Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Tým portálu Elektrika 19.03.2018, 08:02



Název: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Tým portálu Elektrika 19.03.2018, 08:02
Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
    Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny. Rychlé dobití elektromobilu na cestách napříč Českou republikou je stále populárnější. Objem elektřiny spotřebované na veřejných rychlodobíjecí ch stanicích energetiky loni meziročně vzrostl téměř čtyřnásobně. Nejvytíženější byly stanice ...
    Zdroj: zde... (https://elektrika.cz/data/bleskovky/rychlodobijeci-stanice-loni-dodaly-temer-pul-milionu-kwh-elektriny)


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
   


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Milan Hudec 19.03.2018, 09:07
1500 - reklamní vozy velkých fy - vozy nadšenců = cca 1000 pro běžné motoristy.
A to vše za 7let mediálních masáží.
Takže spíše neschopnost reklamy (dance)


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jan Franěk 19.03.2018, 09:41
Elektromobilit a a především nabíjecí stanice, je velkým tématem i na letošním light+building 2018. Tedy mimo jiné. Bohužel jeden den nestačil na hlubší prozkoumání všech hal.

Jednoznačně ale z mého pohledu vévodilo řízení domácností. Mnoha různým systémům a způsobům řízení, tak nějak vévodilo KNX.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Josef Křemen 19.03.2018, 10:43
No to je hukot!!!  (zle) (zle) A všichni se z toho mohou, omlouvám se, posrat!
Jedno z několika datových center (a ne největší) má MĚSÍČNÍ spotřebu kolem 1,7 milionu kWh.........

Jěště štěstí, že se to moc nerozvine, kde by lidi nabíjeli ty desetitisíce aut?
Třeba jako v Norsku - prodlužkou z okna......
no a když bydlím v 5. patře?.....
no tak nikam nepojedeš....
a sít je na to připravená?....
možná tak na dalších 1000 ks....
A když mi týden při kalamitě u nás na vsi nepůjde elektřina?...
tak musíš mít doma větší dieselagregát, jinak nikam nepojedeš. Nebo ještě jedno auto na benzín.....
Ale po městě proč ne....i když za půl mega (zle).....

Mám pokračovat? Ani jeden ze tří distributorů není a ještě minimálně několik let nebude, připraven ne větší rozvoj (kdyby náhodou byly elektrovozítka v Tascu v akci).

Je vyvinutá funční technologie s pohonem na vodík, jezdí funkční prototypy, korejci začínají s výrobou, cena úplně někde jinde než elektrovozítka, jen ty čerpací stanice.......


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 19.03.2018, 11:24

Je vyvinutá funční technologie s pohonem na vodík, jezdí funkční prototypy, korejci začínají s výrobou, cena úplně někde jinde než elektrovozítka, jen ty čerpací stanice.......


Když pominu určitou bouchavost vodíku, která se dá celkem zvládnout, má i další nevýhody.

Vysoká náročnost na výrobu. Spotřebujete spoustu elektřiny. Proč jí nepoužít rovnou? Elektřina se daleko snáz a bezpečněji dopraví až do místa "natankování",  než vodík. Technologie elektromotorů je podstatně jednodušší a levnější, než spalovací motor. Je méně náchylná na poruchy, poměr hmotnost/výkon hovoří jasně ve prospěch elektromotoru (ještě trošku zamakat na lehčích baterkách).

A že nejsou nabíječky? Co si asi mysleli šoféři koňských povozů, když je začala nahrazovat auta na benzín. V tom bych problém neviděl.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Hugo K. 19.03.2018, 11:43
A že nejsou nabíječky? Co si asi mysleli šoféři koňských povozů, když je začala nahrazovat auta na benzín. V tom bych problém neviděl.
Proč by se vzrušovali. Oni moc dobře předvídali, že se ke koňskému spřežení zase vrátíme. (drinks)


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Juraj Rojko 19.03.2018, 11:58
Mám pokračovat? ...

