Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Opravdu nám v republice chybí elektrikáři?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 2 [3] 4 5 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Opravdu nám v republice chybí elektrikáři?  (Přečteno 25056 krát)
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #36 kdy: 14.10.2012, 06:39 »

Na druhou stranu jsou dnes instalačky díky novým materiálům práce pro cvičené opice a pro skutečné odborníky bude dobře hodnocených specialit spíše přibývat
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Zourek
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #37 kdy: 14.10.2012, 17:32 »

Já souhlasím s tím, co tady uvedl Jiří Zourek. Také studuji 3. ročník, ale mým oborem je silnoproud.
A také to vidím ve škole, ten nezájem. Je nás kolem 25 ve třídě a z toho 6 lidí má o elektriku zájem ,  jsou schopni něco spočítat a pochopit jak to funguje, případně se nad tím i zamyslet a něco zapojit. Ostatní tam  jsou jen proto, aby měli nějaké vzdělání a škola si pochopitelně nemůže dovolit vyházet všechny, protože by nedostala žádné peníze.
Výuku po stránce teorie hodnotím kladně a když se člověk občas i zeptá, tak se dozví hodně věcí. Učitelé odborných předmětů (teorie) jsou na vysoké úrovni, ve většině případů.
Ovšem s praxí je to horší. Hromady starých rozpadlých stykačů, nedostatek vodičů, nefunkční motory... a také mistři fungující podle starých norem a mající vysokoškolské vzdělání nějakého humanitního směru  zle
Naštěstí i mezi nimi jsou světlé výjimky.
Zkrátka to s oborem nevidím moc růžově. Ve škole by bylo co zlepšovat jak na straně žáků, tak učitelů, aby to mělo nějaký smysl a přínos.

Docela by mě zajímaly názory ostatních, kteří nyní studují silnoproud na různých školách.


Je vidět ,že je to všude skoro stejné, co se týče vybavení, tak to je i u nás dost tragické. Praktická výuka vypadá jako "kurz historické elektroinstala ce",  zapojuje se na dřevěných deskách kde jsou ještě porcelánové pojistky, krabičky s věnečky, o stykačích ani nemluvě, jsou tam starý V13D, který mají ve většině případů stržené závity, takže drát se prostě omotá kolem svorky a je to.
Z jedné strany je to dobře, alespoň získají trošku manuální zručnosti a uvidí, s čím se ještě mohou v praxi setkat. Jenže když se tam vyučuje jen tento "skanzen",  tak není divu, že potom přijdou do praxe a čuměj jak tele na nový vrata. Pojmy jako Wago svorka, nebo DIN lišta jsou tam absolutně neznáme. Pak to vypadá tak, že je pošlou zapojit jednoduchý rozvaděč a oni udělaji na drátech očka a narvou je do svorek u jističů   zle

Ale abych jen nekritizoval, doposud jsem se toho na tý škole naučil hodně. Učitelé jsou tam různí, jako všude, je tam několik opravdu skvělých kantorů, kteří oboru rozumí, dovedou ho vysvětli a snaží se podporovat ty, co o to mají zájem. Na druhou stranu je tam dost "učitelů" ,kteří kolikrát ani netuší co učí.  Ale na učitele elektro předmětů jsem měl doposud docela štěstí.  angel
Kolikrát nemá zájem ani student, ani učitel a pak to podle toho taky vypadá. Škola chrlí spoust "odborníků" co vlastně nic neumí, firmy je nechtějí a všichni se diví, že je problém najít práci.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #38 kdy: 14.10.2012, 17:57 »

Na druhou stranu jsou dnes instalačky díky novým materiálům práce pro cvičené opice a pro skutečné odborníky bude dobře hodnocených specialit spíše přibývat

Možná hrubá instalace..... ale u dokončování bývá někdy veselo, když vyhazuje chránič a žádný neví proč?......Když je nataženo na křižák 3 vodiče místo 4 a celé místo je zakachlíkováno ....
To se i někdy zasměji !!
Tam to už není o cvičené opici, ale o přemýšlení ! tanecek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #39 kdy: 14.10.2012, 19:17 »

Pane kolego nezlobte se, ale napojit vodíče barvu na barvu a natáhnout jich dostatečný počet by průměrně cvičený orangutan zvládnout měl, svědčí to spíše o tom, že mnoho lidí se vrátilo na počátek Darvinovy řady
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #40 kdy: 14.10.2012, 22:02 »

