Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Lze přepěťovou ochranou zamezit zkratu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Lze přepěťovou ochranou zamezit zkratu?  (Přečteno 4382 krát)
FKlikar
« kdy: 29.03.2015, 23:18 »

Jsem amatér, elektru rozumím jen málo.

Mám terárium, ve kterém mi svítí 25W žárovka.
Kupoval jsem objimku a kabel (z OBI) a spojil přes čokoládky.
Vodiče jsem utáhl nadoraz.

Mohlo by časem dojít k vysmeknutí?
Kabel je ve vrchní části terária, kdyby jej něco polilo, dá se následnému zkratu nějak předcházet? Například přepěťovkou?
Zaznamenáno
Zdeněk Friedrich
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 30.03.2015, 08:39 »

Z dotazu je patrné, že o tom nemáte ani páru, tudíž je asi zbytečné vám vysvětlovat, že proti zkratu jsou pojistky a jističe, pro případ polití by byl asi nejvhodnější chránič a přepěťovky jsou zcela mimo mísu. S Vašimi znalostmi bych se nepouštěl do žádných akcí za hranici bezpečného napětí.
Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 30.03.2015, 08:56 »

Čokoládu snězte, lustrsvorky patří k lustru a elektriku si nechte udělat od elektrikáře!

Vaše znalosti a váš přístup k elektrice je životu nebezpečný, asi se na mě budete zlobit, ale ona elektroinstala ce na 230V se musí dělat přeci jen poněkud jinak, než byla demonstrační zapojení ve fyzice na základní škole. Tam byly použity jako zdroj buď baterie nebo bezpečnostní transformátor s malým výstupním napětím.
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.