Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak se vám líbí sloučení maturitního studia Silnoproud a Slaboproud do jednoho?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak se vám líbí sloučení maturitního studia Silnoproud a Slaboproud do jednoho?  (Přečteno 13422 krát)
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #18 kdy: 25.06.2017, 09:57 »


Nepovažuji za tak důležité, zda je člověk silnoproudař nebo slaboproudař, ale zda je technik. U oboru MaR vidím na prvním místě rozumět veličinám, které se mají měřit a technologii, která se má regulovat. Až na druhém místě je v čem se to bude programovat. To už není takový problém, když se ví, co to má dělat a co to dělat nesmí.

Co by mělo zůstat je rozdělení na elektrotechnik u a informační technologie.

Ono je někdy těžké určit hranice, kde končí elektrika a začíná IT, anebo kde končí HW a je již jen SW. Ono se to velice prolíná....
V praxi  ve firmách pracovníci IT často vstupují do rozvaděčů a navazují na výstupy ze strojů a z MaR. Mají kvalifikaci s §6 podle 50/78 Sb.
Je faktem, že v praxi určité segmenty mají svoji specializaci jako je oblast IT a IS, oblast MaR, oblast regulace pohonů, programatoři.. ...
Ale také to musí občas někdo zastřešovat a komplexně řídit. Pak jsou důležité znalosti a zkušenosti ze všech segmentů.

Škola vždy dává jen základ a v praxi se podle zaměření musí každý doškolit bud samostudiem, anebo doplňkovým vzděláním. Pak se teprve stává profesionálem v určité oblasti. Znám kolegy, kteří mají i čtyři vysoké školy s různým zaměřením. Průmyslová škola v 60. létech nám dala základy energetiky, elektrotechnik y ale i slaboproudé techniky a pohonářství. Vysoká škola byla zaměřená na MaR a IS. Pak jsem potřeboval ale více s VF techniky a mikrovln a byla další škola a hlavně praxe. Ale když se vrátím k průmyslovce, tak velkým přínosem byly laboratoře a praktická elektrická měření a potom dílny. Myslím, že tam se člověk stával pomalu technikem....

Myslím, že dneska ale záleží na vedení PŠ, zdá vítězí technické zaměření, anebo politika. Ono totiž žádná SŠ ani VŠ nikoho nezbavuje blbosti. A tyto technicky zaměřené školy mají produkovat především techniky.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
IM
« Odpověď #19 kdy: 25.06.2017, 21:25 »

Záleží na tom, co ve sloučeném oboru zůstane. I slaboproudař by měl znát základy silnoproudu, měl by mít zafixováno, že elektřina umí zabíjet i zapalovat a že i při práci na slaboproudu ho může nějaký silnoproud potkat.
Vaši úvahu bych invertoval. Silnoproudař je čím dál víc konfrontován ze slaboproudem (měření, ochrany, počítače apod.). Opačně to principiálně není možné. A to co uvádíte, jsou znalosti obecně známé.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 26.06.2017, 01:06 »

Toto všetko si v dnes neodskúšajú ani originál silnoprúdari.
To je škoda. Některé věci si člověk musí zažít.

Ono je někdy těžké určit hranice, kde končí elektrika a začíná IT, anebo kde končí HW a je již jen SW. Ono se to velice prolíná....
Existují různé definice. Jde mi o rozdělení na HW (elektrotechnik a, silnoproud, slaboproud, elektrické obvody, počítače, elektromagneti cké pole, součástky, stroje...) a SW (programovací jazyky, komunikační protokoly, operační systémy, databáze, kompatibilita programů, překladače...). I u mikrokontrolér ů je běžné, že hardware dělá jeden tým a programování jiný tým. Není efektivní, aby jeden člověk byl odborníkem na TCP/IP stack i na spínané zdroje.

Slaboproud vnímám jako přenos informace, silnoproud jako přenos energie. A to neznamená, že by silnoproudaři nepotřebovali komunikovat a slaboproudaři nepotřebovali energii. Ke komunikaci je často potřeba hodně enegie a pořádně silné proudy. Měřit potřebuje silnoproudař i slaboproudař. Řevnivost mezi silnoproudaři a slaboproudaři vnímám trochu jako umělé sportovní zápolení. Stejně tak se mohou dohadovat aplikační a systémoví programátoři. Kdo je lepší, kdo je důležitější... Základy musí umět oba.

