Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast definic pojmů
| | |-+  Co jsou to bludné proudy?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Co jsou to bludné proudy?  (Přečteno 43721 krát)
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #18 kdy: 16.12.2006, 21:03 »

Do Modřic bych se rád někdy mrknul, jednak to mám za "humny" a také proto, že jsem tam projektoval pro Microsys ochrany linek 110 kV. Ale nechci otravovat provozovatele, transformovna je zřejmě bezobslužná.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Karel Wágner
*
Offline Offline




« Odpověď #19 kdy: 22.07.2010, 08:57 »

Proud neteče jen tam, kde má pro svůj průchod nejmenší odpor. Proud teče všemi vodivými "cestami",  jen se rozdělí podle impedance cesty. 

V souvislosti s problematikou bludných proudů se objevil na strašické diskuzi zajímavý příspěvek pod nickem Charisman, 21.07.10 07:39:54 ID:46282  :

"Ovšem kmitočty vyšších frekvencí dříve na elektrifikovan ých tratích nevznikaly. Až teprve s použitím polovodičové regulace zde vzniká spousta kmitočtů špatně definovatelnýc h vyšších frekvencí. A ty se šíří tratí. Jistě, že jsou v napájecích stanicích filtry, které je mají zachytit. To proto, aby nerušily vlastní lokomotivy a aby to nerušilo napájecí distribuční síť. Ale filtry nelze nastavit na celé pásmo a proto tam v době strašických zkratů takové kmitočty byly, ty nikdo neodstranil. Jenom je staré potrubí přesměrovalo na Strašice. Obyčejně se má za to, že u střídavé trakce nehrozí bludné proudy a není tedy třeba nic izolovat, naopak je lepší to spojit (ještě před padesáti lety se ve školách učilo, že pouze stejnosměrný proud dělá problémy). Ale díky tomu, že se motory řídí pulzní regulací, tak se vlastně proud usměrní a rozkouskuje, ale už tu jde o proud usměrněný. A tak se může stát, že se odchýlí proudy i u střídavé trakce."
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Hajzl
*
Offline Offline


elektická trakce, EMC nejen drážní dopravy


WWW
« Odpověď #20 kdy: 29.07.2010, 21:23 »

... Ale díky tomu, že se motory řídí pulzní regulací, tak se vlastně proud usměrní a rozkouskuje, ale už tu jde o proud usměrněný. A tak se může stát, že se odchýlí proudy i u střídavé trakce.

Jak je z Vámi zmíněného úryvku patrné, je zde silné nepochopení principu funkce elektrických hnacích vozidel střídavé trakce. Jejich napájení je realizováno z troleje přes trakční transformátor a zpět do kolejí (zjednodušeně). Jakékoli další manipulace s napětím se dějí na sekundární straně tohoto transformátoru - usměrnění do DC meziobvodu a rozstřídání pro motory. Již z podstaty lze tedy vyloučit přenesení stejnosměrné složky přes transformátor do kolejí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.035 sekund, 23 dotazů.