Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Lze tento motor (viz. štítek) zapojit a trvale provozovat do hvězdy?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Lze tento motor (viz. štítek) zapojit a trvale provozovat do hvězdy?  (Přečteno 3316 krát)
Marty_S
« kdy: 01.09.2012, 10:20 »


Chtěl bych poprosit o radu k tomuto motoru (stitek viz. obrazek).
Je to motor k cirkularce, evidentne dost stary (k danemu typu jsem bohuzel nic nedohledal).

Motor byl zapojen do D. Pri stavajicim jisteni 3x16A char. B a primem pripojeni jistic pri rozebehu samozejme vybavi.
Stitek o provozu v Y patrne nic nerika.

Pro pohon pily se mi zda pri zapojeni do D zbytecne vykonove naddimenzovan a myslim, ze pro rezani polen "rozumneho" prumeru by vykonove postacovalo zapojeni do Y.

Je mozne tento motor provozovat v Y?


* stitek_motoru.jpg (374.49 KB, 754x800 - prohlédnuto 558 krát.)
Zaznamenáno
Filip Dobiáš
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 01.09.2012, 12:42 »

Jestli by vám stačil třetinový výkon, tak je možné provozovat motor v zapojení Y. Ale lepší by bylo použít přepínač Y/D pro zmírnění proudového nárazu při spouštění a provozovat motor na plné napětí.
Zaznamenáno

Sám-li spravuješ - více škody naděláš; zavolej dborníka a máš po starosti
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 01.09.2012, 18:17 »

Pokud motor neni "mechanicky zatížen",  poběží bez problémů v zapojení do hvězdy.
Problém je, když při zatížení klesají otáčky. Pak se zvyšuje proud motorem a paradoxně mototr zapojený do hvězdy se může hřát více, než motor zapojený do D.

Odborné řeešní bych si představoval asi tak, že by bylo vhodné zkontrolovat, jestli motor nemá nějakou závadu a pokud ne, použít přepínač Y-D, Y pro rozběh, D pro běh se zatížením
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 01.09.2012, 18:58 »

Doplnil bych odpověď Jiřího  Schwarze:
1/ změřit izolační stav
2/ spojitost vinutí
3/ při rozběhu na Y změřit proud, za provozu na D také a porovnat se štítkovým údajem  angel
Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Vítězslav Vaněk
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 01.09.2012, 20:20 »

Zajímavý je že na štítku u zapojení do Y není žádný údaj.
Zaznamenáno

Sláva
Václav 3
« Odpověď #5 kdy: 01.09.2012, 21:20 »

Na starých motorech, určených pro provoz v síti 380V s přepínačem Y/D nebývaly žádné další údaje.
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.038 sekund, 22 dotazů.