Diskuse Elektrika.cz

Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici => Připojení do energetické sítě nn (nízkého napětí => Téma založeno: Miroslav Minařík 25.07.2006, 21:52



Název: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 25.07.2006, 21:52
Jaké máte vlastní zkušenosti s centry zákaznické pomoci, které se objevily místo obchodních míst pro odběratele?
Na straně jedné slyším stížnosti na neochotu, nepochopení, na straně druhé není důvodu osobního kontaktu.

Než se vydáme do samotného call centra, rád bych znal vaše postřehy a připomínky.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: František Jiráček 26.07.2006, 06:19

V první řadě by měly být volání bezplatná. Pravda je, že ta doba kdy jsem chodil 10 minut po ulici a poslouchal, že jsem v pořadí, je snad pryč.
Za druhé záleží na osobě na druhé straně. Už se mi povedlo vyloudit i "tajný" číslo na jednu služebnu.



Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 26.07.2006, 07:04
Bezplatná čísla by mohla být, ovšem myslím, že právě to zpoplatnění zabraňuje dlouhým a zbytečným hovorům. Možná bezplatná čísla časem udělají, pokud budo umít konkurenci a budou muset "dotahovat laťku",  ovšem nyní je nic nenutí. Taková přání zákazníka se plní až v situaci, kdy nad firmou visí Dámoklův meč konkurence :-)

Já mám také kontakty naštěstí na místní techniky. Ovšem nevím, zda oficiální úkony, jako odplombování, změny hodnot jitičů .... se nemusí hlásit právě přes tato call centra, která zaznamenávají a archivují vekerou komunikaci.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: František Jiráček 26.07.2006, 08:58

Jistě že kontakty na místní techniky mám taky, ale ty si šetřím na "nouzové případy". Ale speciální čísla na služebny taky nechtěli říct a ani jsem je moc nepřemlouval,aby z toho neměli problém. Až ta dáma to řekla sama.
Jak uvádíte správně, veškeré úkony musí jít přez call centra.
A ta bezplatná čísla mají i jiné firmy a myslím si s menšími zisky než má ČEZ.



Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Milan Knop 26.07.2006, 10:16

Zkušenosti mám různé. Na slavném call centru sedí většinou lidi z ulice kteří o energetice mají představy velice mlhavé a jejich informace pro běžného zákazníka jsou někdy zmateční. Nejde o neochotu ale o profesní neznalost. Jsou i výjimky, ale řídké.



Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 26.07.2006, 15:09
To: František Jiráček
Myslím, že nejde o zřízení a financování zelené linky 0800, samozřejmě, že zisky v energetice se pohybují někde jinde, než aby se uvažovalo, zda se vyplatí, či nevyplatí. Ovšem položme si otázku: "Co získá energetika navíc, když teď investuje do bezplatného volání?". Tedy proč by měla platit příchozí hovory? Odpovím si sám. Nezíská nic. Proto opakuji, myslím si, že bezplatná volání budou nasazena až v opravdovém konkurenčním prostředí. Tedy tehdy, když taková investice bude buď konkurenční výhodou nebo již nutností. Za něco jiného bych patrně považoval komunikaci se svými smluvními partnery, ovšem to bude patrně ošetřeno ve smlouvě? Nebo?

To: Milan Knop
Jde o to, co by měl pracovník call centra vše znát. Myslím, že především všechny administrativn í úkony se zřízením, údržbou přípojek. Asi bych neočekával odpověď na otázku "jaký je rozdíl mezi varistorovým a jiskřišťovým svodičem",  ale patrně spíš kontakt na jiného, kompetentního pracovníka, který řeší odborné dotazy. Nebo jste měl na mysli neznalost na úrovni základní terminologie?


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Jiří Špelec 26.07.2006, 23:08

Ta bezplatná linka je k zamyšlení, to opravdu ano. Z filozofického hlediska potřebuji finanční nástroj ke zřízení i zrušení služby.

Jinak jsem na jednu z těchto linek před nedávnem volal a mohu potvrdit, že pracovnice - robotky jsou opravdu na profesionální úrovni. Podobně jako u mobilních operátorů.

Mě by zajímalo, zda ĺze takové povolání vykonávat dlouho. A také, zda to má nějaký dopad na rodinné příslušníky call robota postiženého profesionální deformací. Asi bych se neudržel, kdyby se mi z kuchyně přilétla nějaká asertivní odpověď alá call centrum. :-)



Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Milan Knop 27.07.2006, 09:08

To: p. Minařík
Nemám na mysli detailní znalosti z elektrotechnik y, ale spíš standardní postupy při vyřizování různých žádostí a případných dodazů. Stává se že zákazník dostane silně zkreslenou informaci.
Příklad: Zákazník  si zavolá a požaduje informaci na typ přípojkové skříně kterou si hodlá zabudovat do svého nového oplocení. Pracovník call centra ho informuje a zákazník si ji osadí.
Potom po čase dojde k realizaci zasíťování lokality, do tohoto místa je třeba osadit jiný typ skříně a zákazník se brání s tím, že takto ho informoval ČEZ.
A problém je na světě. Není neřešetilný, ale je to nepříjemné.
Myslím si, že zodpovídání takovýchto a podobných dotazů by mělo být fundovanější a ne nějak zákazníka odbýt a podat mu informaci sice správnou, ale ne v jeho konkrétním případě.



Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 27.07.2006, 12:52
To: Milan Knop
Rozumím, očekával bych právě vědomostní zdatnost v oblasti administrativn ích postupů.  Ovšem typ přípojkové skříně to je technický dotaz. Díky, již to mám poznamenané.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Vlastimil Laube 27.07.2006, 15:29

Moje zkušenosti z poslední doby jsou velmi negativní. Měl jsem například kontakt na technika z provozní správy Litoměřice, se kterým jsem měl projednat přípojku pro staveniště velkého závodu v průmyslové zóně. Nemohl jsem ho na telefonu (číslo bylo dle informace z call centra dobré) cca 14 dní zastihnout. Na call centru nebyli schopni zjistit, jestli tam  ještě pracuje, zda nemá dovolenou. Nedostal jsem telefon ani na nikoho jiného z oné provozní zprávy, protože oni mají pouze telefonní seznam, ale když chcete někoho z provozní správy Litoměřice, tak nejsou schopni to najít. Nakonec jsem to asi po čtyřech pokusech vyřešil tak, že jsem kontaktoval technika z Děčína, kterého znám z jiných zakázek a ten mi informaci sdělil. Důsledek fungování call centra byl tedy takový, že jsem si užil půl hodiny zbytečného telefonování a nakonec jsem musel vyrušovat pracovníka, který s tím neměl vůbec nic společného.
Trochu jsem se rozepsal, ale je to proto, že mě ještě teď bolí krk, jak jsem nevěřícně kroutil hlavou...



Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Jaroslav Jonáš 27.07.2006, 15:47

Pracovníci a častěji snad pracovnice call center, a to nejenom v energetice, podle mých informací procházejí výběrem z mnoha uchazečů a po důkladném  proškolení musí projít testovými zkouškami, které se dále opakují třeba i dvakrát za rok, jak se různé předpisy mění a nové přibývají. Potom je čeká práce na směny mnohdy v nepřetržitém provozu, při níž je bombarduje jeden dotaz za druhým, jejich vyřizování dotazů zákazníkům je odposlechem kontrolováno a jedinou chvílí odpočinku je čas daný zákoníkem práce. Tady si nelze nevzpomenout na nedávné žalostné nářky některých revizních techniků, co si kdo dovoluje po letech opět ověřovat jejich znalosti, když oni sami nejlépe vědí, co mají znát a také to jistě všechno znají.
Jinak činnost call centra v energetice jistě svoje uplatnění pro zákazníky má, ale s něčím nemohu souhlasit. Ještě v minulém roce pro vstup do neměřené části opatřené plombami vydával v našem městě povolení, výhradně písemně z ruky do ruky, technik energetiky, pracovník odborně způsobilý podle vyhlášky 50/78 Sb.,  a to po projednání důvodu. Toto povolení bylo vydáno adresně na firmu zde evidovanou, případně elektrikáři, který svoji odbornou způsobilost podle vyhl.50 musel doložit osvědčením. Nyní stačí, když kdokoli zavolá zákaznickou linku energetiky, sdělí potřebu vstupu do neměřené části a číslo elektroměru a operátorka operativně věc zaznamená a sdělí termín, třeba za týden, kdy bude, po odstranění poruchy, vydán příkaz na opětovné zaplombování příslušného místa. Tento postup je jistě silně operativní, můžete zavolat v noci i o svátcích, zatímco dříve šlo věc vyřídit pouze v pracovní době technika energetiky. Největší změnu vidím ale v tom, zatímco dříve toto povolení vydávala osoba (pracovník) odborně způsobilá osobě rovněž odborně způsobilé a písemně, tak nyní to samé povolení vydá po telefonu v posdstatě elektrotechnic ký laik (ať se na mně pracovnice call centra nezlobí) osobě více méně anoymní, což může být rovněž elektro-laik.



Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Jiří Fuksa 27.07.2006, 19:24

Přidám také svou zkušenost, neboť právě před chvíli jsem si stáhnul mail z Call Centra E.ONu.
Myslím si, že přes počáteční dřívější problémy z nemožností se dovolat se situace podstatně zlepšila.
Poslední záležitost jsem vyřizoval minulý týden a jsem spokojen.
    Raději využívám možnosti mailové pošty, kterou vždy potvrdí, takže mám v ruce i já nějaký doklad.
    Pravdou je, že nejsou svolní k našemu zažitému dřívějšímu způsobu, kdy jsme věděli, že jeden obvod má Franta a druhý Lojza, s kterými jsme se vždy samy a většinou k naší spokojenosti domluvili na čemkoliv.



Název: Zkušenost s call centrem
Přispěvatel: Martin Novak 29.08.2006, 15:37

Nechci řešit otázku vzniku call centra a jeho personální obsazení. Asi to má nějakou logiku a lidi jsou pouze takoví jaký jsou všude ...

Potřeboval jsem přehlásit starý elměr schodišťové spotřeby napsaný na mou třicet let mrtvou babičku. Samozřejmě platby za elměr jdou stejnou dobu z mého účtu (SIPO) stejně jako další dva elměry bytové spotřeby ve stejném domě.
Po půlhodinové debatě jak mám zajistit podpis mrtvé babičky, jak mám dokladovat úmrtí babičky a úplně nakonec stačilo pouze čestné prohlášení jsem obdržel poštou asi čtyři tiskopisy k vyplnění včetně rodného čísla, které mám zpět odeslat.
Upozorňuji, že na účtě byl vždy přeplatek k vrácení, který mě kupodivu chodil, ale byl na babičku takže pošta je nevydala:).
No tiskopisy mě moc nejdou, tak mě to leží na stole a o způsobu vyřízení si myslím své.
Což mě připomíná, abych to dořešil:)



Název: Re: Zkušenost s call centrem
Přispěvatel: Miroslav Minařík 29.08.2006, 16:29
To: Martin Novak




Máte alespoň jméno pracovnice? Nebo spíš nějaké jednací číslo? A byl to E.ON? To je historka Absurdistánu. Asi bych ji čekal spíš od Zuzany Bubílkové, než v našich diskuzích!


