Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Myslite si, ze toto zapojenie hviezda trojuholnik je OK?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] 3 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Myslite si, ze toto zapojenie hviezda trojuholnik je OK?  (Přečteno 63370 krát)
Dobiáš Miroslav
« Odpověď #18 kdy: 19.09.2009, 22:16 »

No vidíte pánové, jak vám to jde. Dobrých elektrotechnik ů je dost. Jen se tak trochu bojí ozvat. V jádru se dá s Vašimi návrhy souhlasit. Ale nikdo z vás si nevšiml chybného osazení tepelné ochrany a zcela chybného osazení jističe. Ochrana pokud je osazena podle schématu musí mít poloviční hodnotu, jinak nic nejistí (tedy přetížení) doporučoval bych osadit tuto ochranu před stykačovou kombinaci a pak je možné osadit jištění s charakteristik ou D (lépe pojistku aM, proti zkratu).  Vše ale musí projít výpočty, tak jak je již několik let avizuji. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o lehký rozběh a motor 10kW (ev. 7.5kw),  vůbec bych neřešil rozběh Y-D a vše bych rozeběhl rovnou do D. (v případě, že to snese předřazená síť, asi to bude v pořádku, když to autor zkoušel) Co se mně ale nezdá je neúměrné ohřátí motoru. Pokud je vše v pořádku v zapojení, a jedná se pouze o teplotu prostředí,  osadil bych motor s vyšším výkonem. Poběží s nižším proudem než je jmenovitý, nebude se tolik hřát a navíc se zvětší ochlazovaná plocha, tím by se měla snížit jeho teplota. 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zihos
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline




« Odpověď #19 kdy: 13.10.2009, 17:41 »

Takze pani predstavte si ze po prejdeni si vsetkych spojov teda rozvadzac krabica pred motorom prechod na CGSG kabel ocka na svorkovnici motora viz obrazok Cele spustanie islo. Opakujem islo, niekolko dni to islo s tym ze niekedy istic "spadol" teraz, uz spadne pri kazdom spustani.K poslednemu prispevku chcem povedat resp. pripomenut uz povedane.Jeden z motorov sa rozbehne priamo do D, ale ked vlozim prepojky Y tak spadne istic,ten druhy sa nerozbehne ani Y/D ani priamo do D.Meranim A kliešťovým ampérmetrom(amp.bez zachycovania špičiek) som zistil  nasledovné: Pri normalnom behu je to okolo 8,4A pri rozbehu niečo cez 15A. Teda absolutne uz nechapem. Mimochdom niektore spoje boli naozaj uz trochu pošahané viz druhy obrazok.Vsetky som presiel opravil.


* DSC01393.JPG (265.91 KB, 1632x1224 - prohlédnuto 1239 krát.)

* DSC01390.JPG (310.49 KB, 1632x1224 - prohlédnuto 871 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zihos
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline




« Odpověď #20 kdy: 13.10.2009, 17:43 »

To Miroslav Revús  zapojenie svorkovnice resp. cievok motora som skusal ako prve!!!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zihos
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline




« Odpověď #21 kdy: 13.10.2009, 17:53 »

Pán Zihos.Určite by som odporučil dať miesto vášho 32 A Ističa motorový spúštač z nastaviteľnou tepelnou spúšťou od 10 do 16 A...budete mať po probléme.

Mohol by som poprosit o obrazok toho spustaca ci sa mi zmesti namiesto toho ističa
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #22 kdy: 13.10.2009, 18:33 »

Dobrých elektrotechnik ů je dost. ... Ochrana pokud je osazena podle schématu musí mít poloviční hodnotu, jinak nic nejistí (tedy přetížení)
A ti skutečně dobří ví, že se takto zapojená ochrana dimenzuje na 0,58xIn, tedy nikoliv polovina, ale dělíme omocninou tří.  Super!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Dobiáš Miroslav
« Odpověď #23 kdy: 14.10.2009, 10:18 »

