadku hlavního jističe. Snažili jsme se (já na dálku, instalace je v Příbrami 250km) vyloužit chybu na malých motorech, jejich odpojením. Nepomohlo. Obě půlky se chovají stejně.

Máte nějaký tip na příčínu?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 07.06.2018, 19:53 »

Máš tam nějakou přepěťovku? Není možné, že by se nějakou špičkou při vypnutí otevřela a otevřela se tak, že procházející proud stačí na reakci jističe?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 07.06.2018, 19:59 »

Ještě doplním aktuální info z lokality:
jeden motor vyhazuje jistič naprosto spolehlivě, druhý s tak 50% úspěšností. Při pokusu o přehození softstartů mezi sebou se chovají opačně, tedy softstartéry stejně a motory opačně. Z toho to implikuji na problém s těmi softstarty, jen si neumím vysvětlit jakej.

Jediný co mě napadá, že je problém s polovodiči, a po rozpojení stykače se napětím dobíhajícího motoru a síťovým napětím proti sobě ten triak otevře a jde napětí na motoru proti napětí sítě, což udělá v podstatě šlus dostatečnej k vyhození jističe.

Vypínací rampa na SS je nastavena na 0.
Mohlo by být řešením nastavit nějakou vypínací rampu?

SZ mě poslal dotazy Lubomír Kastner:

Citace
pane kolego. Dnes jsem si přečetl váš příspěvek - dotaz k vypadávání ochrany při vypínání EM. Zeptám se tedy na několik bodů:
1) mezi SS 3RW30 a EM je nějaký stykač?
2) jak dochází k vypnutí? Pokynem SS 3RW30 nebo jiným způsobem?
3) při vypínání EM nehlásí SS blikáním ledky nějaký poruchový stav?
4) to vypadne hlavní ochrana 80A? Nebo jiná podružná napůř. na motoru apod.?

Podle toho co popisujete to vypadá na špatné načasování a postup vypínání. Případně na špatně nastavený SS - doba doběhu.

1) Není žádný stykač, SS má zabudovaný bypass
2) řízené vypnutí SS
3) není mi nic takového známo, na lokalitě jsem osobně neby
4) vypadává hlavní jistič před elektroměrem
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #3 kdy: 08.06.2018, 00:46 »

Kompresory budou patrně pístové. Nedělá to vadná zpětná klapka jednoho kompresoru?
Při propouštějící klapce a při vypínání pak zpětný tlak plynu pootočí (kopne) do motoru zpátečku, Sirius je ještě pod napětím, asynchronní motor může na mžik jet jako generátor.
Zkuste Sirius nastavit na pomalý doběh, ne na volný doběh.

Jestli je to Sirius 3RW30 pak úvahy o triacích jsou bezpředmětné, je to softstartér měničového typu, jen ten měničový IGTB apod. výkonový modul není na trvalý běh, na to je tam interní stykačový bypass.
A není problém mít 3RW30 chybně nastavný, je tam dost parametrů, porovnejte si nastavení obou měničů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 08.06.2018, 05:18 »

Nastaveny jsou stejně viz foto. Nevím, že by se někde dalo nastavit více.
To nastavení pomalého doběhu zkusíme, pokud tam není nějaký důvod, proč to nelze. Včera už ale na místě nebyl nikdo kdo by to zkusil.


* IMG-20180607-WA0000.jpg (113.7 KB, 1600x900 - prohlédnuto 661 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



Odpočet běží


« Odpověď #5 kdy: 08.06.2018, 09:30 »

Já si myslím, že je to nízkou impedancí sítě, nasadil bych tlumivky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

klima se rychle mění a společnost, jak jí známe se začne hroutit, pokud lidé co nejdříve podstatně nesníží svou spotřebu

31.12.2020 - 10 let a 9 měsíců.
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 08.06.2018, 15:35 »

Dnesk proběhl pokus s nastavením rampy vypnutí na 3s. Zatím se zdá, že to pomohlo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Jan01
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 22.07.2021, 19:12 »

,  trošku mimo téma. Jaké jsou další důvody pro vybavování jistice? Jde o jednofazove zasuvky pri vyssim zatizeni. Inventorova svarecka, co2 svarecka. Je tam privod z rozvadece 100 A jistic a dale nekolik podružných antonicku. Ale tvari se to, ze problem je i na jinych vetvich. Ze by nejaky problem v hlavnim rozvadeci? Děkuji.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #8 kdy: 22.07.2021, 20:45 »

,   trošku mimo téma.

Když víte, že je to mimo téma, tak proč to sem dáváte?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Prečo uhlová brúska stratila otáčky po výmene uhlíkov a nereaguje na reguláciu?
 Jak s může projevit u pohonu vadné tepelné relé?
 Jak se dopídit, že 3f motor spálil zákazník?
 Tlakový spínač funguje, proč se nerozjede motor?
 Proč motor při spouštění do Y hučí a při přepnuti do D se rozběhne?
 Jaký zvolit postup při identifikaci poruchy neznámého zařízení?
 Jak stanovit otáčky elektromotoru MEZ když nejsou na štítku uvedeny??
 Proč AS motor vyhazuje přívodní jištění, když je Riso OK?
 Co může být příčinou trvale nízkých otáček 3F motoru?
 Kdo dodavatelsky vyhodnocuje kvalitu AC motoru?
 Může se nový elektromotor zadrhávat při ručním otáčení?
 Jak vybrat pneumatický motor určený k náhradě elektromotoru?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Stále řešíte časté chyby motorů?
 Jak v ČR uvádíte do provozu zařízení CHINA EXPORT?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Jak odstranit cinkání v asynchronním elektromotoru?
 Může nižší kapacita způsobovat problémy s během oběhového čerpadla?
 Jaký vliv může mít proud kompresoru na jeho hluk?
 Co se u motoru označovalo za "kollektor"?
 Jak zjistit mezizávitový zkrat na jedné cívce asynchronního motoru?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.038 sekund, 22 dotazů.