Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #18 kdy: 20.03.2018, 09:48 » |
|
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #19 kdy: 20.03.2018, 10:02 » |
|
Ale stále se jedná o elektroauto, jen s jiným způsobem získávání energie. I o tom jsem psal. osobně vidím v eletroautech budoucnost, pokud bude vyřešena energie k jejich pohonům. Osobně čekám že o pohon aut v budoucnu se budou starat elektromotory, ale zásadní změnou projde zdroj pro napájení těchto motorů. Ať už ve formě baterií, nebo generátoru elektro, poháněného čímkoliv. Zde asi budeme čekat na zásadnější objev.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Martin sediiik
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #20 kdy: 20.03.2018, 10:02 » |
|
Já to vidím takhle:
Při přebytku elektřiny ji využívat na výrobu vodíku a ten pak použít třeba v autech? Žádný problém, skvělá věc. Ale pokud by se to mělo zvrhnout v dotování vodíkových pohonů za každou cenu...jak se bude vodík vyrábět? Za pomocí elektřiny!
Je to stejné, jako se solárními elektrárnami. Pokud by se stavěly na střechách, neúrodných půdách, skládkách apod., pak to má smysl. Ale s dotacemi přišel boom, který nemá obdoby, soláry jsou všude, i na (dříve) úrodných polích, která se pouze přeznačila, o korupci a podvodech to provázejících ani nemluvě.
U elektromobilů mne štve, že reklamy uvádějí nulové emise a ohání se ekologií - což je pravda jen napůl, ekologie skutečně zatím pokulhává, když si uvědomíme, že výroba elektřiny probíhá jinde a když vezeme v úvahu ekologickou spoušť po výrobě akumulátorů... Nicméně, nechme se překvapit, co další vývoj a výzkum přinese...
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #21 kdy: 20.03.2018, 10:33 » |
|
Já být ředitelem zeměkoule, tak bych to navrhl takhle: Vyvinout zařízení s bezpečným provozem, minimálně jako u LPG, CNG. Potom zajistit výrobu vodíku a energii na ni. Nejlépe vítr - viz. Německo s jejich problematickým i přebytky dnes. Vystavět síť tankovacích stanic. Zadotovat firemní vozy. A až jim začnou obyčejní smrtelníci závidět, tak teprve potom dotace na nákup i pro ně. Hlavně, aby to nešlo opačně, kdyby se k tomu náhodou připletly volby.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #22 kdy: 20.03.2018, 17:56 » |
|
A přitom i to jde. Nevím kolik je odběr při nabíjení přes 1f zásuvku, ale praxe je taková, že v některých zmiňovaných osadách způsobí i vánční blikátka v oknech blikání edisonek v chatách za na stejné fázi. A nebylo moc příjemné to v noci v mrazu přehazovat na jinou fázi protože to cyklické mžourání už bylo na nervy Impedance kolem 1,6, asi 2 kilometry od trafa kus vzuch, pak AYKY35 smyčky. Fakt leda na svícení a televizi. Tím chci říct, že pořád je spousta oblastí, kde by intenzivnější elektromobilit a vyvolala docela velké problémy v síti, která na to nebyla dimenzovaná, i přes nabíjení v 1f zásuvce.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #23 kdy: 20.03.2018, 19:58 » |
|
"If you're going to pick an energy storage mechanism, hydrogen is an incredibly dumb one to pick" (Elon Musk, 2015) “Elon Musk is right – it’s better to charge the electric car directly by plugging in” (Yoshikazu Tanaka, the chief engineer in charge of Toyota’s Mirai, 2017) Berte to prosím s nadsázkou, obě citace jsou trochu vytržené z kontextu. Nicméně současnou situaci ohledně využití vodíku v elektromobilec h to svým způsobem charakterizuje .
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #24 kdy: 21.03.2018, 09:58 » |
|
Toyota admits ‘Elon Musk is right’ about fuel cell, but moves forward with hydrogen anyway... Asi schopný mluvčí, jako jeden u nás... Tohle mě docela překvapilo. So let’s sum this up (year/Toyota’s expected sales of Mirai): 2015: 700 2016: 2,000 2017: 3,000 2018: ? 2019: ? 2020: >30,000 Because sales in Japan are expected to be 1,000 units a month, the island nation could be the largest market for Mirai. V Evropě se za rok 2016 prodalo 62 mirai, hlavně proto, že nestíhá výroba, jinak by se jich prodalo víc. Hlavními trhy jsou Německo (největší nabíječka je v Hamburku), Anglie, Benelux, Skandinávie.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #25 kdy: 21.03.2018, 10:36 » |
|
Asi schopný mluvčí, jako jeden u nás...