Pane Svejkovsky, dobrý, je to z hlediska rozběhu "Y",  ano? Ale jinak je to celkem nevhodné zapojení i když funkční. Bude problém se správným nastavením. Osobně jsem se s touto variantou nesetkal.
Osazení motorového spouštěče to nevyřeší, jedná se o variantu tepelné ochrany. To, že jistič po čase začne padat, může být důsledkem jeho opotřebení s častého vypínání.
Jeden z motorov sa rozbehne priamo do D, ale ked vlozim prepojky Y tak spadne istic,ten druhy sa nerozbehne ani Y/D ani priamo do D.
Zde mně to připadá trochu zmatečné, opravdu jsou motory v pořádku? Zkuste je proběhnout bez zatížení na dílně a potom je případně zkuste brzdit . Pokud bude vše v pořádku, šel bych po izolacích v daném obvodu, nejsou někde napálené, nebo navlhlé? Vše odpojte, vezměte megmet 1000V (2500V) a izolace prověřte, a to i opakovaně, pokud naměříte nízké hodnoty, nebo dokonce dojde k průrazu izolace, kabely vyměňte, nebo zkuste obvod provizorně zapojit hned a rozhodnete se podle výsledku. Musíte najít úsek, který je příčinou potíží. Také bych se zajímal o kvalitu sítě. Nedochází k poklesům fázového napětí (třeba jenom v jedné fázi)? Dále, je v pořádku uzemnění soustavy? 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #24 kdy: 14.10.2009, 10:37 »

Pane Svejkovsky, dobrý, je to z hlediska rozběhu "Y",  ano? Ale jinak je to celkem nevhodné zapojení i když funkční. Bude problém se správným nastavením. Osobně jsem se s touto variantou nesetkal.
Myslím, že jste vůbec nepochopil, jakým způsobem se dělí proud v kabelech při zapojení D. Opravdu to není polovina.
Na přiloženém obrázku je (až na pár drobností) standardní zapojení rozběhu Y/D s tím, že ochrana působí až v okamžiku přepojení do D. Vzhledem k tomu, že je rozběh Y časově omezen, není to nic proti ničemu.
Mrkněte třeba sem: http://www.moeller.cz/priruckazapojeni/motor040.html
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Zihos
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline




« Odpověď #25 kdy: 14.10.2009, 17:08 »

Este som zabudl ,podotknuť že medzičasom mi jeden moj známy revizak premeral "izolačny stav". Ale nepoužil nijaky megmet alebo niečo čo by som očakaval skor by som povedal ze ten odpojeny motor ktorý bol práve v oprave len ohmicky premeral.Ale je to revizak tak som si myslel že vie čo robí. K prispevku Dobiáš Miroslava otazočka.Keby som zavrel kohuty a vypustil vodu z čerpadla tak vlastne dosiahnem stav "naprazdno" nie? Tak to zajtra skusim.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Dobiáš Miroslav
« Odpověď #26 kdy: 14.10.2009, 19:24 »

Keby som zavrel kohuty a vypustil vodu z čerpadla tak vlastne dosiahnem stav "naprazdno" nie? Tak to zajtra skusim.
Ale jenom krátkodobě, ať nezadřete čerpadlo, ta voda to maže.
Myslím, že jste vůbec nepochopil, jakým způsobem se dělí proud v kabelech při zapojení D. Opravdu to není polovina.
Na přiloženém obrázku je (až na pár drobností) standardní zapojení rozběhu Y/D s tím, že ochrana působí až v okamžiku přepojení do D. Vzhledem k tomu, že je rozběh Y časově omezen, není to nic proti ničemu.
Mrkněte třeba sem: http://www.moeller.cz/priruckazapojeni/motor040.html
Odkaz je dobrý, ale podle tohoto odkazu je zapojení vhodné při rozběhu do 15s. Ale jinak s Vámi prozatím nesouhlasím. Především ochrana působí již při rozběhu (proto koeficient 0,58),  to bych pochopil, po přepnutí do "D" nevidím však důvod, proč by v jednotlivých kabelech neměl téci proud rovnající se jedné polovině zátěže. (Nebo mám jít roztočit cirkulárku?)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #27 kdy: 14.10.2009, 22:39 »

Nebo mám jít roztočit cirkulárku?
A schválně  Škleb
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Dobiáš Miroslav
« Odpověď #28 kdy: 15.10.2009, 18:02 »

A schválně  Škleb
dobře roztočím cirkulárku  Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #29 kdy: 15.10.2009, 22:56 »

Na vašem místě bych roztočil středoškolskou učebnici elektrotechnik y, ročník čtvrtý, kapitola "třífázový proud a fázory". U maturity to bývá docela nepříjemná otázka. Ve vašem případě nevidím problém, vzhledem k tomu, že píšete články do odborných časopisů a navrhujete řešení bezpečnosti.  Super!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Dobiáš Miroslav
« Odpověď #30 kdy: 16.10.2009, 11:31 »

podívám se na to, jakmile učebnici seženu, prostě v elektrotechnic e je se stále co učit
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Dobiáš Miroslav
« Odpověď #31 kdy: 20.10.2009, 22:16 »

K učebnici jsem se bohužel nedostal, ale stejně to zrekapituluji.

