Proud neteče jen tam, kde má pro svůj průchod nejmenší odpor. Proud teče všemi vodivými "cestami", jen se rozdělí podle impedance cesty.
V souvislosti s problematikou bludných proudů se objevil na strašické diskuzi zajímavý příspěvek pod nickem Charisman, 21.07.10 07:39:54 ID:46282 :
"Ovšem kmitočty vyšších frekvencí dříve na elektrifikovan
ých tratích nevznikaly. Až teprve s použitím polovodičové regulace zde vzniká spousta kmitočtů špatně definovatelnýc
h vyšších frekvencí. A ty se šíří tratí. Jistě, že jsou v napájecích stanicích filtry, které je mají zachytit. To proto, aby nerušily vlastní lokomotivy a aby to nerušilo napájecí distribuční síť. Ale filtry nelze nastavit na celé pásmo a proto tam v době strašických zkratů takové kmitočty byly, ty nikdo neodstranil. Jenom je staré potrubí přesměrovalo na Strašice. Obyčejně se má za to, že u střídavé trakce nehrozí bludné proudy a není tedy třeba nic izolovat, naopak je lepší to spojit (ještě před padesáti lety se ve školách učilo, že pouze stejnosměrný proud dělá problémy). Ale díky tomu, že se motory řídí pulzní regulací, tak se vlastně proud usměrní a rozkouskuje, ale už tu jde o proud usměrněný. A tak se může stát, že se odchýlí proudy i u střídavé trakce."