Diskuse Elektrika.cz

VEŘEJNÁ ZÓNA => Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik => Téma založeno: Miroslav Minařík 18.11.2018, 11:29



Název: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 18.11.2018, 11:29

Pokud kdo byl v USA tak ví, co zo Black Friday znamená. Jednou ročně v pátek skutečné slevy třeba -60%.
Ten cirkus, co se předvádí u nás je jinými slovy výsměch nám kupujícím. Bez rozdílu který e-shop označíme. Ten, který se zpronevěřuje tomu, co kopíruje z USA je vinnen. Je to divné, že? Nakupovat u obchodníka který vás vědomě obelhává ...

Ale novinkou je, že nejmenovaný e-shop v elektrotechnic e chce černé pátky zavést po českém způsoby kdykoliv na elektroinstala ční materiál.

Co vy na to? Budete celí říční a začnete nakupovat, že?  (dance)


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Rozvodak 18.11.2018, 14:39
Black Friday po česku je podvod, nic jiného.


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Pavel Horský 18.11.2018, 15:52
Na jakékoli klamání zákazníka jsem osobně opravdu hodně citlivý. Pak mi rovněž vadí špína a chaos. Proto nechodím tak nějak ze zásady nakupovat k Vietnamcům. Všeobecně mi vadí veškeré umělé slevy a několikaročním černým pátkem mě obchodník tak uráží, že pak do těchto obchodů již nikdy nejdu a nikdy od nich nic nekoupím (OK elekto, Alza, mall.cz, atd. atd.)  Bojím se, abych měl za pár let kde nakupovat  :D Budu se s tím muset nějak vyrovnat.  V ČR je obrovské množství hloupých zákazníků, kteří si zjevně neuvědomují, jak sprostě je s nimi manipulováno a své těžce vydělané peníze bez jakýchkoli výčitek nechají právě u výše jmenovaných zlodějů. Prodejce to ví a tak se nebojí se svými zákazníky řádně orat.

Co mi také strašně vadí, jsou ceny. Každá cena končí 90 haléřovou položkou. Už jen to je obrovské klamání zákazníka. Někdo může říci "obchodní dovednost". NE! Prachsprostá zlodějna.
Je to jako když u silnice stojí borec s dodávkou a u ní je cedule Prodej brambor s cenou ukončenou velice malou cifrou 99 haléřů. Kdyby u něj nikdo nenakupoval, nikdy by tam nestál. Lidem je vše jedno, tak se pak niko nesmí divit, že je s námi nakládáno jako s blbci, co pomalu neví, kolik je 1 + 1.


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Milan Hudec 18.11.2018, 17:27
Pro fungování slevy ať již má jakýkoli název je rozhodující uchopitelná hladina zboží beze slevy.
U másla 50před, v akci 30, 50po je to jasné.
U výrobku typu bunda jde spíše o pocit ušetření, bo mimo naprosto identifikovate lné a dlouho prodávané v široké síti obchodů nelze obvyklou cenu zjistit.
To platí i pro B2B.


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Fuk Tomáš 18.11.2018, 22:15
Ovšem vrchol obchodnického břídilství je, když je zboží ve slevě, ale zákazník se to dozví až z účtenky na pokladně. Sice potěší, ale prodej nezvýší.
V poslední době se mi to několikrát stalo v Penny.


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Milan Hudec 19.11.2018, 07:00
U Penny nemohu soudit, nicméně u dvou jiných řetězců se oblastní/prodejní manager spojuje s "prahou" snad jen v případě požáru prodejny a raději posvětí chybu.


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 19.11.2018, 07:52
Maximalizace zisku oblbováním mi vadí taky. Nebudu kamarádit s někým, kdo mě má za pitomce.

Někdy mě to ale i rozesměje. Kdysi České dráhy zdražili jakousi permici o 100,- Kč. Novinářka se mluvčího zeptala, co je vedlo k tak velkému zdražení. Ten pohotově odpověděl, že to není zdražení, ale velká sleva pro ty, co si permici koupili ještě před změnou ceny.