Myslím, že jste vůbec nepochopil, jakým způsobem se dělí proud v kabelech při zapojení D. Opravdu to není polovina.
Na přiloženém obrázku je (až na pár drobností) standardní zapojení rozběhu Y/D s tím, že ochrana působí až v okamžiku přepojení do D. Vzhledem k tomu, že je rozběh Y časově omezen, není to nic proti ničemu.
Mrkněte třeba sem: http://www.moeller.cz/priruckazapojeni/motor040.html

Tak především v daném zapojení ochrana působí již v okamžiku rozběhu. Po přepojení do "D" se v jednotlivých kabelech rozdělí proud v jednotlivých fázích tak, že bude docházet k fázorovým součtům a podle těchto součtů se rozdělí ve stejné fázi "nějak",  netroufám si již tvrdit, že je to polovina. Praktické měření na cirkulárce dopadlo ve fázi L1 následovně. kabel č.1 -3.2A ,  kabel č.2 - 3.8A, a to bez zatížení. Odělme ale fázorové součty mezi fázemi L1,L2,L3 v jednom kabelu. Tento součet bude roven nule u obou kabelů. (tedy zde jste pravděpodobně myslel  "to nic proti ničemu"),  to mě trochu zarazilo, hned jsem nepochopil, co je tím myšleno. Možná, že by bylo zajímavé tento problém dořešit, pokud již někde není vyřešen. Ale vězte, že za celou praxi jsem nepotřeboval tento problém objasňovat, ochrany jsem vždy osazoval před stykačovou kombinaci.

Nyní něco na vysvětlenou, ve škole jsme mluvili o vektorech, nikoliv o fázorech, doufám, že je to jen užití názvu pro vektor počínající v nule pravoúhlých souřadnic.

Taky by mě zajímalo, jak to vlastně s těmi motory dopadlo
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zihos
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline




« Odpověď #32 kdy: 28.10.2009, 05:50 »

Taky by mě zajímalo, jak to vlastně s těmi motory dopadlo


no zatial je na jednom z  nich Istic C32A a ten druhy sa rozbieha priamo do D cez istic B32A.

Problem nastava ked je malo vody a potom plavakovy spinac min. hladiny vyrovnavacej nadrze motory odpaja -dost casto az tak casto, ze tom motore  :-\co sa rozbieha priamo do D uz potom odpada istic.  Nerozhodný
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Dobiáš Miroslav
« Odpověď #33 kdy: 29.10.2009, 07:18 »

Pane Zihos, budete mít chybně nastavenou ochranu. Nejdříve musí reagovat ochrana a potom teprve jistič, při správném nastavení bych šel i do jištění s char.D.  Dále bude chyba v technologii, četnost spínání ukazuje buď na úniky vody, potom je potřeba zajistit její doplňování, nebo je osazené čerpadlo příliš výkonné, potom bych nechal osadit jiné čerpadlo s nižším výkonem (méně dopravované vody). Nechte to prověřit vodákům.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Georgis Fasulis
*
Offline Offline



Nepij, nekuř, cvič a zakrátko budeš zase chlapík.


« Odpověď #34 kdy: 29.10.2009, 15:50 »

To Zihos: Asi tam bude technologický problém (špatně navržený výkon motoru či přímo nevhodný typ čerpadla).
V každém případě ale udělal váš projektant ve schématu neodpustitelno u chybu! To tepelné relé (13-16A) tam je k ničemu a motor nechrání!!
Motoru o jmenovitém výkonu 7,5 kW teče ve větvi trojúhelníku jmenovitý proud mezi 8-9 A.
Tomu musí odpovídat i tepelné relé - tedy má být navrženo někde mezi 8-9A a nikoliv 13-16A,  jak navrhnul váš projektant!
Je až podivné, že si této chyby nikdo v diskusi až doposud nevšimnul!
Dejte tam nejprve správné tepelné relé (tedy mezi 8-9A) a pokud motor bude vyhazovat právě ono tepelné relé, pak je jasné, že motor je přetížen (špatně technologicky navržen na danou zátěž).
Teda to platí samozřejmě jen, pokud je vůbec motor správně zapojen. Ale o tom už psal pan Kurka, myslím ty prodlevy v čase přepnutí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

