Díky za dosavadní diskuzi
Teď mi volali ze servisu - prošli znova všechno možný, přizvali i největšího znalce z firmy a závěrem vyměnili ještě jedno pouzdro. Zdála se v něm trochu vůle, což prý mohlo náhodně způsobit, že při zastavení v určité poloze rotoru se tento nerovnoměrně přiblížil ke statoru a mohlo to oslabit magn. pole při rozjezdu. Další krok by bylo převinutí, což by mě přišlo na polovnu celého odsávání, takže zatím to nevolím. To jsem si stručně odnesl z telefenátu.
Mají to tam i s vrtulí, závada se jim projevovala (z 15 zapnutí asi 3x, což by odpovídalo) a teď po opravě to zkoušeli a vždy se to rozběhlo řádně. Za chvilku to tam vyzvednu, tak se na to ještě podíváme a dáme řeč.
Co mě v mezičase napadlo je, zda je motor správně zapojen. Po koupi z druhé ruky byl jako přívod pouze 1m kabelu bez vidlice. Odsávání bylo připojeno rovnou na vypínač pily, aby spouštělo současně. Připojovaní k pile dělal tehdy údajně elektrikář, odpojování asi neelektrikář. Po koupi jsem nejdříve zapojil stejným způsobem jenom flexovku, následně zapojil přes vypínač. Problatické rozběhy se děly v obojím.
Foto 1: Nová flexovka nahradila původní kabel. Modrý je fáze (kabel má nalisovanou vidlici a modrý jde na levý kulík)
Foto 2: Zapojený vypínač s podpěťovou cívkou
Co mi je záhadou je
bílý a červený vodič, jdoucí z motoru zase do motoru. Mají na sobě šprcky přes faston, ale nikde pro ně není volný. Vypínač má jenom 4 kontakty a ty jsou obsazeny. Je ale více než pravděpodobné, že před tím, než bylo odsávání zapojeno na pilu, vedly tyhle dva dráty někam jinam, než jenom na klemu. Vidíte v tom někdo smyls? ..... kreativní pauza
Při pohledu na schéma zapojení z orig. manuálu mi došlu, že by to mohla být smyčka na nouzový stop, ale stejně se mi to schéma při porovnání se statem quo moc nezdá.
Co myslíte?