Proč jsou dva vývody u dynama ze škodovky?

(1/1)

alfred jansky:
Chtěl bych vyrábět elektřinu (12V cca 150 W) pomocí dynama poháněného vodní turbínou ukládaného do olověných akumulátorů.
Mám dvě dynama ze staré škodovky které mají dva vývody + a samo. kostru.
Při zkoušce v soustruhu (cca 2000 ot/min.) obě dynama dávala pouze cca 1,5V.

Moje otázka zní: Proč jsou dva vývody, není třeba nějaké regulace, popř. prosím o schéma zapojení.



#106#

Petr Doležal:
Jeden silový vývod a druhý buzení, potřebujete k tomu regulátor. Na schematu "D" jako dynamo. Budící svorka je slabší a bývá označena jako "M". Regulátor seženete lehce na Aukru a nebo na autovrakovišti . Musí být ale určen pro regulaci dynama a též musí být odpovídat jeho výkonu.
Pro úplnost, těch 1,5V dává remanentní magnetismus nenabuzeného (nezapojeného) dynama.

Oliver Mička:
K tomu dynamu potrebujete krabicové relé priamo pre dynamo. Označenie svoriek má D,M,B
D-je silový výstup z dynama (postačí tenkým vodičom, slúži len na snímanie výstupu napätia z dynama do relé)
M-budiace vinutie motora.
B-batéria-odber.

Navigace

[0] Index zpráv