Asi ani ne. Vůbec nic o tom nevíte.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jan Franěk 19.03.2018, 13:06
To že současný způsob není dlouho udržitelný, je evidentní a to jak u spalovacích aut, tak u elektroaut.
Ale bez vývoje, což znamená i mnoho kroků tak říkajíc vedle, není změna možná. Tedy to beru jako běžné přešlapování a vývoj nechám na chytřejších hlavách. Vzpomeňme si na to jak mezi sebou například bojovali různé systémy a kdo se nakonec ve výsledku "smál" ,  například  BETA a VHS. A nebylo od začátku jasné kdo je vítěz. Navíc elektroauta zde jsou už více jak sto let a především v posledních cca 10 letech prošli zásadním technologickým vývojem, který z nich konečně  udělal auta s možným uplatněním.
Podle mne je hlavním problémem dotace všeobecně a tím i kurv...í trhu. Tím menší je pak tlak na vývoj, který by snížil jejich cenu a vlastnosti dále posouval k využitelnější podobě.
Osobně čekám že o pohon aut v budoucnu se budou starat elektromotory, ale zásadní změnou projde zdroj pro napájení těchto motorů. Ať už ve formě baterií, nebo generátoru elektro, poháněného čímkoliv. Zde asi budeme čekat na zásadnější  objev.

Ale všechno co si o tom myslíme je úplně jedno. Pokud je velká poptávka, bude tomu odpovídat i široká nabídka mnoha výrobců. To navzdory všem odpůrcům a skeptikům.

PS. Také o tom moc nevím, jen předpokládám.  Možná se trefím, možná se mému příspěvku jednou zasmějeme.  ;) o:-) (dance)


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Josef Křemen 19.03.2018, 13:07
Možná toho vím víc než většina "odborníků" a jako jeden z mála se nebráním použití (VW UP, C1) po městě, jak říkáme, tramvajky, ale jen tomu nevěřím.
Má to svoje nevýhody které ještě dlouho odstranit nepůjdou - váha a cena baterek, doba tankování na rozumný dojezd a především cena.
Ve městě desetitíce aut nenabijete a mimo město ve vlastní garáži jen pokud není kalamita. A na vlastní FVE zapomeňte.
Nepatříte náhodou mezi ty, kteří tleskali otevření velké nabíjecí stanice v Praze 7  ;D. Tak trochu to má něco společného s ruskem.....něj aký Potěmkin....


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 19.03.2018, 13:19
Sleduju provoz okolo několika dobíjecích stanic, nevidím s tím žádný problém. Vy v Praze to máte asi jinak.

Tak jak bude růst podíl aut "na baterky" bude průběžně posilována síť. Samozřejmě, nesmíme na to pustit dotace, jako v Norsku, to by asi nastalo peklo.

Nekoukejme jenom těsně za špičku nosu, technologie se vyvíjí. Spalovací motory jsou na hranici technologickýc h možností. Navíc sílí snahy je omezovat při vjezdu do měst (ano, to by vodík vyřešil). Tam, kde ropáky končí, elektromotor začíná.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jiří Kubík 19.03.2018, 14:07
Koukám, že je nutno podotknouti:

Vodík se v těch autech  nespaluje ve válcích motoru,
ale v palivových článcích.
Vyrábí elektrickou energii a vzniká voda.
Je to opravdu budoucnost a mnohé firmy už začínají chápat,
že domácí dobíjení není dobrá cesta.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 19.03.2018, 17:42
Veřejné dobíjecí stanice na dotaci s vlastním trafem nejsou zásadní problém, ale rychlonabíječk a do každé rodiny by byl docela hukot. Je vidět, že propagátoři emobility moc neznají poměry v sítích nn. Krásný byl výrok jednoho na ČRo, "Ty dráty tam už stejně jsou a majitel si může pořídit ještě FVE." To mi stačilo.
Představa, že někdo přijede na chatu s evozítkem a napíchne se na síť dimenzovanou v 50. letech na dvě žárovky a zásuvku na chatu,  bude veselo (dance)


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 19.03.2018, 20:25
Palivový článek je nepoužitelný. Nedokáže dodat okamžitý velký výkon, takže stejně potřebujete akumulátory. Navíc vodík nespotřebovává, nýbrž vyrábí a tím vzniká problém co s ním.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jan Franěk 19.03.2018, 20:26
...Představa, že někdo přijede na chatu s evozítkem a napíchne se na síť dimenzovanou v 50. letech na dvě žárovky a zásuvku na chatu,  bude veselo (dance)

A přitom i to jde.  ;)

Eauto můžete nabíjet i z obyčejné zásuvky, jen bude to nabíjení dlouho trvat. Pokud budu na chatě 2 dny, bez problémů baterii nabiju pro cestu zpět.

