Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  JAK TO MÁ BÝT? - projekty, návrhy, rozpočty
| | |-+  Jakým průřezem přizemnit rozvaděč, který je vzdálen více jak 100m od jištění?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jakým průřezem přizemnit rozvaděč, který je vzdálen více jak 100m od jištění?  (Přečteno 20014 krát)
Martin Mlkar
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #18 kdy: 04.06.2010, 11:02 »

Ptal jsem se revizního technika proč se přizemnění po 100m provádí. Zde odpověď:
1. Pokud je vedení delší než 100m je nutné ho na konci přizemnit. Proč revizní technik neví,  zkrátka to udává norma a tečka (více to neřešil).
2. Průřez tohoto přizemnění vychází z hodnot zkratových proudů v rozvaděči.
Takže proč se uzemnění po 100m provádí jsem nedostal.

Předpokládám, že je to z hlediska bezpečnosti ale potom mě nesedí průřez, který vychází z hodnot zkratových proudů v rozvaděči (připojeném po těch 130m). Neboť jestli máte přívod proveden 3x1-AYKY 5x120 a podle hodnot zkratových proudů Vám vyjde průřez např. 16mm2 i třeba 50mm2, tak ten smysl oproti vodiči PE vedeném v kabelu 3x1-AYKY 5x120 tj. PE=3x120mm2 postrádám. A jestliže je HOP navíc stejně vzdálena jako ten rozvaděč,  tak nevím jestli by se ten vodič vypočtený z hodnot zkratových proudů neměl ještě posílit. Myslím, že toto určitě už někdo řešil a určitě Vám poradí,  neboť předpokládám, že 100m vzdálené rozvaděče jsou ve větších např. výrobních halách běžné. Revizní technik navrhuje přizemnit pr. 25mm2 - z čeho vycházel nevím...