...napojit vodíče barvu na barvu a natáhnout jich dostatečný počet by průměrně cvičený orangutan zvládnout měl, ...
To by bylo na hlubší posouzení...
A taky bychom se dostali k tomu jak má být podrobný projekt a co by měl "zkušený montér" zvládnout tak nějak automaticky...
Příklad - určitě už jsi zažil, že se projektant vyblbne, než ten rozvaděč vymyslí a pak si to montér složí tak, aby to lépe vypadalo, lépe se mu to montovalo a je mu jednu, že třeba "zabil účinek SPD 1",  ...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
František Sichinger
*
Offline Offline



Jsou věci mezi fází a nulou


« Odpověď #41 kdy: 14.10.2012, 22:26 »

Před dvěma měsíci jsem přijmul do zaměstnání čerstvého absolventa průmyslovky elektro. S údivem jsem zjistil že je ve šlole po čtyřletém intenzívním studiu menaučí základní věci jako jsou třeba barvy vodičů, průřezy kabelú, hodnoty pojistek a jističů atd. Beru to tak že chyba není v klukovi, ale ve škole, což vypovídá i o kvalitě výuky. Úkolem školy je dnes dostat peníze za odstudovaný kus a absolventa SPŠ je možno tak posadit do kanceláře na obecním úřadu a dát mu vyplňovat předtištěné formuláře. Naštěstí klukovina patří mezi menšinu těch co chtějí dělat a něco se naučit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektromotáže, alarmy, kamery, ovládání GSM, servis plyn kotlů, MaR pro všechny typy vytápění, tepelná čerpadla, kompenzace jalového výkonu, převíjení elektromotorů, RT E2A
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #42 kdy: 14.10.2012, 23:01 »

No. Nějak se nemohu smířit s myšlenkou, že všichni absolventi učilišť a škol, jsou svoloč a hnůj. Stejně tak všichni jejich učitelé.  NA školách mých dětí, vídám i mnoho velmi schopných učitelů. Není jich zas tak moc, ale jsou.
Jistě, nepopírám, že člověk s praxí je pro firmu mnohem cennější než absolvent bez jistých zkušeností. Tedy jen pokud vše přepočítáváme na peníze a zisk.  Ale jak má potom mladý člověk ukázat co umí, nebo se něco naučit, když nedostane žádnou šanci. Jsem naopak přesvědčen o tom, že pokud o tu šanci někdo stojí, tak pokud to jen trochu jde, má ji dostat. Možná, že se v několika případech i tato investice může bohatě vrátit. Přiznávám ovšem, že jako  OSVČ který nemá zaměstnance, ale najímá si podobné sobě, s tím nemám  vlastní zkušenosti.
Ale i mě v minulosti dal někdo šanci a já se jí snažil plně využít. Jistě, taky se mi taky vždy všechno nepovedlo, ale do života jsou potřeba všechny zkušenosti. Tedy jak úspěchy, tak i neúspěchy. Jinak to snad vůbec nejde.

Možná ještě jedna myšlenka. Pokud se na všechny mladé budeme dívat tímto způsobem, nebudou znamenat naší budoucnost. Ti špatní se nějak protlučou a začnou kazit všechny obory napříč a ti schopní utečou tam, kde tu šanci dostanou. Třeba do zahraničí a budou vydělávat pro jiné firmy a  jiný stát. Trochu mi to připomíná diskusi o národní hrdosti. Kdo by byl hrdý na ty, co je mají za svoloč a přijmou je až když pro ně mají "nějakou cenu".

Jak by pak neměli chybět mladí řemeslníci. Když si tohle přečtou, musí je přejít chuť na učení.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jakub Sedláček
*
Offline Offline




« Odpověď #43 kdy: 14.10.2012, 23:24 »

I u nás na SSE se někteří mistři divili co to jsou ty Wago svorky Smích o některých nových postupech na ani nemluvě. Ještě, že jsem se snažil praxi pochytat všude kde to šlo. Možná jsem jeden z mála z naší bývalé třídy, který chce pracovat v oboru, i když je pravda, že jsem si odběhnul na 3 roky na VOŠ Stavební Smích Smích Smích ( tady se hodí "elektrozedník" ) abych si rozšířil obzory a pak jako celek aplikoval v zaměstnání kde bych, ale preferoval z 70% elektro.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

