Diskuse Elektrika.cz

HYBRIDNÍ zóna => JAK TO MÁ BÝT? - projekty, návrhy, rozpočty => Téma založeno: Jindřich Bielesz 28.06.2005, 07:33



Název: Regulace na zdvihu jeřábu. Je možno zrušit regulaci a zachovat stejný typ brzdy?
Přispěvatel: Jindřich Bielesz 28.06.2005, 07:33
,  v souvislosti s kompletní opravou elektrovýzbroj e na mostovém jeřábu 12t (stykačové řízení) a požadavkem provozovatele zrušit stávající ELDRO regulace na zdvihu (hlavní a pomocný) při zachování stávající strojní části včetně typu brzdy a motoru si dovoluji obrátit se na vás s dotazem - jakou má tato skutečnost vliv na velikost rotorových odporníků 3-stupňového zdvihu. A je vůbec možno zrušit ELDRO regulaci (řízení zdvihů bude přes rotorové odporníky) a zachovat nezměněné strojní vybavení, například stejný typ brzdy? Poraďte, prosím, s typovým zapojením ELDRO regulace. Těším se na odpověď. S pozdravem Jindřich Bielesz


Název: Re: Regulace na zdvihu jeřábu. Je možno zrušit regulaci a zachovat stejný typ brzdy?
Přispěvatel: Ladislav Řehánek 28.06.2005, 19:38

Z vašeho dotazu jsem dost dobře nepochopil co chcete docílit zrušením eldra.Uvádíte ,že bude regulace prováděna odporovými stupni v rotoru zdvihu.Tyto odporníky se standardně používají zařazené v rotoru zdvihu na regulaci rychlosti pojezdu zdvihu a ne na brzdění.Princi p eldra je ,že když zastavíte zdvih,nebo dojde k poruše,například výpadku napájení přitáhne čelisti brzdy a mechanicky zabrání pádu břemena.U nás ještě eldrem řídíme 1 stupeň zdvihu přes transformátor.



Název: Re: Regulace na zdvihu jeřábu. Je možno zrušit regulaci a zachovat stejný typ brzdy?
Přispěvatel: Roman Šulc 28.06.2005, 21:17

Mám takový dojem že jste v omylu.Jestli nejde o jemnější regulaci zdvihu to znaměná výměnu odporníku.Jina k eldro je zapojeno paralelně k motoru,takže při zapnutí motoru eldro odbrzdí čelisti brdy motoru. Nevím jestli se vám nejedná o výměnu kroužkových motorů za motory s frekvenční regulací.



Název: Re: Regulace na zdvihu jeřábu. Je možno zrušit regulaci a zachovat stejný typ brzdy?
Přispěvatel: Jindřich Bielesz 30.06.2005, 10:39

Děkuji za předchozí odpovědi.
Ano, jedná se o řízení rychlosti (přibržďování) přes trafo.
Dotaz směřoval k tomu, zda po zrušení původní eldroregulace (zrušením trafa),  lze využít toto eldro připojením paralelně k motoru pro zabrždění při poruše či zastavení zdvihu) a zda rotorové odporníky pro zdvihové motory mají stejné hodnoty jako s eldroregulací (údajně ne, ale nevím proč).

Po realizaci této úpravy dochází na zdvihu při zastavení ve směru dolů ke "zhupnutí" břemene.

Také sháním typové zapojení, či nějakou teorii kolem této problematiky.