Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jak opravit vánoční řetěz na stromek s LED diodami?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak opravit vánoční řetěz na stromek s LED diodami?  (Přečteno 11241 krát)
OM
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 02.01.2015, 13:12 »


Jsem naprostý laik, mám vánoční řetež (na stromek-pokojový) s 50 LED diodami, řetěz je spíše kruh (nemá konec).

Jednoho dne řetez přestal svítit, občas problikl, všiml jsem si špatného kontaktu u jedné z diod, zkoušel jsem jí různě pomáčkávat abych obnovil kontakt, dočasně to pomohlo, ale později se kontakt uplně přerušil a dioda se vylomila ze zataveného pouzdra, bylo vidět, že tam byla špatně od výroby (ohnutá, více vylezlá o proti ostatním).

Jako laik, jsem si řekl, že když diodu odstraním tím, že jí uplně vyjmu a kabel opět napojím, tak řetěz bude svítit. Jak jsem se mýlil Úsměv

Po vyjmutí (odstříhnutí) diody a celého zataveného pouzdra a opětovném (pouze spojení a oblepení izolačkou) spojení kabelů řetěž svítí, ale svítivost je tak 5% o proti normálu.
Spíše než jak opravit by mne zajímalo čím to je způsobeno. Pořád mi to vrtá hlavou na jakém principu to tedy funguje.
Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 02.01.2015, 13:35 »

Je to řetěz napájený přímo z 230V (přes nějaký prvek pro usměrnění a omezení proudu),  nebo je tam nějaká "krabička",  ve které je transformátor nebo jiný zdroj malého napětí?
Tady se bez měření asi těžko "trefíme"...
Zaznamenáno