Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 3 4 ... 8 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?  (Přečteno 29122 krát)
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 13.09.2016, 09:02 »

Elektromobilem kolem světa za 80 dní
    Elektromobilem se dá objet svět. Podařilo se to dvěma Čechům s Teslou. 16. června odstartoval v Barceloně zatím největší oficiální závod elektromobilů. Jaké státy se závodu účastnily? Kdo vyhrál a kudy vedla cesta? Jaké komplikace čekal český tým a jak celý závod dopadl se můžete podívat v krátké reportáži.
    Zdroj: zde...


    


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
    
Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
   
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Roger
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 13.09.2016, 09:14 »

"Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?"

Az to nebude snobarna, predrazena nalestena hracka zbohatliku, ktera se nevyplati ani s dotacemi... Az to ujede aspon polovinu toho, co stejne nakladne konvencni auticko :-) neznam nikoho, kdo si za sve vydelane zdanene penize koupil elektromobil (bez dotaci a nenarval to do nakladu)...

Ziral jsem ze za 10000,- se da poridit celkem pekne a funkcni auto na bezne dojizdeni do prace :-) s elektromobilem? Jen ty baterky, ktere by bylo nutno vymenit, by vysly na kolik? A ekologicka zatez temi baterkami? Ehm...

Az budou lepsi baterky (do 6 nebo 12 let?) a masova vyroba, a domaci solarni elektrarna, tak proc ne...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 13.09.2016, 09:25 »

Běžné auto to bude v okamžku kdy prodej dosáhne řekněme třetiny celkově prodaných.
Takže tipuji třicet let.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 13.09.2016, 12:09 »

Až se dořeší napájení, buď lepší a levnější baterky, nebo nabíjení formou výměny a platba pouze za energii. Pak teprv mohou elektromobily zlevnit na hodnoty, které budou použitelné a umožní masové rozšíření.
Určitě bude třeba ještě dořešit otázky bezpečnosti při nehodách.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 13.09.2016, 14:56 »

To by sa museli výrobcovia dohodnúť na unifikácii batériových blokov a možnosti ich jednoduchej výmeny v nabíjacej stanici.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 13.09.2016, 14:59 »

Buď až bude cenově i akčním rádiusem blízko konvenčním palivům, nebo až se zvýší kupní síla obyvatelstva, nebo až nám zakážou používat po vzoru Norů spalovací motory.
Takže to může trvat několik let, či několik desítek let.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 15.09.2016, 11:20 »

Začínám se trochu bát. Dva dny nazad jsem napsal, že je třeba ještě zapracovat na bezpečnosti a dnes na mě v kontextové reklamě vybliklo tohle. Že by přímá aplikace principů průmyslu 4?  Mrknutí

http://auto.idnes.cz/tesla-nizozemi-elektromobil-hasici-d6u-/automoto.aspx?c=A160908_152628_automoto_fdv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #7 kdy: 15.09.2016, 13:16 »

Včera proběhla prohlídka u zákazníka, dnes dostal nabídku na 400V zásuvku 32A do garážového stání  a cca za 3 týdny bude realizace (domluveno).  Bude o jednu Teslu na silnici více.  Mrknutí

Elektromobil bude běžný až přestane vyvolávat takové zbytečné emoce a tolik rozruchu na parkovišti u obchodniho centra, nebo v diskusním fóru.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #8 kdy: 15.09.2016, 13:24 »

To by sa museli výrobcovia dohodnúť na unifikácii batériových blokov a možnosti ich jednoduchej výmeny v nabíjacej stanici.
Tudy cesta nevede. To se ví už několik roků.
Ale akumulátory nejsou zásadním problémem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 15.09.2016, 13:45 »

Ale akumulátory nejsou zásadním problémem.

S tím nesouhlasím, právě problémy s množstvím a rychlostí doplnění energie jsou velkou brzdou, jinak považuji elektromobil za celkem technicky dořešený. Které jiné zásadní problémy máte na mysli?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #10 kdy: 15.09.2016, 14:12 »

S tím nesouhlasím, právě problémy s množstvím a rychlostí doplnění energie jsou velkou brzdou, jinak považuji elektromobil za celkem technicky dořešený. Které jiné zásadní problémy máte na mysli?
Nejsem ani provozovatel ani nadšený fanoušek, jen konstatuji, že sami představitelé elektromobilit y nepovažují baterie za ten základní problém.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
LWQ
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline




« Odpověď #11 kdy: 15.09.2016, 18:43 »