Například (není to přesné a dost se to může odlišovat auto od auta, spíš jde o představu ja k to může třeba vypadat )
- zásuvka 16A 230V  - nabíjení 32h
- zásuvka 16A 400V  - nabíjení 19h
- zásuvka 32A 400V  - nabíjení 9h
rychlonabíječk a - 30min -50%  a do plna dalších cca 5h


Jinak jsem si každou z předváděcích jízd eautem velmi užil a dovedl bych si představit i jedno z nich před svým domem. Navzdory všem neduhům a nešvarům. Vlastně jedinou překážkou je pro mne asi jen cena. ALe to prý není překážka, ale cíl. Tak uvidíme  (beach)







Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: David Hruda 19.03.2018, 21:34
- zásuvka 16A 400V  - nabíjení 19h
- zásuvka 32A 400V  - nabíjení 9h
rychlonabíječk a - 30min -50%  a do plna dalších cca 5h
No právě.
Při větším rozšíření eaut přijde kolaps.
Soudobost neexistuje, všichni přijedou z práce a začnou nabíjet.
V bytových domech nereálné, v ulici s rodinnými domy taky ne.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Vlado Konrád 20.03.2018, 04:44
Když pominu určitou bouchavost vodíku, která se dá celkem zvládnout, má i další nevýhody.

Vysoká náročnost na výrobu. Spotřebujete spoustu elektřiny. Proč jí nepoužít rovnou? Elektřina se daleko snáz a bezpečněji dopraví až do místa "natankování",  než vodík. Technologie elektromotorů je podstatně jednodušší a levnější, než spalovací motor. Je méně náchylná na poruchy, poměr hmotnost/výkon hovoří jasně ve prospěch elektromotoru (ještě trošku zamakat na lehčích baterkách).

A že nejsou nabíječky? Co si asi mysleli šoféři koňských povozů, když je začala nahrazovat auta na benzín. V tom bych problém neviděl.

Autá na pohon H2 sú stále autá s elektromotorom . Obsahujú palivové články. Výroba H2 je energeticky náročná ale konečne by dostali význam bludy typu FVE a veľká časť ventilátorov. Samozrejme po preradení do ostrovnej prevádzky. Nabíjacie stanice neriešia nič naviac sprostredkovan e ničia prostredie( uhlíkový cyklus) Cyklus H2 je úplne čistý, bez emisií.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jiří Kubík 20.03.2018, 08:35
Palivový článek je nepoužitelný. Nedokáže dodat okamžitý velký výkon, takže stejně potřebujete akumulátory. Navíc vodík nespotřebovává, nýbrž vyrábí a tím vzniká problém co s ním.

Pane kolego,
stačí tak málo - zadat do vyhledávače palivový článek

A jako doplňkovou četbu doporučuji třeba:

https://www.elektrina.cz/vlak-na-vodikovy-pohon

z loňského roku.

PS -

Ještě jsem přemýšlel, jak jste přišel na to, že se vodík vyrábí.
Zřejmě máte na mysli, že pokud se použije vodík kapalný,
má velice nízkou teplotu a nádrž nelze (zatím) dokonale tepelně izolovat.
Proto se musí po určitém čase trochu vodíku odfouknout.
To problém je,  ale na řešení se pracuje.
Další problém by mohl být se zamrzáním, protože vyprodukovaná voda
je skoro destilovaná a mrzne hned blízko nule.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 20.03.2018, 09:31
Automobil s dynamikou vlaku byste asi neprodal.



Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jiří Kubík 20.03.2018, 09:48
Vy se o to asi moc nezajímáte.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/otestovali-jsme-seriove-vodikove-auto-na-silnici-toyota-mira/r~fb088860085011e6adea0025900fea04/

... a to bylo před dvěma lety.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jan Franěk 20.03.2018, 10:02
Ale stále se jedná o elektroauto, jen s jiným způsobem získávání energie. I o tom jsem psal. osobně vidím v eletroautech budoucnost, pokud bude vyřešena energie k jejich pohonům.

