Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ...
| | |-+  Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?  (Přečteno 26364 krát)
Vít Rotrekl
*
Offline Offline



« Odpověď #18 kdy: 09.12.2013, 17:58 »

Když se tu někdo zmínil o různých vypínání systémů v autě. Tak u mě (Fiat Scudo r.v.2009) to funguje takto: Po vypnutí motoru (i při zapnutém klíčku) funguje nějakou dobu všechno (rádio, osvětlení, stahování oken...) po nějakém čase (ten je proměnlivý) se na displeji displeji objeví hláška "ECONOMY MODE" a přestane vše fungovat. Ten čas je proměnlivý, z toho usuzuji, že je v autě nějaký systém, který monitoruje napětí na baterce a ten při poklesu pod nějakou nastavenou mez nepotřebné obvody vypne. Centrální zamykání funguje stále. I když nedávno se mě stalo, že jsem byl někde na montáži a měl jsem celý den otevřené páté dveře u auta, a když jsem je zavřel a chtěl centrálem na DO zamknout tak to nešlo, pouze klíčkem. Po nastartování a dojetí domů cca 80km, vše fungovalo normálně. I ráno jsem bez problémů odemčel DO a nastartoval. Jasně je to "nový" auto, ale trošku mě to překvapilo. Možná je na čase nechat zkontrolovat baterku jestli má tu kapacitu co má mít. No blíží se mrazy, tak uvidíme co to udělá Úsměv Zatím nebyl problém natočit i po dvou třech dnech, kdy auto stálo venku a teplota se přes den nepřehoupla nad -10°C a v noci klesala někam k -25°C.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Mírně pokročilý RT Úsměv
Lubomír Jindra
Revizní technik E2B
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #19 kdy: 09.12.2013, 18:01 »

Asi nikto nepozná všetky autá, ale toto tvrdenie nemožno považovať za všeobecne platné. Trúfnem si dokonca tvrdiť, že u väčšiny áut toto neplatí.

Octavia II.  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize elektrických zařízení
Liberecký kraj
www.i-revize.cz
jindra@i-revize.cz
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #20 kdy: 09.12.2013, 18:21 »

...Měl bych to i kde napojit, jen netuším jakou nabíječku použít k nabíjení bez odpojování baterky, neměl by někdo nějaký typ?
Je potřeba použít nabíječku, která nenabíjí až do klasických znaků plného nabití, ale při svorkovém napětí cca 14,4 V přejde do udržovacího režimu. Případně použít nabíječku, která má pouze funkci udržovacího nabíjení (trickle charger).
Konkrétní typ vám nedoporučím, anžto takovéhle věci si bastlím  Smích Ale napište strejdovi G udržovací nabíječka anebo trickle charger a nestačíte vybírat.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #21 kdy: 09.12.2013, 19:15 »

Je potřeba použít nabíječku, která nenabíjí až do klasických znaků plného nabití, ale při svorkovém napětí cca 14,4 V přejde do udržovacího režimu. Případně použít nabíječku, která má pouze funkci udržovacího nabíjení (trickle charger).
...
Dříve bylo "jedno pravidlo",  dnes záleží na provedení baterie.
Dost často mají výrobci na AKU baterii uvedeno doporučené maximální nabíjecí napětí.
Pokud jsou to "zapouzdřené" baterky, tam se nedá nabíjet "dokud nezačne plynovat".
Tam je zpravidla omezeno napětí na 14,4V pro "Cyclic Use",  tedy režim nabít, vybít a to pořád dokola nebo 13,8 - 14V pro "StandBy Use",  to znamená že je baterie držena v nabitém stavu trvale na nějakém napětí. To je i režim v autě při nastartovaném motoru (takže s číslem 13,8 jste se jistě již setkali).

Pokud v autě není žádný spotřebič, který by AKU baterii vybíjel, a jde jen o to, aby i v mrazu zůstala připravena, dělaly (bastlily) se 2 obvody.Jeden po nějakém řase zatížil baterii krátkým impulsem vyššího proudu, čímž se aktivovaly elektrody. Druhý odebral nějakou energii, zvýšil napětí a pak tu energii formou dobíjecí špičky do baterky vrátil.
Kdysi jsem to stavěl, ale ne pro mě a tak osobně dlouhodobější zkušenost s funkcí a účinností nemám.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 09.12.2013, 19:34 »

Moje nabíječka při nabití má přepnout do udržovacího režimu, přesto mě při prodeji řekli, že baterii mám odpojit, že riskuji zničení elektroniky auta když to neudělám. Proč to prodavač nevysvětlil. Odběr elektronika má a předpokládám, že kdybych sbastlil zdroj 13,8V s omezeným proudem cca 20mA, tak by to mělo stačit. Zkoušel jsem zapojit strýce Googla, ale množství názorů a zdrojů je dost nepřeberné a chaotické. Zkusím se tím probrat přes svátky, ať přijdu na jiné myšlenky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #23 kdy: 09.12.2013, 19:40 »

