Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Je zeleno/žlutý vodič pospojování připojený na stoupačku namístě?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Je zeleno/žlutý vodič pospojování připojený na stoupačku namístě?  (Přečteno 2052 krát)
Kamil121212
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 02.03.2011, 07:54 »

Původní otázka zněla: Jak správně zapojit elektroinstala ci koupelny?




Jsem lajk, provádím rekonstrukci koupelny a na zapojování jsem si najmul elektrikáře.

Nejsem si však jist, zda to, co mi tvrdí, je zcela správné (já v tom budu bydlet, já to musím mít zapojeno správně, navíc bych mohl mít problémy s revizí, kterou chci nezávislou - od někoho jiného).

V koupelně bude kovová vana. Zemnící vodič chce elektrikář napojit na kovové stoupačky (panelák). Někde jsem zaslechl, že mají být zapojeny do rozvaděče.
Jak je to správně?



Jedno téma jeden dotaz!
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #1 kdy: 02.03.2011, 08:29 »

Nevím, čemu říkáte "kovové stoupačky".

Pospojování vany již není povinné. Předpokládám, že máte potrubí z plastu. Instalace je chráněna proudovým chráničem a zavlečení potenciálu na kovové části je nepravděpodobn é.

Pokud elektrikář pospojování provede, nic tím samozřejmě nezkazí. Ideální je vyvést vodič CY 4mm2 z rozvodnice.

Nejlepší bude, když seznámíte vašeho elektrikáře s vaším revizním technikem a oni se už dohodnou.

A pak je tu ještě tlačítko vyhledávání, řešilo se to tu už mnohokrát.
Zaznamenáno