Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Je možne prepojit blok NiMh baterii s LiFePo4?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 3 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Je možne prepojit blok NiMh baterii s LiFePo4?  (Přečteno 34652 krát)
Patrik Ciupa
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 15.09.2012, 21:47 »

Zuajimalo by ma ci je mozne prepojit NiMh bateriu s Lifepo4. Konkretne ma to zaujima pre vyuzitie v hybridnom aute. Na nete su firmy co predavaju hotove kity na prestavbu ale tie su moc drahe ,  konkretne 2KWh sada na prius stoji 1999 usd + doprva+clo/DPH. V tychto sadach je 48V lifepo4 cez dc/dc menic (48/240V) privedena na svorky baterie priusu. Mna to skôr zaujima priamo keby som postavi 144V lifepo4 a pripojil ju k NiMh co je v Toyote Yaris HSD. Bateria v Yarise ma 144 voltov nominal ale kedze nabity clanok nimh ma cca 1,4 Volta? a je ich tam 120 tak max napete baterie je cca 168V. Postavil by som Lifepo4 zo 45 clankov.nomina l by bol 45*3,2 teda 144V a maximalne cca 175 V. Tolko dava nabijacka lifepo4 pre 144V ..ale po chvilke napetie klesne na cca 156V. Teraz ma zaujima ako by sa to spravalo ked sa to zapoji k sebe..povedzme nimh je vybity na 150V a Lifepo4 nabity na 156V...baterie budu mat snahu sa zrovnat teda 156V lifepo4 bude nabijat 150v Nimh dokedy sa nezrovna napetie?...tak by to malo fungovat..ale---ake tam potecu prudy?..nebude mat snahu lifepo4 nabit nimh moc rychlo?: vnutorny odpor ? nechapem ako to vypocitat..nec hcem aby tam tieklo 150A :)ˇ..od coho to zalezi?..A potom..povedzm e ze uz su zrovnane a pojdem autom...odber bude povedzme 50A ...ako to bude s bateriami? ktora bude dodavat prud? obe? alebo ta co ma vysie napetie pri zatazi? alebo ako sa to rozdeli?
Dakujem ak sa nad tym dakto zamysli a pomôže mi.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 15.09.2012, 23:12 »

Všeobecně se nedoporučuje spojovat paralelně baterie s identickým elektrochemick ým systémem, natož pak s rozdílným (a navíc s rozdílným napětím). Dosáhnete jen toho, že nejméně jednu, ale spíše obě baterie velmi rychle zničíte.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Patrik Ciupa
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 16.09.2012, 00:16 »

to je mi jasne,  lenze realne sa take kity na prestavbu predavaju a pocitam ze v usa beha takych priusov vela..realne by sa mohla bateria poskodit ak sa prebije na vysie napetie alebo moc vybije..ale NIMH si strazi elektronika toyoty a lifepo4 ma BMS. uz terz existuju rozne rozsirovacie "baterie-nabijacky" mobilov. tiez sa pripaja jedna bateria k druhej..teoret icky ved je to len zapojenie dvoch baterii aby mali vecsiu kapacitu..mna skor zaujima ako to bude s prudom co tam bude tiect.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



Odpočet běží


« Odpověď #3 kdy: 16.09.2012, 10:17 »

Vyrovnávací proudy baterií zapojovaných paralelně jsou obrovské (u těchto až stovky Ampér).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

klima se rychle mění a společnost, jak jí známe se začne hroutit, pokud lidé co nejdříve podstatně nesníží svou spotřebu

31.12.2020 - 10 let a 9 měsíců.
Daniel Reiský
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 16.09.2012, 21:28 »

Dosáhnete jen toho, že nejméně jednu, ale spíše obě baterie velmi rychle zničíte.