U obchodování B2B se takové šaškárny snad nedějí, neumím si představit, že nějaký "B" nakupuje emotivně, místo s rozumem.


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 19.11.2018, 08:00
Tuhle jsem to nevydržel a pustil se do slovní výměny s jedním takovým vedoucím prodejny. Nejdříve tvrdě obhajoval serióznost a zdůrazňoval jak jim jde o péči o zákazníky. Když jsem mu argument péče o zákazníky snadno vyvrátil, přešel na svobodu podnikání a obchodních strategií. Pozvolna prozrazoval, že o všech těchto klamavých praktikách ví. Zajímalo mne, zda ho taková vědomá mystifikace naplňuje a stále se může dívat klientům do očí. Je to jeho práce za kterou je placen, oznámil zcela pohotově.

A pak použil jedno z klišé o tm, že práci kterou dělá, dělá co nejlépe. Zarazil se až po té, když jsem se ho zeptal, zda si mohu svobodně plivnout na oficiálního zloděje. Oficiálního, protože má platnou pracovní smlouvu. Dozvěděl jsem se, že život je přece jen hra a jeho hranice si vytváříme pouze ve svých hlavách. Nakonec zahájil ofenzívu tím, že pokud my, jako spotřebitelé nakupujeme, potvrzujeme správnost jeho rozhodnutí.

Po té, jsem mu ukázal, že jeho garance zaručeně nejnižší ceny je lež a obrat dosahuje pouze tím, že se nakupující neorientuje. Začal řvát, jesti se má jít oběsit. Myslel jsem si, že ho potěším, když bude postačovat jeho okamžitá výpověď. Vyslechl jsem si cosi o tom, že "host vyhazuje vrchního ...",  což jsem mu jako "zákazník jeho pán" potvrdil.

Show skončila jeho slovy o lůzrech a o tom, že má ještě dost jiné práce.

Neměl jsem jiného cíle, než zábavnou slovní výměnu. A z ní se nakonec se stávají všichni zaměstnanci podobných řetězců spoluviníky strategických lží. Nevidím žádný důvod proč s nimi hrát hru která nemá pravidla.  


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Radek Červený 19.11.2018, 09:22
Černý pátek vnímám jako příležitost pro pitomce, co jsou schopni za koblihu zaprodat tuto republiku. A pro tuto sortu lidí stejně nemám žádný pozitivní výraz, takže černý pátek nijak neřeším.
Dobrá zkušenost, co mě otevřela oči, byla loni u "hruškového" prodejce (viz příloha). Prostě v létě se odporoučela stará tiskárna, tak jsem vybíral novou a objednal ji v srpnu za 3564 Kč. Ovšem ze zvědavosti jsem na ni kouknul v onen černý pátek roku 2017  a to byla "ve slevě" za 8841 Kč. Tak asi jsem nedával ve škole pozor, nebo se za více než dvacet let, co jsem školu opustil, něco změnilo a já to nepochytil. Anebo, verze tři, je to fakt svátek pro sortu lidí, popsaných v úvodním odstavci.

Tuhle jsem to nevydržel a pustil se do slovní výměny s jedním takovým vedoucím prodejny.


To já zase měl výstup celkem nedávno s vedoucím prodejny jedničky na trhu, čili "jablkového prodejce". Vyzvedával jsem zboží po opravě v záruce a odmítli ho předvést a vyzkoušet před převzetím se slovy, že když bude na zboží opět závada, mohu jej obratem znovu reklamovat. Problém je v tom, že v reklamačním protokolu bylo napsáno, že závada se neprojevila. Takže v praxi, ten zelenej uječenej skřet má moji desítku, já mám zboží dva měsíce v háji a protože v reklamačním protokolu je napsáno, že se závada neprojevila a ty ho musíš podepsat, abys ho vůbec mohl vzít do ruk a vyzkoušet, tak se tato reklamace vůbec nepočítá do počtu reklamací k případnému odstoupení od smlouvy. Alibismus zde dosahuje vrcholu a nikoho netrápí, že nemáš ani peníze, ani zboží a toto se táhne několik dlouhých měsíců. Jediné, co dovedou opakovat je to, že jsou jedničkou na trhu. Ještě jim dlužím výživnou recenzi, aby o tu jedničku nýmandi přišli. To mě krklo tak, jak už dlouho nic. Vysmátí alibisti, co dělají ze zákazníka kreténa.


