|
Mirek Vašák
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #19 kdy: 12.10.2012, 19:19 » |
|
Elektrikářů je dost, tedy i těch rádoby. Dobrých je málo, stejně jako je čím dál méně investorů, kteří jsou ochotni si za kvalitního a dobrého řemeslníka zaplatit. Čím dál víc se kde co zaplátuje, jen aby to ještě chvíli jelo a na to stačí jouda. Logicky pak trh bude generovat jen ty joudy, protože o ně bude zájem, jouda bude znalostmi i cenou na úrovni pomocného dělníka a i ten automechanik bude proti němu pan někdo. Ti dobří z toho trhu pomalu mizí, protože je trh nežádá. Nežijeme v době centrálního plánování, takže s tím nic neuděláme ani my, ani pan Dienstbier, ani pan Zlatuška. Toť realita. Ti chytří už vědí, že se dají peníze vydělat v jiných oborech snáz a lépe a od elektriky utekli. Ostatní u ní zůstavají. A teď do mě Jsem taky přeběhlík a povím důvody proč. 1 peníze i když možná mám malinko méně. Jsem zaměstanec a má to svoje výhody. 2 dohady se zákazníky. I teď jednám se zákazníky, ale v trochu jiné pozici a je to snažší. 3. Nebylo to z nedostatku práce naopak, ale začalo mi vadit to neustálé přejíždění a popojíždění a finanční efekt byl potom podle toho. 4 Dokázal jsem sehnat i dobré zakázky, ale ne lidi kteří by mi s tím pomohli. Jít jako zaměstnanec k elektro firmě se mi moc nechtělo, protože ne každá firma dělá podle mých představ a záleží na šéfovi co lidem dovolí dělat za pra.ány. A vlastně z jedné takové jsem kvůli takovým lidem odešel na živnost. Nemyslím si o sobě, že jsem super eletrikář i když vlastně 4 roky bývalý, spíš si troufnu tvrdit lepší průměr, ale občas kdyz vidím co je kdo schopen vytvořit, mně napadá, "že vražda není zas tak úplně amorální". Elektrika mě stále zajímá a baví, proto se zájmem pročítám toto fórum a občas volám známému RT abych si ujasnil něco co mi není úplně jasné. Ještě, že v těch autech co s nimi jezdíme je také elektrika
|
|
|
|
P-etr
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #20 kdy: 13.10.2012, 15:47 » |
|
Já souhlasím s tím, co tady uvedl Jiří Zourek. Také studuji 3. ročník, ale mým oborem je silnoproud. A také to vidím ve škole, ten nezájem. Je nás kolem 25 ve třídě a z toho 6 lidí má o elektriku zájem , jsou schopni něco spočítat a pochopit jak to funguje, případně se nad tím i zamyslet a něco zapojit. Ostatní tam jsou jen proto, aby měli nějaké vzdělání a škola si pochopitelně nemůže dovolit vyházet všechny, protože by nedostala žádné peníze. Výuku po stránce teorie hodnotím kladně a když se člověk občas i zeptá, tak se dozví hodně věcí. Učitelé odborných předmětů (teorie) jsou na vysoké úrovni, ve většině případů. Ovšem s praxí je to horší. Hromady starých rozpadlých stykačů, nedostatek vodičů, nefunkční motory... a také mistři fungující podle starých norem a mající vysokoškolské vzdělání nějakého humanitního směru Naštěstí i mezi nimi jsou světlé výjimky. Zkrátka to s oborem nevidím moc růžově. Ve škole by bylo co zlepšovat jak na straně žáků, tak učitelů, aby to mělo nějaký smysl a přínos. Docela by mě zajímaly názory ostatních, kteří nyní studují silnoproud na různých školách.
|
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #21 kdy: 13.10.2012, 15:58 » |
|
Zkrátka to s oborem nevidím moc růžově. Ve škole by bylo co zlepšovat jak na straně žáků, tak učitelů, aby to mělo nějaký smysl a přínos. Myslím si že je to dáno systémem....Pr eferuje se vysoká škola u mistrů , učitelů a pod..... Mě za mladých let dávali vědomosti obyčejní, ale o to více zapálení elektrikáři !Bez vysokých škol, ale z celoživotní praxí ......to nejde žádným způsobem naučit v lavici !