a vemete sebou zřejmě i celé vozidlo ...,  které těmito experimenty může lehnou popelem. Zapomínáte, že již obyčejná autobaterie je velmi trvdý zdroj energie. A co takhle baterie, sloužící pro pohon vozidla. Obecně jde o to, že takové baterie mají velmi malý vnitřní odpor = velké provozní a ani nemluvě o zkratových proudech, z toho vyplývající tepelné a elektrodynamic ké účinky. Já bych se do toho nepouštěl v amatérských podmínkách.  podivej  

Pro ilustraci doporučuji: Vezměte jeden starší nepotřebný článek NiMh, nebo lépe NiCd o nominálním napětí 1,2V, cca 10cm drátu 1,5mm2 a spojte + a -. Poté si za pár vteřin sáhněte na obal článku a pochopíte o čem tady všichni mluvíme. Poté to vynásobte 1000x a ...  Pláč Šok
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Patrik Ciupa
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 16.09.2012, 22:33 »

Úsměv to je jasne to je skratovy prud..ja nechcem nic skratovat..a tu je dôkaz ze to funguje
http://www.eaa-phev.org/wiki/Enginer
v statoch sa to bezne predava a aj v rakusku som nasiel firmu co to robi ale nedam 5000 eur !
Ide "LEN" o zvecsenie kapcity akumulatora ktory uz v aute je..kokretne je tam 6,5AH NiMh bateria 144V.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 16.09.2012, 22:51 »

To  Patrik Ciupa:
Ide "LEN" o zvecsenie kapcity akumulatora ktory uz v aute je..kokretne je tam 6,5AH NiMh bateria 144V.
To je teda hodně..... málo.
Nebo je to model autíčka na dálkové ovládání? To by asi stačilo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #7 kdy: 16.09.2012, 23:18 »

... je tam 6,5AH NiMh bateria 144V.
Já tedy ve specifikacích vidím 201,6 V / 6,5 Ah, ale možná jsem nenašel ty nejaktuálnější ...
Jestli dobře koukám, tak v tom conversion kitu nejsou přidané baterky připojeny paralelně, ale přes DC/DC měnič. Ten hodláte vynechat, že? Proč myslíte, že ho tam asi dávají?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 16.09.2012, 23:19 »

Nebo je to model autíčka na dálkové ovládání? To by asi stačilo.
Skoro. Je to na rozjetí a několik km jízdy.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Patrik Ciupa
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 17.09.2012, 18:16 »

Menic pouzili preto..lebo maju len 48v batriu a tu dc menicom zvisuju na napetie priusu..ja mam yaris hsd..ten ma len 144v teda by som postavil rovno 144 voltovu baterku..6.5 ah staci aby yaris jazdil v meste pod 4 litre
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #10 kdy: 17.09.2012, 23:58 »

S vašimi znalostmi technologie baterií zapomeňte co nejdřív na pokusy ohrožující váš majetek i vaše zdraví.
Kolega Fuk vám to již popsal dostatečně.
Kombinovat dvě rozdílné technologie baterií znamená (kromě jejich destrukce jak elektricky, tak mechanicky) významné riziko požáru!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav 3
« Odpověď #11 kdy: 18.09.2012, 06:53 »

Kombinovat dvě rozdílné technologie baterií znamená (kromě jejich destrukce jak elektricky, tak mechanicky) významné riziko požáru!

A výbuchu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #12 kdy: 18.09.2012, 09:05 »

...
Kombinovat dvě rozdílné technologie baterií znamená (kromě jejich destrukce jak elektricky, tak mechanicky) významné riziko požáru!
A výbuchu.
Dokud si dítě nesahne na něco horkého, neumí si představit význam upozonění "Pozor, pálí!"
Já bych do tak rizikových pokusů taky nešel!!
A kromě zde již uvedených problémů bych naznačil ještě jeden - nedovolil bych si obcházet homologaci. Nikdy nevíte koho a za jakých okolností na silnici "potkáte"...
A vozidlo s nehomologovaný mi úpravami může být označeno za jednu z příčin srážky...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 18.09.2012, 10:23 »