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Zdenek+ 19.11.2018, 20:54
Black Friday po česku je podvod, nic jiného.

A neni spis podvod to, kdyz obchodnik muze dat na zbozi -60%? To znamena, ze na nem ma nehoraznou marzi ;-)

Nevidim duvod, aby racionalni podnikatel prodaval pod nakupni cenou se ztratou, ledaze se potrebuje zbavit nadlimitnich zasob a neprodejneho zbozi...


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Zdenek+ 19.11.2018, 20:56
Pro fungování slevy ať již má jakýkoli název je rozhodující uchopitelná hladina zboží beze slevy.
U másla 50před, v akci 30, 50po je to jasné.
U výrobku typu bunda jde spíše o pocit ušetření, bo mimo naprosto identifikovate lné a dlouho prodávané v široké síti obchodů nelze obvyklou cenu zjistit.
To platí i pro B2B.

A to je presne duvod, proc si retezce nechavaji vyrabet sve brandy a i treba sve modely televizi ,  ktere se sice v nicem nelisi, ale maji dve pismenka jinak, a spotrebitel si neporovna, kolik stoji jinde


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Radek Červený 19.11.2018, 21:06
Zajímavý článek na toto téma:
https://www.podnikatel.cz/clanky/eshopy-opet-kouzli-u-black-friday-s-cisly-jeden-z-nich-priznal-jak-slevy-dela/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Rozvodak 19.11.2018, 21:33
A neni spis podvod to, kdyz obchodnik muze dat na zbozi -60%? To znamena, ze na nem ma nehoraznou marzi ;-)

Nevidim duvod, aby racionalni podnikatel prodaval pod nakupni cenou se ztratou, ledaze se potrebuje zbavit nadlimitnich zasob a neprodejneho zbozi...

Jasný... Takovou to slevu - reálnou, dají asi jen v USA. Jenže tam je to řešení limitovaným počtem kusů...

U nás se čachruje s cenou, tak že deklarovaná sleva je 60% ale při dlouhodobém sledování může být třeba jen 2% nebo se dokonce stane že to stojí i o pár % víc než měsíc před slevou.

Za mě jen další nová "šmejdovina". Ale co, v týhle zemí se zlodějům a podvodníkům daří....


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 20.11.2018, 09:27
Doporučená cena výrobce/dovozce je navržená tak, aby mohli prodejci nabízet "slevy". Neznám eshop, kde by nebyla přeškrtnutá "obvyklá cena" a nahrazena cenou nižší.

Už jsem si na ten podfuk tak nějak zvykl.


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Pavel Horský 20.11.2018, 10:06
A neni spis podvod to, kdyz obchodnik muze dat na zbozi -60%? To znamena, ze na nem ma nehoraznou marzi ;-)

Nevidim duvod, aby racionalni podnikatel prodaval pod nakupni cenou se ztratou, ledaze se potrebuje zbavit nadlimitnich zasob a neprodejneho zbozi...

Pokud někdo vykřikuje "od pondělí do pátku na vás čeká fantastický Black Friday",  pak už jen v této větě něco pekelně smrdí. Pak si vymyslí původní cenu 16 000,-Kč a udá u výrobku cenu běžnou beze slevy a tu vydává za fantastickou slevovou.....s mrad se nám nechutně přihustil. A finálovka je pak, když se zástupce řetězce začne se zákazníkem hádat, že to tak není a přímo do učí mu tvrdí, že on je ten Bůh, který pro zákazníka dělá to maximum, že mu vlastně prodává zboží pod cenou, jenom, aby si získal jeho náklonnost.... ..smrad přímo k nevydržení a já se pak nedivím, že na takového ulhaného dobytka chtěl kolega Minařík plivnout.