G.F
Zihos
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline




« Odpověď #35 kdy: 30.10.2009, 18:02 »

Pan Fasulis coz o to vymenit nejaku tepelnu ochranu nie je az taky problem. Ale vymenit nejake cerpadla za stovky € ? Ja osobne v zivote nech uz sa to tyka cohokolvek, sa stretam zo situaciami, ze si dam nieco doma urobit a snazim sa usetrit jak sa len da.A vysledkom je ze to ci ono tak velmi vychvalovane "odbornikmi" je vlastne brak (nedavno som menil plastove okna na letaku mi ponukali inu znacku nez mi dodali Problem je ze natahovat sa s niekym bolo na dlhe lakte a ja som musel konat s malymi detmi bez okien....").Ospravedlnuje m sa za Out of theme.
    Co tym chcem povedat ze aj v nasej oganizacii chcu stale setrit a tak nakupuju to "lacne" a potom sa az na vlastnych skusenostiach s materialom zistia kolko much ma ta ci ona technologia.Je pravda ze nie kazdy ma na to aby si dal podobnu technologiu najprv preklepnut Docentmi Doktormi a ludmi kt. sa v tom naozaj vyznaju, atd (ospravedlnujem sa nechcem nikoho urazit). Mimochdom ako sa v dnesnej dobe zistuje ci je firma naozaj fundovana ci naozaj vedia o com toci...Je mi jasne ze nie vsetky problemy sa daju uplne eliminovat a predpokladat dopredu na tak zlozitom zar. ale tie elementarne... ...?? Teraz to zostava na mne stredoskolakov i bez maturity aby som vyriesil problem mojho zamestnavatela co najmenej bolestne t.j. za co najmenej €
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 [2] 3 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Kde naleznu schéma rozběhu YD a reverzace?
 Proc se delaji zarizeni se zapojenim do hvezdy ?
 Je YD časové relé TX11 spolehlivý rozběh motoru?
 Jak vypočítat dobu při rozběhu motoru, za který se má přepnout z Y do D?
 Prečo pri prepnutí motora z Y do trojuholníka vyhodí poistky ?
 Poradíte mi s přepínání motoru Y/D pomocí tlačítek?
 Jak mám zapojit 3-f motor do trojúhelníku na 230V když v zásuvce je 400V?
 Zapojení elektromotoru hvězda trojúhelník
 Jak správně zapojit přepínání Y/D s časovým relé?
 Poradíte mi schéma přepínače YD s označením vývodů U1, V1, W1?
 Poradíte mi s poruchou u reverzace zapojení hvězda trojuhelník?
 Jak zapojit blokování motorů, které mají rozběh Y/D a nerozbíhali oba současně?
 Môžem rozbehnút dany motor YD, kde chýba údaj Y 690V?
 Jaký je výkon 3f motoru v zapojeni do Y?
 Vysvětlíte mi zapojeni hvězda/trojúhelník?
 Je možne rozbiehať motor Y/D keď má uvedé iba napätie do trojuholníka?
 Je to zapojení hvězda trojuhelník?
 Jak zapojit hvězdu a trojúhelník na 7,5kW motoru přes tlakový spínač?
 Není zapojenie elektromotora prepinačom Y/D v učebnici chýbne?
 Lze použít pouze jeden stykač pro přepnutí Y/D?
 Může softstartér plně nahradit rozběh hvězda/ trojúhelník?
 Co představuje označení na štítku transformátoru Y/D?
 Nemáte schéma ovládání rozběhu YD pro tlačítka dvou míst?
 Jak provádět přepínání/hvězda trojúhelník při těžkém rozběhu?
 Jak ušetřit abych nemusel použít rozběh motoru pomocí D-Y?
 Jak zajistit automatické přepínání hvězda/trojúhelník?
 Má niekto schému zapojenia spínača SEZ Krompachy S 25V04, 25A, 500V, 10kW?
 Bude na středu hvězdy stále 0V pokud vypadne jedna fáze?
 Sháním kličku ke starému přepinači české výroby Y/D380V/64A?
 Je vhodnější přpínání motoru Y/Δ s pootočením fázorů vpřed nebo zpět ?
 Jaký je rozdíl v zapojení 3f asynchronního elektromotoru Y/D?
 Jaké jsou výhody a nevýhody zapojení elektromotoru do hvězdy?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.073 sekund, 23 dotazů.