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Petr Doležal 29.08.2006, 18:07

Nerozumím.

Vy jste se dozvěděl o babiččině smrti až po 30 letech a teprve teď to  vyřizujete ?



Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Martin Novak 01.09.2006, 10:12

To Minařík:
Pošlu číslo jednací.
To Doležal:
Před 30ti lety jsem byl na babiččině pohřbu, ale elměr vyřizuji nyní. Poslední dobou platba ca 80Kč/měsíc, no celou dobu mě to nestálo za vyřízení. Takže ted si to vypiju.



Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Milos Chroust 05.09.2006, 00:39
<p>Mohu-li, rád bych také přispěl se svým příběhem. Nedavno jsem byl na opravě. Porucha spočívala v prohoření svorkovnice elektroměru - tedy zkrat při každém zapnutí (dříve či později). Pro odplombování byl dán souhlas operátorkou. Po likvidaci sršního hnízda v RE a následném zjištění závady mi dalo značnou práci vysvětlit problém. Pracovnice v první chvíli sdělila, že výměnu elektroměru musím udělat sám (prostě si nějaký přinést a dát ho tam). To jsme si po chvíli rozhovoru vyřešili. Potom prohlásila, že číslo elektroměru nemají vůbec v evidenci. Nedokázala už objasnit fakt, že na toto číslo elektroměru chodí už devět let vyúčtování. Nakonec se vše v dobré obrátilo, ale stálo mě to s přestávkami (pracovnice několikrát hovor přerušila a pak po chvíli zase zavolala) skoro 50 minut rétorické práce. Přišlo mi líto tolik času, když ještě nedávno to šlo vyřešit i s organizací výměny elektroměru během pár minut hovoru s příslušným technikem. Zvlášť když dříve byl technik většinou "místní" i pracoviště měl blízko, zatímco teď sedí od problému tak 50 km.</p>


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 13.06.2011, 11:31
Otvírám toto téma znovu, protože se objevují nové stížnosti, kdy se stěžovatelé zmiňují, že na druhém konci drátu sedí zcela nekompetentní protějšky. Call centra jsou prý primárnš určena pro spotřebitele. Pokud se na call centrum dovolá elektrikář často jeho řeči operátor vůbec nerozumí.

Máte někdo podobnou zkušenost? Pokud ano sdělte zde prosím konkrétní podrobnosti.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Roman Šafránek 13.06.2011, 13:19
Používám callcentrum distributora především na hlášení "bezproudí" (tento výraz jsem se naučil kdysi od operátorky a tak ho používám, vypadá to líp, než když volá Franta "ňeide mi eletrika do televizije"). Většinou se alespoň dozvím, že o tom ví/neví, pokud ví tak je univerzální odpověď závada na vn, pracuje se na ni, termín neznámý.
Zkušenost z jiných callcenter (velcí operátoři telekomunikačn ích služeb): Operátorka se mě snaží přesvědčit ať si restartuju ADSL modem u několikasetmeg abitové přípojky po optice, pokud je potřeba nějakou složitější technickou změnu, připadám si jako bych mluvil do stromu, takže jsem se naučil následující postup:
- požadavek posílám emailem s dobře dohledatelným předmětem
- počkám 10 minut
- volám callcentrum s tím, že jsem poslal mail, že je to urgentní a jestli by to mohli popostrčit k technikům (maily totiž vyřizují ty samé operátorky, ale až ve chvíli kdy mají čas, což je tak někdy k večeru nebo přes oběd)
- do mailu nezapomenu uvést zmínku, že doufám, že se službu podaří vyřešit v termínu daném "SLA TOP",  kterou mi slíbili dopisem z 5.9.2009 (kdy jsem poslal písemnou stížnost na výpadky a kvalitu servisu...)

Většinou to funguje a poměrně brzy mi volá zpátky technik...


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 13.06.2011, 14:38
Netvrdil bych, že jsou až tak neznalí. Volám často na ČEZ Distribuci kvůli odplombování. Trošku mi vadí, že se musím proklikat přes plechovou tlamu, ale s tím asi nic neudělám.

Pokud je problém technického rázu, obvykle dostanu kontakt na příslušného technika, se kterým to vyřídím.

Poslední případ, kdy byla paní chytřejší než já, se stal nedávno. Chtěl jsem nahlásit odplombování RE na společné chodbě, kde ještě nebyl elektroměr. Adresa jí nestačila, chtěla číslo odběrného místa, ale to jsem neměl zase já. Už jsem se chtěl začít čílit, jak to mám udělat, když se mě zeptala "... a nějaký jiný elektroměr v té skříni není?" (byly tam další dva).

 


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: raj 13.06.2011, 14:40
Už nevím u které společnosti to bylo, ale na jejich internetových stránkách měli velice pěkně znázorněné "bludiště" call centrem. Vypadalo to jako parodie na vývojový digram, ale jako pomůcka SUPER.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Radek Červený 13.06.2011, 16:18
Nemohu si na call centrum E-Onu nějak zásadně stěžovat. Jednání bývá bezproblémové a pokud nedokážu najít technickou shodu s operátorkou, předá jednání technikovi.
Spousta věcí se dá lehce vyřešit po telefonu a bez běhání. Běžně funguje i emailová korespondence.

