Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast definic pojmů
| | |-+  Vysvětlíte mi vztah proudu a napětí na měniči?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Vysvětlíte mi vztah proudu a napětí na měniči?  (Přečteno 4707 krát)
Michal Novotný ml.
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 22.06.2010, 13:06 »

Jsem laik, proto bych se rád zeptal odborníků.
Předpokládal jsem, že měničem napětí se proud nemění.
Jak to tedy je?
Mám vstup 12V/10A (120W),  pak na výstupu by mělo být 230V/10A (2300W) (mínus ztráta na měniči).
Je to tak?

Děkuji, a nebijte mě, jsem fakt laik ;-)



#106#



Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #1 kdy: 22.06.2010, 13:38 »

Nikoliv.
Prostudujte si tento vztah:

P = U x I  (W,V,A)

Výkon (P [W]) je před měničem i za měničem stejný (zanedbáme-li ztráty a další faktory).

Bude-li napětí na vstupu 20x menší než na výstupu, musí být proud na vstupu 20x větší než na výstupu.

Ten výkon se vám prostě nikde nemůže ani vyrobit, ani vypařit. Známý to zákon o zachování energie.

Ve vašem případě do měniče poteče cca 192A při 12V a 2300W.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Michal Novotný ml.
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 22.06.2010, 14:58 »