... Odběr elektronika má a předpokládám, že kdybych sbastlil zdroj 13,8V s omezeným proudem cca 20mA, tak by to mělo stačit. ...
Je dobré ošetřit výstup zdroje.
Některým stabilizátorům vadí, když se odpojí vstupní napětí a na výstup se "vrací" napětí z baterie.
Běžně se používají 2 možnosti:
- dioda z výstupu stabilizátoru zpět na vstup
- dioda mezi výstupem stabilizátoru a AKU baterií
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #24 kdy: 09.12.2013, 20:40 »

Pokud v autě není žádný spotřebič, který by AKU baterii vybíjel, a jde jen o to, aby i v mrazu zůstala připravena, dělaly (bastlily) se 2 obvody.Jeden po nějakém řase zatížil baterii krátkým impulsem vyššího proudu, čímž se aktivovaly elektrody. Druhý odebral nějakou energii, zvýšil napětí a pak tu energii formou dobíjecí špičky do baterky vrátil.
Tenhle bazmek by měl zastavit, případně snad i údajně mírně zvrátit sulfataci. To neřeší primární problém zimních startů, kdy se baterka nestačí během kratších jízd "plně" nabít. (To "plně" dávám do uvozovek, protože v autě se nikdy baterka nenabije plně.) Nejde o to, že by alternátor nedal dost proudu, ale o to, že při palubním napětí 14,0-14,2 V si baterka moc proudu nevezme, zvlášť když je prochladlá. Proto se i při použití těchhle desulfatačních udělátek doporučuje připojit na baterku tu udržovací nabíječku.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Maroš Klein
*
Offline Offline



« Odpověď #25 kdy: 10.12.2013, 06:05 »

Tak som sa tu dozvedel, že odpojiť batériu ani pri novších typoch áut nie je vlastne žiadny problém, čo som si donedávna aj sám myslel. Úsměv
Len teraz neviem, čo myslel prijímací technik v servise tým, že po každom odpojení batérie je potrebné vykonať diagnostiku bezpečnostných systémov z dôvodu možnej zmeny nastavených parametrov.
Poslednýkrát som kedysi dávno prehadzoval batériu z nejakej škodovky do žiguli, či naopak, teraz mi to vychádza tak nejako ako p. Hrudovi. 
Nuž, ale každé odborné fórum bez malej odbočky k autám a ženám je absolútna nuda pre niekoľko vyvolených suchárov.  Super!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #26 kdy: 10.12.2013, 08:52 »

V různých novějších autech jsou obvody, které něco kontrolují, poměrně dost dlouho v provozu i po opuštění a zamčení vozidla, prozatím jsem zjistil, že nejdéle to trvá Fabii, tam se něco děje asi 25 min, než se elektronika uspí. To bývá problém při použití alarmů, které reagují na změny napětí akku. Největší odebíraný proud po zamčení vozidla jsem zjistil u Mitsubishi Grandis a to zhruba 9A více jak 2 min. po uzamčení vozu. Po ukončení těchto testovacích procesů se u většiny vozidel sníží odebíraný proud na hodnotu v desítkách mA, někdy i pod 10 mA.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #27 kdy: 10.12.2013, 09:16 »

Len teraz neviem, čo myslel prijímací technik v servise tým, že po každom odpojení batérie je potrebné vykonať diagnostiku bezpečnostných systémov z dôvodu možnej zmeny nastavených parametrov.
No tak třeba v mém autě (Mazda) je po odpojení a znovupřipojení aku třeba:
- provést aktivaci TCS, ABS (nastartovat, vytočit volant na doraz doprava, pak zpátky, chcípnout, nastartovat)
- načtení koncových poloh el. spouštění oken
- nastavit palubní hodiny
- uživatelské nastavení autorádia (stanice, různé režimy atd.)
Ostatní autodiagnostik a proběhne automaticky sama.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #28 kdy: 10.12.2013, 09:24 »

...Len teraz neviem, čo myslel prijímací technik v servise tým, že po každom odpojení batérie je potrebné vykonať diagnostiku bezpečnostných systémov z dôvodu možnej zmeny nastavených parametrov.