Občas se stane, že člověk kápne na "knedlu",  která tam ještě včera umývala WC a dnes je operátorka na záskoku. Bývá to ale zpravidla vyjímka. V takovém případě začnu říkat do telefonu haló, haló, slyšíme se, haló, haló,..... Pak telefon zavěsím a volám znovu. Pravděpodobnos t, že to ta stejná "knedla" vezme znovu je mizivá.

V poslední době je komunikace s E-Onem z mého pohledu velice příjemná, těch pár vyjímek pohled na věc zásadně nezmění, všude jsou lidé. Spíš mě trápí bujení administrativy, každou chvíli nějaká změna ve formuláři, přičemž ten starý automaticky už není akceptován, potvrzení revizního technika o revizní zprávě, která se přidává k tomuto formuláři  (doh),  atd.  :)  


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: František Šohajda 13.06.2011, 18:05
Citace
V poslední době je komunikace s E-Onem z mého pohledu velice příjemná,

Je to jeden z mála distributorů kterého chválím i já.....po telefonu od zákazníka z terénu, vše se vyřeší bez problémů....!


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 13.06.2011, 18:08
Jsem před rozhodnutím, zda vytvořit pro studio Elektrika.tv zvláštní přípojku na IČ, resp. pro právnickou osobu. Myslíte si, že takové call centrum mi kvalifikovaně odpoví, který tarif by byl nejvhodnější a zda se vůbec vyplatí podnikatelská přípojka?

Jinak bych si sedl k excelu a počítal. Ale když máme ta call centra ...
Nebo se pletu?


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Vít Rotrekl 13.06.2011, 19:00
Jsem před rozhodnutím, zda vytvořit pro studio Elektrika.tv zvláštní přípojku na IČ, resp. pro právnickou osobu. Myslíte si, že takové call centrum mi kvalifikovaně odpoví, který tarif by byl nejvhodnější a zda se vůbec vyplatí podnikatelská přípojka?

Jinak bych si sedl k excelu a počítal. Ale když máme ta call centra ...
Nebo se pletu?

No tím, že poradí si nejsem uplně jistej. Možná že vám dají na výběr pouze s se sazbou. Ale jak se to (ne)vyplatí asi nezbude nic jiného než kalkulačka nebo excel.

Jinak co se týče komunikace s Eonem, taky nemám nějaké zásadní problémy. A když ta ona na druhém konci telefonu nerozumí otázce postupuju jako Radek Červený. Zavěsím, vytočím znovu, zvedne někdo jiný a ten už chápe.

 Konkrétně jsem řešil umístění rozvaděče na fasádě RD. Řadovka s ER ve vnitř. Probíhala rekonstrukce investor chtěl rozvaděč venku. Jedna slečna z call centra s tím měla problém že to bude vedle HDS (cca 60cm nad tereném spodní hranou) a trvala na umístění elektroměru ve "výšce očí". Za dva dny jsem volal znovu a zvednul to někdo jiný a ten už s tím neměl problém.  :D


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Josef Slanina 13.06.2011, 19:44
Já si myslím, že je to úplně jedno, jak to je. Když příjdete na pobočku ČEZu, tak tam za počítačem sedí ženská, která o elektrice ví to, že kope a eto vsjo. Pokud chcete řešit nějaký technický problém, tak jsou v koncích. A call centra, to je to samé, akorát nedochází k osobnímu kontaktu.

Asi 2 měsíce zpět, jsem měl jednu zkušenost.
V Podbořanech u švagrové dělám v paneláku rekonstrukci bytu. Panelák vystavěn někdy na konci 70. let, napájen z trafostanice naproti zmiňovanému paneláku. Švagrová bydlí v posledním 5. patře. Jištění bytu je na chodbě v pochybné plechové budce vedle stoupačky. Jelikož je švagrová jednofázový uživatel, chtěli jsme provést připojení na 3 fáze. Když jsem viděl stav stoupaček, tak mi nebylo moc dobře. Obrázky zde.(http://www.elektrosoftservis.cz/fotoprasarny/P2200012.JPG)(http://www.elektrosoftservis.cz/fotoprasarny/P2200013.JPG)

Když jsem naměřil hodnoty L1: 212V L2: 215V a L3: 217V zašel jsem na pobočku ČEZu a chtěl vědět, jaké napětí je na vstupu do domu. Předložil jsem foto stoupaček a řekl jsem že bych rád jejich vyjádření a naměřené hodnoty abych mohl udeřit na správce budovy o nutnosti rekonstrukce. Baba za kompem na mě vyvylila oči, co to po ní vlastně chci atd. Naštěstí zrovna přijel nějaký technik, který řekl, že to prověří a provedou kontinuální týdenní měření.
Po 14 dnech přišel mé švagrové dopis, že se REKLAMACE NEUZNÁVÁ, že naměřené hodnoty jsou v souladu s ČSN EN 50160 a pravidly provozování distribuční soustavy.
To jsem se dosti naštval a volal na CALL CENTRUM aby mi sdělili naměřené hodnoty, že takovéhle řeči o souladu s normou může říci každý vrátný a že se nejednalo z naši strany o reklamaci, ale o dotaz abychom věděli, zda se v těch nádherných stoupačkách nenachází přechoďák. Operátorka mi odpověděla, že o ničem neví, že neví co je to přechoďák a že už vůbec neví o nějakém měření. Řekla mi, ať si napíšu dopis buď písemně, nebo mailem. Dostat ji v tu dobu do rukou, tak je po ní, i když za to nemůže.
V rámci zdravé naštvanosti jsem poslal na email ostrý dopis, že se nejednalo o reklamaci, ale dotaz o naměřených hodnotách. Ne proto abych zpochybňoval kvalitu dodávky z jejich strany, ale abych ohnul se správcem budovy o nutnosti rekonstrukce elektroinstala ce veřejných prostor včetně stoupaček. Zdůraznil jsem, že výmluva na soulad s normou a neposkytnutí naměřených údajů je z jejich strany dosti neadekvátní jednání a že doufám, že mi to nebylo nesděleno záměrně. Vyzdvihnul jsem, že jsem řesvědčen o tom, že tyto údaje nepodléhají žádnému stupni státního utajení, tudíž nevidím důvod, proč se o ně nepodělit.