Osobně čekám že o pohon aut v budoucnu se budou starat elektromotory, ale zásadní změnou projde zdroj pro napájení těchto motorů. Ať už ve formě baterií, nebo generátoru elektro, poháněného čímkoliv. Zde asi budeme čekat na zásadnější  objev.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Martin sediiik 20.03.2018, 10:02
Já to vidím takhle:

Při přebytku elektřiny ji využívat na výrobu vodíku a ten pak použít třeba v autech? Žádný problém, skvělá věc. Ale pokud by se to mělo zvrhnout v dotování vodíkových pohonů za každou cenu...jak se bude vodík vyrábět? Za pomocí elektřiny!

Je to stejné, jako se solárními elektrárnami. Pokud by se stavěly na střechách, neúrodných půdách, skládkách apod.,  pak to má smysl. Ale s dotacemi přišel boom, který nemá obdoby, soláry jsou všude, i na (dříve) úrodných polích, která se pouze přeznačila, o korupci a podvodech to provázejících ani nemluvě.

U elektromobilů mne štve, že reklamy uvádějí nulové emise a ohání se ekologií - což je pravda jen napůl, ekologie skutečně zatím pokulhává, když si uvědomíme, že výroba elektřiny probíhá jinde a když vezeme v úvahu ekologickou spoušť po výrobě akumulátorů...  Nicméně, nechme se překvapit, co další vývoj a výzkum přinese...


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jiří Kubík 20.03.2018, 10:33
Já být ředitelem zeměkoule, tak bych to navrhl takhle:

Vyvinout zařízení s bezpečným provozem, minimálně jako u LPG, CNG.
Potom zajistit výrobu vodíku a energii na ni.
Nejlépe vítr - viz. Německo s jejich problematickým i přebytky dnes.
Vystavět síť tankovacích stanic.
Zadotovat firemní vozy.
A až jim začnou obyčejní smrtelníci závidět, tak teprve potom
dotace na nákup i pro ně.

Hlavně, aby to nešlo opačně, kdyby se k tomu náhodou připletly volby.

 :)


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 20.03.2018, 17:56
A přitom i to jde.  ;)



Nevím kolik je odběr při nabíjení přes 1f zásuvku, ale praxe je taková, že v některých zmiňovaných osadách způsobí i vánční blikátka v oknech blikání edisonek v chatách za na stejné fázi. A nebylo moc příjemné to v noci v mrazu přehazovat na jinou fázi protože to cyklické mžourání už bylo na nervy :D Impedance kolem 1,6, asi 2 kilometry od trafa kus vzuch, pak AYKY35 smyčky. Fakt leda na svícení a televizi.
Tím chci říct, že pořád je spousta oblastí, kde by intenzivnější elektromobilit a vyvolala docela velké problémy v síti, která na to nebyla dimenzovaná, i přes nabíjení v 1f zásuvce.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Juraj Rojko 20.03.2018, 19:58
Vy se o to asi moc nezajímáte.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/otestovali-jsme-seriove-vodikove-auto-na-silnici-toyota-mira/r~fb088860085011e6adea0025900fea04/

... a to bylo před dvěma lety.

"If you're going to pick an energy storage mechanism, hydrogen is an incredibly dumb one to pick" (Elon Musk, 2015)

“Elon Musk is right – it’s better to charge the electric car directly by plugging in” (Yoshikazu Tanaka, the chief engineer in charge of Toyota’s Mirai, 2017)

Berte to prosím s nadsázkou, obě citace jsou trochu vytržené z kontextu. Nicméně současnou situaci ohledně využití vodíku v elektromobilec h to svým způsobem charakterizuje .



Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jiří Kubík 21.03.2018, 09:58

Toyota admits ‘Elon Musk is right’ about fuel cell, but moves forward with
hydrogen anyway...

Asi schopný mluvčí, jako jeden u nás...

 :)

Tohle mě docela překvapilo.

So let’s sum this up (year/Toyota’s expected sales of Mirai):

2015: 700
2016: 2,000
2017: 3,000
2018: ?
2019: ?
2020: >30,000
Because sales in Japan are expected to be 1,000 units a month,
the island nation could be the largest market for Mirai.

V Evropě se za rok 2016 prodalo 62 mirai, hlavně proto, že nestíhá výroba,
jinak by se jich prodalo víc.
Hlavními trhy jsou Německo (největší nabíječka je v Hamburku),  
Anglie, Benelux, Skandinávie.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Fuk Tomáš 21.03.2018, 10:36
Asi schopný mluvčí, jako jeden u nás...
Yoshikazu Tanaka, the chief engineer in charge of Toyota’s Mirai - nepleťte si ho s nějakým mluvčáčkem.