"Neb člověk tvor zvířatům nadřazený jest, tedy tělem a duší oplývá, zoufalství propadnouti může"
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #44 kdy: 15.10.2012, 00:09 »

( tady se hodí "elektrozedník" )

Pozor v odborné terminologii je "elektrozedník" něco jiného, než kombinace stavební a elektro profese!
Elektrozedník je elektrikář pouze se znalostí zapojení vypínačů a zásuvek. Nemá rozhodovací pravomoc. Pro přesné vysekání drážky mu musí nadřízený vyznačit přesně trasu na zeď a podobně.

Opačný případ, tedy osoba znalá obou profesí (elektro i stavební) se nazývá "elektrostavebn í virtuóz". Ale o těch vím pouze z doslechu. Sám jsem takového osobně nepotkal.
 tanecek tanecek tanecek
 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!  
raj
« Odpověď #45 kdy: 15.10.2012, 00:21 »

Jistě, nepopírám, že člověk s praxí je pro firmu mnohem cennější než absolvent bez jistých zkušeností. Tedy jen pokud vše přepočítáváme na peníze a zisk. 
A na co jiného to mám při podnikání přepočítávat ?
Pro čest a slávu nepodnikám.

Jsem naopak přesvědčen o tom, že pokud o tu šanci někdo stojí, tak pokud to jen trochu jde, má ji dostat. Možná, že se v několika případech i tato investice může bohatě vrátit. Přiznávám ovšem, že jako  OSVČ který nemá zaměstnance, ale najímá si podobné sobě, s tím nemám  vlastní zkušenosti.
Ale i mě v minulosti dal někdo šanci a já se jí snažil plně využít. Jistě, taky se mi taky vždy všechno nepovedlo, ale do života jsou potřeba všechny zkušenosti. Tedy jak úspěchy, tak i neúspěchy. Jinak to snad vůbec nejde.

Možná ještě jedna myšlenka. Pokud se na všechny mladé budeme dívat tímto způsobem, nebudou znamenat naší budoucnost. Ti špatní se nějak protlučou a začnou kazit všechny obory napříč a ti schopní utečou tam, kde tu šanci dostanou. Třeba do zahraničí a budou vydělávat pro jiné firmy a  jiný stát. Trochu mi to připomíná diskusi o národní hrdosti. Kdo by byl hrdý na ty, co je mají za svoloč a přijmou je až když pro ně mají "nějakou cenu".


Platím nemalé daně.
Školství je z nich také financováno.
Tak nevím, proč bych měl ve firmě školství suplovat.
Pár učňů mi firmou prošlo.
Naštěstí skutečně jen "prošlo".

Máš pravdu - na hrdost si nehraji.
Emoce do podnikání nepatří.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #46 kdy: 15.10.2012, 00:27 »

V návalu práce letošního léta jsem scháněl brigádníka z oboru.
Vyzkoušel jsem 4 ks, ale se všema jsem se radši rychle rozloučil a dělal od tmy do tmy, než bych riskoval kvalitu práce a opravoval jejich chyby.
O tom, že by chtěli pracovat se nemá ani cenu bavit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jakub Sedláček
*
Offline Offline




« Odpověď #47 kdy: 15.10.2012, 00:30 »

To: Miroslav Minařík
Abych byl upřímný terminus technicus "elektrostavebn í virtuóz" slyším poprvé  Škleb  Smích, ale díky za něj  Mrknutí Ze střední jsem chtěl samo pokračovat v elektru, ale na 2 školách bych prý byl jediný v oboru na denním studiu. Takže i tady je vidět jaký je o to "zájem". Nakonec jsem skončil na stavárně se zaměřením na železniční inženýrství.  Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

"Neb člověk tvor zvířatům nadřazený jest, tedy tělem a duší oplývá, zoufalství propadnouti může"
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #48 kdy: 15.10.2012, 07:00 »

Jirko zažil a vidím v tom chybu, jak se může nějaký výrobek v tomto případě rozvaděč sestavovat po jeho zkoušce?,  co se týká nasazování budto učnů, či zkušených pracovníků, tak plně z hlediska podnikání souhlasím s p Rajmontem s dodatkem, že platíme školství nemalé peníze tak ať se snaží, byl jsem jednou pozván na zk padesát učitelů elektro, bída a utrpení aź na jednoho, jehož znalosti a otevřená mysl byla úžasná, taky byl už plebsy vykousán a odejit
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Buben
*
Offline Offline



