Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Připojení do energetické sítě nn (nízkého napětí
| | |-+  Odpovídá distributor el. energie za způsobené škody?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Odpovídá distributor el. energie za způsobené škody?  (Přečteno 26349 krát)
Petr V
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 26.01.2011, 20:10 »

Nejsem odborník v oboru elektro ani právník, ale laicky jsem si představoval, že dodavatel el. energie odpovídá za škody způsobené svojí činností, resp. nekvalitní dodávkou jako jakýkoli jiný právnicky subjekt.
O co jde - došlo k nějaké poruše na transformátoru/rozvodně 22kV a do distribuční sítě bylo cca po dobu 5hod dodáváno do 1 fáze asi 88V.
Nevím, zda chladničky nebo mrazničky mají nějakou ochranu, nicméně došlo k poškození kompresorů - zřejmě vinutí motorů.
Na moje hlášení škody EON odpověděl toto v příloze ...

Ze spleti paragrafů jsem pochopil, že povinností odběratele je chránit svá zařízení proti podpětí či přepětí a že tudíž dodavatel za způsobené škody nenese žádnou zodpovědnost.
Laicky se zeptám - není to nějaký nesmysl?
Jakou ochranu bych měl mít, pokud dojde k nějaké poruše, ať už vedení nebo trafa a do sítě hypoteticky pronikne třeba 22kV, jaká ochrana mne tak před tím může ochránit ?
A má jí vůbec někdo nebo používá se běžně v domácnostech?
Nikdy jsem o tom neslyšel.
Dnes jsem sledovat TV Prima zprávy, kde vlivem přepětí vyhořely v celé vesnici spotřebiče, předběžná vyjádření o náhradě škody nebyla až tak zamítavá.
Asi jiná situace než několik jednotlivců.