Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak se dopídit, že 3f motor spálil zákazník?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak se dopídit, že 3f motor spálil zákazník?  (Přečteno 8654 krát)
Cucoru
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 23.05.2018, 09:29 »



Nedávno přišla reklamace od zákazníka, že mají vadný 3f motor (400V, 50Hz, 7,5kW, 0,86cosφ, 14,3A). Před každým odesláním motor testujeme po dobu 3 min.,  kde měříme proudovou a napěťovou asymetrii mezi fázemi. Zákazník tvrdí, že se motor ani neroztočil a naměřili U1-U2 = 2,7Ω
V1-V2 = 2,7Ω
W1-W2 = 0,8Ω

Dnes k nám přišel, zkontrolovalo se a je to tak. Jak je možný, že u nás motor běžel v naprostým pořádku a nejednou z ničeho nic to mají ve zkratu? Je to možný nebo zákazník něco skrývá?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #1 kdy: 24.05.2018, 05:29 »

Na toto je velmi jednoduchá odpověď. Tak předně kdo zapojoval elektromotor? Zapojovala ho osoba k tomu vyškolená s patřičným vzděláním? Zákazník vás měl pozvat na kontrolu elektromotoreu přímo na místo, aby jste si samio mohli zkontrolovat připojení, stav ochran, vodičů apod. Dle předpisu výrobce je uživatel povinen mimo jiného při spuštění i kontrolovat vibrace, ustavení apod. odpovídající měřící technikou. Je zápis o zapojení a spuštění elektromotoru? Mají záznam o napětí a proudech při spuštění? A jaké měli ochrany? Po demontáži LŠ - víka na straně hřídele (což není problém) lze z vinutí velmi přesně poznat, co bylo příčinou poškozaní motoru. Podle toho co popisujete měli zapojení do D a motor běžel na dvě fáze. A jak jsem napsal, toto lze velmi přesně zjistit z vinutí! Ale jak jsem napsal, zákazník udělal jednu základní chybu a to že vás nepovolal k motoru, al eže motor dovezl nebo poslal. Takže vy si nyní už nemůžete zkontrolovat zapojení, stav ochran apod. Vy se musíte orientovat pouze a jen stavem vinutí a svorkovnice. Dost toho napojí i např. barca hřídele, stav ložisek, ložiskových štítů, konce hřídele, ventilátoru (plastového) apod. Pro zkušeného technika není vůbec problém zjistit přesnou příčinu poškození motoru i na dílně.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
David Frýba
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 25.05.2018, 10:59 »

Pokud se motor neroztočí a má charakteristic ký bručivý zvuk, většinou chybí jedna fáze. Divím se ,  že vám nezaslali s motorem proudové hodnoty, které odebírají jednotlivé fáze v okamžiku, kdy
Citace
Zákazník tvrdí, že se motor ani neroztočil a naměřili U1-U2 = 2,7Ω
V1-V2 = 2,7Ω
W1-W2 = 0,8Ω
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Tomas M.
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 25.05.2018, 17:14 »

Což o to, on se roztočit nemusel, otázka však je, jak dlouho ho drželi pod napětím, i když se neroztočil... Co je za druh zátěže ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 27.05.2018, 11:35 »

Na toto je velmi jednoduchá odpověď.  Pro zkušeného technika není vůbec problém zjistit přesnou příčinu poškození motoru i na dílně.


Napsal jste velice krásnou věc. Zkušenost.
Jedná se technické informace ověřené praxí.
Velice si vážím odborníků, kteří se specializovali na určitou část - ve Vašem případě jsou to
elektromotory a stali se z nich "specialisté".
Tak by to mělo být " tomu rozumím- to umím a vím o čem mluvím".
Dík za specialisty.

(pane Franěk toto vlákno není pro vás)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Tomas M.
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 27.05.2018, 12:40 »

Tak by to mělo být " tomu rozumím- to umím a vím o čem mluvím".

A pak vám takový specialista řekne, že připojit uzel hvězdy statoru 3f motoru na N je vlastně úplně stejná situace jako spojení fáze a N. Díky za všechny elektrikáře, kteří logicky myslí...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Hroudný
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 27.05.2018, 14:00 »

Jak se dopídit je jedna věc - druhá věc je, jak dokázat zákazníkovi, že to způsobil vlastní vinou (v případě nutnosti i před soudem).
Ve finále to obvykle dopadne tak, že dodavatel zaskřípe zuby a dodá další motor v rámci reklamace s tím, že se současně dostane zákazníkovi varování, že další záhady už nebudou tolerovány.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 27.05.2018, 15:33 »


Nedávno přišla reklamace od zákazníka, že mají vadný 3f motor (400V, 50Hz, 7,5kW, 0,86cosφ, 14,3A).


Existuje snad reklamační řád. Podle něj se reklamace uzná nebo neuzná....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 27.05.2018, 22:25 »

(pane Franěk toto vlákno není pro vás)
A vy jste kdo? Mistr světa nebo ředitel Zeměkoule?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 28.05.2018, 20:01 »

A vy jste kdo? Mistr světa nebo ředitel Zeměkoule?
K tomu prvnímu jsem jednou neměl daleko. Byl to v té době málo známý sport u nás.
K věci:
Ale příčí se mi, když Karel něco napíše a Pepa mu posílá zdvižené palce a ťukající půllitry.
Vzápětí se se Karel omluví za chybu a Pepa posílá zdvižené palce jiným směrem.
( jména jsou smyšlená) 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 28.05.2018, 20:16 »

Jak se dopídit je jedna věc - druhá věc je, jak dokázat zákazníkovi, že to způsobil vlastní vinou ...
Třeba se ti mladší z nás dožijí toho, že v rámci Internetu věcí bude mít motor zařízení, pomocí kterého pošle signál HELP jak provozovateli, tak odbornému servisu nebo prodejci...  Smích
A hackeři to budou za poplatek "vypínat"...

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #11 kdy: 29.05.2018, 07:27 »

Jiří, někteří výrobci, již dnes mají na motorech, elektronický štítek. Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Prečo uhlová brúska stratila otáčky po výmene uhlíkov a nereaguje na reguláciu?
 Jak s může projevit u pohonu vadné tepelné relé?
 Proč asi vypadává jistič při zastavení motoru?
 Tlakový spínač funguje, proč se nerozjede motor?
 Proč motor při spouštění do Y hučí a při přepnuti do D se rozběhne?
 Jaký zvolit postup při identifikaci poruchy neznámého zařízení?
 Jak stanovit otáčky elektromotoru MEZ když nejsou na štítku uvedeny??
 Proč AS motor vyhazuje přívodní jištění, když je Riso OK?
 Co může být příčinou trvale nízkých otáček 3F motoru?
 Kdo dodavatelsky vyhodnocuje kvalitu AC motoru?
 Může se nový elektromotor zadrhávat při ručním otáčení?
 Jak vybrat pneumatický motor určený k náhradě elektromotoru?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Stále řešíte časté chyby motorů?
 Jak v ČR uvádíte do provozu zařízení CHINA EXPORT?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Jak odstranit cinkání v asynchronním elektromotoru?
 Může nižší kapacita způsobovat problémy s během oběhového čerpadla?
 Jaký vliv může mít proud kompresoru na jeho hluk?
 Co se u motoru označovalo za "kollektor"?
 Jak zjistit mezizávitový zkrat na jedné cívce asynchronního motoru?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.032 sekund, 22 dotazů.