Revize a údržba elektrických zařízení a strojů


WWW
« Odpověď #49 kdy: 15.10.2012, 15:53 »

Osobně vidím nedostatek elektrikářu především v nezájmu mládeže o technické obory a obzvláště o ty u kterých se dělá ručkama. Lze to vidět na příkladu mnou absolvovaného ústavu v Dobrušce. Tato Průmyslovka byla ve východních čechách dosti vyhlášená obzvláště v oborech jako elektroenerget ika, který jsem absolvoval jako předposlední ročník. Pak byl v 90 letech minulého století, to zní strašně Mrknutí,  zvýšený zájem především o automatizační techniku a výpočetní techniku. Více méně to způsobil rozvoj elektroniky a možná také zájem trhu práce. Takže se z učebny kde jsme se učily navíjet trafa a motory stala místnost plná počítačů.
Nicméně v posledních dvou letech je prý zvýšený zájem o obor elektrikář silnoprpudař. Nevím kolik studentů má o tuto práci a obor skutečný zájem, ale myslím že je to zásluha hlavně vedení školy, které dokázalo navázat úzkou spolupráci s průmyslovými podniky nejen z oboru automatizace, ale i z oboru strojních a energetických a tím reagovat na současný přebytek nabízených studijních oboru slaboproudých. Tyto společnosti a firmy spolupracují se školou tak, že jezdí na přednášky kde v podstatě provádějí agitaci pro zájemce o zaměstnání, škola tyto podniky navštěvuje na exkurzích, dostává od firem moderní vybavení do dílen atp.. Tyto firmy nabízejí možnosti brigád o prázdninách, praxí o maturitách ale i uplatnění po ukončení studia. Jasně že nemohou zaměstnat každoročně všechny absolventy, ale je pravdou, že procento studentů s opravdovým zájmem o obor je v těch počtech lidí malé. A navíc ti kteří mají zájem jdou po maturitě v hojném počtu studovat VŠ. Ale škola se těmito kroky výrazně zatraktivnila a silnoproudařin a se tam pomalu navrací. Snad i zájem mládeže bude vzrůstat, i když o tom skutečně pochybuji.
I ve školství existuje poptávka a nabídka a ta má úzkou návaznost na trh práce. Ale především musí být zájem. Když není, nebudou ani studijní obory řemesel a pak bude i nedostatek řemeslníku.
Ale upřímně mě se v 18 letech taky moc dělat nechtělo. Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revizní technik E2/A
Údržba a opravy elektrických zařízení strojů, průmyslových elektroinstala cí a hromosvodů.
Dřevozpracujíc í průmysl a prostory se zvýšeným nebezpečím požárů.
Stále se učím.....
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #50 kdy: 15.10.2012, 16:24 »

Ale upřímně mě se v 18 letech taky moc dělat nechtělo. Mrknutí

Ono nikomu z nás. Kdo říká že jemu se chtělo tak buď lže, nebo už má problémy s pamětí.  Škleb

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
raj
« Odpověď #51 kdy: 15.10.2012, 17:40 »

Já se hlásím!
Nikdy mne nebavilo chodit do školy (ať byla základní, střední či vysoká) a vždy jsem se těšil "do práce",  abych se zbavil pakárny.
A když jsem do práce přišel, celkem jsem nelitoval.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #52 kdy: 15.10.2012, 18:06 »

Já se hlásím!
Nikdy mne nebavilo chodit do školy (ať byla základní, střední či vysoká) a vždy jsem se těšil "do práce",  abych se zbavil pakárny.

Cítil jsem to podobně, ovšem těšit se na zbavení "pakárny" není to samé jako chuť do práce. Praxe je nejzábavnější škola.
Naopak v práci jsem se pak vždy rád něco nového naučil, ovšem dělat stále to samé a jednoduše "kopat díru" mě nikdy moc nebavilo a snažil jsem se tomu vyhnout jak jen se dalo, zvlášť když to bylo skoro zadarmo. Nové věci jsem dělal rád a klidně i zdarma.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #53 kdy: 15.10.2012, 18:48 »

Potřeboval jsem nějakou práci od "vodoinstalatér a",  když mi jeden šikovný naznačil kdy na mě bude mít, udělal jsem si to sám.
Pak jsem potřeboval něco od zedníka. Než si na mě udělal čas, raději jsem si to stvořil sám...

