Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  K čemu sloužila tato převodovka ?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: K čemu sloužila tato převodovka ?  (Přečteno 4010 krát)
Marek_
« kdy: 10.04.2015, 15:01 »



Nevěděl by někdo k jakému účelu sloužila daná převodovka?
Ze štítku převodovky nejsem nějak chytrý.


* motor_prevodovka.jpg (52.19 KB, 437x338 - prohlédnuto 1490 krát.)

* motor_stitek.jpg (134.54 KB, 1280x960 - prohlédnuto 931 krát.)

* prevodovka_stitek.jpg (83.93 KB, 1280x960 - prohlédnuto 784 krát.)
Zaznamenáno
Jiří Buben
*
Offline Offline



Revize a údržba elektrických zařízení a strojů


WWW
« Odpověď #1 kdy: 10.04.2015, 18:51 »

Tyto převodovky vyráběly Přerovské strojírny n.p.. Používaly se hojně ve dřevozpracujíc ím průmyslu pro pohony různých dopravníků. Ve vašem případě jde o převodovku typ TS 031 329-106 se dvěma čelními soukolími, výrobní číslo 3259.623.16. Určena pro motor 2,2 kW s otáčkami 1420 /min. Plněna má být olejem P19 s viskositou 190 mm2*s/50°C. Mám takový pocit, že je třeba za něj hledat náhradu dle vlastností. Objem olejové náplně je 1,5 litrů. Otáčky na výstupu by dle štítku měly bát 80/min, a převodový poměr 18. Ale nejsem si zcela jist těmi otáčkami.  Převodový poměr lze zjistit jednoduše. Označíte si výchozí pozici na výstupní hřídeli a výchozí polohu na vrtuli elektromotoru. Začnete otáčet vrtulí motoru a počítat jednotlivé otáčky. Počítáte dokud se vám výstupní hřídel neotočí jednou klem dokola. Tím zjistíte s jistotou převodový poměr. Váha převodovky bez elektromotoru je dle štítku 77 kg, dle katalogu 78 kg.

Vyráběly se i s elektromagneti ckými brzdami pro vyražeče kulatiny jak dlouhé surováky, tak byly namontovány i na vyražečích na třídících dopravnících. Ta Vaše je však bez brzdy.

Jinak vše o převodovce včetně účinnosti (u této 0,91) naleznete v následujícím odkazu, včetně maximálních zatížení výstupního hřídele.  Lze  vypočítat i jaký je výstupní moment.

http://www.pohony.cz/cs/prevodovky/katalog/celni-prevodovky-1/celni-prevodovka-souosa-ts-031-329-ts-031-331-25

Velice si této převodovky važte. Tyto převodovky jsou zcela nesmrtelné a vydrží opravdu hodně. Cena nové se pohybuje řádově v desetitisících . Ta vaše by nová stála odhadem okolo 18 a 20 tisíc Kč.

Pokud jsou v pořádku ozubená kola a pastorek, tak stačí vyměnit gufera, ložiska a zase nějaký ten pátek vydrží.
Zaznamenáno

Revizní technik E2/A
Údržba a opravy elektrických zařízení strojů, průmyslových elektroinstala cí a hromosvodů.
Dřevozpracujíc í průmysl a prostory se zvýšeným nebezpečím požárů.
Stále se učím.....
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.036 sekund, 22 dotazů.