Yoshikazu Tanaka, the chief engineer in charge of Toyota’s Mirai - nepleťte si ho s nějakým mluvčáčkem. So let’s sum this up (year/Toyota’s expected sales of Mirai):
2015: 700 2016: 2,000 2017: 3,000 2018: ? 2019: ? 2020: >30,000 Because sales in Japan are expected to be 1,000 units a month, the island nation could be the largest market for Mirai.
Čímž Toyota podává existenční důkaz a současně rezignuje na ideu, že by se tento pohon mohl v dohledné době stát vážně míněnou alternativou.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #27 kdy: 21.03.2018, 10:53 » |
|
Toyota admits!!
Nepletu.
Ale pletete. V trochu širších souvislostech: Surprisingly, Yoshikazu Tanaka, the chief engineer in charge of Toyota’s Mirai, admitted to Reuters this week that plug-in cars make more sense:
“Elon Musk is right – it’s better to charge the electric car directly by plugging in,”
But Toyota chairman Takeshi Uchiyamada adds that they don’t see the two technologies competing and that they are not giving up on hydrogen (yet):
“We don’t really see an adversary ‘zero-sum’ relationship between the EV (electric vehicle) and the hydrogen car. We’re not about to give up on hydrogen electric fuel-cell technology at all.”
They want to keep pushing the Mirai, which has been a poor performer. They only managed to sell a few as compliance cars in California despite the generous incentives. Viz https://electrek.co/2017/10/26/toyota-elon-musk-fuel-cell-hydrogen/A myslím, že 1 000 aut měsíčně v Japonsku by nebylo tak málo.
Na trhu, kde se vloni prodalo 4,4 milionu osobáků?
|
|
|
Zaznamenáno
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #28 kdy: 21.03.2018, 11:42 » |
|
Ale pletete. V trochu širších souvislostech. ..
Když si přečtu v titulku článku slova, že Toyota přiznává, kterýžto výraz se v citacích vedoucích představitelů firmy nikde nevyskytuje, tak je logické se domnívat, že redaktor, který to psal buď čerpal z komentářů vedoucích pracovníků, a vlastním myšlením k tomuto výrazu došel, nebo ho mohl získat nějakou jinou cestou, třeba na tiskové konferenci, nebo přímo dotazem na jejich tiskový odbor. Vědom si těchto více možností, použil jsem slůvko ASI. Širší souvislosti v rámci přhlednosti příspěvku jsem nepovažoval za nutné publikovat, protože je ten titulek celkem dobře vystihuje. A chtěl bych dát na vědomí, že nejsem horlivým zastáncem ani jednoho z obou systémů, i když je mi ten vodík maličko sympatičtější. Pouze sleduji vývoj a občas „hodím do placu“ nějaký svůj pohled na věc, vědom si následků.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #31 kdy: 21.03.2018, 14:12 » |
|
Přijedu z práce elektromobilem, vyložím nákup který jsem udělal cestou. Dostanu držkovou, že jsem nekoupil kvasnice. Ukazatel stavu baterie mi ukáže energii na 20 km. Do obchodu to mám 12 km. A budu kdesi mezi kyčli. Takže budu muset mít auta dvě. V tom vidím ještě větší problém než se finančně podílet na posílení vedení v ulici. Myslím si že používáte nesmyslnou argumentaci. Pokud zapomínáte něco nakoupit, začněte si to psát. Osobně nevidím zas tak velký rozdíl mezi prázdnou baterií a nádrží. Mezi půlkama budete v obou dvou případech. Sám doma nemám standardně připraven kanystr s naftou, ale vždy po ruce zásuvku. I když dobití eauta trvá mnohem déle než tankování čmouda, přesto si dovedu představit jeho každodenní využívání. Navíc byly doby kdy obchody zavíraly v sobotu okolo oběda a v něděli měli zavřeno. Kupodivu jsme také přežili. Navíc jsme více přemýšleli co a kdy nakoupit. Dnes není vyjímečné, že soused jede do obchodu i 3x během neděle s tím, že je to jedno, protože to je jen cca 5km. A přitom by stačilo jen přemýšlet a nákup si sepsat. Tedy s tímto nemá eauto nic společného a nemůže za ničí děravou hlavu. PS:Podle testů které se nechají najít na netu, navíc stejně jako u čmouda, se nechá dojet i 10km za ukazovaný dojezd. Ale to už fakt dost utíkáme od tématu, kterým je rozšiřující se síť nabíjecích stanic a více elektroaut mezi námi. To vše navzdory některým nevýhodám a problémům, které to sebou nese. A samozřejmě navzdory všem odpůrcům
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #33 kdy: 21.03.2018, 15:33 » |
|
Když si přečtu v titulku článku slova, že ...
Titulky jsou od toho, aby upoutaly pozornost, nikoli aby o něčem vážně informovaly.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
|