Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ...
| | |-+  Proč jsou dva vývody u dynama ze škodovky?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Proč jsou dva vývody u dynama ze škodovky?  (Přečteno 5325 krát)
alfred jansky
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 25.07.2010, 21:38 »

Chtěl bych vyrábět elektřinu (12V cca 150 W) pomocí dynama poháněného vodní turbínou ukládaného do olověných akumulátorů.
Mám dvě dynama ze staré škodovky které mají dva vývody + a samo. kostru.
Při zkoušce v soustruhu (cca 2000 ot/min.) obě dynama dávala pouze cca 1,5V.

Moje otázka zní: Proč jsou dva vývody, není třeba nějaké regulace, popř. prosím o schéma zapojení.



#106#
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #1 kdy: 25.07.2010, 21:54 »

Jeden silový vývod a druhý buzení, potřebujete k tomu regulátor. Na schematu "D" jako dynamo. Budící svorka je slabší a bývá označena jako "M". Regulátor seženete lehce na Aukru a nebo na autovrakovišti . Musí být ale určen pro regulaci dynama a též musí být odpovídat jeho výkonu.
Pro úplnost, těch 1,5V dává remanentní magnetismus nenabuzeného (nezapojeného) dynama.


* dynamo.jpg (329.75 KB, 1360x719 - prohlédnuto 1079 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Oliver Mička
*
Offline Offline



Automatizácia


« Odpověď #2 kdy: 25.07.2010, 22:35 »

K tomu dynamu potrebujete krabicové relé priamo pre dynamo. Označenie svoriek má D,M,B
D-je silový výstup z dynama (postačí tenkým vodičom, slúži len na snímanie výstupu napätia z dynama do relé)
M-budiace vinutie motora.
B-batéria-odber.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

- Projektovanie a programovanie PLC (Rockwell,Siemens,atd).
- Meniče a pohony.
- RaM.
- Elektroinštalá cie do 1000V.
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.034 sekund, 21 dotazů.