Budou normy konečně bezplatné ?

(1/24) > >>

Kamil Novák:
Možná, že už o tom tady někdo referoval,ale kdyby ne,tak v květnu spatřil světlo světa zákon č.186/2006 (částka 63/2006). Tento zákon v části padesáté upravuje starý známý zákon 22/1997(požadavky na výrobky). Zde úprava odkazuje na zákon 183/2006 (Stavební zákon, stejná částka ).

A v něm se v § 196 odst.2 praví: "Pokud tento zákon nebo jiný právní předpis vydaný k jeho provedení stanoví povinnost postupovat podle technické normy (ČSN, ČSN EN),musí být tato technická norma bezplatně veřejně přístupná".

Nejsem právník, takže mám možná naivní představu,ale myslíte že to znamená alespoň částečný konec nehorázných cen ČNI?
Je jasné, že se toto ustanovení bude týkat (od 1.1.2007) pouze norem souvisejících se stavbami,takže výrobkové normy budou dál za nemravný peníz. Nebo jsem vedle?
Celou historii odkazů popisuji proto,aby mě mohl někdo z vás překontrolovat a případně vyvést z omylu.

Jaroslav Hasala:
Zní to hezky, ale jestli to opravdu bude znamenat bezplatný přístup k normám, to se nechám překvapit.
Moc o tom přesvědčen nejsem, alespoň dokud bude vydávání norem monopolem komerční organizace...

Petr Doležal:
Pokud normy rozdělíme na zařizovací a předmětové, tak jako montážníka a projektanta mě zajímají ty zařizovací, které by logicky měly být zdarma. Např. u jističe mě až tak třeba nezajímají předepsané zkoušky, postačí mi katalog či SICHR. A kdyby přece nějaká "špécie",  tak si ji s výrobcem vytelefonuji.

Petr Doležal: