Diskuse Elektrika.cz

VEŘEJNÁ ZÓNA => Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik => Téma založeno: Jan Pašek 09.06.2018, 20:56



Název: Jak odstranit zablokování lisu LO315 ve spodní úvrati?
Přispěvatel: Jan Pašek 09.06.2018, 20:56
Je jeden den sem nebyl v práci a dnes mne čekalo nemilé překvapení. Mistr nechtěl na mne čekat a jal se nastavovat lis LO315 na nově repasovaný přípravek. Nastavení nezvládl. Spustil berana skoro na krajní spodní úvrať a  zapnul lisování. Nejen že repasovaný přípravek je do šrotu ale lis se zasekl ve spodní mrtvé úvrati a nejsem schopen s ním hnout.

Poradíte prosím nějakou fintu?

Já jsem zkusil následující:
  • Studium dokumentace (tedy toho co zní zbylo) stať "Spínač přetížení" jsem přečetl několikrát. Zde se hovoří o tom že "beran" odskočí pokud spínače přetížení zapnou včas a spojka včas rozepne nebo o ručním natočení setrvačníku pokud spojka rozepne pozdě. Podle obsahu by měla v dokumentaci existovat ještě stať o uvolnění "berana" ale bohužel torzo dokumentace sem prošel několikrát a nenašel.
  • Sejmutí krytu ventilátoru motoru serva nastavení výšky berana - demontáž větráku motoru serva a hasákem ručně natočit nastavení do mínusu - bez úspěchu, dal jsem 1/2 otáčky mínus na počítadle nastavení a dál sem s osou motoru nehnul.
  • Vytáhnout ze svorkovnice D1 (svorky 38 a 39) odchozí dráty ke vzduchovému ventilu. Prodloužit je tak aby dosáhli na oddělovací trafo. Při zapnutém hlavním vypínači a přívodu vzduchu ručně roztočit setrvačník a následně elektricky otevřít vzduchový ventil a tím sepnout spojku a uvolnit brzdu - bez úspěchu lis se ani nehnul (zkusil jsem oba směry otáčení).
  • Přefázoval jsem přívod 400V hned za hlavními pojistkami. Při zapnutém hlavním vypínači a přívodu vzduchu jsem ručně přitáhl hlavní stykač S1 a nechal naběhnout motor. Následně jsem elektricky otevřel vzduchový ventil a tím sepnul spojku a uvolnil brzdu(dráty ze svorkovnice D1 svorky 38,39 přímo a trafo) - Bez úspěchu lis se ani nehnul. Nechal sem toho když sem cítil jak se pálí  obložení spojky.
  • Po sejmutí krytu hlavního převodu na straně motoru zatáhnout za hlavní ozubené kolo mostovým jeřábem -  Bez úspěchu Nechal jsem toho když  se začal narovnávat hák vetknutý do hlavního ozubeného kola připojený k vázacím lanům.

Stav lisu nyní hned po zapnutí hlavního vypínače se rozezní houkačka a nic nejde zapnout.

Do přílohy přikládám alespoň elektrické schema.


Název: Re: Jak odstranit zablokování lisu LO315 ve spodní úvrati?
Přispěvatel: Bašta Roman 10.06.2018, 23:05
S tímto lisem (LO315) zkušenosti nemám, ale dle schématu bych si typnul, že provoz blokuje relé B5 a režim seřízení by měl být v poloze volby režimu 8 a spuštěn tlačítkem A5 a nožním ovladačem (tlačítko A10).
Vzhledem blokování řídících obvodů relé B5, kontakty 1-2 (na řádku 6) nepomůže samotné přefázování motoru (mimochodem blokuje i osvětlení, předpokládám že nefunguje).



Název: Re: Jak odstranit zablokování lisu LO315 ve spodní úvrati?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 11.06.2018, 06:51
Mě ten popis spíše naznačuje, že tam je problém s nějakým mechanickým zablokovaním (poškozením).
Takže ve schématu bych asi primárně chybu nehledal.
Já vím, že vám taková rada asi moc nepomůže, ale zpravidla o svém produktu ví nejvíce výrobce...


Název: Re: Jak odstranit zablokování lisu LO315 ve spodní úvrati?
Přispěvatel: MrPeter 11.06.2018, 07:37
Osobne bych tam taky videl mechanicky problem. Pokud to nejde ani "na prasaka" mnualnim sepnutim spojky muze byt poskozena mechanika. Tento lis neznam, ale je mozna, ze se zkroutilo vedeni beranu, nebo je beran zaseknut sikmo.


Název: Re: Jak odstranit zablokování lisu LO315 ve spodní úvrati?
Přispěvatel: Jan Pašek 12.06.2018, 16:29
Díky za odpovědi.
Lis je zablokován mechanicky navíc po dnešním měření výšky zaseklého beranu oproti spodní stolici dělá rozdíl Levá pravá strana 4mm.

Jinak se omlouvám že se zde pokouším řešit neelektrický problém. Občas se tu na fóru vyskytne někdo kdo dělá údržbu ve fabrice všeobecně tzn. devatero řemesel včetně oprav elektro (s oblibou tvrdím že moje pracovní náplň začíná dopravním značením v areálu firmy a končí ucpaným WC).