Směrodatný je návod k obsluze auta od výrobce.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Maroš Klein
*
Offline Offline



« Odpověď #29 kdy: 10.12.2013, 10:35 »

...
- provést aktivaci TCS, ABS (nastartovat, vytočit volant na doraz doprava, pak zpátky, chcípnout, nastartovat)
- načtení koncových poloh el. spouštění oken
- nastavit palubní hodiny
- uživatelské nastavení autorádia (stanice, různé režimy atd.)
Ostatní autodiagnostik a proběhne automaticky sama.
Hm...,  takže obchodná politika. Malá odbočka od témy a hneď je o jednu cestu do servisu menej.  Super!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #30 kdy: 10.12.2013, 12:50 »

Za svého mládí   Škleb jsem se nadělal takových udržovacích dobíječek z traf na kontrolky T6.....dodnes jsem jej někde viděl v činnosti přes zimu....měli 2W ,jednu diodu, trafo 230/24W.....tudíž skoro žádnou spotřebu..
Ale tam je předpoklad zásuvka .....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #31 kdy: 10.12.2013, 14:21 »

A jsou auta (jako třeba Škoda Felicia a mnoho dalších),  kde se to dá vrazit do zásuvky pro zapalovač a nemusí se nic složitě připojovat...
Ale jsou auta (Fiat Seicento a mnoho dalších  novějších),  kde po vytažení klíčku dojde k odpojení zásuvky... Někdy je to škoda, že nejde využít...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Joscer
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #32 kdy: 26.09.2015, 19:50 »

V různých novějších autech jsou obvody, které něco kontrolují, poměrně dost dlouho v provozu i po opuštění a zamčení vozidla, prozatím jsem zjistil, že nejdéle to trvá Fabii, tam se něco děje asi 25 min, než se elektronika uspí. To bývá problém při použití alarmů, které reagují na změny napětí akku. Největší odebíraný proud po zamčení vozidla jsem zjistil u Mitsubishi Grandis a to zhruba 9A více jak 2 min. po uzamčení vozu. Po ukončení těchto testovacích procesů se u většiny vozidel sníží odebíraný proud na hodnotu v desítkách mA, někdy i pod 10 mA.

Škoda tovární rádia měla svého času možnost nastavit až 120 minut po vypnutí (TIM standby),  že nahrávala "zelenou vlnu" do své paměti, podobně i tovární 2DIN navigace od Blaupunkta... A že ta žrala docela fest..

Také se občas u starých kousků spečou relátka a při odstavení vozu se neodpojí vše, co má... Do pár dnů batt. Kaput. Setkal jsem se s tím...

Od Octavie 2 výš (diag. can bus) auta mají myslím možnost jednoduše přes diagnostiku (nutný vcds diag. kabel pro can bus) odstavit systémy pro dlouhé stání na dvoře prodejců, napájí se pak jen určité systémy jako zámky a alarm...
----

NABIJEČKA

nakupniokno.cz/28-nabijecky-autobaterii

Co říkáte na tyhle nabíječky GZL50 (30Amp za 1499,-) nebo BSC-600 BJC (90A, 480A start za 3990,-) viz odkaz výše...

Znáte nějakou svářečko nabíječku za podobnou cenu?

Přišel jsem o stávající Einhell (přejeli mi ji) a tyhle mají nejlepší poměr cena/výkon (ne pro udržování, ale pro rychlé dobití)... Bohužel se mi nepodařilo zjistit, kolik tlačí v režimu MIN a jak funguje regulace.

Ps: Altík v osobáku taky valí 150A a v dodávce 250A... Uvažuji do budoucna o 200Ah baterii, tak proto mě láká něco silnějšího...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Chytrý napadne špatný názor, hlupák jeho autora.
Joscer
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #33 kdy: 27.09.2015, 22:08 »

Nikdo nic??

Našel jsem tyto svářečky:

Svářečky:

TNZ TT 116 - PB nabíjí proudem 40 A ,  vaří 20% 110 A ... 5869,-
TNZ TT 142 - PB nabíjí proudem 70 A ,  vaří 35% 140 A ... 6263,-
www.tnzcz.com

Elektrokov Znojmo (socialistické trafo svářečky):
JS 90-1 Standard - 380V, 120A
JS 90-2 Trend - 380V, 155A
JS 90-F Triumf - na 380 + 220V, 160A
JS 90-FN Kombi - 380 + 220V + nabíjení autobaterií 6/12V - 6A (prodává se na bazarech tak za 3000,-)

Takže to asi nemá cenu kombinovat, není to moc efektivní ....


----
Ty GZL trafa jste nemel nikdo v ruce? Papirove parametrove vs. cena to vypada pomerne pekne....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Chytrý napadne špatný názor, hlupák jeho autora.
Joscer
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #34 kdy: 27.09.2015, 22:14 »

Nejde edit, takze jeste liNk na vyrobce one 30A 12V nabijecky za 1490,- kde je cela rada s technickymi parametry pekne v tabulce:

http://www.jubaweld.com/product-show.asp?id=744

Co elektrikari na to?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Chytrý napadne špatný názor, hlupák jeho autora.
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.054 sekund, 23 dotazů.