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #22 kdy: 13.10.2012, 17:14 » |
|
Pokud si úvodní videoklip dobře poslechnete, odpověď je tam zřejmá. Pokud nemají podniky a OSVČ odbytiště po studentech a ti pak zůstávají na PÚ, pak se není čemu divit, že elektrikářů ubývá. Kdo nezná celé zákulisí pak svaluzje vinu na školství, stát a všechno možné jiné. Proč každý z vás zaměstnavatelů nechce učně na praxi když je učiliště nabízí? Někdo říká "otrava s učni". Získáte levnou pracovní sílu, kterou si nakonec můžete přijmout do pracovního poměru. Zdroj: zde...Celý rozhovor zde!http://elektrika.tv/video/2012/chybi_v_cr_elektrikari.mp4Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?Opravdu nám v republice chybí elektrikáři?
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #23 kdy: 13.10.2012, 18:01 » |
|
Proč každý z vás zaměstnavatelů nechce učně na praxi když je učiliště nabízí? Někdo říká "otrava s učni". Získáte levnou pracovní sílu, kterou si nakonec můžete přijmout do pracovního poměru.
Protože v současném systému je jejich práce drahá. Klidně k vám půjdu na praxi do IT oddělení, obor skoro neznám, ale zajímá mě a plat nechci, rád se něco přiučím. Ovšem pro vás to bude příliš drahé než abyste to vzal i zadarmo. Jak potom vzít na praxi někoho, kdo má zájem o to co by měl dělat minimální, bude ještě víc k ničemu a odpovědnost a náklady na hlídání jsou vysoké.
|
|
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #25 kdy: 13.10.2012, 18:55 » |
|
Ale my to u nás takto praktikujeme.
Berete žáky z učilišť?
|
|
|
|
|
raj
|
|
« Odpověď #27 kdy: 13.10.2012, 19:16 » |
|
Dříve jsem učně občas bral, dnes již ne. Nenechal bych je ani zametat dvůr.
|
|
|
|
|
raj
|
|
« Odpověď #29 kdy: 13.10.2012, 19:30 » |
|
Já nemám čas ani chuť ten hnůj přebírat. Pokud beru "čerstvého" člověka, tak takového, kterého již z první práce vyhodili, či šel sám. Zbavit je ideálů po škole a naučit tu svoloč pracovní návyky stojí peníze a čas, tak ať tuto roli učitele života přebere někdo jiný. (zaměstnavatel přede mnou)
|
|
|
|
|
P-etr
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #31 kdy: 13.10.2012, 19:51 » |
|
Já teda studuji čtyřletý obor a je pravdou, že na tom tříletém učňovském jsou většinou ti méně úspěšnější, ale zase jako takovou katastrofu to nevidím na rozdíl od vás. To vám ta škola ani neporadí s kým by se dalo spolupracovat?
|
|
|
|
raj
|
|
« Odpověď #32 kdy: 13.10.2012, 20:20 » |
|
Vždyť učitelé a mistři jsou velmi často ještě větší svoloč odtržená od praxe, než jejich žáci ...
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #33 kdy: 13.10.2012, 20:36 » |
|
To vám ta škola ani neporadí s kým by se dalo spolupracovat?
Tří a půl leté učební obory měly ten půl rok na to, aby mohli učňové být "vykořisťováni". Respektive aby mohli být na praxi, kde se s nimi někdo otravoval a naučil je něco v praxi. V podstatě pracovali za ubytování a stravu. A i tenkrát z nich bylo použitelných skutečně cca 10%. Dnes mají o elektrikáře zájem rozvodné závody a dál nikdo. Je tu někdo z Brna, kdo by chtěl "vykořisťovat" učně? Možná by o to byl zájem. Zbavit je ideálů po škole a naučit tu svoloč pracovní návyky stojí peníze a čas, tak ať tuto roli učitele života přebere někdo jiný. (zaměstnavatel přede mnou)
Moc to paušalizuješ i když dobře vím o čem mluvíš.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
raj
|
|
« Odpověď #34 kdy: 13.10.2012, 20:46 » |
|
Do dílny na výrobu rozvaděčů jsem vždy sháněl vysloužilého montéra.
1. Věk a zdraví mu již neumožňuje plnohodnotně konkurovat mladším kolegům na stavbě 2. Dík tomu je vděčný za čistou práci v "teple" a "od-do" 3. Zatraceně dobře ví, co mu často z "dílny" přišlo na montáž za paskvily 4. A většinou dík životním zkušenostem také ví, že větší "veget" před důchodem asi mít nebude 5. A ještě dík zkušenostem často zkritizuje projekt (protože ho vidí jako první) a předejde tak pozdějším "průserům"
Zatím mi to vždy vyšlo...
|
|
|
|
|