Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ...
| | |-+  Jakou zvolit kapacitu akumulátoru pro napájení sonografu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] 3 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jakou zvolit kapacitu akumulátoru pro napájení sonografu?  (Přečteno 42422 krát)
Dingo
« Odpověď #18 kdy: 24.02.2009, 14:26 »

Pokud chce pán přenositelnost, tak asi dobrým řešením by byly 2akumulátory o menší kapacitě (12-14Ah) a jeden mít na nabíječce a poté co je ten první vycucunut si je vyměnit.

to Pavel Plhla: však je spousta typů akumulátorů a každý slouží k nějakému účelu. Startovací aku co je v autě není stavěný na cyklování ale zato dokáže dodat velké proudy....atd

Osobně bych sháněl aku k tomu určený, s největší pravděpodobnos tí aku určený pro záložní zdroje, většinou v provedení AGM (velice často a nesprávně označovány jako gelové) neboli hermeticky uzavřené bezúdržbové, které pracují v jakékoli poloze.

V dnešní době internetu snad není problém najít si potřebné informace na síti.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Plhal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #19 kdy: 24.02.2009, 15:04 »

TO: DIngo
O tom vím, nemám námitek, jen jsem reagoval na vaši poznámku, že akumulátory nejsou vhodné na cyklování. I když moje zkušenost třeba s akumulátory pro V3S, které se cyklily taky denně jsou dobré.
Proto jsem upozornil na jiný typ akumulátorů, než auto, tedy staniční, které jsou k tomu určeny.
Klidně by to mohl žešit 2ks menší kapacity.
Myslím že nejsme v zásadním rosporném pohledu na věc. Jen si myslím, že kapacitu by měl mít větší, kolem 50Ah.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #20 kdy: 24.02.2009, 15:26 »

Jsme měli 750Ah akecy ve skle. Cyklus 24hodin, po dobu 5 let.
Mrknutí  To jste docela pamětník, byly to staniční články typu J, od Akumy Mladá Boleslav.
Když jste vlezl do akumulátorovny na rozvodně, tak 2x24 +2x60 + 2x110V byla docela síla na čichové buňky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Ludek Novy
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #21 kdy: 24.02.2009, 16:27 »

Pánové, dovolte mi, abych vás seznámil s dílčími výsledky pokusu:
Z auta jsem vyndal 5 let starý (5let používaný) plně nabitý akumulátor Varta 12V L2 400/640 A (EN),  o kapacitě pravděpodobně 65 Ah. (Ovšem předpokládám, že kapacita nebude po 5 letech provozu 100%).Bohužel kapacita na něm není uvedena, odvodil jsem ji z informací o akumulátoru vhodném pro daný typ vozu na stránkách Varty. Zapojil jsem jej přes měnič k sonografu a nechal běžet 4hod a 20minut. Měnič se za tu dobu nevypnul. Tím jsem, jak se domnívám, dokázal, že opravdu neplatí "selský přepočet",  jak poukazoval pan Fuk Tomáš. Čili 65/3*12 se nerovná 260 minutám provozu (tedy4hod20min).
Teď nabíjím akumulátor proudem 7A. Domnívám se správně, že vynásobím-li dobu nabíjení v hodinách proudem 7A, získám hodnotu, která bude zamenat, kolik Ah jsem předtím "využil" z akumulátoru na 4hod 20min provozu sonografu?
Tím nechci samozřejmě říct, že bych si potom pořídil akumulátor, který by dle vypočtených hodnot měl kapacitu přesně na 1,5hod provozu. Jak jsem pochopil z Vašich komentářů, jde o to, abych nezatížil akumulátor "nekřesťanským" odběrem proudu vzhledem k jeho kapacitě.
TO Dingo: Ani v dnešní době internetu není úplně snadné najít ty správné informace na internetu, když se člověk v daném oboru naprosto neorientuje. Smích
TO Dingo a Pavel Plhal: Ohledně cyklace: Akumulátor bude využit 1x týdně po dobu přibližně 1hod. Tzn. 52 cyklů ročně. Snad to nebude moc ani na "obyčejný" startovací akumulátor. ?
L.N.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Plhal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 24.02.2009, 16:33 »

