Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jak sepnout relé nebo stykač při ztrátě napětí?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak sepnout relé nebo stykač při ztrátě napětí?  (Přečteno 6531 krát)
Jethro
« kdy: 12.10.2014, 17:10 »


Potřebuji zapojit 4x tlačítko EPS které má kontakty NC a jsou zapojené v serii aby při poruše kabelu došlo k signalizaci, stejně jako při sepnutí tlačítka.
Tlačítka jsou pod napětím 24V DC.
Potřeboval bych aby při sepnutí tlačítka (ztrátě napětí) došlo k sepnutí stykače (kontaktů NO) a pokračoval dál nastavený program (sepnutí sirén, nouzové sjetí výtahu, otevření dveří atd.)
Jde jen o to vyřešit jak sepnout relé nebo stykač při ztrátě napětí.
Jako první mě napadl magnetické relé, ale existují i další varianty?
Zaznamenáno
František Janeček
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 12.10.2014, 18:49 »

Všechny ty pohony, které mají potom zafungovat jsou napájeny čím?Stlačeným vzduchem? Smích
Takže jestli to není tím vzduchem, zapínal bych ten stykač z toho zdroje, ze kterého jdou ty pohony.
Zaznamenáno
Vít Rotrekl
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 12.10.2014, 19:25 »

Pokud by mělo jít pouze o tu signalizaci, tak bych to řešil zapojením do ovládacího obvodu relé. A pře jeho rozpínací kontakt spínat ten stykač. V "normálním" provozu bude relé sepnuté - tedy kontakt bude rozepnut. V případě že dojde k výpadku tak se kontakt sepne a nahodí se stykač co bude potřeba.
Předpokládám, když mluvíte o výtahu, tak tam asi na ovládání, nouzovou komunikaci atp. bude nějaký záložní zdroj - baterie/UPS. Tak z něj napojit ten dotyčný obvod.

Ale možná je to složitější a bude potřeba vědět více informací, než to takhle od stolu navrhnout.
Zaznamenáno

Mírně pokročilý RT Úsměv
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 12.10.2014, 19:34 »

Víte proč v zabezpečovací technice na železnici mají jiné provedení kontakty, které spínají při odpadlé kotvě relé?
Protože se ty nejdůležitější obvody spínají odpadem kotvy relé.
Takž se např. nemůže stát, aby nefungoval přejezd proto, že se přeruší vinutí relé...
Buď relé, kde se využije kontakt, který spíná při odpadu kotvy, nebo stykač, pokud nemá, tak přidat pomocný kontakt, který sepne při odpadu...
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.066 sekund, 24 dotazů.