Píšete, že nevidíte důvod, proč by podnikatel prodával své zboží se ztrátou.
Ono je to malinko jinak. Žádná ztráta se nekoná, jen se zboží prodá s menší marží, která se výdělečně utluče s množstvím prodaných věcí.
A hlavně.....pod nikatele nikdo do takové věci nenutí. Když nemá na to, aby se k zákazníkovi choval rovně, pak ať se do nějakých slev ani nepouští.

Já jsem doma za lhaní dostal vždy po držce. Rodiče to výsostně nesnášeli a stejně to cítím i já. A Black Friday v ČR je jen jedna velká lumpárna a lež. A kdo lže, ten i krade.


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 20.11.2018, 10:16
Black Friday jako výjimečné akce, to beru

Ale pokud je těch slev a slevových akcí moc, spíše to vnímám jako podnět k zamyšlení jak nás okrádají, když slevovou akci nemají
Ráno jsem kouknul do e-mailu a od večera 4 reklamy na jakousi slevu v rámci Black Friday  :'(


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Pavel Horský 20.11.2018, 10:24
A vysvětluj blbci, že černý pátek je jen v pátek jednou za rok.
Jen čekám, kdy se u nás začnou ve velkém prodávat krocani na den díkůvzdání. Našlo by se tisíce nevzdělanců, kteří by do toho okamžitě nastoupili se sobě vlastní hrdostí. Je to asi jako, když si lidé na Vánoce všude věší Santa Klause a dědu Mráze. Svět se zbláznil!


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 20.11.2018, 10:27
Vytvořit okolo nějakého produktu auru výjimečnosti je oblíbený marketingový trik. Myslíte, že by se prodalo tolik Beaujolais, kdyby marketingoví mágové nevytvořili rituál každý třetí čtvrtek v listopadu? To mi ale nevadí. Sám si rád smlsnu na Svatém Martinovi 11.11. v 11:11 (pokud zrovna nejsem v práci).

Od primitivních cenovek "Akce!" až k sofistikovaným (obvykle nepravdivým) deklamacím, jako "Výprodej skladu!" nebo zrovna "Černý pátek".

Na lidi platí i méně nápadné triky. Mám spolužáka, který dodává do obchodů cukrovinky jedné značky. Prodá toho daleko víc, než konkurence. Když přijde do obchodu, postaví svůj stojan se zbožím přímo k pokladně. To stačí na to, aby lidi sáhli po jeho a ne konkurenčním zboží. Občas se prostě chováme jako stádo ...


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Jan Alin 20.11.2018, 10:29
Svět se zbláznil!

Takže nejsem sám kdo si tohle myslí.  ;) Jen se bojím že to začíná být neléčitelné.  :(


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Radek Červený 20.11.2018, 10:39
Občas se prostě chováme jako stádo ...

Nemyslím si nic dobrého o národu, co se za koblihu zaprodá estébákovi a jako svého reprezentanta si zvolí vulgárního senilního ožralu, co stěží udrží myšlenku a moč. A tyto slevové akce toto jen potvrzují.
Teď byl v Lídlu výprodej nějakých cetek se slevou 20%,  no jet si tam koupit hloupou kaiserku na večeři byl masakr. Jejich tempo bylo vražedné, jejich revírem byl Lídl. Takové braky si rvali do košů, hlavně že tam byla sleva....  (zle)


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 20.11.2018, 12:13


Začínám mnohé "dnes normální" považovat za totálně úchylné!
Asi založím klub novodobých ignorantů.
V tomto směru rád pomohu ostatním.
 (dance)


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Zdenek+ 20.11.2018, 13:21
Mám spolužáka, který dodává do obchodů cukrovinky jedné značky. Prodá toho daleko víc, než konkurence. Když přijde do obchodu, postaví svůj stojan se zbožím přímo k pokladně. To stačí na to, aby lidi sáhli po jeho a ne konkurenčním zboží. Občas se prostě chováme jako stádo ...

Za takove exkluzivni umisteni prodejci ale berou tucne vypalne (regalovne)... mozna ze prodejci cukrovinek jsou jeste ducha mdleho, tak si nic navic nereknou :-) vzdyt se podivejte, co je v supermarketech v urovni oci a u pokladen.