Mrknutí  To jste docela pamětník, byly to staniční články typu J, od Akumy Mladá Boleslav.
Když jste vlezl do akumulátorovny na rozvodně, tak 2x24 +2x60 + 2x110V byla docela síla na čichové buňky.
TO: DOLEŽAL
No je to tak. Akumulátorka Mladá Boleslav ,  montér Vrána.
S vámi jsem z jednoho města a v důchodu..mohli bychom někdy dát řeč.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Plhal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #23 kdy: 24.02.2009, 16:40 »

Výborný pokus. Blahopřeji.
Jen pokud chcete vědět poměrně přesně, kolik energie jste vypotřeboval, je nutno zapisovat proud, neb se v průběhu nabíjení mění -klesá. Takže nejde až tak dobře udělat např.  7Ax 6h =42Ah.
U baterie asi 5 let staré můžete předpokládat tak 75-80% kapacitu. Poznáte to dost dobře podle toho jestli vám nastartuje auto s rozsvícenými světly, bez znatelného poklesu svitu  reflektorů.
Jo to cyklování není kritické. Daleko horší je pro akumulátor startování velkými proudy, které přímo vytrhává účinnou hmotu z desek.
Proto je dobré mít baterku vyšší kapacity, aby proud z ní odebíraný považovala za srandu (a né za start v autě, řekl bych)
Ona totiž baterie každá, mění vnitření odpor a tím klesá její účinnost a schopnost dodávat proud. To že má baterie napětí neznamená nic, to naměříme vždy.
To platí i o tužkových a jiných baterkách stejně jako o akumuláteorech .
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ludek Novy
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #24 kdy: 24.02.2009, 16:52 »

Mám tuto nabíječku: http://www.lampa.it/eng/Prodotti_scheda.asp?R=Y_70103
takže přesnou hodnotu proudu sledovat nemohu. V návodu je uvedeno, že proud je do dosažení 14,4(příp 14,8V) konstantní, a to 7A. Potom je udržováno napětí konstantníí, proud klesá, a až dosáhne určité hodnoty, je nabito. Takže nemohu využít těch 7A ani pro přibližný výpočet? Jsem schopen zachytit moment (dle signalizace diody),  kdy je dosaženo 14,4V napětí. To mi je asi k ničemu,že?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Plhal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #25 kdy: 24.02.2009, 17:14 »

Tak to je jiná, tak v tom případě tak počítat můžete
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #26 kdy: 24.02.2009, 18:55 »

Domnívám se správně, že vynásobím-li dobu nabíjení v hodinách proudem 7A, získám hodnotu, která bude zamenat, kolik Ah jsem předtím "využil" z akumulátoru na 4hod 20min provozu sonografu?
Vaše myšlenka je v zásadě správná - má ale jeden háček. Akumulátor nemá účinnost 100%,čili musíte do něj napumpovat větší náboj, než z něj pak zase můžete odebrat.
Do znaků plného nabití se běžné olověné akumulátory nabíjejí 1,6 násobkem kapacity.
Když ho budete nabíjet jen do hranice plynování (2,4 V/článek),  tak ten koeficient bude někde kolem 1,2 - přesněji to nevím.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Pavel Plhal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #27 kdy: 24.02.2009, 19:26 »

To že je akumulátor opravdu nabitý se pozná nejen podle plynování článků, ale správně se akumulátor na 2 hodiny odpojí, nechá odplynovat. Pak se připojí zase na nabíječku a měl by začít znovu plynovat během cca 2-3 minut. Jinak chce nechat na nabíječce na udržovacím nabíjení ještě asi 2 hodiny a operaci opakovat.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ludek Novy
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #28 kdy: 24.02.2009, 20:04 »

Do hranice plynování (2,4V na článek, celkem tedy 14.4V) se akumulátor nabíjel 2hod 50min. Při dodávaných 7A konstantně je to tedy 19.83Ah. Jestliže to je 1,2násobek toho, co jsem předtím z akumulátoru odebral, znamená to, že jsem odebral 16.5Ah. Na těchto 16,5 Ah běžel sonograf 4hod 20min. Tzn. že na hodinu provozu potřeboval 3,8Ah, jinými slovy odebíral proud 3,8A. To úplně neodpovídá proudu, který spočítali pánové Dingo a Hasala (5,4A se 100% účinností měniče). No ale dejme tomu, mnou naměřený proud 0,28A při 230V mohl být nepřesný.
Nicméně, co mi můj pokus řekl? Může mi někdo interpretovat výsledky? Mrknutí Abych se vrátil k původnímu dotazu, jakou kapacitu akumulátoru potřebuji? Kroutím očima
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
e.liska
« Odpověď #29 kdy: 24.02.2009, 20:59 »