So let’s sum this up (year/Toyota’s expected sales of Mirai):

2015: 700
2016: 2,000
2017: 3,000
2018: ?
2019: ?
2020: >30,000
Because sales in Japan are expected to be 1,000 units a month,
the island nation could be the largest market for Mirai.
Čímž Toyota podává existenční důkaz a současně rezignuje na ideu, že by se tento pohon mohl v dohledné době stát vážně míněnou alternativou.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jiří Kubík 21.03.2018, 10:38
Toyota admits!!

Nepletu.

A myslím, že 1 000 aut měsíčně v Japonsku by nebylo tak málo.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Fuk Tomáš 21.03.2018, 10:53
Toyota admits!!

Nepletu.
Ale pletete. V trochu širších souvislostech:
Citace
Surprisingly, Yoshikazu Tanaka, the chief engineer in charge of Toyota’s Mirai, admitted to Reuters this week that plug-in cars make more sense:

“Elon Musk is right – it’s better to charge the electric car directly by plugging in,”

But Toyota chairman Takeshi Uchiyamada adds that they don’t see the two technologies competing and that they are not giving up on hydrogen (yet):

“We don’t really see an adversary ‘zero-sum’ relationship between the EV (electric vehicle) and the hydrogen car. We’re not about to give up on hydrogen electric fuel-cell technology at all.”

They want to keep pushing the Mirai, which has been a poor performer. They only managed to sell a few as compliance cars in California despite the generous incentives.
Viz https://electrek.co/2017/10/26/toyota-elon-musk-fuel-cell-hydrogen/

A myslím, že 1 000 aut měsíčně v Japonsku by nebylo tak málo.
Na trhu, kde se vloni prodalo 4,4 milionu osobáků?


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jiří Kubík 21.03.2018, 11:42
Ale pletete. V trochu širších souvislostech. ..

Když si přečtu v titulku článku slova, že Toyota přiznává,  kterýžto výraz se
v citacích vedoucích představitelů firmy nikde nevyskytuje, tak je logické
se domnívat, že redaktor, který to psal buď čerpal z komentářů vedoucích pracovníků,
a vlastním myšlením k tomuto výrazu došel,
nebo ho mohl získat nějakou jinou cestou, třeba na tiskové konferenci,
nebo přímo dotazem na jejich tiskový odbor.

Vědom si těchto více možností, použil jsem slůvko ASI.

Širší souvislosti v rámci přhlednosti příspěvku jsem nepovažoval za nutné
publikovat, protože je ten titulek  celkem dobře vystihuje.

A chtěl bych dát na vědomí, že nejsem horlivým zastáncem ani jednoho z obou systémů,
i když je mi ten vodík maličko sympatičtější.
Pouze sleduji vývoj a občas „hodím do placu“ nějaký svůj pohled na věc,
vědom si následků.

 :)


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Hugo K. 21.03.2018, 13:33
Přijedu z práce elektromobilem, vyložím nákup který jsem udělal cestou. Dostanu držkovou, že jsem nekoupil kvasnice. Ukazatel stavu baterie mi ukáže energii na 20 km. Do obchodu to mám  12 km. A budu kdesi mezi kyčli. Takže budu muset mít auta dvě. V tom vidím ještě větší problém než se finančně podílet na posílení vedení v ulici. (dance)


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: František Janeček 21.03.2018, 14:10
Přijedu z práce elektromobilem, vyložím nákup který jsem udělal cestou. Dostanu držkovou, že jsem nekoupil kvasnice. Ukazatel stavu baterie mi ukáže energii na 20 km. Do obchodu to mám  12 km. A budu kdesi mezi kyčli. Takže budu muset mít auta dvě. V tom vidím ještě větší problém než se finančně podílet na posílení vedení v ulici. (dance)
Pro ty případy budete mít v poviné výbavě klasickou ebonitovou tyč a liščí ohon. :D :D :D


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jan Franěk 21.03.2018, 14:12
Přijedu z práce elektromobilem, vyložím nákup který jsem udělal cestou. Dostanu držkovou, že jsem nekoupil kvasnice. Ukazatel stavu baterie mi ukáže energii na 20 km. Do obchodu to mám  12 km. A budu kdesi mezi kyčli. Takže budu muset mít auta dvě. V tom vidím ještě větší problém než se finančně podílet na posílení vedení v ulici. (dance)

Myslím si že používáte nesmyslnou argumentaci.