Menic pouzili preto..lebo maju len 48v batriu a tu dc menicom zvisuju na napetie priusu..ja mam yaris hsd..ten ma len 144v teda by som postavil rovno 144 voltovu baterku
Jenže ta baterka nemá jedno fixní napětí, ale nějakou nabíjecí a vybíjecí křivku, a má taky nějaký vnitřní odpor (každá jiný). To nejste schopen při paralelním spojení baterií zohlednit.
Oni tím měničem nejen zvyšují napětí, ale hlavně a především regulují, kolik energie ta přidaná baterka pustí dál do auta, v závislosti na stavu nabití té původní baterky, stavu nabití té přidané baterky a na provozních poměrech.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Patrik Ciupa
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 18.09.2012, 15:10 »

Vy sa ma vlastne snazite presvecit o tom ze to nejde .), ,ale tu  "http://www.eaa-phev.org/wiki/Enginer" a dokonca uz aj vasa ceska EVC to predava..tu "http://www.evcgroup.cz/tbdotoyotyprius.html" a pôvodna bateria ostava vo vozidle podla firemneho videa sa normalne pripoji nova bateria k existujucej na jej svorky. Mne je jasne ze tam je daka elektronika ktora to sleduje a chrani ale je to mozne a robi sa to. V podatate chcem len LIFEPO4 nabit NIMH...do obvodu by sla dioda aby bol smer prudu len lifepo4 --nimh a nikdy nie naopak..alebo ze by jazda dobijala lifepo4. Nimh ma vlastnu elektroniku nabijania a pri brzdeni..jazde s kopca..ked dochadza k nabijaniu nimh  tak by to lifepo4 ziadno neovplyvnovala ...ona by bola za diodov a v podstate pre nabijaci system auta neviditelna a nedostupna. Ku tym napetiam..naby ta lifepo4 ma cca 175 voltov..po chvili to klesne o cca 10 voltov. nabijanie by skoncilo ked by sa zrovnali napetia LIfepo4 a NIMH.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
SMILEK
« Odpověď #15 kdy: 18.09.2012, 15:44 »

Vy sa ma vlastne snazite presvecit o tom ze to nejde .)
Nesnaží,  Patriku. Snaží se Vám jen šetrně sdělit, že to není tak jednoduché,  jako spojení dvou baterií pro nabití mobilu (viz výše). A tak, jako se dnes v autech nedělají bezpečnostní pásy úpravou školních švihadel, tak se ani jednotlivé stringy baterií nepřipojují jen přes diodu. Spojit dva bateriové stringy (a obzvláště,  pokud mají jinou konstrukci) je docela věda a v oblasti větších napětí a proudů do toho vstupuje celá řada faktorů,  které nelze jednoduše obejít. Jistě,  můžete vše provést Vámi navrhovaným způsobem, ale takový postup Vám zde na fóru nikdo neodkývá a sám ponesete značná rizika. Komerčně nabízené postupy v sobě skrývají určité know-how, které je předmětem prodeje (viz Vámi uváděné nabídky),  ale hlavně jsou zcela nad možnosti této diskuse.
Tedy: Propojit blok NiMH a LiFePo4 v zásadě lze, ale (vzhledem ke značně rozdílným charakteristikám) jen způsobem, který není snadno ubastlitelný (např. řízené regulátory DC/DC). Jakékoliv zjednodušení přináší obrovský nárůst problémů a vážných rizik (zničení baterií či pohonu, požáru, apod.).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 18.09.2012, 16:13 »

Pořád nechápu, proč chcete do auta dávat další baterii, to vám to nejede, nestartuje, či co Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Patrik Ciupa
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 18.09.2012, 17:57 »