Oloveny akumulator vyhovujici pozadavku trvaleho odberu asi 3.8A; po dobu minimalne jedne hodiny - podle vybijecich charakteristik ( treba GM - http://nepovolený odkaz/_dokumentace/dokumenty/540/540-299/kgm.540-299.1.pdf ) vychazi potrebna kapacita asi 6.3Ah; nejblizsi dostupna je 7.2Ah.
Osobne bych doporucil akumulator mirne predimenzovat, rekneme treba 12Ah. (Konkretni kapacitu zvolte podle rozmeru, hmotnosti, ceny...)
Tim predimenzovani m zaroven zvysite zivotnost, protoze akumulatory vydrzi vice neuplnych cyklu (castecne vybit-naplno nabit),  nez plnych (vybit do mrte-naplno nabit); zaroven mate rezervu na pokles kapacity pri starnuti.


* DISCHARG.jpg (59.43 KB, 1190x425 - prohlédnuto 378 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #30 kdy: 24.02.2009, 21:34 »

Ovšem podle týchž vybíjecích charakteristik byste potřeboval pro prodloužení doby vybíjení z 12 minut na 1 hodinu (při stejném proudu) kapacitu 10 Ah a pro 1,5 hodiny kapacitu 14 Ah.
Bohužel do toho vnáší určitou nejistotu vnitřní odpor akumulátoru, který také neznáme.
Takže pravda bude někde uprostřed - pro 1,5 hodiny běhu by měl vyhovět (bez rezervy na stárnutí) akumulátor 12 Ah.
Pozor na jeho nabíjení - neměl by se nabíjet až do plynovacího napětí (pak rychle stárne),  a udržovat by se měl jen na 13,8 V. Nabíjecí proud by neměl překročit 1,5 A, jinak zase bude rychle stárnout.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
SMILEK
« Odpověď #31 kdy: 24.02.2009, 23:18 »

Nicméně,  co mi můj pokus řekl? Může mi někdo interpretovat výsledky? Mrknutí Abych se vrátil k původnímu dotazu, jakou kapacitu akumulátoru potřebuji? Kroutím očima
Co Vám Váš obskurní pokus řekl? Třeba to, že vážit na tržišti banány a pomeranče s využitím Archimédova zákona je sice možné,  ale poněkud nepraktické a maličko nepřesné  tanecek.
Pokud se dá Vašim nynějším číslům věřit (a odběr je tedy něco přes 30W),  pak pro 1,5-2hod. provozu použijte (s rezervou) 12Ah gelový akumulátor, jak zcela správně doporučují předřečníci. Můžeme pak řešit další detaily (nabíjecí proudy a napětí,  teplotní kompenzace, počty cyklů či správnost označování různých typů akumulátorů),  ale nic přesnějšího se zde už nejspíš nedozvíte a z praktického hlediska Vám to už asi také k ničemu nebude.  Úsměv
Pozitivní je, že nebudete muset na zádech tahat tu autobaterii  Mrknutí.

PS: to Dingo: Máte samozřejmě pravdu, AGM a GEL technologie nejsou totéž. AGM používá separátor na bázi skelných vláken, GEL pak elektrolyt ve formě gelu. Obě technologie ale patří do kategorie VRLA (ventilem řízené bezúdržbové - valve regulated lead acid). Otázkou je, zda vzhledem k účelu použití tazatelem není toto dělení spíše námětem na hádku s prodavačem (necpěte mi pořád ten gelový,  chci AGM, slyšíte? AGM!!). Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Dingo
« Odpověď #32 kdy: 24.02.2009, 23:42 »