Na druhý den mi 2 x telefonovali z ČEZu, že mi to opravdu ZÁMĚRNĚ nesdělili, že sice údaje nepodléhají žádnému stupni státního utajení, ale také nikde není povinost tyto údaje sdělovat. Že je používají pro své interní potřeby. Jelikož ale uznávají mé argumenty jako pádné, tak že mi posílají protokol z měření na zodpovědnost technika a že věří, že tyto údaje nikde nezneužiji. Takové martýrium jsem musel skrze 3 hodnoty obstát. A nepomohla mi ani pobočka, ani call centrum. Všude člověk bez elektro vzdělání.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Radek Červený 13.06.2011, 20:05
Když jsem viděl stav stoupaček, tak mi nebylo moc dobře

To já když někde vidím jističe Kania, tak mi také není dobře. A navíc si udělám obrázek o patlalovi, který se v tom hrabal přede mnou  (zle)
Slušný řemeslník elektrikář si touto značkou nebude špinit ani brašnu, natož ruce.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 13.06.2011, 20:11
A máte představu kdo na tom call centru tedy má sedět?
V Brně je teď víc, než 60 mladých lidí.
Nedovedu si představit kdo tam má být a už vůbec ne, kde se takoví lidé vezmou.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 13.06.2011, 20:24
Instalace co je na fotkách je v chomutovských panelácích v podstatě standard. A že jich tu máme.

Co se týče formulářů, je to děs. mohu drbat pouze společnost ČEZ. Stáhnul jsem formulář ze stránek ČEZ distribuce. Špatně. Přítelkyně na telefonu (call girl) mě přesměrovala na stránky přímo ČEZu, kde správný formulář byl. Měl jsem co dělat, abych to zákazníkovi vysvětlil.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Josef Slanina 13.06.2011, 20:27
Nedovedu si představit kdo tam má být a už vůbec ne, kde se takoví lidé vezmou.
Měl by tam být člověk s elektrotechnic kým vzděláním a ne nějaká administrativn í fiflena s velkýma přednostma a příjemným hlasem. Člověk,který ví, o co jde. Je mi jasné, že ve školách ty děcka naučí houby, ale řešit něco tak, jako, že nemůžeš sehnat práci, tak šup s tebou za pár šupů do call centra se mi nelíbí.
Musím mít předpoklady pro elektrotechnic ké založení a práci v energetice. Bohužel, fiflena, která si tam jde akorát nalakovat nehty a o oboru nemít ani páru, to nepomůže nikomu a lidi akorát vytočí.

Myslím si, že je sostu absolventů elektro učilišť a škol. Bohužel ani ti nemají o obor zájem. Na elektrikáře dříve chodila elita, dnes kdejaký idiot. A ještě k tomu projde, protože škola má peníze na hlavu. O soukromých školách ani nemluvě. Ale já se těm žákům ani nedivím, když vidí, že kdejaký manažírek, který nic nedělá, jako v jedne Rakovnické fabrice existuje  funkce Asistent Asistenta plánovače a bere nekřesťanské prachy za nicnedělání. Tak všichni budeme manažeři. A jak to dopadá? Nedostatek kvalitních řemeslníků je tu. A bude hůř.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Radek Červený 13.06.2011, 20:31
Na straně druhé technik s přehledem tuto práci dělat nebude, technik nebývá asertivní a ten plat také nebude nějaká hitoška.

Zřejmě toto bude slepá ulička a budeme se muset smířit s těma fiflenama, co mají ty přednosti, které my v tom telefonu nevidíme....  >:D


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Fuk Tomáš 13.06.2011, 20:35
Jsem před rozhodnutím, zda vytvořit pro studio Elektrika.tv zvláštní přípojku na IČ, resp. pro právnickou osobu. Myslíte si, že takové call centrum mi kvalifikovaně odpoví, který tarif by byl nejvhodnější a zda se vůbec vyplatí podnikatelská přípojka?
Odpověď je jednoduchá - podnikatelská přípojka pro studio se vyplatit nemůže, ale dodavatel EE by se mohl zlobit, kdyby se domákl, že statisticky významné procento spotřeby v tarifu Dxx používáš pro podnikání.
S výběrem nejvhodnějšího tarifu a dodavatele ti pomůže kalkulačka ERÚ. (http://kalkulator.eru.cz/)


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 13.06.2011, 20:43
Odpověď je jednoduchá - podnikatelská přípojka pro studio se vyplatit nemůže, ale dodavatel EE by se mohl zlobit, kdyby se domákl, že statisticky významné procento spotřeby v tarifu Dxx používáš pro podnikání.
S výběrem nejvhodnějšího tarifu a dodavatele ti pomůže kalkulačka ERÚ. (http://kalkulator.eru.cz/)
Ono to není významné %.
A dodavatel mě nebude přece šikanovat, že si dobíjím služební mobil v nízkém tarifu pro domácnost!
 (box) (box) (box) (box)
To bychom už byli fakt jak u blbých na dvorečku.
I když ...


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Roman Šafránek 13.06.2011, 20:45
Možná existuje nějaká statistika "vyřešenosti" požadavků ma první telefonát. Na telefonu nemusí být elektrikář s 10ti lety praxe aby dokázal dohledat odběrné místo v systému a vyčíst z toho, že v té oblasti nejde elektrika, nebo z několika předvolených možností vybrat, že je tam porucha, má se to zaplombovat... ale měl by existovat jasný proces, podle kterého se do problému zapojí technik. Možná by u distributora mohly mít montážní firmy a elektrikáři zřízené nějaké ověření (zajdu tam s papírama od 50tky a řivnosťákem, dostanu osobní autorizační číslo) aby se snáze dostali k technikům. Nebo by stačilo, kdyby se na callcentru řeklo, že potřebuji s technikem konzultovat místo připojení... říct místo a technik by se do druhého dne ozval...

To Slanina:
Je sice hezké, že se snažíte přemluvit majitele domu k rekonstrukci elektro, ale co z toho má distributor? Proč by měl distributor dělat na své náklady nějaké monitorování když si někdo vymyslel, že by zrovna potřeboval nějaký argument? Myslím si, že se vám spíše snažili vyhovět, ale v systému nemají kolonku "měření na přání",  bez vyplnění požadavku to udělat nejde, tak to zadali jako reklamaci. Když dáte auto do servisu třeba na garančku, tak vám ho taky zkontrolují a řeknou OK a nebo co je třeba opravit, ale že by vám k tomu dali sjetinu z diagnostiky, protokol o měření oleje v převodovce a tlaku v pneumatikách, podrobný protokol technika o chování vozu při zkušební jízdě... o tom pochybuju.
A přesně proto existují callcentra - aby odfiltrovala "balast" od skutečných požadavků a ty důležité požadavky posunula k řešení. Je jasné, že to né vždy funguje



Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Petr Doležal 13.06.2011, 21:01
A dodavatel mě nebude přece šikanovat, že si dobíjím služební mobil v nízkém tarifu pro domácnost!
I když ...
A dáváš to nějak do nákladů?


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Josef Slanina 13.06.2011, 21:08
Proč by měl distributor dělat na své náklady nějaké monitorování když si někdo vymyslel, že by zrovna potřeboval nějaký argument?

A co z toho máme my, živnostníci, když někde děláme něco navíc? Dobrý pocit z dobře odvedené práce a ze spokojeného zákazníka, aby se k nám zase vrátil.
Myslím si, že distributor a my technici by jsme měli žít v nějaké symbióze a pomáhat si. Dále jak někdo, kdo neví o elektrice více, než že kope, může vyfiltrovat balast, od skutečně oprávněných podnětů a žádostí.
A poslední věc je ta, která už tu byla milionkrát omýlaná. Pro laiky musíte mít pádný argument a hlavně na papíře, jinakjste pro ně zloděj, co si chce zajistit práci a je připravit o peníze.
Leč za společné prostory zodpovídá majitel, nikoliv nájemník a pokud tam někdo uhoří, půjde majitel sedět za všeobecné ohrožení. Zvláště, když byl o stavu uvědoměn. Proto jsem chtěl tento argument, který při svolání schůze předložím.Bydl í v tom paneláku moje příbuzná a jaksi mi není ukradená. Nehledě na to, že už v tom paneláku parkrát už hořely umakartová bytová jádra právě od staré elektroinstala ce. Mezi umakartem je totiž polystyren, v něm drážka pro kabely, které jsou Al a ještě x krát čokoládama nastavované. A ty stoupačky s tím oizolováváním a nastavováním není výjímka. Leč laik to vidí tak, že když to funguje, tak je to OK. Ale když jim předložíte papír a sdělíte, že díky těm přechoďákům mají vyšší odběr proudu a tím pádem platí víc za vyúčtování, shrnete bezpečnostní rizika a uděláte sumář peněz navíc za 3 4 5 nebo 10 let, tak už se začnou koukat jinak.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 13.06.2011, 21:11
A dáváš to nějak do nákladů?
No to právě zvažuju jak a kdy se mi to vyplatí.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Kvita Ladislav 13.06.2011, 21:45
Při spojení s tzv. zákaznickou linkou ČEZ bych uvítal jako první nabídku spojení s operátorem, který by měl věcně bez zbytečných úmyslných průtahů řešit požadovanou věc. To, že si musím za své peníze nejdříve vyslechnout, jaké novinky pro mě ČEZ přichystal a poté se s trpělivostí prokousat přes nabízené číselné možnosti až ke kýženému spojení s operátorem, je normální nenažranost ČEZ, která je nezřídka umocněna nekonečným dohledáváním identifikace odběrného místa operátorem.
Mnoho firem má bezplatné zákaznické linky, u ČEZ s jeho astronomickými zisky bych bezplatnou zákaznickou linku bral jako samozřejmost. Nehorázné ovšem je, že i tzv. poruchová linka ČEZ není bezplatná. Tím, že nahlásím poruchu, dávám informace o stavu zařízení ČEZ včetně případné lokalizace poruchy, a to na své náklady.
A vrchol všeho je, že mobilní operátor nevyúčtuje volání na tyto barevné linky z placeného paušálu, takže i když neprovolám celý paušál a převádí se mi neprovolaná částka do dalšího měsíce, účtují mi k paušálu navíc volání na tyto tzv. barevné linky.
Prostě zákaznickou a poruchovou linku vidím jako prostředek, kterým ČEZ škube, co se uškubnout ještě dá, a proto jsem si opatřil telefonní kontakt na místní obchodní kancelář ČEZ (resp. smluvního partnera ČEZ),  kde vyřizuji k plné své spokojenosti nezbytné záležitosti, jakou je například odplombování, spojením na jejich obyčejnou pevnou linku s tím, že do systému to dokáží zadat i oni.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 13.06.2011, 21:55
Už jste někdy volal na zákaznickou linku jedné nejmenované kabelové společnosti?


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Fuk Tomáš 13.06.2011, 21:57
Ono to není významné %.
A dodavatel mě nebude přece šikanovat, že si dobíjím služební mobil v nízkém tarifu pro domácnost!
Nějak si nedovedu představit celodenní provoz TV studia, aby to nebylo významné % ze spotřeby RD. Ale třeba mám málo informací.

Z hlediska dávání do nákladů - pro berňák by mělo být průchozí, když si tam dáš podružný elměr a odpovídající část spotřeby "přeúčtuješ". Jistě si podobně zahrnuješ i nějaké nájemné. Tedy, pokud nejedeš na paušál. S tím ti ale call centrum ČEZu fakt nepomůže  :D


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 13.06.2011, 22:36
Nějak si nedovedu představit celodenní provoz TV studia, aby to nebylo významné % ze spotřeby RD. Ale třeba mám málo informací.

Z hlediska dávání do nákladů - pro berňák by mělo být průchozí, když si tam dáš podružný elměr a odpovídající část spotřeby "přeúčtuješ". Jistě si podobně zahrnuješ i nějaké nájemné. Tedy, pokud nejedeš na paušál. S tím ti ale call centrum ČEZu fakt nepomůže  :D
On není celodenní. Celý datový provoz se odehrává na datových centrech. Na Orlovně se chystají jen pořady.
Ale i tak to během léta spočítáme a uvidíme. Raději ten excel ...


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Roman Šafránek 13.06.2011, 23:05
A co z toho máme my, živnostníci, když někde děláme něco navíc? Dobrý pocit z dobře odvedené práce a ze spokojeného zákazníka, aby se k nám zase vrátil.
Myslím si, že distributor a my technici by jsme měli žít v nějaké symbióze a pomáhat si. Dále jak někdo, kdo neví o elektrice více, než že kope, může vyfiltrovat balast, od skutečně oprávněných podnětů a žádostí.
A poslední věc je ta, která už tu byla milionkrát omýlaná. Pro laiky musíte mít pádný argument a hlavně na papíře, jinakjste pro ně zloděj, co si chce zajistit práci a je připravit o peníze.
Leč za společné prostory zodpovídá majitel, nikoliv nájemník a pokud tam někdo uhoří, půjde majitel sedět za všeobecné ohrožení. Zvláště, když byl o stavu uvědoměn. Proto jsem chtěl tento argument, který při svolání schůze předložím.Bydl í v tom paneláku moje příbuzná a jaksi mi není ukradená. Nehledě na to, že už v tom paneláku parkrát už hořely umakartová bytová jádra právě od staré elektroinstala ce. Mezi umakartem je totiž polystyren, v něm drážka pro kabely, které jsou Al a ještě x krát čokoládama nastavované. A ty stoupačky s tím oizolováváním a nastavováním není výjímka. Leč laik to vidí tak, že když to funguje, tak je to OK. Ale když jim předložíte papír a sdělíte, že díky těm přechoďákům mají vyšší odběr proudu a tím pádem platí víc za vyúčtování, shrnete bezpečnostní rizika a uděláte sumář peněz navíc za 3 4 5 nebo 10 let, tak už se začnou koukat jinak.
Jsem taky živnostník a tu situaci znám, ale nestěžuju si. Navíc dělám možná nabídky, občas nějaká obhlídka... a toto ne vždy vyjde. Když něco nabídnu, tak tam počítám s určitou rezervou pro případ komplikací, dá se to brát skoro jako pojišťovna - všude si v kalkulaci ceny přidám 1 hodinu do rezervy, v jedné z 10ti zakázek strávím o 10 hodin více, než jsem počítal... Pokud se mi ale ozve starý spokojený zákazník, že všechno je OK ale potřebuje ještě něco, pokud s tím je víc jak 10 minut práce tak se to prostě účtuje. Čez k vám možná objednal výjezd externí firmy která měření provádí, ta si nechala zaplatit výjezd, práci technika vč. času na cestě (a to vše 2x),  vystavení protokolu o měření, amortizaci měřidla... Já bych byl ještě docela rád, že se vám tu "neoprávněnou reklamaci" nepokusili naúčtovat.
Upozornit na stav instalace můžete i sám, pokud jste dělal rekonstrukci stoupaček v několika domech tak můžete přiložit i referenci, fotky před a po, popis nebezpečí, možný popis ztrát. Jako živnostník to můžete udělat s nadějí, že tuto zakázku dostanete. V tomto případě to můžete udělat s nadějí, že tím pomůžete ochránit někoho ze svých blízkých.
Taky si myslím, že vámi zvolený postup není ten nejlepší ke zjištění přechďáků. Asi nebyl až takový problém se vypravit s V-metrem do HDSky nebo měřit v přízemí, kamarád revizní technik (kterého pozvu k příbuzné na guláš a pár panáků slivovice) by svým měřákem asi taky dost zjistil. Kdyby vám na to tenhle kamarád napsal kus papíru, že je to děs a hrůza, životu nebezpečné, neekonomické, časovaná bomba... a připojil pod to své kulaté razítko (je zásadní problém orazítkovat něco jiného než revizi?),  mělo by to na majitele domu možná ještě lepčí účinek než papír s měřením ČEZu ve kterém se on nevyzná a vy o něm tvrdíte, že dokazuje že dole je vše v pořádku a pak váš poznámkový blok s měřením o kterém tvrdíte, že  ve srovnání s tím ČEZovským dokazuje, že je něco blbě.
Navíc, správci domů většinou o havarijním stavu instalace vědí, dokonce asi není úplně vyjímka, že ve spol. prostorech probíhají i revize (často se o dům stará některé družstvo, správa majetku... a ti se o toto postarají),  jenomže na opravu prostě nejsou peníze. Všichni taky ví, že dřevěné výtahy už nemají být a pořád jich jezdí více než dost...


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Josef Martinec 14.06.2011, 14:38
Stalo se mi před cca třemi lety, že nějaký vtipálek urazi zámek na odpojovači na sloupu 30 kV a celé to nastavil tak aby to jiskřilo. Než jsem tam došel, dobře 15 minut cesty, tak oblouk zhasnul a bylo vidět značné opotřebení. Neváhal jsem a volal na linku čez, že chci nahlásit tuto poruchu. Bydlím na samotě, sloup je  v úplné pustině, nicméně odpojovač je pro vypnutí odbočky vedení vn do Sopotnice (to je její jediné napojení) trasa vedení je z rozvodny Žamberk do rozvodny Rychnov nad Kněžnou. Půl hodiny trvalo než se mi ji podařilo navést kde to je.

Jinak při výměně hlavního jističe(nešla jedna fáze) před elektroměrem doma jsem měl rozplombování nahlášeno během pěti minut . Pravda dostali mě otázkou kde to mají hledat.
 Adresa je tedy Sopotnice čp.xx ?
Ano .
Nějaký orientační bod?
Velká lípa.
Já myslela nějakou provozovnu, obchod zastávku.
No, ještě tady vidím les a tam je stromů plno:-)   


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 14.06.2011, 22:50
Stalo se mi před cca třemi lety, že nějaký vtipálek urazi zámek na odpojovači na sloupu 30 kV a celé to nastavil tak aby to jiskřilo. Než jsem tam došel, dobře 15 minut cesty, tak oblouk zhasnul a bylo vidět značné opotřebení. Neváhal jsem a volal na linku čez, že chci nahlásit tuto poruchu. Bydlím na samotě, sloup je  v úplné pustině, nicméně odpojovač je pro vypnutí odbočky vedení vn do Sopotnice (to je její jediné napojení) trasa vedení je z rozvodny Žamberk do rozvodny Rychnov nad Kněžnou. Půl hodiny trvalo než se mi ji podařilo navést kde to je.

Jinak při výměně hlavního jističe(nešla jedna fáze) před elektroměrem doma jsem měl rozplombování nahlášeno během pěti minut . Pravda dostali mě otázkou kde to mají hledat.
 Adresa je tedy Sopotnice čp.xx ?
Ano .
Nějaký orientační bod?

Velká lípa.
Já myslela nějakou provozovnu, obchod zastávku.
No, ještě tady vidím les a tam je stromů plno:-)    


Asi takto?
http://elektrika.tv/video/2010/eliasuvohen.mp4


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Jan Franěk 14.06.2011, 23:57
Osobně bych nečekal na call centru nějakého technika, i když jsou chvíle, kdy by se jistě hodil. Něco jako poslední záchrana.
Stačí mi, když mohu nahlásit odpolombování a podobné radosti, k čemuž mi stačí průměrný operátor, který dokáže v databázi nalést požadovaný elektroměr a odkliknout potřebé políčko.
Jinak se mi líbí myšlemka, že by hned na začátku telefonování byl výběr mezi plecháčem a živím operátorem. Klidně bych si dovedl i představit, že operátor by se platil a plecháč by mohl být zdarma. Je to pak každého volba. Ovšem placení operátorům, za to, že nahlásím poruchu, mi přijde dost hnusné.

JInak moje zkušenosti jsou obdobné jako u dalších kolegů. Většinou to docela jde ale někdy se narazí na pěknou kokodák a to je nejlepší položit hovor a zavolat znovu. Pak to obvykle už bývá v pořádku.


Název: Re: Co říkáte na call centra energetik?
Přispěvatel: Václav 3 15.06.2011, 04:00
V jiném vlákně těchto diskusí jsem se rozepsal na toto téma více, tady jen zopakuji, že se mi zadařilo zajistit zaplombování elměru po výměně vadného jističe teprve na třetí pokus a po 3/4 roce. Prsty v tom měli samozřejmě pracovníci call centra. Nyní mám také po jedné akci elměr nezaplombovaný již 14 dní od nahlášení žádosti o zaplombování, tak uvidím, jestli netrhnou rekord.