Takže bych si dovolil trochu upravit otázku:
"V REPUBLICE NÁM CHYBÍ OPRAVDOVÍ ELEKTRIKÁŘI. A NEJEN TI. CHYBÍ SPOUSTA ŠIKOVNÝCH LIDÍ V MNOHA PROFESÍCH." 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Stran: 1 2 [3] 4 5 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Kde bych sehnal kompletní podklady ke zkouškám z vyhlášky 50/78Sb. ?
 Je důležitější papír na §6 nebo spíš skutečná praxe?
 Mohu u živnostníka získat platnou praxi pro zvýšení §?
 Chci se vratit po letech k oboru mechanik elektronik- je to realne?
 Zvýhodní mě maturita v jiném oboru u vyhlášky 50?
 Víme o existenci "Pravidel praxe" ?
 Dá se krátkodobě pracovat v oboru v cizině?
 Jak by mělo vypadat potvrzení o praxi v oboru elektro?
 Jaký je správný postup při návrhu vedení v novostavbě RD samotným elektrikářem?
 Jak se započítává délka praxe mezi vyhrazenými a určenými tech.zařízeními?
 Lze získat živnostenský list s §5?
 Má mít potvrzení o praxi k vyhl. 50/78Sb. nějaký konkrétní formát?
 Započítává se do praxe pro vyhlášku 50 činnost OSVČ s odpovědným zástupcem?
 V pracovní smlouvě mám "dělník" načítá se mi potřebná praxe na §7 atd.. ?
 Kde bych mohl získat zkušenosti dobreho elektromontera?
 Jak vypadá práce "elektrikáře" po 30-ti leté pauze?
 Jak získat praxi v silnoproudé elektrotechnice i když v tom nechci pracovat?
 Započítáva se praxe když budu pracovat jako osvětlovač?
 Lze si vyhlášku 50 obnovit bez dokladu o praxi?
 Počítá se 1 rok praxe, když pracuji jako elektrikář s §5 samostatně?
 Mohu pomoci zkušenému elektrikáři z Prostějovska?
 Jak získat praxi na rozšíření živnosti na montáž kamerových systému ?
 Jaké znalosti a dovednosti by měl mít absolvent SPŠE či ČVUT FEL?
 Jak je to se vzděláním u vyhlášky 50 v případě rekvalifikačního kurzu?
 Započítá se praxe §6 prací na vlastním domě?
 Započítává se základní vojenská služba do praxe?
 Co mohu dělat jako živnostník s §5?
 Jak získat potvrzení o praxi, když jsem OSVČ?
 Jak začít podnikat bez praxe?
 Jak získat paragraf 8 bez toho aby se na 6 let někde zaměstnal?
  Je možné zahrnout do praxe pro vyhl. 50 i poslední rok SOUE?
 Jak lze získat požadovanou praxi pro §6 (8) jako OSVČ?
 Jaká forma praxe je potřebná pro podnikání po ukončení VŠ?
 Potřebuji po vyučení na §7 nad 1000V, 2 nebo 3 roky praxe?
 Je možné si udělat §6 bez §5?
 Vzal by mě někdo na nějakou fušku víkendovou nebo odpolední (Olomoucký kraj)?
 Musí mi potvrdit praxi firma u které jsem získal předchozí § vyhlášky 50/78Sb.?
 Jak se počítá délka praxe po OSVČ pracovníky?
 Jak u OSVČ psát faktury?
 Co se počítá do požadované praxe pro vyhlášku 50?
 Jakou praxi potřebuji k §6 nad 1kV vyhlášky 50/78Sb.?
 Co očekává zaměstnavatel od nového, vyučeného elektroinstalatéra?
 Dá se práce v Německu na živnost považovat za praxi?
 Jak si počítat elektro praxi k doložení u přezkoušení dle nv 194/22Sb?
 PŘÍBĚH: Moje elektrikářské začátky
 Student 2/4 ročníku elektrikář silnoproud v Brně hledá praxi 20.5-31.5.

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.069 sekund, 22 dotazů.