Co je to AGM a GEL samozřejmě vím, já sem je podotkl, že prakticky všichni prodejci prezentují AGM aku jako že jsou gelové!! Což je lež, klam.... S gelovým aku se lze setkat málokdy. Jinak pro oba typy platí stejné podmínky nabíjení.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
SMILEK
« Odpověď #33 kdy: 24.02.2009, 23:51 »

Dingo: Omlouvám se Vám, upravoval jsem ještě dodatečně narychlo své "PS",  takže to chvilku dávalo zcela jiný smysl. Jinak s gelovými AKU se na rozdíl od Vás potkávám téměř pořád  Mrknutí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #34 kdy: 25.02.2009, 08:14 »

zkuste tento jednoduchý výpočet
Doba zálohování se dá spočítat podle vzorce:

T=C/(2+(P/10)),  kde T=doba zálohování v hod.,  C=kapacita akumulátoru v Ah, P=příkon čerpadla ve W.

Příklad: čerpadlo 60W, akumulátor 12V 40Ah, T=40/(2+60/10)=40/8=5hodin.

Je třeba k tomuto vzorci zohlednit vlastní spotřebu a účinnost měniče.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Pavel Plhal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #35 kdy: 25.02.2009, 11:34 »

zkuste tento jednoduchý výpočet
Doba zálohování se dá spočítat podle vzorce:

T=C/(2+(P/10)),  kde T=doba zálohování v hod.,  C=kapacita akumulátoru v Ah, P=příkon čerpadla ve W.

Příklad: čerpadlo 60W, akumulátor 12V 40Ah, T=40/(2+60/10)=40/8=5hodin.

Je třeba k tomuto vzorci zohlednit vlastní spotřebu a účinnost měniče.

Tak tohle je alespoň vzorec!!  Už si ho píši do poznámek. Díky.
takže:
C= T(2+(P/10))   předpokládejme účinnost měníče 50%,  v tom by mohla být i rezerva na stárnutí
PAK:
C = 1,5(2+(30/10))     {1,5h provozu, 30W příkon}
C = 1,5(2+3))
C = 1,5*5 = 7,5Ah pro účinnost 50% je to tedy dvojnásobek
takže kapacita kolem 15Ah a vzal bych nejbližší vyšší

