Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ...
| | |-+  Co může cizí návštěvník dělat s katastrofální instalací? Zavolat policii?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Co může cizí návštěvník dělat s katastrofální instalací? Zavolat policii?  (Přečteno 10321 krát)
Stanislav Fanta
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 24.10.2012, 17:26 »


Ač jsem původní profesí elektrikář, živí mě už něco jiného (vyhláška propadlá),  praxi už dělám jen tehdy, když mi to doma nesvítí nebo je kamarád v nouzi.
Zavolal mi bratr, který se s rodinou nedávno přistěhoval do pronájmu 3+1 v paneláku, rok výstavby 1984, že prý má problém s elektrikou a firma co si na to zavolal, s tím nechtěla nic mít a trvala na celkové rekonstrukci (tak ji vyhodil) a že prý,  ještě než to začne prasit sám (zámečník),  tak jestli se mu na to nepodívám.  
Přišel jsem a zjistil, že: Byt 3+1, hl. jistič před el. jednofázový černý (tuším se jim říkalo ITL, ITV) 25A, v bytě rozvodnice v chodbě klasická PL, 5 černých jističů 10-16A).
První šok nastal, když se mi jal uvařit kávu a já při zapnutí varné konvice se opíral a mikrovlnku a zároveň sporák, zabrnělo, odskočil jsem dva metry, světla pohlasla asi na polovinu a ze záchodu z bytového jádra se ozvalo bzučení a prskání (prskala ta společná zemnící šroubová svorka v jádře, kam je svedeno veškeré pospojení z koupelny.