Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Znění zákonů, norem, vyhlášek....
| |-+  Diskuze o ČSN
| | |-+  Jak si vysvětlit nesoulad ČSN 33 2550 a ČSN EN 60204-32 ?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak si vysvětlit nesoulad ČSN 33 2550 a ČSN EN 60204-32 ?  (Přečteno 8023 krát)
Vyýtahář
« kdy: 28.01.2010, 07:44 »

ČSN 33 2550 JEŘÁBY A ZDVIHADLA Předpisy pro elektrická zařízení, článek 2.1.2.2
Kolejnice jeřábové dráhy a ocelová konstrukce jeřábu může být použitá jako náhodný ochranný vodič. Ochranný vodič napájecí sítě nebo uzemňovací vodič musí být spojen s kolejnicí jeřábové dráhy nebo konstrukcí jeřábu tak, aby bylo zaručeno vodivé spojení.

ČSN EN 60204-32, ed. 2 (33 2200) Bezpečnost strojních zařízení - Elektrická zařízení strojů - Část 32: Požadavky na elektrická zařízení zdvihacích strojů článek 8.2.3, odstavec 9 textu článku hovoří ...
Kolejnice zdvihacích strojů mohou být spojeny s ochranným obvodem. Nesmějí však nahrazovat ochranný vodič (např. kabel. přípojnicový rozvod) od napájecího zdroje ke zdvihacímu stroji.

Jak výklad pochopit?

#117#
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdeněk Štafín
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 30.01.2010, 09:56 »

Podle mne tam nejde o nesoulad, ČSN 33 2550 citovaným článkem popisuje realizaci doplňujícího ochranného pospojování a jeho stejný potenciál jako "základního" ochranného pospojování, ČSN EN 60204-32 zase říká, že toto doplňující pospojování nesmí být jediným ochranným prostředkem. Je to jako drbání se pravou rukou za levým uchem...
Větší legrace třeba je, že některé normy souboru 332000 platí pro el. zařízení nn obecně, a jiné pro budovy, což už třeba nejsou stroje (i jeřáby) a podle jejich norem i třeba jeřábové dráhy resp. troleje (nyní vznešeně nazývané "přípojnicový rozvod"),  i když jsou pevnou součástí budovy. Takže směle mohu izolační odpor troleje 50,1 kiloohm prohlásit jako plně vyhovující, ve smyslu příslušného článku ČSN EN 60204-1, protože se jedná o část systému se sběrači popsanou jako výjimka z jinak rozumné hodnoty 1Mohm. (přiměřené "smajlíky" raději vynechávám)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kamil Novák
OSVČ
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #2 kdy: 01.02.2010, 21:04 »

.... jeřábové dráhy resp. troleje (nyní vznešeně nazývané "přípojnicový rozvod"),  i když jsou pevnou součástí budovy.

Proč myslíte, že jeřábové dráhy nebo troleje jsou totéž co přípojnicový rozvod ?  Jsem v rozpacích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revizní technik E2/A - specializace na přístroje a zařízení ve zdravotnictví.
působnost : zdravotnictví - celá ČR, ostatní revize - Královéhradeck ý, Pardubický a Liberecký kraj
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.045 sekund, 23 dotazů.