Snad je to dobře
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 [2] 3 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jaké používáte nabíjecí akumulátory k INSTALTEST 61557?
 Jaké zákony a normy stanoví záruky a životnosti akumulátorů?
 Trvale napájený zálohový zdroj
 Akumulace energie
 Jak se kontroluje stav akumulátoru v nouzáku?
 Jak revidujete akumulátorové vrtačky a notebooky?
 Jaky zvolit typ akumulatoru?
 Je to akumulator NiCd nebo Pb?
 Proč nepoužívat baterie různých typů současně?
 Jak regulovaně vybíjet akumulátor?
 Je nabíječka akumulátorů nářadí ?
 Co je to akumulatorovna?
 Jaký typ akumulátoru zvolit k měniči pro přenosnou televizi?
 Jaký je význam výstupů z AKU baterie spotřebičů?
 Nema nekdo schema na nabijecku uzavrenych olovenych akumulatoru?
 Jaké mám použít typy akumulátorů u nouzového osvětlení v panelovém domě?
 Jaký druh akumulátoru použít pro nouzové osvětlení v panelovém domě?
 Lze nabíjet 6V baterii 14V zdrojem ?
 Jaké máte zkušenosti s nabíjecími NIMH bateriemi?
 Vyrábí nebo dodává někdo v ČR setrvačníkové akumulátory?
 Nemáte schéma reverzní nabíječky akumulátorovích baterií?
 Jak se spojují nestejné akumulátory?
 Hrozí ve skladu vyřazených akumulátorů nebezpečí výbuchu?
 Lze zprovoznit "déle" skladovaný NiCd akumulátor?
 Smí být tzv. bezúdržbový olověný akumulátor umístěn trvale v nevětrané prostoře?
 Akú najlepšie použiť automatiku pro bezúdržbovú baterkáreň?
 Jakým max. napětím lze dobíjet akumulátory?
 Jaká je odolnost LI-ION AKU proti přebíjení?
 Pokec o tvorbě článků ...
 Jak nejlépe skladovat alkalické baterie?
 Jak se vypočítá doba, po kterou autobaterie může dávat trvale cca 2,5A?
 Za jakou dobu je schopna se dobít autobaterie 120Ah?
 Akumulátory Li-Ion
 Zvyšuje se nabíjením baterie její hmotnost?
 Zajímá vás AKUMULACE ENERGIE? Sledujte LIVE s profesorem Vondrákem!
 AKUMULACE elektrické energie #1
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Jak je možné, že "nabíječka nastartovala kabely"?
 Jak by měla být zajištěna místnost nabíjecí stanice?
 Jaký zvolit záložní akumulátor do digitálních spínacích hodin V86/1digi20?
 Jak změřit autobaterii multimetrem?
 Aká je pravda o vybíjaní a dobíjaní akmulátorov?
 Jak by jste nejrychleji nabíjeli akumulátor?
 Podle které normy revidovat akumulátorovnu?
 Aká je pravda o dvoch paralelne zapojených akumulátorov rôznej kapacity?
 Revidují se nepřipevněné nabíječe baterií staničních vozíků dle ČSN 331600 ed.2?
 Čím nahradit na aku lisovacích kleštích baterie?
 Záleží baterie pro UPS na velikosti Ah?
 Jak nabíjet baterie zapojené v sérii?
 Proč mi v přístrojích fungují jen některé baterky (AAA)?
 Je opravdu nutné nabíjet akumulátory s technologií VRLA pulsní nabíječkou?
 Jak nabíjet olověné, gelové, bez údržbové akumulátory?
 Aké minimálne vetranie vyžadujú zálohovacie akumulátory?
 GM ELECTRONIC: Startovací PowerBank NEXCELL
 Náhrada 6V 2CR5 baterie 4x 1.5V AA bateriemi ?
 Neznáte normu která by řešila provoz a bezpečnost nabíječek trakčních baterií?
 Nabíjecí stanice pro mobilní telefony Chargebox
 Nemáte dokumentaci k nabíječi Kt 34 80/60?
 Mohu paralelně zapojit dvě baterie s ruznymi parametry?
  Proč se v aku nářadí používají akumulátory NiCd (nyní Lipol), ale nikdy NiMh?
 Jak nahradit baterii např. z aku vrtačky 14,4V za trafo 230V/14V?
 Nanomateriály mohou zvýšit kapacitu baterek
 Ako u EZS narábať s vyradeným gelovým Pb akumulátorom?
 NISSAN a EATON: Úložiště energie "xStorage HOME"
 Repas akumulátorů NiCd, NiMH
 Je možné nabíjet 12V akumulátor jiným 12v akumulátorem?
 V Prakšicích vzniklo největší bateriové úložiště
 Existuje nějaké zařízení na monitorování záložní baterie?
 V Česku vzniklo velké bateriové úložiště
 Budou lithium-iontové baterie a superkondenzátory opravdu patřit budoucnosti?
 Jak dobíjet za jízdy karavan?
 Co omezuje nabíjecí výkon akumulátoru?
 TOSHIBA boduje s novou Lithium-iontovou baterií
 KIA přichází s novou technologií opravy akumulátorů elektrifikovaných vozů
 Největší bateriové úložiště v Česku spuštěno
 Lze zabezpečit akumulátor proti krádeži pomocí GPS modulu?
 Používejte udržovací nabíječku Pb akumulátorů a nenechte se v zimě zaskočit
 Jakou si myslíte, že bude mít úspěch výroba baterií HE3DA?
 V Norsku vyroste továrna na výrobu baterií využívající český patent
 Standardní řada Ni-Cd baterií Ferak
 Jakou máte zkušenost s repasovanými akumulátory?
 KNIHA Akumulátory a baterie je tu zpět digitalizovaná
 Podle čeho se orientovat u typů dobíjecích akumulátorů AA?
 Jak ověřit kondici akumulátorů v UPS?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 K jakému účelu byly vytvořeny akumulátory?
 Jak vás učili kapacity akumulátorů?
 Jak ovlivní nerovnoměrný odběr životnost do série zapojených akumulátorů?
 Jaké byly před sto léty požadavky na akumulátory?

Aktuální slova (1)

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.069 sekund, 23 dotazů.