Pořád nechápu, proč chcete do auta dávat další baterii, to vám to nejede, nestartuje, či co Úsměv
Auto je hybrid...chcem len predlzit dojazd na elektrinu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 3 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Poradíte mi proč baterie v koupelně při dotyku probíjí?
 Nevíte v čem souvisí autobaterie s ČSN 332000-6-61 a ČSN 331500?
 Jaký je princip suchého galvanického článku?
 Jaké mám použít typy akumulátorů u nouzového osvětlení v panelovém domě?
 Jaký druh akumulátoru použít pro nouzové osvětlení v panelovém domě?
 Proč nefungují baterie Philips ultra alkaline C LR14 v Eurotestu 61557?
 Co je důležité při používání a údržbě baterií?
 Lze nabíjet 6V baterii 14V zdrojem ?
 Jaké máte zkušenosti s nabíjecími NIMH bateriemi?
 Nevíte, kde sehnat co nejlevněji trakční baterii 12V a kolem 100Ah?
 Ako by sa mal chovat klasicky oloveny akumulator 12V po nabiti?
 Jak nejlépe skladovat alkalické baterie?
 Za jakou dobu je schopna se dobít autobaterie 120Ah?
 Jak změřit správné dobíjení motobaterie?
 Zajímá vás AKUMULACE ENERGIE? Sledujte LIVE s profesorem Vondrákem!
 Jak změřit autobaterii multimetrem?
 Aká je pravda o vybíjaní a dobíjaní akmulátorov?
 Jak zvýšit napětí AA baterie (1,2V)?
 Aká je pravda o dvoch paralelne zapojených akumulátorov rôznej kapacity?
 Revidují se nepřipevněné nabíječe baterií staničních vozíků dle ČSN 331600 ed.2?
 Záleží baterie pro UPS na velikosti Ah?
 Jak nabíjet baterie zapojené v sérii?
 Proč mi v přístrojích fungují jen některé baterky (AAA)?
 Je opravdu nutné nabíjet akumulátory s technologií VRLA pulsní nabíječkou?
 Jak nabíjet olověné, gelové, bez údržbové akumulátory?
 Aké minimálne vetranie vyžadujú zálohovacie akumulátory?
 Neznáte normu která by řešila provoz a bezpečnost nabíječek trakčních baterií?
 Nabíjecí stanice pro mobilní telefony Chargebox
 Mohu paralelně zapojit dvě baterie s ruznymi parametry?
  Proč se v aku nářadí používají akumulátory NiCd (nyní Lipol), ale nikdy NiMh?
 Jak nahradit baterii např. z aku vrtačky 14,4V za trafo 230V/14V?
 Nanomateriály mohou zvýšit kapacitu baterek
 NISSAN a EATON: Úložiště energie "xStorage HOME"
 Co si myslíte Batteriser is a $2.50 gadget that extends?
 Budou lithium-iontové baterie a superkondenzátory opravdu patřit budoucnosti?
 Jak dobíjet za jízdy karavan?
 Co omezuje nabíjecí výkon akumulátoru?
 TOSHIBA boduje s novou Lithium-iontovou baterií
 Lze zabezpečit akumulátor proti krádeži pomocí GPS modulu?
 SONNEN nový člen KNX
 Jakou si myslíte, že bude mít úspěch výroba baterií HE3DA?
 Čím testujete akumulátory v EZS?
 V Norsku vyroste továrna na výrobu baterií využívající český patent
 Jaké baterie ne/doporučíte do ovládání systémové instalace?
 Jakou máte zkušenost s repasovanými akumulátory?
 KNIHA Akumulátory a baterie je tu zpět digitalizovaná
 Dá se změřit skutečná kapacita AAA baterií?
 Podle čeho se orientovat u typů dobíjecích akumulátorů AA?
 Jak ověřit kondici akumulátorů v UPS?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 K jakému účelu byly vytvořeny akumulátory?
 Jaká je efektivita nabíjeni z powerbanky při dobíjení baterie 3.7V solárem 6V?
 Jak vás učili kapacity akumulátorů?
 Jak ovlivní nerovnoměrný odběr životnost do série zapojených akumulátorů?
 Jaké byly před sto léty požadavky na akumulátory?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.059 sekund, 23 dotazů.