Pokud zapomínáte něco nakoupit, začněte si to psát. Osobně nevidím zas tak velký rozdíl mezi prázdnou baterií a nádrží. Mezi půlkama budete v obou dvou případech. Sám doma nemám standardně připraven kanystr s naftou, ale vždy po ruce zásuvku. I když dobití eauta trvá mnohem déle než tankování čmouda, přesto si dovedu představit jeho každodenní využívání.
Navíc byly doby kdy obchody zavíraly v sobotu okolo oběda a v něděli měli zavřeno. Kupodivu jsme také přežili. Navíc jsme více přemýšleli co a kdy nakoupit. Dnes není vyjímečné, že soused jede do obchodu i 3x během neděle s tím, že je to jedno, protože to je jen cca 5km. A přitom by stačilo jen přemýšlet a nákup si sepsat.

Tedy s tímto nemá eauto nic společného  (norm) a nemůže za ničí děravou hlavu.

PS:Podle testů které se nechají najít na netu, navíc stejně jako u čmouda, se nechá dojet i 10km za ukazovaný dojezd.


Ale to už fakt dost utíkáme od tématu, kterým je rozšiřující se síť nabíjecích stanic a více elektroaut mezi námi. To vše navzdory některým nevýhodám a problémům, které to sebou nese. A samozřejmě navzdory všem odpůrcům  ;)



Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Hugo K. 21.03.2018, 14:48
Pardon, příště to napíšu kurzívou.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Fuk Tomáš 21.03.2018, 15:33
Když si přečtu v titulku článku slova, že ...
Titulky jsou od toho, aby upoutaly pozornost, nikoli aby o něčem vážně informovaly.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Juraj Rojko 21.03.2018, 21:25
A chtěl bych dát na vědomí, že nejsem horlivým zastáncem ani jednoho z obou systémů,
i když je mi ten vodík maličko sympatičtější.

Tomu rozumím. Také mě od školních let fascinuje představa jak z výfuku kape čistá voda. Bohužel tuto idylku kazí fakt, že vodík se vyrábí především z ropy. Ale kdo ví, třeba to časem bude jinak a začne to celé dávat větší smysl. Do té doby by mi bohatě stačilo autíčko na baterky, nejlépe i s dálkovým ovládáním, v měřítku 1:1.



Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 21.03.2018, 21:43
Výroba vodíku je ta nejšpinavější věc, co znám.


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Hugo K. 22.03.2018, 09:13
Zajímavý článek.

//technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku-p6d-/tec_technika.aspx?c=A080127_234744_tec_technika_vse


Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Jaroslav Molák 26.03.2018, 23:29
Nevím jak je to stará informace, ale 500 MWh je plivnutí do vody, nebo ten údaj je chyták? 
Já mám auto diesel výkon 125 kW, střední třída. Malý vůz potřebuje pro pouhý pohyb (rychlost hraje velkou roli) alespoň 35 kW.
E-on nabízí sazbu 3Kč/1kWh. Říká také, že  1 jízdní kilometr přijde na  40 haléřů?
Je to dobrý marketingový tah ze strany zřizovatele  stanice?
Pokud není investováno do obnovitelných zdrojů, je provoz elektromobilu v domácnosti přepychem. Navíc to vyžaduje kontrolované nabíjení.
Domnívám se, že nabíjení ve veřejných stanicích není také zadarmo.
Stačí jen počtářské schopnosti a zjistíte, že diskuze je o něčem jiném.
Jeden můj kolega vlastní elektromobil už 4 roky. Provoz hradí z nákladů firmy, jinak říká, že jízda je daní z pocitu výjmečnosti, navíc z titulu nekontrolované ho nabíjení a výměny baterií.



Název: Re: Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
Přispěvatel: Roger 26.03.2018, 23:42
Zajímavý článek.

Www.technet.id nes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku-p6d-/tec_technika.aspx?c=A080127_234744_tec_technika_vse

Zajimavy clanek pres deset let stary.

A az budeme mit vice znalosti, tak si muzeme vyrobit cokoliv, vodu, vodik, kyslik, ve vesmiru je materialu temer nekonecno a straseni, ze dojdou fosilni paliva? Jde o to znalosti rozsirit drive, nez dojdou, jsou tu na prechodnou dobu.