Elektromobil = výrobek Tesla Motors. Ostatní jsou jen srandovní pokusy (víceméně). Vyměnitelné baterie jsou zbytečné. Důležité je aby přenosová soustava byla schopna dodat požadovaný výkon a dobíjecí stanice nebyly atrakcí, ale běžnou součástí parkovišť. Při akčním radiusu Tesly 300-400km se to vyrovná "běžným" autům. Jen holt "přenos výkonu" do "baterie" je u čerpací stanice na PHM stále daleko (a to o několik řádů) rychlejší, než i s bežně dostupnou 3F/32A zásuvkou. Na druhou stranu, do baterie je třeba uložit například 80kWh. Do běžného auta díky neefektivitě daleko více.
Ekologie je vyřešená a cena ? Je to počátek a i běžná auta bývala drahý luxus.
Kdy e-auta budou běžná ? Tipuji do 10let, ale vstupní proměnných je tolik, že i určovaní počasí na půl rok do předu je přesnější  angel
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin H.
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 15.09.2016, 20:03 »

Do budúcnosti nikto nevidí. Iba tipujem: 5 rokov, kým bude trend jasný.

Za tých 5 rokov už možno bude mať zmysel malé elektroauto ako druhé auto do domácnosti na každodennú jazdu po meste. Dojazd 200km pre toto použitie stačí. (2x tam a späť cez celé mesto +  rezerva). Takých je už teraz niekoľko. A ceny by mali klesať.

Stretol som spolužiaka. Pracuje teraz v Londýne. Elektroautá majú daňové výhody a neplatia poplatok pri vjazde do centra. Jemu sa takéto auto oplatí už dnes.



Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Karl Centrino
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 15.09.2016, 21:07 »

pár jedincům se možná vyplatí, až by mělo dojít k masovosti, tak se naopak zdaní, jako vše. Pokud si uděláme výpočet spotřeby (potřeby el. energie navíc),  tak pro ČR by to znamenalo při 100% elektromobilit ě nárůst spotřeby elektřiny zhruba o 50% pouze pro os. automobily. Efektivita výroby, přenosu, uchování, účinnosti pohonu se pohybuje lehce nad 10%. Takové zdroje elektřiny v dohledné době nejsou. Výpadek daní z prodeje fosilních paliv by musely být nahrazeny daněmi z elektřiny, a už vidím Saudy, jak likvidují svůj byznys.
Pokud nebude nalezen účinnější zdroj elektřiny, tak elektromobilit a bude pouze okrajovou záležitostí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 15.09.2016, 21:29 »

Největší problém vidím v donucení mas si eauto jakoby dobrovolně pořídit.
Nejprve se na to jde zelenolhaním to zjevně nezabralo tak se holt musí vydat vyhláška uměle prodražující provoz čmoudíka.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
raj
« Odpověď #15 kdy: 15.09.2016, 21:37 »

Doufám že ještě dlouho budou auta jezdit na benzín a traktory na naftu.
PS: Tuhle jsem potkal Teslu na dálnici. Proti 6ti válci neměla šanci.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #16 kdy: 15.09.2016, 21:57 »

Při akčním radiusu Tesly 300-400km se to vyrovná "běžným" autům.
Prosím? To je podle mě největší, a zatím nepřekonatelná, překážka si takovéto vozidlo pořídit.
Nemám nic proti tomu, pokud se někomu vyplatí nebo chce být "jako" ekologický, prosím ať si poslouží.
Ale jeden "ultragreendeme nt" by vám mohl popsat, jak je takový dojezd srovnatelný s obyč. autem, když se snažil dopraviti svoji teslu někde od Ženevy ku Praze. Naznal, že nejlepší by bylo hodit ji na podvalník a dotáhnout ropákem, ale to by nebylo dost "enviromentalis t",  takže si na to vzal dovolenou...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #17 kdy: 16.09.2016, 06:15 »

Osobě patřím k příznivcům elektromobilů. Přesto se také obávám vývoje co popsal Milan Hudec. Nesnáším  podobná vnucování.

Nejsem ani provozovatel ani nadšený fanoušek, jen konstatuji, že sami představitelé elektromobilit y nepovažují baterie za ten základní problém.

To mne zaujalo. Dle mého názoru právě baterie prodražují eauta, omezují jejich dojezd a jejich nabijení netrvá 10minut. Tedy  významně ovlivňují důležité parametry a rozhodování kupců aut všeobecně.
Co je tedy základním problémem?

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Stran: [1] 2 3 4 ... 8 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.042 sekund, 23 dotazů.