Diskuse Elektrika.cz

Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici => Opravy a servis, údržba, rekonstrukce => Téma založeno: Krejčíř Vladimír 16.01.2023, 15:00



Název: Jak řešit úbytek napětí v autobaterii?
Přispěvatel: Krejčíř Vladimír 16.01.2023, 15:00
Baterie zapojená v automobilu má pokles napětí z 12.56 na 12.50V za 24 hod
odpojená pokles nemá žádný baterie stará 1 rok. Ten pokles se mi zdá vysoký,
jaký je normální pokles?


Název: Re: Jak řešit úbytek napětí v autobaterii?
Přispěvatel: M S 16.01.2023, 19:34
K danemu udaju sa nedopracujete, vela premennych a nikto takto baterie ani auta nehodnoti.

Je potrebne zmerat prud dodavany bateriou a nasledne sa mozeme bavit o tom, ci nieco zerie prilis vela. Casto ide o rozne lacne alarmy a dialkove ovladania, pripadne vecne zapnutu palubnu kameru, trvalo svietiace osvetlenie v kufri alebo v schranke spolujazdca, pripadne svetlo na clone, ktorym prestalo fungovat automaticke vypinanie.

Stretol som sa s autami, ktore pri zaparkovani na rusnom parkovisku pri letisku vystavia bateriu za tyzden-dva, lebo pri prijati signalu na vhodnej frekvencii (ale od ineho dialkoveho) zobudia polovicu riadiacich jednotiek pre overenie kodu.


Název: Re: Jak řešit úbytek napětí v autobaterii?
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 16.01.2023, 19:48
Žádná tragédie, samovybíjení nějakých 10-15% za měsíc, k tomu stálý odběr věcí, jako rádio...
Jak už tu padlo, změřte proud odebíraný autem v klidu a uvidíte.


Název: Re: Jak řešit úbytek napětí v autobaterii?
Přispěvatel: Deductio 16.01.2023, 23:17
Při poklesu z 12,56V na 12,50V za 24 hodin, dobít autobaterii po 14 dnech stání.


Název: Re: Jak řešit úbytek napětí v autobaterii?
Přispěvatel: Jan Šus. 17.01.2023, 07:58
Citroen a možná i jiné značky na přelomu století (měl jsme to u Xsary vyrobené v roce 2000 a mám to u Xantie vyrobené 1999) má v pojitkové skříňce propojku, která vypadá stejně jako nožové autopojistky. Má dvě nožičky ale jsou tam tři kontakty vedle sebe. Přímo v návodech k těmto automobilům je napsáno, že při delší odstavce je nutné tuto propojku přepojit - posunout do druhých dírek. Takže prostřední konatkt je zapojen pořád, při používání auta je propojen kontakt levý, při odstávce přepojeno na pravý. Nedíval jsme se na zapojení, ale podle mě je to, aby se nevybíjela baterie a při přepojení se část stálých spotřebičů odpojí a asi zůstane jen alarm, centrál a...... Málo kdo to ví a málo kdo to dělal. Jinak v poslední době je u starších aut častá závada při vybíjení baterie různě dodělávaný centrál v minulosti, který najednou začne brát víc elektřiny z baterky. Po odpojení centrálu problém zmizí. Nikdy jsem nezkoumal co se s ním stalo, vyhodím ho - ale vždy se jednalo o dodělávaný centrál.