Me na tomhle docela bavi, jak 80% naroda vykrikuje, ze reklamam (marketingu) nepodleha a pak se jednim dechem rozciluje nad tim, ze marketeri mlzi a delaji akce z ceny tzv. dovozcem doporucene :-) jak uz tu padlo, ta doporucena cena co nejvyssi je proto, aby z ni prodejci mohli mit marze a vyrabet slevy.

Me to vubec neprijde jako podvod, protoze asi ja na ty reklamy fakt nedam a vzdy jsem komparoval cenu za jednotku a cenu v miste a case, jenze jak jsem zjistil, to nikdo moc neumi anebo nechce umet. Podobne jako vsichni chteji svobodu a be skutecnosti to je take jinak, vetsina chce jen se mit lepe a zadnou odpovednost.

Co je ale daleko horsi, kdyz cena na vyrobku neodpovida tomu, co vam namarkuji... anebo cena za jednotku je chybne vypoctena... na to rovnou u korporaci udelam cvak a share to coi. Za 14 dni mi prijde, jak udelili pokutu. Tak jsem taky praskac a stbak :-)


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Rozvodak 20.11.2018, 13:40

Začínám mnohé "dnes normální" považovat za totálně úchylné!
Asi založím klub novodobých ignorantů.
V tomto směru rád pomohu ostatním.
 (dance)


Tak to přesně popsal již můj děd, v požehnaném věku.
"Žijeme v úchylné době"


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Zdenek+ 20.11.2018, 14:12
Náš optimismus často končí výkřikem Hamletovým: “Vymknuta ze svých kloubů doba šílí ...”,  to je projev dosažení určitého věku, kdy přestává člověk chápat nové pořádky :-))


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Pavel Horský 20.11.2018, 16:55
.............. . kdy přestává člověk chápat nové pořádky :-))

Já bych slůvko pořádky nahradil slůvkem bordel. A ten opravdu nikdy nepochopím a nikdy jsem ho nechápal. Leda bych se narodil už jako stařec bez jakéhokoli pochopení :-)


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Rozvodak 20.11.2018, 20:16
Pánové, možná že jsme jen banda ignorantů, která podlehla hromadné hypnóze  :D

Ten B.F. nemůže být nic špatného, obchodník nás má v péči, tak se o nás hezky stará, hlavně o naše peněženky.

Něco na ten způsob proběhlo i ve vládě. "Taková nehoráznost, systém nám měl přidat 20% navíc. Tak horečnatě jsme se bránili, až jsme se usnesly, že 9% je adekvátní k celkovému stoupání platů obecně a naším prvotřídním výsledkům. Ale věřte nám, bývali jsme chtěli zamrazit plat nejméně na 3 roky... Z 20% na 9%,  to je znát."



Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 22.11.2018, 09:23
Pánové, možná že jsme jen banda ignorantů, která podlehla hromadné hypnóze  :D
To je pěkně řečeno.
Nějak si nedovedu představit, že by u nějakého velkoobchodu byly na černý pátek jističe za 20Kč. Do vyprodání zásob samozřejmě.
Kdo by tam asi jel ušetřit pár stokorun? To už by musel být velký zoufalec.  (dance)


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Ivan Taraba 26.11.2018, 00:50
To je pěkně řečeno.
Nějak si nedovedu představit, že by u nějakého velkoobchodu byly na černý pátek jističe za 20Kč.
To ne, velkoobchody lákají na klobásu a pivo zdarma  :D

Chce-li obchodník prodat, přizpůsobí se cílové skupině. Některé zákazníky to znechutí a z cílové skupiny vypadnou, ale těch není tolik, aby to obchodníka přesvědčilo. Trh prý všechno vyřeší... no zřejmě ano, protože pak vzroste poptávka po silné autoriě, která daný trh pořádně zreguluje  ;)


Název: Re: Využijete BLACK FRIDAY ve sféře B2B?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 30.11.2018, 20:02

A je to tu! Není to sice Black Friday, skoro Cyber Monday!