Diskuse Elektrika.cz

VEŘEJNÁ ZÓNA => Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik => Téma založeno: Adam Pavlas 08.03.2018, 08:50



Název: Který předpis popisuje uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Adam Pavlas 08.03.2018, 08:50
Je tomu jinak než:

- uchovávám revizí výchozí + poslední pravidelnou.
Určuje to nějaký zákon? Nebo kdo toto nařizuje?


Název: Re: Uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 08.03.2018, 19:15
Pro revize, které se dělají v souladu s ČSN 33 1500, je v uvedené normě pravidlo, které se dá prezentovat jak píšete
Pokud se ale objeví nějaká změna, rozšíření,... a je to popsáno pouze v pravidelné, je vhodné ji uchovat podobně jako výchozí

A např. u spotřebičů je dobré mít kartu, kde se dá dohledat více pravidelných, pokud se objeví nějaký problém, aby se dalo vysledovat jak se to vyvíjí, mění (on asi jeden z mála spotřebičů, kde se to "nějak vyvíjí a zhoršuje" je odporová páječka)


Název: Re: Uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Adam Pavlas 08.03.2018, 21:30
V ČSN 33 2000-6 ed.2 se píše:

6.5.1.1 Kdykoliv je to možné, musí se vzít v úvahu záznamy a doporučení z předchozích pravidelných revizí.

Ovšem norma je doporučující, není závazná. Jsem z toho jelen.  (norm)  :o


Název: Re: Uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 08.03.2018, 22:00
Třeba mě můj názor někdo vyvrátí
Ale já ten uvedený článek chápu především tak, že při pravidelné revizi, pokud je to možné, bych měl mít předchozí pravidelnou revizi, právě abych zkontroloval jestli se něco změnilo, jestli jsou odstraněny závady...


Název: Re: Uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Jan Franěk 08.03.2018, 22:10
Ale já ten uvedený článek chápu především tak, že při pravidelné revizi, pokud je to možné, bych měl mít předchozí pravidelnou revizi, právě abych zkontroloval jestli se něco změnilo, jestli jsou odstraněny závady...

Vidím to velmi podobně. Osobně doporučuji uschovávat jednak výchozí revizní zprávu, pak poslední pravidelnou a navíc všechny ty, kde je zaznamenána nějaká zásadnější změna, závažnější závada a podobně.  V praxi se bohužel často setkávám s tím, že mám k dispozici 2-3 pravidelné revize, ale ty jsou "přes kopírák" a tak mi vlastně stačí jen ta poslední. Bohužel to často znamená i překvapení investora nad nečekaným množstvím závad a dívením se jak je to možné.


Název: Re: Uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Milan Hudec 08.03.2018, 23:15
Ono je nejlepší si přikoupit almaru a skladovat všechny.


Název: Re: Uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Radek Červený 08.03.2018, 23:23
Osobně archivuji všechny revize, které firma dodávala, ať výchozí nebo periodické. On ten archiv účetnictví zabírá mnohem víc místa než archiv revizních zpráv. A upřímně, občas se to hodí. Není vyjímkou, že zákazník volá a nemůže najít revizní zprávu.


Název: Re: Uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 09.03.2018, 08:37
Teď si v tom asi děláme trochu zmatek...
Jedna otázka by měla být jaké revize jak dlouho má revidovat autor revize a druhá jaké a jak dlouho má archivoval provozovatel rozvodů nebo zařízení


Název: Re: Uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Radim Strycharski 09.03.2018, 08:41
Zpráva o výchozí revizi je součástí provozní dokumentace a tu je třeba uchovávat po celou dobu provozu zařízení dle § 4 odst. 3) NV 378/2001 Sb. Pravidelné revize se provádějí ve lhůtách. Pokud proběhne lhůta a je provedena nová pravidelná revize, nemůže být uložena povinnost k archivaci zprávy s uplynulou lhůtou. Zařízení se provozuje právě teď a pro požadavek existence předchozí pravidelné revizní zprávy by bylo nutné nejdříve spolehlivě doložit, že se v té době zařízení provozovalo.  

Teď si v tom asi děláme trochu zmatek...
Jedna otázka by měla být jaké revize jak dlouho má revidovat autor revize a druhá jaké a jak dlouho má archivoval provozovatel rozvodů nebo zařízení
Předpokládám, že se bavíme o provozovateli. Autor revize nemusí archivovat nic.


Název: Re: Uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Jan Bocek 09.03.2018, 11:07
Předpokládám, že se bavíme o provozovateli. Autor revize nemusí archivovat nic.

Osobně archivuji všechny revize, které firma dodávala, ať výchozí nebo periodické. On ten archiv účetnictví zabírá mnohem víc místa než archiv revizních zpráv. A upřímně, občas se to hodí. Není vyjímkou, že zákazník volá a nemůže najít revizní zprávu.

Provozovatel má za povinnost podle zákoníku práce a zákona 309/2006 Sb. a také 378/2001 Sb uchovávat  výchozí revize, poslední pravidelnou revizní zprávu a veškerou technickou dokumentaci elektrického zařízení po celou dobu existence EZ.

Zhotovitel díla archivuje technickou dokumentaci po dobu 10 let podle zákona 90 a 118/2016 Sb


Název: Re: Uchovávání revizních zpráv?
Přispěvatel: Honza Veselý 09.03.2018, 13:01
Nikdy v životě jsem žádnou výchozí revizi nevyhodil. Když jsem dělával odpovědnou osobu, uchovával jsem u sebe výchozí revizi, poslední propadlou periodickou a aktuální periodickou. K tomu jsem do desek s výchozí revizí zastrkával všechny mimořádné revize související například s průběžnými rozšířeními/úpravami stávajících systémů.
Ono to zase tolik papírů nebylo a v šanonu to bylo i docela přehledné.

Pokud jsem na základě revize 'rušil' nevyhovující stroje a přístroje, revizi kde bylo napsáno Nevyhovující jsem předával naší účetní/komisi aby to 'natrvalo' založili do papírů ke zrušovákům.  První stránku revizí jsem vždy kopíroval a zakládal do košilky k souvisejícímu účetnímu dokladu.
Státní příspěvková organizace, plno kontrol BOZP, PO, HZS, účetnictví apod.,  nikdy jsme s tímto postupem problém neměli.