Diskuse Elektrika.cz

VEŘEJNÁ ZÓNA => Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik => Téma založeno: mojlanekmilan 08.05.2019, 06:59



Název: Jak zapojit elektromotor MEZ APT 90L?
Přispěvatel: mojlanekmilan 08.05.2019, 06:59

Rád bych se vás touto cestou dotázal na zapojení třífázového asynchronního elektromotoru s převodovkou výrobce MEZ Mohelnice.

Jde o vícerychlostní (vícevinuťový) motor s označením svorek A1,A2,A3,B1,B2,B3,C1,C2,C3.

Bohužel jsem nikde nevyčetl jak motor správně zapojit.


Název: Re: Jak zapojit elektromotor MEZ APT 90L?
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 08.05.2019, 20:04
Není na víčku samolepka?
A pozor, je to 60Hz motor, takže při 50Hz bude pomalejší, tak pozor na případné chlazení v nejnižších otáčkách.


Název: Re: Jak zapojit elektromotor MEZ APT 90L?
Přispěvatel: mojlanekmilan 09.05.2019, 06:29

Na víčku žádná samolepka není.
Motor by tedy měl mít troje otáčky a propoj na vynutí se dává pouze při napojení přívodních fází na svorky A2,B2,C2.U ostatních zapojení bez propojů ?
Pochopil jsem to správně?


Název: Re: Jak zapojit elektromotor MEZ APT 90L?
Přispěvatel: Martin Kurka 09.05.2019, 19:09
Motor bude mít 2 vinutí, jedno A2 až C3 pro zapojení Dahlander pro 4 a 8 pólů (1500 a 750ot/min při 50Hz) a jedno A1 až C1 nezávislé pro 6 pólů (1000 ot/min při 50Hz).

Ač je to osová výška 90 v dlouhém rotoru, výkon bude poměrně malý. Dahlander na 8 pólech má výkon ani ne polovinu co na 4 pólech. Motory 4AP90L-84 měly v jednovinuťovém provedení v Dahlanderu 8/4 výkon 0,37/0,75kW při 720/1450ot/min a braly 1,6/1,95A na 380V/50Hz. Jednovinuťové 6 pólové AP90L-6 měly 1,1kW při 930 ot/min a 3,1A na 380V/50Hz .
Jenže tento je dvouvinuťový, každé vinutí bude mít výkon asi poloviční, než jsou výše uvedené. Navíc jak bylo řečeno jsou na 60Hz, tak to bude na 50Hz použitelný výkon ještě horší zejména na obou nižších otáčkách.
Z hlediska provozu a údržby je dnes ten motor hotové neštěstí. Živit jej přes měnič nemá význam (zbytečně nízký výkon a nevyužité přepínání otáček) a bez měniče bude výkon asi nedostatečný, převodovka má i=4,  bude asi jednostupňová a požadovaný moment na 50Hz nedáte. A když se motor rozbije je převinutí drahé a výměna za jinou elektropřevodo vku komplikovaná.
Zadarmo drahý.