Škola by měla "oddělit zrno od plev". Spousta inteligentních odborníků nedokončila školu, protože nedokázali vytrvat a dotáhnout věc do konce. Škola není ani tak o znalostech ale spíše o přístupu ke znalostem, odpovědnosti, schopnosti se učit, schopnosti plánovat si čas, analyzovat problémy, překonávat těžkosti a vycházet s lidmi. Dobrá technická škola vybrousí technika jako diamant, pokud je z čeho brousit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Čestmír Kubáček
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



WWW
« Odpověď #21 kdy: 26.06.2017, 06:17 »

Mám za sebou Slaboproud/specializace telekomunikace . 1. Ročník nám byly vysvětleny základy. Kam v zásuvce nechytal, jak si ji udělat, aby byla správně zapojená atd... Další roky jsou specky, je tam hodně velký důraz na samotnè měření a vyhodnocení výsledků. Cpát do těch 3 let ještě silařinu znamená, že se bude vychovávat že 3 tříd na ročník ( cca 90 lidí ) tak 3-5 relativně použitelných. V mým ročníku zůstalo v oboru 21 lidí...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #22 kdy: 26.06.2017, 11:02 »

Asi ve světě se to doposud strikně rozlišuje-slabo-silno.
Co vidím při montážích třeba magnetické rezonance, CT přístroje a podobně..
Přijede spoustu odborníků- silnoproudař pouze zapojí a odzkouší silové obvody, pak dojede slaboproudař, ten zapojí kamery, vodiče UTP a pod.,  pak dojede další ten nahraje do mašiny SW a pak dojede další odborník který to přes ten program nakalibruje... .a tak dále.... tanecek
U nás by byl trend max. 2 pracovníci na všechno!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #23 kdy: 26.06.2017, 13:48 »

Ono se říká "zlatý český ručičky".
Ale taky se říkalo "devatero řemesel, desátá bída".

Nebo-li, umím sice všechno, ale zato nic z toho pořádně.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #24 kdy: 26.06.2017, 18:29 »

Citace
Ono se říká "zlatý český ručičky".

Nejen české ručičky ale i česká práce.....
Když vidím "odborníka" který zapojuje 5+5 drátů cca Cy 120 celý den ,  tak mě berou čerti.A ten odborník dojede z kapitalistické (jak se říká) ciziny z autem za 3 mega!!

Českému odborníkovi by stačil "trabant" a nemá za 2 hodiny co dělat! Škleb
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jaké máte zkušenosti s prací pro vetší stavební firmy?
 Co míníte pojmem devastace elektrotechnického oboru?
 Jak vyzrát nad chybějícím číslem oboru na živnostenském úřadě?
 Jaký je rozdíl mezi profesí 26-51-H/01 a 26-51-H/02?
 Je učební obor 26-57-H/001 odborným vzděláním dle vyhl. 50/78?
 Jakým konkrétním způsobem lze vyhrabat náš obor z marastu?
 Jsi opravdu rozloben na stav elektrotechnického oboru, že bys i stávkoval?
 Stav UEČR v září 2010.
 Jak se vrátit k oboru elektrikáře po 20-ti letech a čím začít?
 Pravověrný elektrotechnik a jak se rodí elektrikář
 Je jednoduchšie stať sa revíznym technikom alebo elektro-projektantom?
 Jak se stát elektrikářem?
 Jaké je rozdíl mezi oborem elektrikář nebo elektrotechnik?
 Je elektrotechnika vědní obor nebo je to otázka manuální zručnosti řemeslníka?
 Je těžké studovat na elektrikáře?
 Jaké elektrozaměření povolání si mám vybrat?
 Kde najdu seznam číselných kódů elektrotechnických oborů?
 Dalibor Coufal: Česku chybí technici
 Kterých 10 profesí v elektrotechnice nominuješ jako ty hlavní?
 Co tě zajímá na profesi tvých kolegů?
 Kdo poznává Diváky, kdysi největší úl elektrikářů v Československu?
 Je výuční obor elektrikář slaboproud správná volba pro opraváře PC?
 Je možné se stát elektrikářem za 195 dnů ?
 Co by měl asi ovládat absolvent silnoproudého oboru?
 O čem diskutují učňové v Americe?
 Postavíte se i vy za elektrotechnickou školu ve Frenštátě?
 Máte také raději názorné pokusy, než pouhou teorii?
 Jaké máte zkušenosti s učňovským školstvím?
 Nechcete být přítelem na telefonu pro doučování elektrotechnika?
 Kolik žáků může být na jednoho lektora v elektrolaboratoř?
 Wago pomohlo vybudovat učebnu automatizace
 Nová laboratoř inovací na FEKT pomůže otestovat nápady studentů v praxi
 Schrack podporuje rozvoj odborných učeben středních škol
 Jak to vypadá novými, mladými elektrotechniky, nechybí více, než před covidem?
 Tvoříme učitelský tým pro Studium.Elektrika.cz, přidáš se?
 Z jaké literatury se dnes asi učí na elektrotechnických středních školách dnes?
 Kdo z výrobců v Česku ještě podporuje mladé elektrotechniky a jak?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.071 sekund, 23 dotazů.